هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت – 1403
پروژه ال نود یکی از پر سر و صداترین قراردادهای تولید خودرو در ایران بود. خودروی ال نود یا همان تندر 90 که قرار بود جایگزینی برای پیکان باشد نهایتا با کش و قوس های فراوان توسط دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو راهی بازار شد اما قیمت آن هیچ شباهتی به پیکان نداشت. تندر 90 با اینکه از نظر طراحی و متریال بکار رفته در کابین چنگی به دل نمی زد اما بخاطر کیفیت بالای قوای محرکه و هماهنگی پیشرانه و گیربکس محبوبیت بالایی نزد خریداران یافت. با اینکه تولید تندر 90 چندین سال است که متوقف شده اما نمونه های دست دوم این خودرو همچنان با قیمت بالایی خرید و فروش می شوند. در برهه ای کوتاه، نسخه وانت تندر 90 نیز تولید شد هرچند به دلیل قیمت بالا استقبال چندانی از آن به عمل نیامد. جالب آنکه بسیاری از افراد طراحی تندر وانت را بهتر از تندر 90 سدان می دانند. این خودرو در بازاری که پر از وانت های قدیمی و پرمصرف همچون پیکان وانت، آریسان، زامیاد 24 و... بود گزینه ای پیشرفته تر و باکیفیت تر به شمار می رفت. در این مقاله می خواهیم شما را با هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت آشنا کنیم. اگر به اطلاع از هزینه تعمیرات خودروهای بازار کشورمان علاقه دارید می توانید صفحه مربوط به آن را نیز دنبال کنید.
هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت - 1403
در جدول زیر میتوانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت در سال 1403 را بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم (تعرفه مصوب به ریال):
ردیف | شرح خدمات | تندر وانت |
1 | تعمیر کامل موتور | 76,000,000 |
2 | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | 60,000,000 |
3 | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | 38,000,000 |
4 | تعمیر کامل سر سیلندر | 30,000,000 |
5 | تعویض اورینگ منیفولد هوا | 6,800,000 |
6 | تعویض واشر منیفولد دود | 8,700,000 |
7 | تعویض واشر گلویی اگزوز | 3,400,000 |
8 | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | 0 |
9 | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | 25,600,000 |
10 | تعویض فشنگی روغن | 2,900,000 |
11 | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | 12,100,000 |
12 | تعویض تسمه تایمینگ | 10,200,000 |
13 | تعویض تسمه دینام | 4,400,000 |
14 | تعویض تسمه کولر | 4,400,000 |
15 | باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | 5,300,000 |
16 | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | 5,300,000 |
17 | تعویض کاتالیست | 6,200,000 |
18 | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | 1,900,000 |
19 | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | 5,300,000 |
20 | تعویض هوزینگ ترموستات | 4,400,000 |
21 | تعویض ترموستات | 2,900,000 |
22 | تعویض رادیاتور آب | 8,700,000 |
23 | تعویض منبع انبساط | 2,500,000 |
24 | هواگیری و ریختن ضدیخ | 1,500,000 |
25 | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | 2,500,000 |
26 | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | 1,900,000 |
27 | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | 3,400,000 |
28 | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | 4,400,000 |
29 | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | 1,900,000 |
30 | تعویض شیلنگ بخاری بلند | 2,200,000 |
31 | تعویض فشنگی آب | 2,500,000 |
32 | تعویض دسته موتور راست | 3,400,000 |
33 | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | 5,300,000 |
34 | تعویض دسته موتور شاتونی | 2,500,000 |
35 | تعویض باک بنزین | توافقی |
36 | تعویض پمپ بنزین | 4,400,000 |
37 | تعویض فیلتر بنزین | 1,500,000 |
38 | تعویض لوله رفت بنزین | 5,300,000 |
39 | تعویض لوله برگشت بنزین | 5,300,000 |
40 | تعویض منبع کنیستر | 4,400,000 |
41 | تعمیر کامل گیربکس | 52,400,000 |
42 | تعویض کیت کلاچ | 20,500,000 |
43 | تعویض سیم کلاچ | 3,400,000 |
44 | تعویض لیور دنده | 6,200,000 |
45 | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | 43,100,000 |
46 | تعویض سنسور کیلومتر | 2,900,000 |
47 | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | 22,200,000 |
48 | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | 6,600,000 |
49 | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | 9,900,000 |
50 | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | 7,300,000 |
51 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | 7,300,000 |
52 | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | 7,300,000 |
53 | تعویض رام زیر موتور | 17,600,000 |
54 | تعویض کمک های جلو هر عدد | 5,000,000 |
55 | باز و بستن طبق هر دو طرف | 7,300,000 |
56 | تعویض موج گیر جلو هر طرف | 1,800,000 |
57 | تعویض قرقری فرمان هر طرف | 3,700,000 |
58 | تعویض سیبک فرمان هر طرف | 2,000,000 |
59 | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | 4,600,000 |
60 | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | 2,600,000 |
61 | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | 6,600,000 |
62 | تعویض کامل اکسل (ABS) | 17,600,000 |
63 | میزان فرمان دستی | 1,900,000 |
64 | میزان فرمان با دستگاه | 2,400,000 |
65 | تعویض کمک عقب هر طرف | 3,000,000 |
66 | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 4,600,000 |
67 | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | 4,400,000 |
68 | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | 33,000,000 |
69 | تعویض پمپ هیدرولیک | 10,200,000 |
70 | تعمیر پمپ هیدرولیک | 13,000,000 |
72 | تعویض منبع هیدرولیک | 1,900,000 |
73 | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | 9,200,000 |
74 | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | 3,600,000 |
75 | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | 5,000,000 |
76 | تعویض پایه دینام | 12,100,000 |
77 | تعویض گردگیر فرمان چپ | 4,000,000 |
78 | تعویض گردگیر فرمان راست | 4,000,000 |
79 | تنظیم غربیلک فرمان | 2,200,000 |
80 | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | 12,100,000 |
81 | تعویض چهارشاخه فرمان | 10,200,000 |
82 | باز و بستن تلسکوپی فرمان | 10,200,000 |
83 | تعویض فشنگی هیدرولیک | 2,300,000 |
84 | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | 9,600,000 |
85 | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | 8,700,000 |
86 | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | 2,500,000 |
87 | تعویض پمپ ترمز | 6,200,000 |
88 | تعویض کالیپر چرخ جلو | 3,600,000 |
89 | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | 4,300,000 |
90 | تعویض شلنگ ترمز جلو | 2,500,000 |
91 | تعویض لنت جلو دو طرف | 2,200,000 |
92 | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | 4,400,000 |
93 | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | 2,200,000 |
94 | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | 2,500,000 |
95 | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | 2,900,000 |
96 | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | 2,500,000 |
97 | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | 4,400,000 |
98 | تعویض سیم ترمز دستی راست | 3,400,000 |
99 | تعویض سیم ترمز دستی چپ | 3,400,000 |
100 | تعویض تفنگی ترمز دستی | 5,300,000 |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات وانت تندر میتوانند با شماره تلفن 124 سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای 85543200 و 85543201 اتاق اصناف تهران و 77531723 اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی تندر وانت
تندر وانت | |
نوع موتور | 4 سیلندر K4M |
حجم موتور (سیسی) | 1600 |
قدرت (اسب بخار) | 105 |
گشتاور (نیوتون متر) | 140 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 170 |
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) | 10.2 |
گیربکس | 5 دنده دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 7.6 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | 4450/1740/1640 |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | 2905 |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | 1120 |
ظرفیت حمل بار (کیلوگرم) | 800 |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | 50 |