چند وقتی بود که زمزمههای تولید وانت آریسان جدید شنیده میشد و حالا ایرانخودرو رسماً اعلام کرده است که بهزودی تولید انبوه این وانت جدید را آغاز خواهد کرد. اصلیترین ویژگی این خودرو که فعلاً با نام آریسان ۲ شناخته میشود، تجهیز به پیشرانۀ ۱.۸ لیتری XU7 پلاس است. این نسخۀ ارتقاءیافتهای از همان پیشرانۀ پژو ۴۰۵ GLX است که حالا حدود ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی موتور آریسان ۲ حدود ۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه OHVG II کنونی که در اصل متعلق به پیکان است خواهد داشت.
نکتۀ مهم در مورد تغییر پیشرانۀ آریسان اما این است که موتور XU7 به شکل عرضی نصب میشود و بهصورت محرک جلو مورداستفاده قرار میگیرد درحالیکه موتور OHVG II طولی بوده و نیروی خود را به چرخهای عقب میفرستد. به همین دلیل، آریسان ۲ مثل پراید ۱۵۱ به وانتی دیفرانسیل جلو تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، هرچند شاید جایگزینی پیشرانۀ قدیمی آریسان با موتور جدیدتر XU7 اقدام مثبتی باشد اما برای یک وانت، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بسیار مناسبتر است و انتقال نیرو به چرخهای جلو در آریسان ۲ تصمیم جالبی به نظر نمیرسد.
البته در دنیا وانتهای کوچک محرک جلویی ساخته میشوند که جدیدترین آنها فورد ماوریک است اما پیکاپهای بزرگتر همگی بهصورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک هستند. درهرحال، باید منتظر تولید و عرضه آریسان ۲ باشیم تا ببینیم این تغییر بزرگ در نوع انتقال قدرت چه تأثیری در توانایی حمل بار آن خواهد گذاشت. البته به گفته مدیران پروژه آریسان جدید، ظرفیت بار مجاز این وانت همچنان مثل نسخه کنونی ۶۰۰ کیلوگرم خواهد بود اما حداکثر تحمل آن به یک تن رسیده که با توجه به تغییر شیوه انتقال قدرت ادعای عجیبی به نظر میرسد.
پیشرانۀ XU7 پلاس هم مثل OHVG II کنونی بهصورت استاندارد دوگانهسوز خواهد بود و بنابراین آریسان ۲ هم همچنان بهصورت دوگانهسوز عرضه خواهد شد. در مخازن CNG و بنزین این وانت جدید اما تغییراتی صورت گرفته است زیرا درحالیکه ظرفیت مخزن گاز آریسان قبلی ۷۰ لیتر و باک بنزین آن ۵۲ لیتری بود، در نسخۀ جدید ظرفیت گاز به ۷۵ لیتر افزایش و ظرفیت باک بنزین به ۴۰ لیتر کاهش یافته است. یکی از مشکلات آریسان کنونی محل نامناسب نصب چرخ زاپاس در پشت صندلی شاگرد است که فضا و تنظیمات این صندلی را محدود میکند اما در آریسان ۲ زاپاس به زیر بدنه منتقل میشود تا این مشکل برطرف گردد.
به گفته ایرانخودرو، آریسان ۲ از لحاظ کیفیت هم بهبود پیدا خواهد کرد و سه ستاره کیفی را دریافت میکند. فعلاً اما مشخص نیست که با عرضه آریسان ۲ تولید نسخه قبلی همچنان ادامه خواهد یافت یا این نسخه جدید جایگزین آریسان کنونی میشود.
Hamid
۲۱ تیر ۱۴۰۰لامصب
یعنی ی طوری شده ؛ یه آریسان هم نمیتونیم بخریم!
🔥A.H MOTORS🔥
۲۱ تیر ۱۴۰۰عجب پیشرفتی !
S
۲۱ تیر ۱۴۰۰وقتی هنر و مهندسی به هم میپیوندن همچین شاهکاری خلق میشه.
بله! وقتی فورد، از ماوریک رونمایی کرد بایدبه فکر تحقیر شدنش توسط ایرانخودرو میبود👑
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۴۰۰وانت آریسان با این همه وَجَنات 🤦♂️ !
قبلاً در کامنتها گفتم در مورد وانت مزدا b2000 منتاژ بهمنخودرو که یه زمانی صفرش را برای شرکت خریدیم حدود ۱۴میلیون دوگانه فابریک با موتور گیربکس وارداتی ژاپنی که اصلش هم برای میتسوبیشی هست اما کاملاً اورجینال ژاپن .
حدود ۱۲ سال میشه که داریمش و حدود ۱۲ سال میشه که دعا میکنیم به جون بهمنخودرو .
درسته قطعات اورجینالش گرونه حتی در بعضی موارد از قطعات مزدا۳ هم گرانتره ولی اصلاً خراب نمیشه که بخواهید درستش کنید .
خداشاهده ظرفیت یک تن بار را داره اما ما فنر به زیر شاسی اضافی کردیم و تا ۲ تُن را مثل هلو جابجا میکنه بدون کوچکترین اُفت توان .
کولرش هنوز پس از ۱۲ سال و با ۳ بار تزریق گاز چنان خُنَک و یخ میکنه که در برخی موارد حتی مجبورید در گرمای تابستان خواموشش کنید چون از سرمای زیاد و کوچکی کوچکی اتاقش استخوان درد میگیرید و انگاری زیر کولر گازی جنرال آمریکایی نشستید با اون شدت سرمایش بالایش که جنوبیها میدانند چه میگویم !
CNG فقط به درد جاده میخوره و ما در شهر فقط با بنزین استفاده میکنیم اما مصرف سوختش حدود ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هست که نوش جونش گوارای وجودش .
حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر راه رفته و البته به خدماتش هم هر ۵۰۰۰ کیلومتر میرسیم ولی تا به امروز نه گیربکس و نه موتور کوچکترین عیبی نداشته و چنان نرم کار میکنه که حتی صدای موتور در حالت روشن اصلاً از بیرون مشخص نیست .
۱۲ سوپاپ هست و تا حالا خودم چندباری با برخی خودروهای آشناها کورس سرعتی گذاشتم که تا ۱۸۰ تا سرعت رفتم با اینکه روی کیلومتر شمارش ۱۴۰تا بیشتر نزده و البته کیلومتر شمار دور موتور نداره و باید به مرور بدانید روی چه سرعتی دنده عوض کنید و البته بعد از سال ۱۳۹۰ داشبورد عوض شد اما دیگه ژاپنی و با اصالت نیست و اینی که برای ما هست داشبورد قدیمی با فُم نرم و بسیار با کیفیت هست !
وانت ، یعنی خودروی کار ، خودروی کار یعنی بالاترین راندمان را در کمترین هزینه به صاحبانش تحویل دهد !
تا حالا نه آریسان سوار شدم و نه سروکاری باهاش داشتم ، اما میدانم که خودروهایی همچون آریسان یا پراید وانت به درد جابجایی پنبه میخورند به دلیل اینکه اصلی شاسی بدردبخوری ندارند !
مهمترین اصل در ساخت وانت یعنی شاسی مُستَهکم و سپس کشتاور بالا در دور پائین موتور .
نیازی که دیگر به وانت نداریم چون همینی که داریم راحت تا ۲۰ سال دیگر هم به ما خدمت میکنه اما اگر روزی میخواستم وانت بخرم ، باز یا همین مزدا ۲۰۰۰ میخریدم یا مزدا ۱۶۰۰ که حقیقتاً در بحث استهلاک کمی از تویوتا هایلوکسهای دهه ۹۰ نداره و تمام قطعاتشون نو پیدا میشه و در همهی ایران هم اوستاکار داره !
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰نوید جان منم تجربه اریسان رو نداشتم اما یک نقل قولی از یکی از نجار هام بگم که سندیتی بشه روی این جمله که گفتی و باید از طلا نوشتش((تا حالا نه آریسان سوار شدم و نه سروکاری باهاش داشتم ، اما میدانم که خودروهایی همچون آریسان یا پراید وانت به درد جابجایی پنبه میخورند به دلیل اینکه اصلی شاسی بدردبخوری ندارند !))
این نجاری که باهام کار میکنه یکی از بهترین های مازندران هستش و ازین معمولی ها نیست فقط 10 تا 15 تا نیسان و چندتا پیکان وانت و کاپرا داره!خلاصه 4سال پیش می خواست به جای پیکان وانت ها رو از کار بیرون کنه و برای شرکتش چندتا اریسان سفارش داد میگه خداشاهده با نصف باری که با پیکان وانت میبریم به این اریسان زد کمرش شکست!همون روز همه رو برد تحویل داد و چندتا زامیاد گرفت.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۴۰۰ماهان جان
پیکان وانت خیلی خیلی بهتر از این وانتهای جدید هست و من دیدم که تا بالای یک تن هم حمل کرده بدون مشکل و فقط عقب ماشین کامل میخوابه به زمین !
آریسانها از اولش مشکل شاسی داشتند و نمیدانم که حل شد یا خیر بلاخره !!!
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۰حداکثر تحمل چه کمیت فیزیکیه دیگه؟؟؟؟؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۴۰۰پس اینهایی که میخرند کی هستند !
دیگه کلاً انحصاری شده بازار و شاهدیم که هرچیزی تولید شد با هر روشی فروش بالا داشته و ظرفیتها پُر میشود !
بازار افتاده دست ایرانی و چینی و برای خودشان تقسیم کردهاند !
ایران ما به شدت نیاز داره به مانند سالهای دهه ۸۰ خودروی نامدار منتاژ کنه همچون مگان ماکسیما مزدا۳ و… !
ای کاش برمیگشتیم به عقب و تو شورومهای پارسخودرو ماکسیماهای صفر پلاستیک گرفته را میدیدیم که منتظر خریداری شدن من و شما بودن !!!
Irani
۲۱ تیر ۱۴۰۰خرید این ماشینها تو ایران از روی اجبار است.
ماشینهای وارداتی 3 برابر قیمت جهانیشون قیمت میخورند.
مردم مجبورند برای کار راه افتادن سراغ بنجل های داخلی بیایند.
اگر وضع معیشت مردم همین بود ولی واردات آزاد بود و به قیمت جهانی به مردم فروخته میشد، الان 90 درصد بازار دست خودروهای چینی بود.
اگه اقتصاد ایران درست و درمون بود (مثل زمان خدابیامرز) و ثبات اقتصادی حاکم بود، 60 درصد بازار دست خودروهای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی بود و 40 درصد دست خودروهای داخلی باکیفیت جهانی.
افسوس که این خواسته های به حق تبدیل به خیالات و بلندپروازی شده 😞
ehsan fa
۲۱ تیر ۱۴۰۰من اون اوایل حدودا 5 سال پیش یه آریسان ثبت نام کردم. وانت لازم داشتم بعد 11 ماه تاخیر بهم پژو 206 صندوقدار دادن. اون وسط ها که نامید شدم از ویران خودرو . وانت نیسان دیزل خواستم بخرم که تونستم بنزینی بخرم آخر سر هم اونکار قسمت نشد فقط خواستم بگم برا مدیرهای این دوتا جرثومه فساد معنی نیاز به وانت تعریف نشده.
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰تو عکس اول برج میلاد رو میدیدم بعدش دیدم اره یه آهن گرازه ایم این پایین دیده میشه
مهدی موتور
۲۱ تیر ۱۴۰۰💪💪💪💪💪💪💪
اره
بترس رضوانی
بترس
Irani
۲۱ تیر ۱۴۰۰دو تا دست کافی نیست، باید صد تا دست دیگه قرض بگیریم و بکوبیم بر سرمان!
کشورای دیگه دارن چجوری ماشینهای جدید میسازن، اینجا چجور دارن موتور پیکان و پژو رو صد تا پوسته میزارن و اسامی جدید براشون انتخاب میکنن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰عجب! تا همین یکی دو روز پیش میگفتین ماشین های جدید و گرون قیمت همه اسرافن و اینا اونوقت…..
دورویی هم حدی داره🙄….
Irani
۲۲ تیر ۱۴۰۰آبتین جان
الان هم میگم
منظورم از گرون قیمت، ماشینهای چند صدهزار دلاری است.
هیچ موقع ماشینهای اقتصادی 10 تا 40 هزار دلار رو اسراف قلمداد نکردم.
در ایران هم خودروی 10 هزار دلاری وارداتی داره 30 هزار دلار فروخته میشه، ایرادم به اینه.
Angus_812
۲۱ تیر ۱۴۰۰رپیتور و trx بترسید از روز رستاخیز
سلطان اریسان امده همتونو لوله کنه
خب خداروشکر میکنم و به ملت شریف و غیور هلبی سوار تبریک میگم که با صف کشیدنا و پیش خرید کردناتون تنوع خودرویی کشورو گسترش دادین
جمشید
۲۱ تیر ۱۴۰۰یا عباس بوعذار !!!! ایرانخودرو عجب شگفتی بزرگی آفریده !!!
افشار
۲۱ تیر ۱۴۰۰😂😂😂😂
ناخدا
۲۱ تیر ۱۴۰۰عباس بو عذار 😂😂😂😂👍👍
محمد امین
۲۱ تیر ۱۴۰۰بین وانت های کوچیک ، که تولید میشه الان، هیچکدوم مزدا ۲۰۰۰ شانزده سوپاپ نمیشه که با اسم بهمن هم تولید میشه ، من سوار شدم ، مخصوصا در دنده ی ۳ و ۴ ، شتاب وحشتناکی داره جلوی ماشین بعد از تعویض دنده در گاز بالا ، میخواد بلند بشه ، واقعآ خیلی پرشتاب و سرزنده هست من خودم تیپ پنج دارم ، اصلا فکر نمیکنم در دنده های ۳ به بعد حتا به این نزدیک هم بشه، دنده ی یک خیلی سنگینه و دو هم بد نیست
کیفیت خیل خوبی هم داره، البته اگر چهار درش رو بخرید دیگه یه ماشین همه کاره میشه، به آندره یه ۲۰۶ جا برای نشستن، قویتر از زانتیا ، کم مصرف نسبت به بقیه و انداره یه یه پیکان بار مصرف داره و کلی جا برای عقب داره که خیال آدم رو از یه ماشین خوب راحت میکنه ، حتما کسایی که میخوان این اریسان رو بخرن ، مزدا ۲۰۰۰ خیلی خیلی کاربردی تر و بهتره
( Only she reminds me of love )
۲۱ تیر ۱۴۰۰جوری که شما تعریف کردین فراری از کمپیتیزیونه تعریف نکرد😂😂😂
محمد امین
۲۱ تیر ۱۴۰۰خب به نسبت ماشین های وانت حیلی خوبه
Amirreza
۲۱ تیر ۱۴۰۰من حرفشونو قبول دارم مزدا هم کشش و فضای بار خوبی داره ، هم طراحیش مثل نیسان وان رو مخ نیست ، و هم دوکابینش هم هست و ایمنی قابل قبولی هم داره
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۰سلطان کولر زدی ببینی چه جوشی میاره سربالایی؟؟
علی
۲۱ تیر ۱۴۰۰بیست سال که این ماشین و پراید دارن با فیس لیفت های جدید معرفی میشن با آپشن ظبط کولر و آلایندگی یورو۲😂 واقعاً این همه خوشبختی محال
ehsan fa
۲۱ تیر ۱۴۰۰حالا اگه هزینه طراحی ش رو منتشر بکنند میبینید بالای 5 میلیون دلار فاکتور کردن
مهدی
۲۱ تیر ۱۴۰۰یعنی این واقعا پیشرفته؟
من شاید خیلی بلد نباشم ولی تا جایی که میدونم و خوندم دیفرانسیل عقب بودن خیلی مهمتر چند اسب بخار بیشتره
توی وانت ها وقتی بار بزنی چرخ های جلو گاهی از زمین فاصله میگیره و هرزگردی میکنه اگه دیفرانسیل جلو باشه ولی عقب اصلا همچین مشکلی رو نداره
کم کم هم میگن این پروژه جدید خدا میلیارد هزینه داشته برا مملکت
SF90 STRADALE
۲۱ تیر ۱۴۰۰بهترین وانت سایز کوچک دنیاست
مات و مبهوت عظمت این ماشین شدم
مشخصات فنی عالی در کنار قدرت باربری و یدک کشی بالا
آریسان و دیگر هیچ .
مانی
۲۲ تیر ۱۴۰۰مخصوصا قابلیت باربریش که در حد تصمیم گیران ویران خودرو بالاست
حمید
۲۱ تیر ۱۴۰۰تجربه ی تلخی از ۵ سال مالکیت این ماشین داشتم !
ماشین صفر تا ماه ها مشکل ترمز داشت ، که مجبور به تعویض لنت و دیسک و لاستیک و تعمیر چندباره ی بوستر ترمز شدیم تا یکم استاندارد شه !
ضرایب دنده های گیربکس فاجعه ! اگه درست یادم باشه دنذه ۳ اینقدر بلند بود طولش همیشه تو سربالایی بین سه و چهار باید گیج میزدی
دیفرانسیل همیشه صدا میده !
مصرف سوخت در حد اتوبوس !
تنها مزیتش ایمنی نسبیش به وانت پراید یا پیکان بود .
خدا قسمت هبچکس نکنه 🙏
SF90 STRADALE
۲۱ تیر ۱۴۰۰فعلاً که قسمت همه کرده بدم کرده
شاهین
۲۱ تیر ۱۴۰۰اینم اومده که از رم تیرکس و اف۱۵۰ عقب نیوفته
رقیب قدری محسوب میشه، اینطور که در مواقع خاص نصف میشه و با قسمت جلویی ماشین که اتفاقا دف جلو هم هست ادامه میده، این تقسیم وزن فوق مهندسی باعث میشه اریسان مثل یه سوسک بالدار چند ماه بدون قسمت تحتانی کار کنه البته فقط برای جابجایی افراد
امیر
۲۱ تیر ۱۴۰۰عجب عظمتی ، عجب شکوهی ، عجب کیفیتی ، تروخدا جمع کنید این بساط خودروسازی تون رو دیگه تنها کاری که برای بروزرسانی می کنید یه پلاس اضافه کنید با آینه
برقی حالا یه جوری هم ایران خودرو می گه پیشرانه پژو 405 رو نصب می کنیم انگار می خواید موتور فورد موستانگ نصب کنید.
این موتور پژو 405 چی هست حالا ؟ روی صد تا ماشین نصب می کنید بعد اسمش رو میذارن افتخار ملی ، سلطان و …..
الان این ها رو گفتم یه عده میان میگن ELX شوخی نداره ، چهار تا دیگه میگن شما بنز و بی ام و وارد کن دوتا دیگه میگن واردات بسته شده چاره ای نداریم و …
درسته واردات بسته است ماشین های وارداتی هم گرون هست و هزار جور درد و بلای دیگه ولی خواهش می کنم ادعا نداشته باشید.
همه این حرف های سلطان فقط ELX و ELX شوخی نداره و سلامتی GLX سوار و شوتی سوار و دیگه از کجا شروع شد ؟ پس بنشینین تا بگم.
یه روز یه نفر با یه پارس داغون سرعت رفت دید رسیده به 210 تا ، همون موقع هم گذاشت تو اینستا ، دیگه همه جو گرفتشون گفتن سلطان فقط ELX این چرت و پرت ها
اینکه می بینین یارو سوار پرشیا شده انداخته توی لاین سرعت داره 200 تا میره فکر نکنین موتور خوبی داره و شتاب و سرعت و …. نه عزیز من نه
من ببینم کسی داره سرعت میاد و نور بالا میزنه سریع میرم کنار چه پراید چه همین ELX داغون شما باشه.
فقط کافیه من ترمز بزنم راننده ماشین پشتی میاد جای من میشینه. حالا این پژو سوارا این رو دیدن فکر کردن همه از پارس و شوتی اینا می ترسن.
در صورتی که این طور نیست. اون بی ام و که براش چراغ میزنی میره کنار دلیلش این نیست که چون وای این ELX و این شوتی و … اون بی ام و گاز بده این پارس شما
میره تو لوله اگزوزش. ولی این کارو نمی کنه میره کنار که هم جون خودش حفظ بشه هم جون شما
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۱ تیر ۱۴۰۰من هم این کارو میکنم ولی یه بار خونم به جوش اومد کنار نرفتم یارو فحش داد گفتم بزن کنار خودشو با elx شو خاکشیر کردم🙂
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰مرسدس جان عالی بود کار خوبی کردی😂😂😂 منتها حاجی پس چرا منو به تقوا و گذشت دعوت میکنی مومن.
گاهی ادم باید یکسریا رو ادب کنه.یک شب منو شریکم تو جاده کندوان بودیم یه زانتیا هی اذیتمون میکرد هی سبقت میگرفت بعد سرعت رو کم میکرد و می خواست ازش سبقت بگیریم اونم لحظه هایی که ماشین سنگین میاد یا پلیسه!یکبار داشت سبقت میگرفت شیشه رو اوردم پایین خواستم صحبت کنم چرت و پرت گفت بازم هیچی نگفتم چند بار تهدید کردم که از روسرت رد میشم باور نمی کرد.شریکم rx350 داشت من لندکروز بهش زنگ زدم گفتم من ازش جلو میزنم جلوش میمونم و هی گاز میدم ترمز میکنم تو هم از پشت بچسبون هی فاصله رو کم کن من یک پیچ گردنه دیدم بوق میزنه فاصله رو زیاد کن بتونه سبقت بگیره بقیه بامن.اقا من هی گاز میدادم ترمز میکردم شریکمونم هی از پشت بهش چراغ میداد و میچسبید اینو بین دو غول گیر انداخته بودیم گردنه رو دیدم 3 بوق زدم شریکم فاصله رو زیاد کرد ناشی اومد سر پیچ سبقت بگیره یادم نمیره تخت کردم و فقط فرمون و کج کردم یک طرفشو بردم و کشیده شد به سمت کوه رفت تو کوه 😂😂😂😂😂 یکجور احساس ارامش کردم که نگو
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۱ تیر ۱۴۰۰نه من زیاد دعوایی نیستم و خوشم نمیاد از دعوا ولی این دیگه داشت پر رویی میکرد اعصابی از این جور آدما نداشتم . اتفاقا اون روز هم اعصابم بدجور خراب بود اینم اومد دیگه خشم اینا و عصبانیت اون روزم با هم ترکیب شد بقیه اش رو هم دیگه میدونی 🙂
از اون به بعد دیگه با این دیوونه ها کاری ندارم
ریخت و قیافشونم اکثرا اینه
خودشون : یه پیرهن و شلوار عجیب غریب با چهار تا پارگی و …
چند تا خالکوبی با موهایی یا مثل خروس محلی یا خروس ماشینی افتاده با چند تا خط و خوط رو کله
مشخصات ماشین :
کفخواب الکی چند تا برچسب راهنما ها روشن صدای باند گوش کر کن 😁
بعضی هاشونم اراذل هستن قمه و چاقو و….. تا اسلحه گرم ! اکثر دیگهشون هم دارن به مردم شر و ور میگن یا تیکه میندازن به بعضی ها درکل این جور آدما باهاشون حرف نزنی به نفع خودته ارزش حرف زدنم ندارن ولی پررویی کردن دیگه حکم با خودت . دو روز دیگه سرشون به سنگ میخوره میفهمن دنیا چه خبره بزار خوش باشن 🙂
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰مرسدس جان زدی به هدف دقیقا من به هر شخصی 3بار فرصت میدم مگر اینکه مزاحمت خانوادگی و ناموسی باشه که کوره اتش میشم و دودمان شخص رو به باد میدم.مشخصات که دقیقا همین مشخصات حالا اگه یک دختر هم نشسته باشه یا ببینند یا تو ماشین تو باشه عقده ای تر میشن.دقیقا موافقم باهات باید گذاشت خوش باشن و لات کوچه خلوتی باشن و ادم نباید سرشو رو سر همچین کسایی بگذاره مگر که طرف داره پررویی میکنه و دنبال شر میگرده.
البته بنابر حرف خودت قشنگ گفتی دست بالای دست بسیار هست یکی از ورزشکارا و دوستای نازنین ما قهرمان خدابیامرز روح الله داداشی رو دوتا بچه سوسول کشتن باید خیلی مواظب بود من خودم چندتا کلت دارم اما هیچ وقت تو داشبرد و ماشین نگه نمیدارم که مبادا یکبار وسوسه بشم و خشم کنترلمو ازدست بدم ولی بعضیا بقول خودت از قمه تا کلت دارند و چون چیزی برای ازدست دادن ندارن خطرناکند!بهترین کار اینه که باتوجه به موقعیت رفتار کرد خودت هم که خاور داری این جور مواقع از سرشون رد بشو!
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۱ تیر ۱۴۰۰اتفاقا یه بار غروب بود اون روز داشتم تو جاده خالی میومدم خونه عجیب اینکه پنج شنبه بود و جاده خلوت خلوت که دو تا از همین منقولا بهم گفتن بیا کورس بزاریم 🙂 تا ببینی سلطان چجوری بنزو خرد میکنه ( چلمنگ ها حتی نمیدونستن آخه خاور با سواری 😂)گفتم شما راست میگی ولی ول کن نبودن ! آخر گفتم بیاین ببینم چیکار میکنید
اونوقت خاور ۴ تنی رو گذاشتم تو دنده آخر آهنگ علی عبدالمالکی گذاشتم تخته گاز رفتم حقیقتش خاوره رو موتوری یکی از دوستان قدیم که مهندسی مکانیکو آلمان خونده بود برام تقویت کرده بود فقط یادم میاد بیشترین سرعتی که باهاش رفتم ۱۲۹ بود هیچی اون دوتا خل و چل هم که ادعای دست فرمونشون میشد نتونستن به خاور برسن 😂 آخرش دیدم دیگه ماشینی نمونده که لایی بکشیم و جاده خلوت بود دیدم از خروجی جاده گازشو گرفتن و رفتن 😂
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰دقیقا امیر جان افرین افرین اتمام حجت کردی!نمی دونم چی میزنید که با elx میاید با ماکسیما چه دنده ای چه اتومات مسابقه میدید و میبرید بقول خودتون حالا بماند کارگردان فیلمتون هم ایرج ملکی هستش!اینستا که شده یک محیط خنده دار هرکی بخواد خودرویی رو اثبات کنه میاد با ماکسیما مقایسه میکنه.ماکسیمای لش elx رو هم میزنه بعد ایمنیش رو هم مقایسه کنید من با ماکسیما 3بار ملق زدم فقط دستم شکست و دوتا دنده ام ضرب دید و بخاطر خورد شدن شیشه چندتا زخم elx که اگزوز ماکسیما نیست درسته تعادل ماکسیما وارداتی رو ابلهان ایرانی نه مهندسان ایرانی دستکاری کردن ولی ستون قوی داره نه تنها ماکسیما بلکه ازرا هم!!اینایی که گفتم کف ماشیناست بماند با کادنزا و اریون و بنز و بی ام و کورس میندازن.بقول امیر اگه رعایت می کنیم بخاطر مال و جانمونه وگرنه لولهت میکنیم.دور از بعضیا تا خر هست خرسوارم هست!با این سلطان گفتن قیمتشو بالا بردن با بنز بنز گفتن دنا ماشین نیم میلیاردی کردنش هم قمیت خودرو های ازرا و ماکسیما و سوناتا.
(Saeed(peugeot
۲۱ تیر ۱۴۰۰وانت تندر ۹۰ هم دیفرانسیل جلو هست …..فقط پراید وانت و گفتید ….
تو این بازار بی ماشینی فروش خیلی خوبی میکنه قطعا ….چون تنها وانت به درد بخور مزدا ۲۰۰۰ ژاپنی بود که الان شده کارا چینی ….
اگه مشکل سرسیلندر تو این موتور حل بشه ؛ گزینه خوبی ….
ما باغ کشاورزی زیاد داریم …. و برای استفاده از وانت های با تناژ مناسب فقط مزدا بود ….نیسان که دل و روده آدم و درمیاره …. پراید وانتم که سره وانت حساب نمیشه ….آریسان بد نبود ولی موتورش افتضاح بود ، که خدارو شکر از روش برداشته شد ….
قطعا فروش خوبی میکنه ….با توجه به بازار
Amirreza
۲۱ تیر ۱۴۰۰بقیه کشورا دوست ندارن ما سوار پراید و آریسان با کیفیتی فراتر از رولزرویس شیم ، چون میدونن که حتی سوپر اسپورتاشون هم نمیتونن سلطان elx ( نکشیمون سلطان 😑 ) رو توی شتاب بگیرن ، همون طور که کوییک زنگ خطری برای خودروهای اسپورت بود و همونطوری که وانت پیکان یه کامیونو میکشید و همونطوری دنا پلاس هشداری جدی به خودروهی لوکس بود منم از آریسان که تهدیدی بزرگ برای فورد f250 هست حمایت میکنم و تا آخرین قطره خونم برای حمایتش تلاش میکنم، ما میتوانیییییییییییییییییییییییم هر موتوری رو بر روی هر خودرویییی بگذاریییییییییییییییییییییییییم ، هیچ شرکتی چشم دیدن پیشرفت های روز افزون و تکنولوژی های فرازمینی ما را ندارد
زنده باد ایرانخودروی سلطان ساز ، زنده باد جوانانی که در اینستاگرام از ماشین های سی سال پیش یه خودروساز رده میانی اروپا تا پای جون حمایت میکنن و زنده باد مدیر بازاریابی ایرانخودرو که ۲۰۶ را با فورد فیستای ۲۰۱۸ مقایسه میکنید
charger
۲۱ تیر ۱۴۰۰موتور 405 برای ایرانخودرو مثل موتور هلکت برای دوجه تو همه ماشیناش کار میزاره
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۱ تیر ۱۴۰۰🤣🤣🤣 وای عجب مثالی زدی
ولی شما ویرانخودرو بزرگ رو با دوج حقیر مقایسه نکن 🤣🤣🤣 شوخی کردم جدی نگیرید
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۱ تیر ۱۴۰۰به جای موتورش باید شاسی ماشینو که مثل خیار میشکنه درست کنن
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰دقیقا مشکل این ماشین شاسی هست البته تنها مشکلش نیست اما یکی از مشکلاتش شاسی هست و با چند ورق چوب ام دی اف کمر ماشین میشکنه
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۱ تیر ۱۴۰۰افتخار ملی 👏👏👏😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰خسته نباشید! زحمت کشیدید خدا قوت پهلوانان وطن!
جمعش کنید این مضحکه رو….
محمد مختاری آذر
۲۱ تیر ۱۴۰۰طراحی کاملا صفر قدرت موتور 1.8 لیتر فقط 103 اسب بخار واقعا خنده داره یه وانت 150 نیتون متر گشتاور به درد هیچ چیز نمیخورد علا خندیدن
Mohandes
۲۱ تیر ۱۴۰۰🤮🤮🤮🤮🤮🤮 مردشور اریسان اریسان آشغاله اریسان زباله اریسان آشغاله اریسان زباله
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰خطاب به مهندسینش بگم که خیلی خرید نه یعنی خر خود شمایید اول شمارو دیدن بعد به اون موجود پی بردن
Amirreza
۲۱ تیر ۱۴۰۰عالی بود🤣🤣
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰😂😂😂 میدونی قشنگ دارن به شعور مخاطب توهین می کنند انگار ازقصد می کنند بابا ما ازتون هیچ انتظاری نداریم شما هیچی تولید نکنید هم برای ما عزیزید.مثل این میمونه که دوستت برای تولدت بره کیکی که سفارش میداد شبیه اندام جنسی باشه خب اون حیف نون اگه هیچی سفارش نمیداد یا خرما میخرید تو ازش راضی تر بودی و جای تشکر داشت دقیقا همین حسو به این ماشین پیدا کردم
PN
۲۱ تیر ۱۴۰۰جالبه ما تو شهرمون به ارییان هست صدا پیکان وانت میده
به روز رفتم از صاحبش پرسیدم چرا صداش این طوریه گفت سرم کلاه گذاشتن اریسان با موتور پیکان دادن
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰😂😂😂 بهش میگفتی سرت کلاه نذاشتن که تا دسته ترو کولونوسکوپی کردن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰برفام و برگام همش ریخت!😂😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰نه اتفاقا سرش کلاه نزاشتن این ماشین با موتور وانت باردو تولید میشه! شاسی و سیستم تعلیق هم ترکیبی از ۴۰۵،پارس و پیکان زدن….
Sina10
۲۱ تیر ۱۴۰۰شکست کامل برای ایرانخودرو
مثل همه ماشیناشون😂
برخلاف قیافه اش که به نظرم ظاهر خوبی داره از فنی مخصوصا موتور فاجعه است
اونم موتور پیکان با اون همه قدیمی بودنش و استهلاک و الودگی و مصرف سوخت و ..
۲۰ ساله هنوز از ۱۵۰ اسب بخار بالاتر نرفتن
این کجاش پیشرفت محسوب میشه؟
حالا جالبه فورد موستانگ شلبی GT500 نسل قبل فقط توی چند تا فیس لیفتش تقریبا همین اندازه به قدرتش اضافه شد😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰سینا جان اشتباه نکنم منظورت ۱۵۰نیوتنه!
دکتر
۲۲ تیر ۱۴۰۰فروش بسیار خوبی خواهد داشت،جون میده برا شوتی ها
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰وقتی…. باشه معلومه هی گاری به خوردمون میدن…
alien
۲۸ تیر ۱۴۰۰دوستانی که از وانت آریسان شاکین یا از ماشینای قدیمی اول که آریسان وانت حمل ده تن نیست برای کار های سبک ساخته شده و دوم آیا فکر میکنید ماشین های جدید جوابگو جاده های ایران هستند همونطور که میبینید کساییم که خارجی میخرن شاسی بلند میخرن علاوه بر اینا ماشین های جدید که در خارج تولید میشن همگی اقتصادی هستن طوری ساخته شدن که پنچ سال منقضی میشن.گول تبلیقات خارجی رو نخورید.
همایون
۱۰ مرداد ۱۴۰۰اریسان ای نکبت ملی ای مایه سرافکندگی اریسان یک و دو ای منگلان صنعتی
با عرض تبریک و تسلیت به مناسبت تولد این توله عقب مانده ناقص الخلقه به مهندسین و طراحان نامدار شرکت معظم ویران خودرو
اگر بخواهم این درشکه چهار چرخ را به موجودی تشبیه کنم بیاد آرمادیلوی ششنواره میافتم حیوانی نجیب زیبا با وقار و سرعتی شگرف!
بگذریم ان روزی که صنعتگران ما بتوانند طراحی خودرو را به این ارمادیلوی شش نواره برسانند میتوان نبوغ انها را ستود و دست خوش گفت
ظاهرا پنجاه سال دیگر شاهد اریسان با موتور چینی خواهیم بود با ترمز دیسکی و استارت دکمه ایی و رینگ الومینم خدا را شکر که صنعت ما روز بروز در حال گسترش و پیشرفت بوده و در حال جاسازی انواع پیشرانه در اندام پولادین پیکان وانت بوده و اکنون پس از 44 سال تلاش شبانه روزی مهندسین نخبه ما توانستند کله پژویی را به دنبلان پیکانی پیوند زده قلب پژو را در کالبدش بکارند و یک ارمادیلوی زیبای شش نواره را خلق کنند تا مشت محکمی بر دهان امثال بنز و فورد و فراری ها بزنند.
اسی،،
۲۶ مهر ۱۴۰۰باسلام، بزرگترین مشکلش ترمزش هست یک ماه نمیشه چرخای عقبش لوازم میزنه، ضعف گیربکس دفرانسیل، ووووموتورش دهن آدمو سرویس میکنه کلا خداشاهده یه وانت کاملا به دردنخوره من که راضی نیستم
امیر علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰متاسفانه وقتی بازار انحصاری باشه مردم مجبورند بخرند وانت مزدا قدیمی چرخش به آریسان می ارزه
امیر علی
۱ آذر ۱۴۰۰مردم ایران مجبورند بخرند وانت مزدا شده بالای ۲۶۰م انحصار وقتی باشه شما مجبورید