اتوموبیل پژو پارس که در ابتدا با نام پژو پرشیا وارد بازار شد گونه ای از پژو ۴۰۵ است که با تغییراتی در شکل سپرها، جلوپنجره رادیاتور، چراغهای جلو و عقب، آینه ها، رینگ و لاستیک، درب صندوق عقب و تغییراتی در داخل اطاق منجمله غربلیک فرمان جدید و نمای چوب کنسول ارائه شد.

تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت بیشتری دارد.

- مدل موتور : XU7JP/L3
- حد اکثر سرعت : ۱۸۶ KM/HR
- حجم موتور : ۱۷۶۱cc
- سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
- حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
- حداکثر گشتاور: ۱۵.۳ Kgm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
- شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه
پارس با موتور انژکتوری ۱۶ سوپاپ - مدل موتور : XU7JP4/L4
- حد اکثر سرعت : ۱۹۲ KM/HR
- حجم موتور : ۱۷۶۱cc
- سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
- حداکثر توان موتور : ۱۱۰ HP در۵۵۰۰ دور بر دقیقه
- حداکثر گشتاور: ۱۵۵ Nm در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
- شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱ ثانیه
| پارس | ۱۶ سوپاپ | گیربکس | ۱ | ۰.۲۸۹۴ | ۰.۲۸۹۵ | – | ۲ | ۰.۵۳۸۴ | ۰.۵۳۴۹ | – | ۳ | ۰.۷۸۱۲ | ۰.۷۳۵۲ | – | ۴ | ۱.۰۵۱۲ | ۰.۹۵۱۲ | – | ۵ | ۱.۳۴۲۸ | ۱.۲۵۷۱ | – | عقب | ۰.۳۰۰۰ | ۰.۳۰۰۰ | – | خروجی | ۱۷×۷۷ | ۱۷×۷۷ |
|
- وزن خودرو : ۱۱۹۰
- وزن روی اکسل جلو : ۷۰۰
- وزن روی اکسل عقب : ۴۴۰
- حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۶۰۰
- حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰
- باطری : Ah 55
- دینام : A 80
- دینام : Kw 1.1
- قطر دایره دوران : ۱۱ متر
- جعبه فرمان : هیدرولیک – شانه ای
- جلو: مستقل از نوع مک فرسون
- عقب : مستقل از نوع فنر پیچشی
- ترمز جلو : دیسکی با پره های خنک کننده
- ترمز عقب : دیسکی
اندازه لاستیکها : ۶۵/۱۸۵ R14 |
شاهین
۶ دی ۱۳۹۵دوستان یه سوال؟
الان تعداد پراید تو کشور بیشتره یا پرشیا؟؟
یاسین
۶ دی ۱۳۹۵پرشیا فقط مدلelx فقط….
وگرنه پرشیای معمولی مفتش گرونه بخدا
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵elx که الان تولید نمیشه. میشه؟
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶پرشیا دیگه دهاتی شده
پارسا
۱۱ مرداد ۱۳۹۸شما داری میری ۲۰۰میلیونی بخری
علیرضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا جای تاسف داره که الان توی سال ۲۰۲۰ هستیم و بعضیا حتی یه سری اطلاعات مستند و صحیح ندارن
پژو پارس معمولی که این همه روش تعصب دارین همون ۴۰۵ هست
و حدود ۵۰ کیلو تفاوت وزن داره اونمبه خاطر اینکه کاپوتش بلند تر شده و سینی زیر موتور هم بلندتر حدود ۱۲ سانتی متر کاپوت پارس دراز تره که همین اخلاف وزن رو ایجاد کرده
یه مورد دیگه هم که در حد احتماله اینه که گفته میشه میل فرمانپژو پارس از نوع اتصال سه نقطه ای هست و سیستمش با ۴۰۵ متفاوته
جز این دو مورد که مورد دوم هم کاملا مطمعن نیستم پارس و ۴۰۵ هیچ تفاوتی نداره تاکید میکنم هیچ تفاوتی از نظر تقویت شاسی و این حرفا نداره
و نکته دیگه اینکه پژو پارس هیچگونه ارتباطی با پژو ۴۰۶ نداره
اینو با اطمینان میگم
هرکسی هم ادعایی داره بهتره بره فاصله دو محور و طول محور چرخ جلو و عقب این دو خودرو رو مقایسه کنه ، حتی طراحی شاسی این دو خودرو کاملا متفاوته
در واقع ایران با دیدن پژو ۴۰۶ خواست اونو وارد ایران کنه اما دید به صرفه جیب مبارک نیست این بود که از شرکت پژو خواهش کرد که پژو ۴۰۵ رو فیس لیفت کنه و اونو حدودا به شکل پژو ۴۰۶ در بیاره