ایران خودروچشم انداز

معرفی بستیون نات، دومین تاکسی برقی ایران خودرو

نخستین نمونه از دومین مدل تاکسی برقی ایران خودرو وارد کشور شد. خودروی نات (NAT) از برند چینی فاو بستیون قرار است به صورت وارداتی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها به ویژه شهر تهران شود. پیش از این سدان برقی GRE محصول مشترک رنوی فرانسه و JMC چین به عنوان نخستین تاکسی برقی گروه صنعتی ایران خودرو معرفی شده بود.

ایران خودرو در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر عرضه این خودرو آورده است:

گروه صنعتی ایران خودرو، براساس راهبردهای وزارت صمت در تامین خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی، افزون بر طراحی محصول برقی داخلی که با خودروهای تارا و ری‌را برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور صورت گرفته است، به منظور سرعت بخشی به فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، به تامین تاکسی برقی از برندهای معتبر و باکیفیت اقدام کرده است.
دومین محصولی که گروه صنعتی ایران خودرو، در همکاری با برند «فاو بستیون» از برندهای معتبر و باکیفیت کشور چین وارد ناوگان تاکسی‌رانی خواهد کرد، دارای امکانات ایمنی و رفاهی مطلوبی برای تاکسی‌داران و مسافران است که به طور حتم می‌تواند رضایتمندی آنان را به دنبال داشته باشد.

مشخصات فنی بستیون نات

این ون تمام برقی دارای ابعاد ۴۴۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع و فاصله دو محور ۲۸۵۰ میلی متر است. فضای بسیار مناسب سرنشین و بار و نیز سهولت در پیاده و سوار شدن مسافران به دلیل کشویی بودن درب سمت راست خودرو از ویژگی‌های متفاوت تاکسی برقی بستیون ایران خودرو محسوب می‌شود.

 

بستیون نات مجهز به پک باتری لیتیوم فسفات است و توان تولید قدرت ۱۶۱ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد. طبق اعلام ایران خودرو شارژ کامل پک باتری این خودرو با شارژر سریع می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری را پر کند و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۲۵ کیلومتر را پیمایش کرد. حداکثر سرعت تاکسی برقی ایران خودرو ۱۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز نه ثانیه به ثبت رسیده است.

تاکسی برقی بستیون ایران خودرو، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. ایران خودرو وعده داده تا بهترین خدمات ممکن را در زمان گارانتی و وارانتی برای این خودرو ارائه دهد.

امکانات ایمنی و رفاهی تاکسی برقی ایران خودرو

در نسخه وارداتی NAT امکاناتی نظیر فرمان برقی، صندلی‌های چرمی شش حالته با تهویه و حالت استراحت برای راننده و چهار حالته برای سرنشین، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سامانه بازیابی انرژی ترمز و گرمای اضافی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه کمک حرکت در سربالایی، سامانه جلوگیری از واژگونی، کروز کنترل، سامانه پایش فشاد باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در عقب سمت راست کشویی برقی و چراغ‌های جلو تمام ال.ای.دی دیده می‌شود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Hemn

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اگه اجرا بشه که خوب میشه
    اما بعید میدونم کسی که راننده تاکسیه بتونه اینو تهیه کنه
    مطمینن قیمتش بالاست و برای تاکسی در ایران نمیصرفه

    موافقم 60
    مخالفم 4
    1. علی

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (234 ديدگاه)

      کی روش میشه سوار این بشه خداوکیلی 😊همون تیبا برقی کنید

      موافقم 7
      مخالفم 39
    2. Mgh

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      بابا میخواین برید از چین ماشین بیارید حداقل خوشگلشو انتخاب کنید مردم ایران خوش سلیقه اند یعنی عرضه تولید که ندارید هیچ عرضه واردات خوب هم ندارید!!!!

      موافقم 33
      مخالفم 6
    3. Gabriel

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      تهش میشه سرویس vip هتلها و ایرلاینها و ارگانهای وصل والسلام

      موافقم 41
      مخالفم 2
  2. H2

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    من موافق استفاده از ون بعنوان تاکسی هستم بخصوص از نوع برقی بدون آلایندگی و سرو صدا
    بشدت کاربردی هستن
    گارانتی باتریش خوبه
    فقط قیمتش و زیرساخت شارژ باید اوکی بشن

    موافقم 56
    مخالفم 0
    1. Mercedes-Benz

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ولی برقی که مصرف میکنه رو از سوزوندن مازوت تامین می‌کنن

      موافقم 23
      مخالفم 15
      1. H2

        ۲۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        تو ایران در یک سال 300 روز آفتابی داریم
        کافیه روی ترمینالهای تاکسی رو پنل خورشیدی کار کنن
        اکثر برق مورد نیازشون تامین میشه

        موافقم 32
        مخالفم 1
        1. Mercedes-Benz

          ۲۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          که همچین کاری رو هم عمرا بکنن

          موافقم 9
          مخالفم 3
  3. P

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    وقتی که بخوای به بهانه خودرو جدید هزاران میلیارد تومن پول مفت بودجه بگیری، اخرشم هیچ که هیچ

    موافقم 34
    مخالفم 9
  4. ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3140 ديدگاه)

    چرا انقدر مسخره بازی در میارید
    همینجوری دارید گند میزنید
    منابع کشور رو حروم کردید

    موافقم 17
    مخالفم 12
  5. AMANTE

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    این ماشین ها دارن وارد میشن پول اش رو قرار کی بده؟ یعنی ناوگان تاکسیرانی و دولت پول اش رو میده؟ یا راننده تاکسی ها باید خودشون پول خرید اش رو پرداخت کنن؟

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. رهگذر

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      معلوم ک خود راننده تاکسی باید پرداخت کنه ! نه پس مفت میدن خدمات هم میدن ؟

      موافقم 18
      مخالفم 5
  6. حمید

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    اروپا که رو پول خوابیده، الان نمیتونن زیر ساخت شارژ و تکمیل کنن ، ما که در حالت عادی برق کم داریم چی میگیم این وسط ! بعدشم اگه قراره گاز بسوزونیم برق تولید کنیم بهتره همون ماشین گاز سوز وارد شه هدر رفت انرژی کمتری هم داره . وقتی ماشین برقی کمک به محیط زیست میکنه که برق سبز تولید کنیم

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. Dan

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (603 ديدگاه)

      باز حداقل محل تولید آلایندگی تغییر میکنه
      به اینم توجه کن که آلایندگی حاصل از سوختن گار طبیعی حدود نصف بنزینه

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. Gabriel

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      این همه تاکید بر برقی بازی فقط بدلیل تجدید میثاق با مائو است اگر آلمانیا و آمریکایی ها پیشقراول خودروی برقی بودن عمرا اینا تا سی سال دیگه هم میرفتن سمتش

      موافقم 8
      مخالفم 5
  7. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2328 ديدگاه)

    انگار تیبا ساختن

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. Mercedes-Benz

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      صد رحمت به تیبا 😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 5
  8. ab0lf4zl

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تاکسی برقی خوبه یعنی عالیه . ولی اما!!!!!!!!
    درجایی ک با انرژی های تجدیدپذیر برق تولید بشه. نکه الان بنزین بسوزه بهتره تا اینکه بخواد با مازوت سوزی برق تولید بشه برای خودرو برقی.

    موافقم 7
    مخالفم 7
  9. H2

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    برای ایران با منابع عظیم CNG و LPG بهتره خودروهای پایه گازسوز اصولی و استاندارد از برندهای خوب وارد کنند
    هم منابعش رو داریم، هم زیرساخت.
    آلایندگیش چندین برابر کمتر از بنزین و گازوئیل است

    موافقم 12
    مخالفم 3
  10. سعید

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ون نیسان سرنا برقی الان چند سال تو ژاپن بهترین برند شناخته میشه با قیمت بسیار مناسب و ظاهر بسیار زیبا با آپشن زیاد و ایمنی بالا شما فقط میخواهین به جای پول نفتی که به چین میدین‌ ماشین کیفیت پایین بیارین و با رانت و فساد و دزدی پول به جیب بزنین و چند برابر با ایرانیها حساب کنید اونم بدون خدمات و قطعات

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. محمد

    ۲۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید زودتر این کار شروع میشد. دولت قبل و شهردار قبل که انگار خواب بودند.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا