هزینه و اجرت تعمیرات وانت آریسان – 1403
<! --more-->
وانت پیکاپها جزو خودروهای کاری محسوب میشوند و اهمیت زیادی برای کشاورزان، صنعتکاران و مشاغل گوناگون دارند. صنعت خودروی کشور اگرچه وضعیت قابل قبولی ندارد؛ اما در بخش وانتها عقبماندگی آن مشهودتر است و مثال بارز آن را میتوان تولید خودروهایی همچون پیکان وانت، زامیاد 24، آریسان و سایپا 151 دانست. به دلیل ماهیت کاری این دسته از خودروها، مالکان توجه ویژهای به هزینه و استهلاک قطعات دارند و به همین خاطر در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات آریسان را خدمت شما عزیزان تقدیم کردهایم. با مطالعه این مقاله میتوانید به هزینههای حدودی سرویس و نگهداری آریسان دسترسی داشته باشید. آریسان را میتوان جانشین پیکان وانت دانست که در ابتدا با قوای محرکه مشابه آن وارد بازار شد؛ اما به دلیل مشکلات فنی و کیفیتی مختلف استقبال چندانی از آریسان به عمل نیامد و به همین خاطر از چندی پیش شاهد تولید آریسان 2 با قوای محرکه مشابه پارس و انتقال قدرت به چرخهای جلو هستیم که تفاوتهای زیادی با آریسان معمولی ایجاد کرده است. اگر میخواهید با هزینه تعمیرات خودروهای بازار کشورمان آشنا شوید حتماً صفحه مربوط به آن را نیز دنبال کنید.
هزینه و اجرت تعمیرات آریسان – 1403
در جدول زیر میتوانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات وانت آریسان در سال 1403 را بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:
ردیف | شرح خدمات وانت آریسان | تعرفه مصوب (ریال) |
1 | تعمیر کامل موتور | 48,000,000 |
2 | تعمیر نیمموتور (سرسیلندر و کارتل) | 22,000,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسیکشی | 22,000,000 |
4 | تعمیر کامل سرسیلندر | 19,000,000 |
5 | تعویض واشر منیفولد دود و بنزین | 9,000,000 |
6 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 2,400,000 |
7 | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | 6,200,000 |
8 | تعویض فشنگی روغن | 1,500,000 |
9 | تعویض واشر درب سوپاپ | 1,900,000 |
10 | فیلرگیری سوپاپ | 2,800,000 |
11 | تعویض واترپمپ | 4,200,000 |
12 | تعویض تسمه دینام | 1,500,000 |
13 | تعویض تسمه کولر | 2,400,000 |
14 | باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میللنگ | 2,600,000 |
15 | تعویض تسمه سفتکن و غلتکها | 2,800,000 |
16 | تعویض کاتالیست | 5,100,000 |
17 | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | 1,500,000 |
18 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 5,100,000 |
19 | تعویض ترموستات | 1,500,000 |
20 | تعویض رادیاتور آب | 2,400,000 |
21 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 1,900,000 |
22 | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | 1,500,000 |
23 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | 1,900,000 |
24 | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 1,900,000 |
25 | تعویض شیلنگ بخاری بلند | 1,900,000 |
26 | تعویض فشنگی آب | 1,500,000 |
27 | تعویض پایه دسته موتور راست | 2,800,000 |
28 | تعویض دسته موتور راست | 3,000,000 |
29 | تعویض دسته موتور چپ | 3,000,000 |
30 | تعویض باک بنزین | توافقی |
31 | تعویض پمپ بنزین | 3,000,000 |
32 | تعویض فیلتر بنزین | 1,500,000 |
33 | تعویض لوله رفت بنزین | 2,800,000 |
34 | تعویض لوله برگشت بنزین | 2,800,000 |
35 | تعویض منبع کنیستر | 2,100,000 |
36 | تعمیر کامل گیربکس | 21,100,000 |
37 | تعویض کیت کلاچ | 9,900,000 |
38 | تعویض سیم کلاچ | 2,800,000 |
39 | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | 1,900,000 |
40 | تعویض لیور دنده | 2,800,000 |
41 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 11,400,000 |
42 | تعویض سنسور کیلومتر | 1,500,000 |
43 | تعمیر پمپ کلاچ پایین و هواگیری | - |
44 | تعمیر پمپ کلاچ بالا و هواگیری | - |
45 | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 11,400,000 |
46 | باز و بستن پلوس و تعویض بلبرینگ پلوس عقب | 4,600,000 |
47 | باز و بستن پلوس چپ و تعویض بلبرینگ پلوس عقب | 4,600,000 |
48 | تعویض رام زیر موتور | 8,300,000 |
49 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 3,300,000 |
50 | باز و بستن طبق و تعویض بوش | 2,300,000 |
51 | تعویض موج گیر جلو هر طرف | 1,700,000 |
52 | تعویض قرقری فرمان هر طرف | 3,000,000 |
53 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 2,000,000 |
54 | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | 2,600,000 |
55 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | 1,700,000 |
56 | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 3,000,000 |
57 | میزان فرمان دستی | 1,900,000 |
58 | میزان فرمان با دستگاه | 2,400,000 |
59 | باز و بست کمک عقب هر طرف | 6,600,000 |
60 | بادگیری فنرهای عقب دو طرف | 6,600,000 |
61 | تعویض کمک عقب هر طرف | 2,000,000 |
62 | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 9,200,000 |
63 | تعویض پمپ هیدرولیک | 5,100,000 |
64 | تعویض منبع هیدرولیک | 5,400,000 |
65 | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 3,600,000 |
66 | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 3,000,000 |
67 | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 2,000,000 |
68 | تعویض گردگیر فرمان چپ | 2,000,000 |
69 | تعویض گردگیر فرمان راست | 2,000,000 |
70 | تنظیم غربیلک فرمان | 1,500,000 |
71 | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 8,800,000 |
72 | تعویض چهارشاخه فرمان | 4,600,000 |
73 | باز و بستن تلسکوپی فرمان | 7,300,000 |
74 | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | 5,900,000 |
75 | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | 7,500,000 |
76 | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | 2,100,000 |
77 | تعویض ترمینال ترمز | 2,800,000 |
78 | تعویض پمپ ترمز | 3,000,000 |
79 | تعویض کالیپر چرخ جلو | 2,300,000 |
80 | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | 3,000,000 |
81 | تعویض شلنگ ترمز جلو | 2,100,000 |
82 | تعویض لنت جلو دو طرف | 1,700,000 |
83 | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 3,000,000 |
84 | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | 1,900,000 |
85 | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | 1,900,000 |
86 | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 2,800,000 |
87 | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | 2,400,000 |
88 | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 1,900,000 |
89 | تعویض سیم ترمز دستی بلند | 5,100,000 |
90 | تعویض تفنگی ترمز دستی | 2,400,000 |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات آریسان میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
همچنین ببینید: بررسی وانت آریسان 2 ایرانخودرو؛ مزایا، معایب، مشخصات به همراه تست پرفشار