ایران خودروچشم انداز

معرفی تاکسی برقی ایران خودرو، محصول رنوی فرانسه با نشان JMC چین

واردات خودروهای فرانسوی ممنوع نیست؟

نخستین نمونه از تاکسی برقی ایران خودرو وارد کشور شد. JMEV GSE از برند چینی JMC قرار است به صورت وارداتی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها به ویژه شهر تهران شود. خودروی GSE یک خودروی اصالتا فرانسوی و متعلق به شرکت رنو است که تحت برند JMC برای بازار چین تولید می‌شود. نمونه اصلی این خودرو رنو لیمو (Limo) نام دارد.

ایران خودرو در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر عرضه این خودرو آورده است:

محصول برقی GSE  از مدل های معتبر کشور چین است که با مشخصات فنی، خودرویی مطلوب شبکه تاکسی رانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسی رانان است و تجربه سفر درون‌شهری مناسبی را برای مسافران فراهم می‌کند. گروه صنعتی ایران خودرو براساس مسوولیت‌های اجتماعی خود و سیاست های وزارت صمت در تامین خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی کلان شهرها، به تامین خودرو برقی برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها اقدام کرده است.

مشخصات فنی تاکسی برقی ایران خودرو

این سدان تمام برقی در دو نسخه تک و دو پیشرانه بصورت تک دیفرانسیل جلو و  ۴ چرخ عرضه شده است. ایران خودرو نسخه میانی دیفرانسیل جلو و تک پیشرانه را برای تاکسیرانی تدارک دیده که مجهز به پک باتری ۴۷ کیلووات ساعتی است و توان تولید قدرت ۱۴۷ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را دارد. طبق اعلام ایران خودرو شارژ کامل پک باتری این خودرو با شارژر معمولی ۱۰ ساعت زمان می برد و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کرد. حداکثر سرعت تاکسی برقی ایران خودرو ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز نه و نیم ثانیه به ثبت رسیده است.

این محصول برقی وارداتی، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. ایران خودرو وعده داده تا بهترین خدمات ممکن را در زمان گارانتی و وارانتی برای این خودرو ارائه دهد.

امکانات ایمنی و رفاهی تاکسی برقی ایران خودرو

طبق تصاویر منتشر شده از سوی ایران خودرو این خودرو در نسخه پایه سفارش گذاری شده است. در نسخه پایه GSE امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین پارک عقب، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور نور دیده می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

سفارش گذاری این خودرو به تعداد انبوه انجام شده و تا قبل از سال جدید این خودرو به ایران می‌رسد. محدوده قیمتی GSE با توجه به نحوه سفارش گذاری ایران خودرو در حدود ۲۰ هزار دلار است. با هزینه‌ها و تعرفه‌های رایج خودروهای برقی، قیمت نهایی تاکسی برقی ایران خودرو کمتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

بایستی منتظر نحوه عرضه این خودروها به بازار باشیم؛ قیمت قابل توجه GSE خرید آن را برای رانندگان تاکسی سخت می‌کند. با توجه به اینکه وزارت صمت دستور خرید و عرضه این خودروها را صادر کرده جای امیدواری است که همکاری مالی به خصوصی برای امور تسهیلات و یارانه آن انجام گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    اینو وارد کنن بین یک تا دو میلیارد قیمت میذارن …

    بعد از مسافرکش بیچاره ۳۰ سال اقساط سود بالا میگیرن …

    موافقم 76
    مخالفم 8
  2. HesamS500

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    اونوقت این قیمت رو فرد از کجا میخواد تامین کنه ؟

    موافقم 53
    مخالفم 3
    1. Farhad

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوستان نگاه کردمدیدم وانت و هاچ بکشم خوب میشه هااااا.اخه ایران خودرو متخصص این کاره
      ولی خالی از شوخی نمیدونم این طرح تا چند درصد عملیاتی بشه ولی طرح خوبیه بزرگترین مشکل تولید و واردات خودرو برقی جایگاه های شارژه که با خبرهایی که درز کرده وزارت نیرو زیر بار نمیره و میگه من هیچ برقی نمیدم خیالتون راحت اینم فکر میکنم در حد حرف باقی بمونه به قول قدیمیا هر وقت نونو خوردی شکرشو بکن ..مام هر وقت تاکسیشو دیدیم و سوار شدیم میگیم دمشون گرم .. فقط الان این خودرو بردش کمه مخصوصاً که واسه ناوگان مسافری میخواد استفاده بشه الان بیشتر خودروها ۶۰۰ یا ۷۰۰ تا میرن

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. احمد

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بازم اشتباه . وقتی این همه مخ تو این مملکت هست که بهترینهارو میتونن تولید کنن چرا از چین وارد کنند .این چیزاست که مملکت رو عقب میدازه. یه نمونه بدن بحچه های سپاه بزنن اون موقع می‌فهمند تکنولوژی یعنی چی

        موافقم 3
        مخالفم 20
        1. بهرام

          ۲۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (95 ديدگاه)

          یا دیر شده یا اور دوز کردی. سالانه 17 هزار ایرانی در تصادفات کشته میشن و از این تعداد سه هزار نفرشون ناموس ماست. اینم وضع آلودگی هوا و مصرف بنزینمونه. مگه ما عمر نوح رو داریم یا عمرمون رو از توی جوی آب پیدا کردیم که منتظر معجزه شما بمونیم؟

          موافقم 4
          مخالفم 0
  3. JaMsHiD

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    شما پراید ها و پیکان های تاکسیتون رو فعلا پژو دوگانه سوز بکنید ، همین کافیه . جارو برقی نخواستیم !

    موافقم 45
    مخالفم 14
    1. پرایدسوار

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      همون پراید و پیکان بیشتر در شان شماست دوست عزیز.

      موافقم 19
      مخالفم 40
      1. JaMsHiD

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (967 ديدگاه)

        برا افکار امثال شماست که اینجاییم ! حتی انتقاد هم نکنیم بازم تیکه می‌ندازی ! مگه بد گفتم؟
        نصف ماشینای تاکسی که سوار شدم یا آردی بود یا پراید یه ماشین دوگانه سوز من ندیدم !
        چه برسه به یه ماشین برقی با قیمت میلیاردی

        درضمن کسی که پول این ماشین میلیاردی رو داشته باشه نیازی به پول تاکسی خطی نداره !

        موافقم 56
        مخالفم 6
  4. حسین

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب بندگان خدا
    مردم اگه 1.300 پول داشتنن که دیگه مسافر کشی نمیکردن. چه برسه بخوان بیان این مبلغ رو بابت خرید تاکسی برقی بدن

    موافقم 86
    مخالفم 2
  5. yaghoub

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    تاکسی با قیمت 1/3 میلیارد، شوخیشون گرفته؟
    راننده تاکسی نمیتونه از پس هزینه های پراید بر بیاد .
    چطوری خرج این ماشین رو بده

    موافقم 76
    مخالفم 2
    1. ابراهیم رضوانی

      ۱۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا که. کسی که ۱،۳۰۰داشته باشه الان حدود۲۳م سود از بانک میگیره.چرا دردسر مسافرکشی…

      موافقم 8
      مخالفم 1
  6. JaMsHiD

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    جدا از این مقاله اگه میشه یه مقاله از خودرو های افسانه ای مسابقات پایکس پیک تهیه کنید
    و یه توضیح هم در مورد این مسابقات بدید

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. مهدی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اگر برای تاکسی است خوبه
    1- بشرط اینکه بدون تعرفه بدن به رانندهای واقعی که میخواهند کار کنند
    2- پیمایش خودرو 400 کیلومتر نمیشه با چند سرنشین و درجا کار کردن و کولر و بخاری حداکثر پیمایش 20 تا 60 درصد کم میشه یعهنی شارژ روزانه نیاز داره و راننده بیچاره میشه شارژ هم 2 تا 6 ساعت طول میکشه

    موافقم 29
    مخالفم 1
  8. حسین

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    حتما ابتدا تاکسی فرودگاه میشه ، در کنار تویوتا های هیبرید و هیوندای ها

    موافقم 35
    مخالفم 2
  9. Hadi

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (320 ديدگاه)

    تهران با این آلودگی هواش حتما باید تاکسی و اتوبوساش برقی بشن
    دیگه 20000 تا از این بهتر پیدا نمیشه
    فقط قیمتش نسبتا زیاده برای قشر تاکسیران که اونم میشه با دادن وام های کم بهره مشکلو حل کرد

    موافقم 46
    مخالفم 14
    1. ها

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آلودگی تهران مال چیزهای دیگریست

