ایران خودروپژو

پژو ۴۰۵ SLX: بررسی مشخصات، مزایا و معایب

ما در مجلهٔ پدال بیشتر به اخبار و مطالب خودروهای خارجی می‌پردازیم و تقریباً تمامی اخبار و رویدادهای جهان اتومبیل را پوشش می‌دهیم. این امر موجب شده که تا حدودی خودروهای بازار داخلی به حاشیه رفته و مغفول واقع شوند. آن‌هم درحالی‌که مباحث خودروهای داخلی برای مخاطبین کاربردی‌تر هستند چراکه اکثریت جامعهٔ ایران با خودروهای داخلی سروکار دارند و مطالبی در این حوزه می‌تواند برای آن‌ها مفیدتر باشد. به همین دلیل تصمیم داریم ازاین‌پس بیشتر از قبل به خودروهای داخلی بپردازیم تا رضایت شما مخاطبین عزیز مجلهٔ پدال را بیش‌ازپیش جلب کنیم. در این راستا از این به بعد طی سری مطالبی تحت عنوان «بررسی مشخصات، مزایا و معایب»، به تمامی خودروهای داخلی خواهیم پرداخت. امروز در نخستین قسمت از این سری مطلب، به بررسی پژو ۴۰۵ SLX پرداخته‌ایم.

معرفی

پژو 405 SLX

پژو ۴۰۵ را به همراه پراید می‌توان شناخته‌شده‌ترین خودروهای تولید داخل دانست. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ توسط پژو به‌عنوان جایگزین مدل ۵۰۵ معرفی شد و تولید آن در کشورمان از سال ۱۳۶۹ توسط ایران‌خودرو آغاز گردید. این ماشین یکی از پایه‌های صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود زیرا از پلت‌فرم آن در محصولات مختلف ایران‌خودرو استفاده شده است تا جایی که جدیدترین و لوکس‌ترین ساختهٔ ایران‌خودرو یعنی دنا پلاس همچنان در زیر پوست مدرن خود پلت‌فرم ۴۰۵ را پنهان کرده است. درهرحال این شیر پیر فرانسوی کماکان در کنار فرزندانش در ایران در حال تولید است؛ اما ایران‌خودرو برای اینکه این محصول سالخورده اما محبوب خود را کمی بروز کند، در سال ۱۳۸۷ اقدام به فیس‌لیفت آن کرده و آن‌را با نام ۴۰۵ SLX معرفی نمود که در ادامهٔ این مطلب بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

طراحی خارجی

پژو SLX

ایران‌خودرو در فیس‌لیفت ۴۰۵ SLX سعی داشته با تغییراتی جزئی و بدون تغییر قالب‌های بدنه، ظاهر کهنهٔ ۴۰۵ را بروز کند. به همین دلیل تغییرات ظاهری این خودرو شامل گرافیک داخلی جدید چراغ‌های جلو با راهنماهای یکپارچه، جلوپنجرهٔ جدید، آینه‌های جانبی جدید، گرافیک داخلی جدید چراغ‌های عقب و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار و مه‌شکن‌هایی به سپر جلو می‌شود. بااین‌حال همانند اکثر فیس‌لیفت‌های خودروسازان وطنی، به عقیدهٔ بسیاری، ظاهر پژو ۴۰۵ SLX نه‌تنها زیباتر از قبل نشده که حتی نسبت به نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت پسرفت هم داشته است چراکه نمای ساده و هماهنگ ۴۰۵ در آن به‌هم خورده است؛ اما بااین‌حال همین تغییرات، ظاهر ۴۰۵ SLX را متفاوت و تا حدودی بروزتر از قبل کرده که هرچند قیاس آن با طراحی‌های جدید پژو خنده‌دار است اما با توجه به بازار انحصاری ایران و همین‌طور رنج قیمتی، می‌توان آن‌را نسبتاً قابل‌قبول ارزیابی کرد.

طراحی داخلی

داشبورد پژو SLX

پژو ۴۰۵ سال‌ها بدون هیچ‌گونه تغییری در کابین توسط ایران‌خودرو به تولید رسید. حتی در مدل SLX هم تغییرات چندانی در داخل خودرو ایجاد نشده و به چند تغییر جزئی بسنده شده بود؛ اما سرانجام در اوایل دههٔ ۹۰ شمسی ایران‌خودرو تصمیم گرفت نهایتاً داشبورد جدیدی را برای خانوادهٔ ۴۰۵ و پارس طراحی کند. کلیت این داشبورد جدید در ۴۰۵ و پارس یکسان است و صرفاً در تریم و رنگ آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. این داشبورد در ۴۰۵ تماماً به رنگ کرمی بوده و فقط بخش میانی آن مشکی‌رنگ است. به‌طورکلی طراحی داشبورد جدید ۴۰۵ بروزتر و زیباتر از قبل است اما کیفیت آن چند پله نسبت به داشبورد قدیمی قبلی کاهش یافته و تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است که پس از مدت کوتاهی به صدا می‌افتد.

قوای محرکه پژو ۴۰۵ SLX

پس از اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو ۲ در کشور و الزام تغییر سیستم سوخت‌رسانی تمامی پیشرانه‌های خودروها از کاربراتوری به انژکتوری، ایران‌خودرو پیشرانهٔ جدید ۱۸۰۰ سی‌سی XU7 را جایگزین پیشرانهٔ ۲۰۰۰ قبلی کرد. این موتور جدید تا سال‌ها در خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس و خانوادهٔ سمند مورداستفاده قرار گرفت اما موتور XU7 علیرغم کشش و توان مناسب، از دو مشکل عمدهٔ مصرف سوخت بالا و دوام پایین (سوزاندن واشر سر سیلندر) رنج می‌بُرد. به همین دلیل ایران‌خودرو تصمیم گرفت در پژو ۴۰۵ و پارس از پیشرانهٔ TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ پنج استفاده کند. این موتور اوایل در هردو مدل ۴۰۵ SLX و ۴۰۵ GLX ارائه می‌شد اما چند سالی است که تنها ۴۰۵ SLX با موتور TU5 عرضه می‌شود و مدل GLX همچنان با همان موتور XU7 تولید می‌گردد. پیشرانهٔ TU5 اما در ۴۰۵ SLX به گفتهٔ ایران‌خودرو ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نقاط قوت و معایب پژو ۴۰۵ SLX

عکس پژو SLX

پژو ۴۰۵ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای در حال تولید کشورمان است که همین موضوع را می‌توان یکی از معایب عمدهٔ آن دانست. این خودرویی است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۸۷ یعنی دقیقاً سی سال پیش بازمی‌گردد و هم‌اکنون کاملاً کهنه و از رده خارج شده است؛ اما بااین‌حال ۴۰۵ و مشتقاتش (!) هنوز روی خطوط تولید ایران‌خودرو قرار داشته و به لطف قیمت نسبتاً پایین و بازار انحصاری، از فروش مناسبی هم برخوردار است. علاوه بر این، همانند اکثر خودروهای داخلی، ۴۰۵ نیز کیفیت ساخت بسیار پایینی دارد تا جایی که در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت ایران هیچ‌گاه موفق به کسب بیش از یک ستاره نشده است. در مدل SLX هم پیشرانهٔ TU5 پژو ۲۰۶ مناسب جثهٔ سنگین ۴۰۵ نیست و خصوصاً در سربالایی‌ها و هنگام پُر بودن خودرو کاملاً کم آورده و نیاز به دندهٔ معکوس پیدا می‌کند. از دیگر معایب ۴۰۵ SLX که عمدهٔ خریداران از آن گلایه دارند، کم‌نور بودن چراغ‌های جلو و عدم هماهنگی پیشرانه و گیربکس است.

چراغ پژو SLX

از سوی دیگر اما استفاده از موتور TU5 در پژو ۴۰۵ SLX موجب کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت نسبت به مدل GLX شده است درحالی‌که مشکلات واشر سر سیلندر موتور XU7 نیز در این موتور کمتر دیده می‌شود. همچنین پیشرانهٔ TU5 برای رانندگی‌های شهری مناسب‌تر بوده و در مسیرهای کفی و بزرگراهی هم مشکل چندانی از بابت کشش ندارد. از موتور که بگذریم، ۴۰۵ یکی از قدیمی‌ترین و پرتیراژترین خودروهای داخلی است و به همین دلیل قطعات یدکی آن فراوان بوده و به‌راحتی در بازار پیدا می‌شود. قیمت نسبتاً مناسب (با توجه به شرایط بازار خودروی کشور)، فضای داخلی جادار، صندوق بار بزرگ و فروش دست‌دوم راحت هم از دیگر مزایای این شیر سالخورده هستند.

تجهیزات، قیمت و رقبا

۴۰۵ ارزان‌ترین پژوی ساخت ایران‌خودرو محسوب می‌شود و بنابراین نباید انتظار تجهیزات بالایی را از آن داشت. به همین دلیل در لیست تجهیزات آن موارد محدودی چون دو ایربگ، فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع و ترمز ABS دیده می‌شود درحالی‌که پنجره‌های عقب همچنان دستی بوده و ترمزهای عقب نیز کاسه‌ای هستند. در مدل SLX هم تنها مه‌شکن‌های جلو و چراغ خطر سوم LED به خودرو اضافه شده است. این خودروها در حال حاضر به دلایل ایمنیو کیفی از خط تولید ایران خودرو خارج شده‌اند. قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ با چندین بار افزایش هم‌اکنون (در تیر ماه ۱۴۰۱) به ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است؛ بنابراین رقبای قیمتی این خودرو عمدتاً از محصولات خود ایران‌خودرو یعنی سمند LX و پژو ۲۰۶ تیپ دو هستند درحالی‌که ساینا را می‌توان نزدیک‌ترین رقیب سایپا برای پژو ۴۰۵ SLX دانست.

مشخصات فنی پژو ۴۰۵ SLX

مدل۱۳۹۶
ویژگیخودروی داخلی

مشخصات پیشرانه

موتور۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
حجم موتور۱۵۸۷ سی‌سی
قدرت۱۰۸ اسب بخار در دور ۵۶۰۰
گشتاور۱۴۲ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰
گیربکسدستی ۵ سرعته
انتقال نیرودیفرانسیل جلو

ابعاد و وزن

طول۴۴۰۸ میلی‌متر
عرض۱۶۹۴ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۱۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۶۶۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار۴۷۰ لیتر
وزن خالص۱۱۲۰ کیلوگرم
ابعاد چرخ هافولادی ۱۴اینچ

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا صد۱۳.۲
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت در شهر۱۰.۱ لیتر
مصرف سوخت در جاده۶ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی۷.۵ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۴
حجم باک بنزین۷۰ لیتر

امکانات

امکانات ایمنی

ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای، کیسه هوای راننده و سرنشین، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت

امکانات رفاهی

شیشه بالابر برقی درهای جلو، کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، آینه‌های جانبی برقی، بلندگوهای جلو، سیستم صوتی، تنظیم دستی صندلی‌ها، فرمان هیدرولیک، چراغ‌های مه‌شکن‌ جلو

آپشن ها

-

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۶ دیدگاه‌ها

  1. فریبرز

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    Slx خیلی ماشین خوبیه . حرف نداره . مصرف بنزینش بین ۵ تا ۶ هست . این در حالیه که پرشتاب و تیز و پر سرعت هست ، خیلی هم کم صدا است .. اقا اصلا شبیه ۴۰۵ قدیمی نیست ، خیلی بهتر شده

    موافقم ۱۷۲
    مخالفم ۱۳
  2. حسن

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس اینا چی پیگن ک هماهنگی بین گیربکس و موتور وجود نداره داش تاحالا از ۳ دادی به ۴ ک هماهنگی نداره به قران از همه ماشینای داخلی بهتره

    موافقم ۸۱
    مخالفم ۱۰
  3. امیر

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نمیدونم اینا صفر تا صد رو اشتباه زدن یا ماشین من فرق داره .با این که به اصول لانج و درگ اشنا نیستم ولی اس ال ابکس مدل نود و یک من صفر تا صد رو تو یازده ثانیه به راحتی میره در حالی که شمعهاش رو تازه دارم ایریدیومی میکنم که حتما بهتر هم میشه

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۰
  4. فرشاد

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من حدودا دو ماه پیش یه اس ال ایکس صفر گرفتم
    حدود ۳۲۰۰ تا حالا باهاش رفتم
    تجربه ی این دوماه رو در اختیارتون میزارم
    توو جاده ماشین پرشتابیه
    نشیمن باحالی داره راننده دید و تسلط عالی داره نسبت به جاده..
    مصرفش خوبه و از تیبای صفری که ۷ ماه داشتم و فروختمش کمتر میسوزونه
    موتورش کم صداست و توو سرعتای بالا تقریبا صدایی نمیشنوی ولی به خاطر عایق بندی ضعیف یه مقداری صدای لاستیک ها میاد داخل کابین در کل کم صداست
    سیستم تعلیق نرمی داره…
    فضا و صندوق خوبی داره…
    حالا نقاط ضعفش از نظر من:
    داشبورد و قطعات پلاستیکی خشک داخل کابین توو ذوق میزنه یعنی حواست نباشه ناخنت بخوره به یکی از این پلاستیکای خشک جاش میمونه
    شیشه های عقب برقی نیستن سنسور عقب هم که نداره
    یعنی میخای دنده عقب بگیری چون ماشین طولش زیاده باید حواست باشه از پشت به ماشین یا دیواری چیزی برخورد نکنی..
    دنده هاش نرم‌ نیستن البته شاید بعدها نرمتر بشن
    توو سربالایی واقعا ماشین کم ‌میاره که هم بخاطر گشتاور پایین موتور تیوفایو هست و البته بدنه ۴۰۵ برا موتور TU5 یه کم سنگینه و این موتور مال ۲۰۶ هست که ایرانخودرو بسته رو پارس و ۴۰۵
    مشکل دیگه ای که اذیت کننده س نورچراغهای بسیار ضعیف این ماشین هست که رانندگی توو شب رو با مشکل مواجه میکنه…
    نمای جلوی ماشین یه مقدار ناهماهنگ هست
    بدنه ی ماشین خیلی نازک هست طوری که کاپوت با یه انگشت حرکت میکنه جنس بدنه شبیه کانال کولره
    حالا شاید بگید چرا slx گرفتی؟
    با توجه پولی که من داشتم و وام هم گرفتم معقولترین انتخاب بود
    یه خودرو اقتصادی هست هم کم مصرفه هم موتور کم استهلاکی داره در مقایسه با سمند Ef7 به لحاظ فنی و موتوری کم دردسرتر هست

    موافقم ۹۱
    مخالفم ۹
    1. مهدی رضایی

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام ، اینهایی که گفتی درباره اس ال ایکس درسته، فقط تو سر بالایی بخاطر موتور خوبی که داره ( تجربه من با ۵۲۰۰۰ کارکرد) دور موتور بالابری بدون مشکل حرفتو زمین نمیندازه، مینوتم بگم ۹۵ درصد ماشینهای دیگه به من نرسیدند با ۵سرنشین و صندوق پر .

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲
    2. جک اسمیت

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام.بابت سفت بودن دنده هاش واسکازین ۱لیتر۷۵w80و یه قوطی یک لیتری۸۵w90مارک خوب مث هیوندا HTCفوکس بریز مطمئنا نگاه دنده ت کنی خودش عوض میکنه دنده رو یعنی اینقدر نرم میشه‌.دوما کیفیت ساخت خودروهای ایرانی تماما از پدل ۹۶ به بالا اشغال شدن چه ایرلنخودرو چه سایپا و حتی MVM.
      بابت کم آوردن و انرژی کافی نداشتن تو سربالاییها.یه ریمپ کن اونم پیش کار بادش ببین ماشین از ماکسیما بهتر میشه یا نه تو سربالاییها..
      نور کم در شب هم شما فقط لامپهاتووعوض کن و از همین لامپای معمولی بزار ولی وات پایینتر بزار که نور بیشتری تولید کنن.دیگه سوار شو و فقط بده گاز.کار نیم ساعت رو لکن ببین چی میشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  5. سجاد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کاش ارزان بود الان میرفتم می خریدمش

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۲
  6. سجاد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کاش ارزان بود الان میرفتم می خریدمش هم ظاهرش خوبه هم به نظر میاد ماشین خوبیه

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲
  7. سجاد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هم ظاهر خوبی داره هم به نظر میاد ماشین خوبیه

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۷
  8. مرتضی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم ۴۰۵glx دارم…بخاطر مشکل واشر زدن و رنگ نقره ایش که زود آفتاب سوخته میشه میخوام با ۴۰۵SLX عوضش کنم برا همون کلی تو سایتا نظرات مردم رو دربارش خوندم و قصد دارم چکیده مهم ترینشو براتون بگم.امیدوارم به کارتون بیاد و یه دعای خیر بکنید برام یا یه صلوات بفرستین :
    مشکلات ۴۰۵slx :
    ۱-چراغ های جلو نور بسیار کمی دارند که برای رانندگی شب در جاده خطرناک هستن ولی تا حدودی میشه با انداختن چراغ زنون مشکل رو کم کرد (البته امکان گذاشتن کاسه و چراغ ها مدل GLX روی این مدل وجود داره که بخاطر قدیمی شده چهره خودرو توصیه نمیشه ولی سلیقه ای هست)
    ۲-بخاطر برقی بودن گاز ، ماشین مشکل تاخیر در شتاب داره که اگه گاز سیمی باشه این مشکل برطرف میشه
    ۳-طبق نظرات مصرف کنندگان خیلی ها از مشکل عدم هماهنگی پیشرانه با گیربکس (جعبه دنده) گفته بودن
    ۴-عده بسیاری از سفت بودن کلاچ ناراحت بودن که بیشتر مربوط به مدل های قبل از سال ۹۶ میشد
    ۵-دمای موتور ماشین بالا هست و خیلی وقت ها شاید آمپر به وسط برسه که گفته میشه در این نوع موتور مشکلی به حساب نمیاد و موتور TU5 با این مقدار دما هماهنگی داره و براش نرمال هست
    ۶-اکثرا ۴۰۵slx ها ارتفاع زیادی دارن که از اطراف زیاد زیبا به نظر نمیاد بخصوص از عقب ، اما توصیه شده بود که ارتفاع ماشین زیاد پایین داده نشه چون احتمال عدم بالانس بودن و ایجاد سر و صدای اضافی در ماشین میشه (البته این مورد نیاز به بررسی داره و کاملا قابل اعتماد نیست)
    ۷-خودرو در صورت پر بودن ظرفیت داخلی (سرنشینان یا بار) در سربالایی ها مشکل کشش داره و احتمالا خیلی وقت ها مجبور به معکوس دادن (سنگین کردن و کاهش دنده) بشین
    ۸-با توجه به اینکه ماشین فیس لیفت شده GLX هست انتظار می رفت در این مدل جدید از ترمز دیسکی در چرخ های عقب استفاده بشه که متاسفانه انجام نشده و هنوز چرخ های عقب ترمز کاسه ای دارن
    ۹-شیشه های سرنشینان عقب رو باید بصورت دستی بالا و پایین کنید
    ۱۰-ادوات و جنس مواد به کار رفته در داشبورد و درب ها کیفیت پایینی دارند (بخصوص در مدل داشبورد جدید نسبت به داشبورد چرمی های قدیمی) و به همین خاطر باید رعایت کرد تا ماشین زیاد در دست اندازها و چاله چوله ها نیفته تا کابین به صدا نیفتاده…
    * دوستان توجه کنید که بسیاری از مشکلات ذکر شده رو نمیشه در تمام مدل های SLX تولید شده پیدا کرد و ماشین های داخلی کاملا شانسی هستن و شاید دو مدل همسان با سال تولید یکسان تفاوت ها و مشکلات متفاوت با هم داشته باشن… یا یکی خوب در بیاد و یکی مشکلاتی داشته باشه….برا اونایی که صفر می خرن که کاملا شانسی هست ولی اگه دست دوم میخرید سعی کنید از آشنا بخرید و ازش بخواین واقعیت رو در مورد عملکرد ماشینش بهتون بگه…
    *امیدوارم نکاتی که گفتم به دردتون خورده باشه…مرسی از توجهتون

    موافقم ۸۰
    مخالفم ۳
    1. جک اسمیت

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      برادر من شما اول پیش کار بلدش برو بعدا اگر درست نشدن ایناییکه گفتی رو من قبول دارم.ریمپ‌کن ببین تو سربالاییا چی میشه.شیشه عقبش دکمه برقی ندارن درصورتی که پراید ۲۰۰ میلیونی و اکثر ماشینای سایپا هم ندارن این که نمیشه عیب.کیفیت ساخت خودروهای مدل ۸۶ به بالا حفت کارخانه و حتی mvmاشغال.توی چند سایت که رفتم فقط شما داری این نظرات رو نمیگی درصورتی که چند سال پیش یادتونه که روی پراید پخش و ضبطش رد باز کردن که اگر میخواهی باید پول بیشاری بدی تا برات بزاریم.شما تو کلیه سایت ها این نظزات رو کپی میکنی و میگی.مطمئنا شما از دوستان سایپا هستی..اما تا وقتی که برای موتورهای شاهینتون ازTU5استفاده میکنی و صد البته … ایران خودرو رو که موتورTU5بهتون بدن پس لطفا درمورد پژو صحبت نکن.جون شما نهایتا ساینا سوار بشی نه موتور TU5..
      هر چقدر هم‌توی سایت ها نظرات منفی ت رو بگی بازم دم پژو ۴۰۵و SLXگرم که با یه دنده تمام محصولات سایپا رو قورت میده حتی شاهین توربو تون رو..

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  9. سعید

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من قبلش ساینا داشتم به خاطر نداشتن قدرت فروختم slx گرفتم از همه لحاظ عالیه نورش هم زنون انداختم تا ۳۰۰ من و روشن میکنه

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
    1. جک اسمیت

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام خدایی Slx عالیه و این که نوشتن صفر تا صد سیزده نیم ثانیه میزنه اشتباه و یه چیز علمیه و ثابت شده عملی نیست‌من خودم با slxصفر تا صد رو تنها ۹ نیم ثانیه رفتم.تو سربالاییها هم اصلا کم نمیاره درصورتی که تو برخی از پبچ ها باید سرعتمم کم کنم.در کل ماشین۴۰۵slxمیارزه به خانواده سمند و کلیه محصولات سایپا.چون دارم میگم وگرنه هیچ تعصبی ندارم.قبلاGLXساینا پراید تیبا۲ و سمند داشتم از همه سر ترSLXو اگر قصد خرید داری و نخری اشتباه محض کردی اشتباهی که برات گرون تموم میشه.یا علی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از ظاهر ماشین چیزی تغییر نکنه خوبه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  11. جک اسمیت

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام همه دوستان گل.
    یه مثال ساده تا بفهمین خودرو سازی ما دست کیه.
    من حوزه فعالیتم تو بخش روغن موتور و فیلتر جاته.ایرانول بهران اسپیدی پارس.خودشما استادین و میدونید که چه روغن ها و محصولاتی این چهارشرکت بزرگ ایران تولید میکنند.به زبان سا ه تر محصولات درجه ۴ به بالا یعنی معمولی نسبتا رو به پایین.درصورتی که با توجه به تحریم ها ما روغن موتور فوکس آلمان رو واردات نداریم و در کشور تولید میشه اما تحت لیسانس و با سرکشی مهندسین آلمانی آن حوزه.حالا مقایسه کنید روغن موتور فوکس و HTC و آیسین و اکوپلاس و دیگر شرکت های خصوصی با کیفیت رو با شرکت های ایرانی مث بهران اسپیوی پارس و غیره.من خودم روغن موتوری که توی پژو SLX خودم استفاده میکنم روغن موتور مارکHTC10W40 است و حداقل ۱۳ هزار کیلومتر کار میکنه و نهایتا ۸۰ تومن بیشتر یا ۱۰۰ تومن بیشتر میدی نسبت به قیمت روغن موتورهای معروف ایرانی به ان اسپیدی پارس.پس در تمام و اکثر صنایع ایران کیفیت اهمیت ویژه ای داره و روز به روز دارن به کیفیت محصولات اضافه پیشه بجز صنعت خودرو سازی.ایهالناس نمیخان ماشین خوب تولید کنند نمیخخخخخخان وگرنه بنز و لامبورگینی و فلان و عله رو توجیب میزاشتن.همین آقای رضوانی که خوردوهای حرفه ای میسازه مگه ایرانی نیست که با تانک رضوانی سرچ کنید متوجه میشین چی پیسازه.یا آقای سازنده خودرویی که چندین سال پیش اومد گفت مت ماشبن تولید میکنم که با آب کار کنه حمایتش نکردن و ماشین تولید خودش رو که با آب کار میکرد انداخت توی سد.پس مافیای خودرو اجازه نمیده که با کیفیت بسازن چون آقا زاده ها بیکار میشن.. درود به همه شما دوستان گل

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا