ری را با کد 34202 معرفی شد؛ بهبود امکانات و کیفیت مونتاژ
ایران خودرو تولید انبوه اولین کراساور ملی خود، ریرا، را آغاز کرده و بیسر و صدا تیپ جدیدی از آن را با کد 34202 معرفی کرده است. این نسخه جدید که جایگزین کد اولیه (34201) در شرایط فروش اخیر (که لغو شد) شده بود، تنها یک تفاوت کلیدی با نسخه قبلی دارد: اضافه شدن سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب (SBR).
این تغییر در حالی رخ میدهد که سایر امکانات رفاهی و فنی ریرا دستنخورده باقی مانده و ریرا همچنان با پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ EFP (یا TC7)، عرضه میشود. این موتور قادر است ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و نیروی خود را از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو برساند.
فهرست امکانات ریرا جدید بدون تغییر
با وجود اضافه شدن آپشن ایمنی جدید، فهرست امکانات رفاهی و ایمنی ریرا در تیپ جدید ثابت مانده است:
- چهار کیسه هوا (جلو و جانبی)
- سیستمهای کنترل پایداری و کشش (ESP و TCS)
- سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی
- ترمز پارک برقی و اتوهلد
- دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب
- نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی و کروز کنترل
- گرمکن صندلیهای جلو، سنسور نور و باران و نورپردازی داخلی
مدیریت جدید وعده ارتقای کیفی این محصول را داده و شاید این کد کلاس جدید، علاوه بر آپشن تازه، حامل بهبودهایی در کیفیت مونتاژ نیز باشد.
سفری طولانی از رونمایی تا تولید
داستان ریرا، که با کد پروژه K125 و بر اساس پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ شکل گرفت، از تیر ماه ۱۴۰۱ با رونمایی رسمی آغاز شد. اما رسیدن آن به خط تولید و اعلام اولین شرایط فروش در پاییز ۱۴۰۳، سفری طولانی بود. این خودرو به عنوان اولین کراساوور کاملاً داخلی، یک سرمایهگذاری سنگین و پروژهای استراتژیک برای ایران خودرو به شمار میرود و موفقیت آن در بازار، اهمیتی حیاتی برای این شرکت دارد.
نظر شما درباره تغییرات و آینده اولین کراساوور ایران خودرو چیست؟