      موافقم 28
      مخالفم 6
    2. ممدقلی

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کاملا درسته ولی برق رو هم از مازوت و گازوییل درست میکنن و فرق انچنانی نخواهد کرد مگر اینکه سوخت ارزان مال دولت شود و برق گران برای مردم

      موافقم 30
      مخالفم 5
      1. Gabriel

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (92 ديدگاه)

        داداش من بیست پنج سال آب خوش از گلومون پائین نرفته همش بخاطر اتمی یعنی میخوای بگی طرح 12000 مگوات برق پاک اتمی تا 1412 کشکه؟!؟…..من که نمی تونم بپذیرم این اساتید و نخبگان حاکم بر امور دروغ گفتن بهمون….محاله

        موافقم 24
        مخالفم 3
        1. کیانشو

          ۱۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (788 ديدگاه)

          وساه همین برق نیروگاه بوشهر ایران چند تریلیون دلا صررر کرده تو بیست سی سال اخر حال تو فکر کن چندنیروگاهدیگه هم بزنن ایندفعه دیگه جنگ میشه بعدشم خاک ایران رو به عنوان عرافت برمیدان

          موافقم 2
          مخالفم 2
    3. دیجی

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      منتظر کارت برق سهمیه بندی شده ماهی 20ولت هم باشیم

      موافقم 27
      مخالفم 3
      1. Ahmad

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        فرق ولت وات کیلو وات رو مشخص کن بعد بیا انتقادی نمک بریز

        موافقم 7
        مخالفم 7
    4. سینا

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      لطفااخبار و بادقت پیگری کنید.شهردار محترم فرمودند که این خودرو هاتوسط شرکت های تاکسیرانی خریداری خواهد شد. و رانندگان هزینه ای بابت خرید یا قسط این خودروها متقبل نمیشوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Amir mahdi

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    آره گرایش از اینجا تا نک پات 500

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. parsa

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    10 هزار دلار هر تاکسی برقی رو قرار شده وزارت نفت از سهم فروش نفت پرداخت کنه {مصاحبه وزیر صنعت با شبکه خبر > خودم پای مصاحبه بودم}

    اینجوری با خرید تاکسی برقی {بعنوان خودرویی که بیشترین تردد و مصرف بنزین روزانه رو داره} > هم مصرف بنزین کمتری صورت می گیره {هزینه تولید بنزین کشور پایین میاد و از اون طرف نفت کمتری مصرف میشه و نفت بیشتر فروخته میشه} هم آلودگی کمتری تولید میشه
    هرچی آلودگی بیشتر بشه چند برابر این ده هزار دلار باید خرج مریضی هایی کنیم که از آلودگی بوجود میاد

    من کاری به سیاست های خودرویی ج.ا ندارم {که تا الان سوپر افتضاح بوده} احتمالا از توی این برقی سازی هم یه منتاژکاری دیگه درمیاد و اینا خودروبرقی بساز نیستن{اون گشادن تا لقمه آماده هست چرا زحمت بکشن یه زمانی رنوی و پژو ی فرانسه لقمه آماده بهشون میداد الان لقمه آماده رو چین داره بهشون میده این دو خودروساز اون گشاد داخلی هم بازار انحصاری دست شونه و دلیلی نمی بینن پول صرف تحقیقات و ساخت خودرو بکنن}

    ولی ولیییییییییی > این برقی سازی سریعی که داره پیش میره کار این وزیر جدید صمت هست و دمش گرم {داریم خفه میشیم از آلودگی بخدا} یه جا توی همین مصاحبه وزیر صمت میگفت دیگه سرمایه گذاری روی خودروهای درون سوز غیرعاقلانه ست و دنیا داره به سمت برقی کردن خودروهای با سرعت زیاد پیش میره {همینه، وقتی آدم درست در جای درست باشه > تصمیمات درست میگیره>البته درست تر اینه که خودمون خودروی برقی بسازیم > ولی همین ش هم دمش گرم}

    تا حداقل ده سال دیگه تو دنیا حداقل 70 درصد خودروهای درون سوز {بنزین سور و گازوئیل سوز} جمع میشن و جاشون رو به برقی ها میدن {یا هر خودرویی که وابستگی به نفت نداشته باشه}

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. کیانوش

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      وزارت نفت خودش نمیتونه حقوق کارکنان و بازنشته هاش رو بده بیاد پول تاکسی بده مگه فکر میکنی پول فروش نفت رو شرکت نفت بر میداره

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. parsa

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (34 ديدگاه)

