ایران خودروچشم انداز

معرفی تارا اتوماتیک V4 LX، محصول جدید ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بروزرسانی وب‌سایت خود مشخصات تارا اتوماتیک V4 تیپ LX را منتشر کرد. این خودرو نسخه جدید تارا اتوماتیک V4 محسوب می‌شود که علاوه بر ارتقای قبلی نسبت به تارا V2، سه آپشن جدید نیز به آن اضافه شده است.

به گزارش پدال، تیپ LX تارا V4 نسبت به تارای V4 معمولی مجهز به صندلی ۴ حرکته برقی سرنشین جلو، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده و برف پاک‌‌کن‌های ژله‌ای است. این تیپ تارا که با کد کلاس ۳۲۳۱۱ معرفی شده است از این پس به عنوان تنها نسخه از تارا اتوماتیک در برنامه تولید و فروش ایران خودرو با قیمت ۶۸۱ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

گفتنی است تارا V4 به عنوان نسخه ارتقا یافته تارا اتوماتیک V2 جدای از تغییراتی مثل گرافیک جدید چراغ‌های عقب و انتقال دکمه‌های شیشه بالابر به روی درب‌ها، در بخش تنظیمات صندلی تقریبا بدون تغییر باقی مانده بود؛ اکنون در تیپ LX تارا V4 نسبت به قبل ۲ حرکت برقی به صندلی ۴ حرکته سرنشین جلو و تنظیم برقی گودی کمر به صندلی ۶ حرکته برقی راننده اضافه شده است.

مشخصات فنی تارا V4 LX

پیشرانه تیپ LX تارا V4 از نوع ۱.۶ لیتری ، TU5P با ۱۶ سوپاپ است که توانایی تولید ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را داراست. این خودرو از یک جعبه دنده AT شش سرعته مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک برای رساندن قدرت موتور به چرخ‌ها بهره می‌برد.

امکانات ایمنی و رفاهی

طبق کاتالوگ منتشر شده از تیپ جدید تارا V4، این خودرو به جز در سه مورد اشاره شده هیچ تفاوت دیگری با کد کلاس ۳۲۳۱۰ تارا اتوماتیک (V4) ندارد. امکانات تارای جدید شامل موارد زیر است:

  • تریم داخلی چرم و پارچه
  • کیسه هوا راننده و سرنشین جلو و جانبی جلو (۴ عدد)
  • سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت
  • نمایشگر لمسی
  • رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی
  • صندلی ۸ حرکته برقی راننده همراه با تنظیم گودی کمرصندلی ۴ حرکته برقی سرنشین جلو
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • کنسول زیرآرنجی جلو و عقب
  • آینه های تاشو برقی
  • فرمان برقی
  • سنسور و دوربین داینامیک پارک عقب
  • ترمزهای دیسکی جلو و عقب
  • تهویه الکتریکی
  • بازکن درب صندوق به همراه حسگر پا
  • سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
  • سامانه کنترل پایداری الکتریکی
  • سنسور پایش باد لاستیک‌ها
  • نشانگر تعویض دنده GSI
  • سنسور نور و باران
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • کروزکنترل
  • چراغ روشنایی روز (دی‌لایت)
  • آنتن کوسه‌ای
  • برف پاکن ژله‌ای
  • شیشه‌های سولار و دودی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir mahdi

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    چه امکاناتی آمریکا و اروپا باید از ایران‌خودرو یاد بگیره ! این یک شوخی است !

    موافقم 82
    مخالفم 15
    1. A.H MOTORS

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (494 ديدگاه)

      ما هم یه تارا اتومات داریم بعد ۹۰۰۰ تا رو دست انداز که میری جلوبندیش جیر جیر میکنه!…

      موافقم 46
      مخالفم 8
    2. مزدا

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2021 ديدگاه)

      به خاطر این دوتا قلم آپشن چند میلیون پول میگیرن.
      خدایش هرجای دنیا بگی ماشین های ایرانی با این امکانات تیپ بندی میشن حتما تست الکل از آدم میگیرن.

      موافقم 60
      مخالفم 4
    3. ππ

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کیا سلتوس به قیمت ۲/۶ میلیارد به دست مشتریان عزیز رسید .
      تو بازار آزاد دارن سعی میکنن حداقل ۴ تا ۶ میلیارد قیمت گذاری کنن و قالب کنن به ملت . زورشونم میزنن برسه به همون ۶ . مبارک باشه .

      موافقم 18
      مخالفم 0
  2. مرتضی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    محصول جدید 😏

    موافقم 24
    مخالفم 14
  3. دیجی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    باهمین ژله100رفت رو قیمتش

    موافقم 62
    مخالفم 8
    1. داک هادسون

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      مرزهای دنیای خودروسازی به قبل از برف پاک کن ژله ای تارا و بعد از اون تقسیم خواهد شد : )

      موافقم 82
      مخالفم 4
  4. علی جردن

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (907 ديدگاه)

    بهترین خودردی ایرانیه نسبت به قیمت ارزش خرید داره

    موافقم 41
    مخالفم 102
    1. علی جردن

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (907 ديدگاه)

      اوناییکه دیسلایک دادن توضیح بدن با این پول چه خودروی صفری می شه خرید با این امکانات سانروف اتوماتیک صندلی برقی ۸ جهته و موتور پرتوان TU5+

      موافقم 36
      مخالفم 115
      1. OM.01

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (360 ديدگاه)

        (اوناییکه دیسلایک دادن توضیح بدن با این پول چه خودروی صفری می شه خرید با این امکانات سانروف اتوماتیک صندلی برقی ۸ جهته و موتور پرتوان TU5+)

        با 800 میلیون ماشین صفر کیلومتر نمیدن اما ماشین چینی مدل 99 و 98 با کارکرد زیر 30 هزار کیلومتر انواع کراس اوور و سدان بهت میدن که فرسنگ ها از تمام لحاظ از خودروهای ایرانی بهترن.

        تو این رنج میشه جک J4 و آریزو 5 مدل 98 گرفت با 20 الی 30 هزار کارکرد بدون مشکل. تو دیوار و بنگاه های ماشین یه سری بزن

        درضمن موتور پرتوان TU5 پلاس!!؟؟
        عجب…
        بگذریم…

        معیار های من خرید خودرو برای من تو ایران اول ایمنی بعد ترمز بعد سواری و عایق بندی هست و با توجه به تجربه ای که تمام خودروهای ایرانی دارم باید بگم همشون تعطیل هستن در قیاس با ارزونترین چینی های چندین سال پیش… استاندارد جهانی که بماند.

        من که با این مقدار پول یعنی حدود800تومن احتمال زیاد یه بنز W124 (کپل) خریداری میکنم(حالا چرا باید بگم نظر شخصی هست و قابل احترامه. البته لیست دلایل 2 صفحه ای دارم و نسخه سالم و کم کار هم سراغ دارم)

        موافقم 57
        مخالفم 18
        1. علی جردن

          ۱۵ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (907 ديدگاه)

          جک j4 سانروف نداره آریزو 5 مدل ۹۸ هم تویوتا ژاپن نیست که خرابی نداشته باشه.

          بنز کپل کلاسیک هم بخری باید جمش کنی و اینو مطمئن باش چرم و نخ و پارچه ایی که اون زمان توی آلمان روی W124 کپل کشیدن با چیزی که تودوزت بهت تحویل میده صفر تا صد فرق می کنه و اون حسی که موقع کشیدن دستت رو صندلی آلمانیا بهت می خواستن انتقال بدن رو ماشین جمع شده اون حسو انتقال نمی ده.

          کلاسیک واقعی یعنی پدربزرگ مادربزرگ هامون یه بنز بی ام و صفر زمان پهلوی خریدن سند دست اول انداختن گوشه پارکینگ یه چادر کشیدن روش نه اینکه ماشینت هزار دست بچرخه یکی سردندشو عوض کنه یکی رینگشو یکی چرمشو و ….

          لذتی و اطمینان خاطری که خودروی صفر بهت می ده تویوتای کارکده هم نمی ده حداقل مطمئنی ۵ سال برات ماشین بی دردسریه

          موافقم 33
          مخالفم 46
        2. محمد

          ۱۵ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (9 ديدگاه)

          جی4
          اینروزا صفرش رو 800 معامله میشه
          چرا 98
          نمایندگی هم همین حدود 750 اینا تحویل دارن

          موافقم 17
          مخالفم 1
        3. سامان

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داش قطعات تحریمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ‌ ‌

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2310 ديدگاه)

        موتور پرتوان 😂

        موافقم 31
        مخالفم 9
      3. Ahmad

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        بسترن بی ۵۰ اف که رنج قیمتش همینه لوکس پر از آپشن زیبا و پلتفرم مزدا دیگه چی بگم موتورش هم ۱۸۰۰ پر قدرت

        موافقم 28
        مخالفم 4
        1. نویدی

          ۱۵ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (282 ديدگاه)

          با ۸۰۰ میلیون تومن
          جک s5 مدل ۹۶،آریزو۵ مدل۹۹،ام وی ام ۳۱۵ اتومات مدل ۱۴۰۰،جک جی۴ صفر،x22 pro مدل ۴۰۱،h30 کراس مدل ۹۸ در حدصفر ۷۰۰ تومن،انواع برلیانس ها با موتور ۱۶۵۰ سی سی اتومات،تندر۹۰ اتومات،جک اس۳ مدل ۱۴۰۱
          میشه خرید.
          در حال حاضر قیمت کارخونه فول ترین و گرونترین ماشین ایرانی نباید بالای ۵۰۰ میلیون باشه.

          موافقم 32
          مخالفم 5
      4. امیر

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (90 ديدگاه)

        آقا علی گل با احترام به سلیقت کاری به این ندارم که خودتو با شرایط موجود تطبیق دادی و خودروی حلبی ایرانی رو با پژو 301 یکی میدونی ولی نظریه شما درمورد خودرو کلاسیک کاملا اشتباهه اولا که خیلی کم پیدا میشه خودرویی دست نخورده و صفر باشه اونم با 30 و خرده ای سال سن اگرم باشه به لطف دلال جماعت با قیمت خیلی گرون که به اصطلاح خودشون زیرخاکی هست میزارن برای فروش که به نظر من اصلا ارزش خرید نداره درعوض شما اگه بتونی یه خودروی کاردار بخری و خودت با سلیقه خودت جمعش کنی اونم با قطعات اصل لذتی بهت میده که نه خودروی صفر داره نه خودروی کلاسیک آماده و تقویت شده که این قضیه مربوط به حوصله و زمان و پول آدمه. ثانیا من خودم تو 20 سالی که گواهینامه دستمه به جرعت میتونم بگم هیچ ماشین ایرانی به نامم نبوده ! از همون زمان که بی پول بودم بیوک رو به پراید صفر ترجیح دادم و الانم بعد 6 تا ماشین قدیمی که زیر دستم بوده و ردشون کردم BMW E46 با 16 سال سن با همون قیمت 750 به جای امثال تارا و دنا و سورن صفر ترجیح دادم.
        ماشین اندازه خونه خرج داره و اگه سرموقع به ماشین برسی هیچ وقت تو راه نمیزارتت ماشین 3 ساله رو هم میتونی جوری برونی که موتورش بیاد پایین یا 30 سال ماشینی رو جوری برونی که موتور پلمپ باشه.
        هرچند ماشین کلاسیک تو ایران سودی نداره و فقط لذته.

        موافقم 10
        مخالفم 8
  5. Genius

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    توهیچ نقطه عالم تاکید میکنم هیچ کجا حتی سیرالئون و سورینام همزمان از یک محصول بیست و هفت کد با تفاوت های میکروسکوپی تولید نمیشه.تارا تاراست یدونه دستی یدونه اتومات تمومشون باید با یک سری آپشن و امکانات یکسان تولید بشن و تمام

    موافقم 76
    مخالفم 7
    1. کیمیا

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوب اینجوری راه چپاولشون بسته میشه که

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. 제네시스

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    یعنی این ماشین 🐴 بیشتر از جنسیس G80 آپشن دارا میباشد 🦅

    موافقم 30
    مخالفم 15
    1. sinasvj

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (192 ديدگاه)

      یکی از آپشناش آتیش نگرفتن و ایموبلایزره

      موافقم 33
      مخالفم 6
  7. ارمیا ملکی راد

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید، جوری نوشته اید محصول جدید که انگار واقعاً یک محصول جدید تولید شده است؛ خیر این همان تارا تیپ v4 هست که با چند تا آپشن اضافه ۱۰۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون روی قیمت تارا اتوماتیک اضافه کرده اند؛ تازه اگر هم بخواهیم با تارا اتوماتیک تیپ v2 هم مقایسه کنیم چند تا آپشن بیشتر و چراغ عقب جدید دارد. به هر حال همه تارا هستند.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  8. آرین

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    البته اگه یکم رو راست باشیم نسبت به قبل چند تا ایراد بزرگ حل شده یک چراغ عقب دو گودی کمر که اگر بشینید بعد 5 دقیقه کمر از بین می‌ره و بعدی جای بهتر شیشه بالابر ها امکاناتش هم در حد رقباش خوبه حالا بگذریم از بی کیفیتی و عملکرد متوسط رانندگی

    موافقم 15
    مخالفم 19
    1. محمود

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (65 ديدگاه)

      خب اون صندلی فاجعه‌ی تارا که با اختلاف بدترین صندلی خودروهای ایرانی هست رو باید عوض کنن نه اینکه به نصب اون در تیپ‌های پایینتر ادامه بدن و بگن اگه اونو نمیخوای باید بیش از صد میلیون اضافه بدی

      موافقم 12
      مخالفم 1
  9. P

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (265 ديدگاه)

    الله اکبر این همه اپشن ،الله اکبر این همه …

    موافقم 20
    مخالفم 5
  10. داک هادسون

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    تارا یعنی تخم مرغ شانسی ، در کل که بد هست اما اگه افتضاح دربیاد اشکتو درمیاره ، طرف تارا داشته هر هفته یکی از به اصطلاح آپشناش خراب میشد .
    فاصلش هم با سطح زمین کمه که مناسب خیابونا و آسفالت های درب و داغون ما نیست .
    تارا در کل مشکل فشار روغن داره که باعث فرسایش یاتاقان ها میشه ، بهتره مثل رقیب دوهزاریش شاتون پلاس به این هم لقب تارا یاتاقان رو اهدا کنیم .
    وقتی این ماشین رو میبینم واقعا افسوس میخورم ، پژو ۳۰۱ هه .

    موافقم 33
    مخالفم 7
  11. مازیار

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا خدا وکیلی خجالت بکشید بخاطر ۲ تا آپشن الکی ۲۰۰ میلیون اضافه کردید شما دیگه کی هستید

    موافقم 26
    مخالفم 2
  12. Arya

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    آقا تک‌تک اون ریالایی که میدین واسه این حلبی های داخلی به خدا حرومه نکنید اینکارو.برید با 800 میلیون یک لیفان 820 مدل 97 کم کار بگیرید ارزشش خیلی بیشتره

    موافقم 8
    مخالفم 16
  13. فرامرز

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    برف پاک کن ژله ای
    چه آپشن بی نظیری 🤦🤦

    موافقم 20
    مخالفم 1
  14. مصطفی

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    با این همه توان برتر در ارائه بروزترین آپشنهای دنیا توسط ایران خودرو باید جایزه بهترین لگن سازی دنیا را بهشون بدن. آخه یکی نیست به این مدیران بی مصرف و دزد ایران خودرو بگه آخه برف پاکن ژله ای ای را کیلویی چند حساب کردید که 200 تومن کشیدید روی قیمت ماشین.
    وای از دست مسئولان

    موافقم 18
    مخالفم 2
  15. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    به!عالی شد الان قابلیت رقابت با s class و سری ۷ رو داره . نصف بیشتر اپشناش الان تو خودرو های درجه چهار چینی هم پیدا میشه. بعد بجای اینکه اسملین لگنو طولانی کنین درز کاپوتشو درست درست هنوز هم بازه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  16. مهرداد

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر موتور ماشین همون tu5pباشه و موتور efpتوربو نباشه خیانت بزرگ و اهانت به حقوق مردم و مشتری هستش با این قیمت نجومی

    موافقم 18
    مخالفم 2
  17. رسول

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی که میره ثبت نام میکنه برای سود و اختلاف قیمت بازار و کارخونه به یک ملت خیانت میکنه اگه ۶ ماه تحمل میکردیم و این آشغال ها را پیش خرید نمی‌کردیم وآب به آسیاب این خودرو سازان جنایتکار نمیریختیم الان وضعیت این نبود
    مشکل از خودمونه یه روز یه آدم عادی هستیم خودرو پیش خرید میکنیم یه روز هم مسئول مملک میشیم هزاران میلیارد اختلاس

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. داک هادسون

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      دقیقا ، از ماست که بر ماست .

      موافقم 8
      مخالفم 1
  18. BMW

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1052 ديدگاه)

    هم دستیش مشکل داره بعد اتوماتیک کردنش 😂😢

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. Aqilis

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا، دوباره تیپ جدید، توله کشی از چهارصد و پنج تمام شد رفتن سراغ پژو 301. با توجه به سابقه ی ایران‌خودرو بیست سال با فیس لیفت های دوهزاری تارا طرف خواهیم بود.
    بگذریم، تو این آشفته بازار خودم تارا خریدم، البته نه از کارخونه، از ملت، به دو برابر قیمت کارخونه، مدل 1402 هم جهت اطلاع رفقا، من که هشتصد میلیون پول دادم، چون نیازداشتم، اما دوستانی که ثبت نام کنندگان قهاری هستین و عشق سود، شما حق ندارید از گرونی و ایرادات تارا یا باقی ماشین های ایرانی بگین. همینه که هست.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  20. دادستان

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان اگه v4 دوست دارید یه v2 بقول دوستمون با موتور پر توان بخرید یه چراغ عقب v4 با 3/5 بخرید داغی v2هم حدود 2 ازتون میخرن ماشین میشه v4 حدود 100 میلیون جلوئید ….

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا