کاهش استقبال مشتریان از فروش ایران‌خودرو؛ ضرورت ارائه برنامه‌های جدید

جمعه 20 تیر 1404 - 08:00
مطالعه 3 دقیقه
محصولات ایران خودرو
مشتریان از برنامه فروش تیر ماه 1404 ایران‌خودرو استقبال نکرده‌اند.
تبلیغات

چند سال است که تعادل عرضه و تقاضای خودرو در کشورمان به هم خورده است که نتیجه آن ایجاد اختلاف قابل‌توجه بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار و تشکیل صف‌های خرید طولانی و حضور گسترده دلالان و سودجویان در برنامه‌های فروش بوده است؛ اما داستان ششمین مرحله فروش ایران‌خودرو که قرار است در چند روز آینده برگزار شود کاملاً متفاوت است چراکه بر اساس اخبار منتشر شده مشتریان اصلاً از این دور فروش ایران‌خودرو استقبال نکرده‌اند.

در واقع بر اساس آمار منتشر شده، آمار ثبت‌کنندگان در طرح‌های فروش فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش ایران‌خودرو نسبت به دوره‌های قبل حدود 65 درصد کاهش یافته و چنین آماری ضرورت بازنگری در برنامه‌های عرضه و فروش خودروها را نشان می‌دهد. گفته می‌شود تاکنون چیزی حدود 621 هزار کد رهگیری برای متقاضیان خرید محصولات ایران‌خودرو صادر شده است درحالی‌که این رقم در مرحله قبلی فروش بیش از 1 میلیون و 800 هزار کد بوده است. نکته دیگر اینکه تعداد افراد شرکت کننده در مرحله ششم فروش محصولات ایران‌خودرو در تیر 1404 نیز به حدود 300 هزار نفر رسیده اما این رقم در دور قبلی بیش از 850 هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت محصولات ایران خودرو ویژه تیر ماه 1404

واضح است که اصلی‌ترین دلیل استقبال سرد مشتریان از طرح فروش ایران‌خودرو در تیر 1404 افزایش قابل‌توجه قیمت خودرو در کارخانه و نزدیک شدن قیمت‌های کارخانه و بازار به یکدیگر است که باعث می‌شود انگیزه افراد برای خرید خودرو و کسب سودهای کلان از این طریق کاهش یابد. به بیان دیگر، بازار خودرو تا حدودی جذابیت خود را برای دلالان و واسطه‌ها از دست داده و ایران‌خودرو باید از این فرصت برای ارائه برنامه‌های فروش اقساطی و همچنین افزایش تولید و عرضه به بازار استفاده نماید. همچنین عدم استقبال از این برنامه به معنی وجود فرصت مناسب برای مصرف‌کنندگان واقعی است تا بتوانند خودروی موردنیاز خود را با قیمت مصوب از کارخانه تهیه نمایند.

در صورتی که میزان عرضه افزایش یابد و خودروسازان طرح‌های فروش اقساطی به ویژه اقساط بلندمدت را اجرا نمایند انتظار می‌رود التهاب بازار خودرو کاهش یافته و اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار از بین برود که نتیجه آن ایجاد فرصت‌های بیشتر برای خرید خودرو توسط مصرف‌کنندگان واقعی خواهد بود؛ اما اگر خودروسازان همچنان عرضه قطره‌چکانی داشته باشند طبیعتاً قیمت خودرو در بازار بازهم افزایش یافته و این دور باطل افزایش قیمت کارخانه و افزایش قیمت در بازار ادامه خواهد داشت. نظر شما دراین‌باره چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.