ایران خودروپژو

پژو پارس – پرشیا

اتوموبیل پژو پارس که در ابتدا با نام پژو پرشیا وارد بازار شد گونه ای از پژو ۴۰۵ است که با تغییراتی در شکل سپرها، جلوپنجره رادیاتور، چراغهای جلو و عقب، آینه ها، رینگ و لاستیک، درب صندوق عقب و تغییراتی در داخل اطاق منجمله غربلیک فرمان جدید و نمای چوب کنسول ارائه شد.

peugeot-pars

تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت بیشتری دارد.

pars

کارایی
  • مدل موتور : XU7JP/L3
  • حد اکثر سرعت : ۱۸۶ KM/HR
  • حجم موتور : ۱۷۶۱cc
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
  • حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۵.۳ Kgm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
  • شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه

پارس با موتور انژکتوری ۱۶ سوپاپ

  • مدل موتور : XU7JP4/L4
  • حد اکثر سرعت : ۱۹۲ KM/HR
  • حجم موتور : ۱۷۶۱cc
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
  • حداکثر توان موتور : ۱۱۰ HP در۵۵۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۵۵ Nm در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
  • شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱ ثانیه
گیربکس
پارس۱۶ سوپاپ
گیربکس۱۰.۲۸۹۴۰.۲۸۹۵
۲۰.۵۳۸۴۰.۵۳۴۹
۳۰.۷۸۱۲۰.۷۳۵۲
۴۱.۰۵۱۲۰.۹۵۱۲
۵۱.۳۴۲۸۱.۲۵۷۱
عقب۰.۳۰۰۰۰.۳۰۰۰
خروجی۱۷×۷۷۱۷×۷۷
  • کلاچ : کابلی
ظرفیت
  • ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
وزن (kg)
  • وزن خودرو : ۱۱۹۰
  • وزن روی اکسل جلو : ۷۰۰
  • وزن روی اکسل عقب : ۴۴۰
  • حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۶۰۰
  • حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰
سیستم الکتریکی
  • باطری : Ah 55
  • دینام : A 80
  • دینام : Kw 1.1
سیستم فرمان
  • قطر دایره دوران : ۱۱ متر
  • جعبه فرمان : هیدرولیک – شانه ای
تعلیق
  • جلو: مستقل از نوع مک فرسون
  • عقب : مستقل از نوع فنر پیچشی
سیستم ترمز
  • ترمز جلو : دیسکی با پره های خنک کننده
  • ترمز عقب : دیسکی
لاستیکها
  • اندازه لاستیکها : ۶۵/۱۸۵ R14
  • جواد عقیلی

    مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

    مطالب مشابه

    ‫۲۲۳ دیدگاه‌ها

    1. شاهین

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوستان یه سوال؟
      الان تعداد پراید تو کشور بیشتره یا پرشیا؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. یاسین

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      پرشیا فقط مدلelx فقط….
      وگرنه پرشیای معمولی مفتش گرونه بخدا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11457 ديدگاه)

        elx که الان تولید نمیشه. میشه؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    3. سعید

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پرشیا دیگه دهاتی شده

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. پارسا

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما داری میری ۲۰۰میلیونی بخری

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    4. علیرضا

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا جای تاسف داره که الان توی سال ۲۰۲۰ هستیم‌ و بعضیا حتی یه سری اطلاعات مستند و صحیح ندارن

      پژو پارس معمولی که این‌ همه روش تعصب دارین همون ۴۰۵ هست
      و حدود ۵۰ کیلو تفاوت وزن داره اونم‌به خاطر اینکه کاپوتش بلند تر شده و سینی زیر موتور هم بلندتر حدود ۱۲ سانتی متر کاپوت پارس دراز تره که همین اخلاف وزن رو ایجاد کرده
      یه مورد دیگه هم‌ که در حد احتماله اینه که گفته میشه میل فرمان‌پژو پارس از نوع اتصال سه نقطه ای هست و سیستمش با ۴۰۵ متفاوته

      جز این دو مورد که مورد دوم هم کاملا مطمعن نیستم پارس و ۴۰۵ هیچ تفاوتی نداره تاکید میکنم هیچ تفاوتی از نظر تقویت شاسی و این حرفا نداره

      و نکته دیگه اینکه پژو پارس هیچگونه ارتباطی با پژو ۴۰۶ نداره
      اینو با اطمینان میگم
      هرکسی هم ادعایی داره بهتره بره فاصله دو محور و طول محور چرخ جلو و عقب این دو خودرو رو مقایسه کنه ، حتی طراحی شاسی این دو خودرو کاملا متفاوته

      در واقع ایران با دیدن پژو ۴۰۶ خواست اونو وارد ایران کنه اما دید به صرفه جیب مبارک نیست این بود که از شرکت پژو خواهش کرد که پژو ۴۰۵ رو فیس لیفت کنه و اونو حدودا به شکل پژو ۴۰۶ در بیاره

      موافقم ۱
      مخالفم ۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

    دکمه بازگشت به بالا