        تو دیگه چه داغونی هستی کلا تو باقالی هایی
        نمی دونی چه پول هایی تو وزارت نفت جابجا میشه ؟ چه عددهایی !
        بودجه کشور رو داره وزارت نفت میده ! چی داری میگی ؟ حقوق کارکنانش رو نمی تونه بده ؟
        سه تا این کامنت لایک گرفته درود به اون سه دانای عزیز

        موافقم 2
        مخالفم 0
  12. محسن

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (190 ديدگاه)

    فکر کن تهران پر از این عتیقه بشه. این چه کوفتیه دیگه؟

    موافقم 1
    مخالفم 24
  13. ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3280 ديدگاه)

    من که می‌دونم وقتی بیاد ایران دیگه شیشه عقباش برقی نیست

    موافقم 23
    مخالفم 1
  14. مازیار

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این طرح هم شکست خواهد خورد چرا که اغلب مردم به سمت تاکسی اینترنتی روی اوردند و تعداد تاکسی اینترنتی در آینده از تاکسی خطی بیشتر میشود ، بنابراین باید ضمن کاهش قیمت این خودروها ، توان خرید خودرو برقی برای همه مردم کشور افزایش یابد .

    موافقم 13
    مخالفم 6
  15. ممد ژانگولر

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3555 ديدگاه)

    تاکسی باستی طراحی ساده ، کم استهلاک ، ارزون باشه . داشبورد ماشین انقد شلوغه و پر چاله چوله راننده هر روز باید با دستمال و فرچه بیوفته به تمیز کردن سولاخای داشبورد . تهران که یروز ببریش بیرون با این خاک و الودگی فرداش باید ماشینو بندازی تو وان کف وایتکس

    موافقم 11
    مخالفم 9
  16. P

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    چندبار باید تیتر بخونی تا بفهمی چی به چیه , اما دوماه بعد از عرضه ( که با این قیمت بعیده برسه به تاکسیرانی و احتمال زیاد میشه یه ماشین لوکس تو بازار ) یه جاییشو عوض میکنن و یه اسم به روستایی تو شمال کشور میزارن روش و میگن ۹۹.۹ درصد بومی سازی کردیم و…

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. ‌ ‌

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3280 ديدگاه)

      من میگم اسمش رو بزارن … محله
      اسمشو از یکی از روستاهای شمال برداشتم تو گوگل مپ

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. genius

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    صاحب برند فرانسه ؛ مونتاژ در چین و فروش بنام ایرانخودرو!خوب شد قبل مرگمون فهمیدیم استقلال و آزادی یعنی اینکه اگه محصولات جنرال موتورز و لندروور و جیپ رو بیاری ایران مونتاژ کنی و با نام ایرانی بفروشی نماد وابستگی و وادادگی است اما واردات CKD مستقیم از چین نشان از صرف فعل ما میتوانیم عه

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. morteza

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (278 ديدگاه)

      وقتی میفهمی همه چی دروغ بوده.

      موافقم 6
      مخالفم 3
  18. Anti Tesla

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    والا یکسری دوستان می گویند مردم پول ندارند این خودرو ها را بخرند.
    این‌ خودرو ها جزو ارزان ترین خودرو ها در بازار های بین‌المللی هستند.
    خب دیگه چیکار کنند ارزون ترین خودرو هم بیارن ما نمیتونیم بخریم.
    کشور ما تحریم و منزوی هست،تحت فشاره.
    برید از این کشور خودتون رو راحت کنید.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  19. وحید

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط یادتون باشه که اینها فکر مردم نیستن که تاکسی برقی بیارن عالیجناب شی جی پینگ دستور داده که باید این ماشین ها رو بخرید تو مملکتی که هنوز نیسان آبی تولید میشه .

    موافقم 8
    مخالفم 3
  20. رامین

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    فرانسه از در بیرون برود از پنجره داخل میشود کفتار به تمام معنا

    موافقم 2
    مخالفم 2
  21. ایرانی

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۴۰۰کیلومتر پیمایش این ماشین ها در شرایط ایده آل و تک سرنشین و بدون ترافیک محاسبه شده .توی ترافیک تهران وبا ۴ سر نشین وکولر و… به زحمت ۱۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه .دارید مردم رو به گرفتاری بزرگی می اندازید .یه کار بدون مطالعه وکارشناسی از یکسری مسئول نادان که فقط می خواهند بگویند ما هم پیشرفته شدیم .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. محمد

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خودرویی بی نام و نشان در بازار چین،
    چرا از برندهای پرفروش و معتبر چین نمیارند؟
    آیا ایران خودرو بابت تسویه حسابی با رنو اینو انتخاب کرده تا پولش رو از جیب ملت بده؟
    دانگ فنگ که شریک ایران خودرو هست لااقل خودرو های برقی بهتری داره، چرا سراغ اون نرفته؟
    شاید باید چیزی رو به بازار بده که بعدن جا برای ارائه محصولات تولید داخل باشه، آخه اگه مثل مثلاً byd seagull خیلی به روز و اقتصادی باشه بعدأ دیگه کسی محصولات داخلی رو نمی خرد،

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. کیانوش

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بد نیست واسه استفاده به عنوان تاکسی یا حتی خودروی شخصی چهارصد کیلومتر بد خوبه واقعا با این قیمت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. همایون

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    با توجه به قیمت، کمبود زیرساخت شارژ و یه سری چیزهای دیگه این بحث برقی سازی ناوگان در حد یه شواف و تبلیغات باقی خواهد موند و در نهایت امر این خودروها به تعداد محدود و به عنوان تاکسی خصوصی یا فرودگاهی به زور تسهیلات دولتی وارد خدمت خواهد شد حتی در اون صورت هم به خاطر برد کم و واردات در نسخه پایه که طبیعتا کیفیت پایینی خواهد داشت فورا به فراموشی سپرده میشه و خاطرات شیرین تویوتاهای تاکسی رو برای مالکان نخواهد داشت حتی اگه یه سرسوزن بحث جایگزینی و هوای آلوده مطرح بود میشد حداقل نمونه ای با باطریهای بهتر سفارش گذاری بشه که در نهایت حداقل از لحاظ برد امکان استفاده واسه تاکسی فرودگاهی و خصوصی یا همون vip رو داشته باشه که اغلب مسیرهای بین شهری با مسافت زیاد رو پیمایش میکنن و مشتریانشونم بیشتر توریستها و مدیران هستن،اما حتی اینجا هم طمع افراد دست‌اندکار برای کسب سود بیشتر و سهولت انجام خرید از شرکت سازنده باعث شده نمونه های پایه با کمترین برد وارد بشن که کاربردی نخواهند بود.در کل بعد از چند سال به عنوان یه خاطره از طرحی که پتانسیل موفقیت رو داشت ولی طبق معمول مدیریت نادرست باعث شکستش شد ازش یاد خواهد شد به عبارتی دیگه یه لقمه نون و بوقلمونی واسه یه سری فراهم میشه و هیچ سودی واسه مردم کشور نخواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. آرش

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اینم از همون طرحهای خوشگل رو کاغذ هست که یه مدت حواسا رو پرت کنه،تهشم یا اصلا اجرایی نمیشه یا بصورت نمایشی در جاهای لوکس مثل فرودگاهها یا هتلا چنتاشو میذارن،نه فقط تاکسی بلکه کلا برای ماشینای برقی هیچ زیرساختی در ایران موجود نیست،خودرویی با این قیمت زیاد اصلا ارزش داره بشه تاکسی؟چند درصد آدما پول همچین ماشینی دارن؟اساسا من نوعی اگر انقدر پول داشته باشم چرا باید بدم تاکسی برقی بخرم؟چرا ماشین دیگه نخرم؟خدمات پس از فروشش به چه صورت هست؟خودروی برقی با همچین باتری و ظرفیت پیمایشی اساسا مناسب تاکسی بودن هست؟اونم در شهر شلوغی مثل تهران؟باتریش با همچین ظرفیت پیمایشی توی ترافیک تهران تا چقدر دوام میاره؟کدوم جایگاه شارژی براش موجوده که طرف بتونه شارژش کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. safd

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    باطری خودرو برقی 30تا50درصدقیمت خودرو است در تاکسی تهران استفاده خواهد شد من مخالف برقی شدن نیستم ولی فرض بر گارانتی تعویض هفت سال بگذارید اجرا شود بعد از 7سال قیمت باطری خودرو 300میلیون است راننده تاکسی بادرآمد میتواند باطری تعویق کند الان کپسول cng تاریخ گذشته 12میلیون ندارد بدهند رایگان برای تاکسی عوض میکنند آیا باطری خودرو برقی دولت می‌تواند رایگان برای تاکسی عوض کند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا