ایران خودرو

آریسان ۲ آماده عرضه به بازار

در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز تحقیقات ایران خودرو، نمونه تولید نهایی وانت آریسان ۲ در معرض نمایش قرار گرفت.

آریسان ۱، محصولی ناموفق و بدنام در بازار

مدت زیادی است که به دلیل عدم تولید آریسان از سوی ایران خودرو نمونه‌های صفر کیلومتر این وانت در بازار موجود نیست. اولین ورژن آریسان از همان ابتدای عرضه به بازار با ایراداتی زیادی مواجه بود. از کیفیت و کشش پایین این خودرو در هنگام حمل بار گرفته تا شکستن کمر اتاق به دلیل وزن زیاد بار!

این خودرو که در جزییات فنی مشابه پژو روآ می‌باشد بارها از سوی ایران خودرو مورد بازنگری کیفی قرار گرفت و در آخرین گام عرضه نیز مأموریت تولید آن به ایران خودرو دیزل سپرده شد.

پس از ۶ سال تولید پر فراز و نشیب این وانت، سرانجام به دلیل پاس نکردن استاندارد آلایندگی یورو ۵ آریسان از خط تولید کنار رفت.

آریسان ۲، به دنبال جبران گذشته

آریسان 2

دو سال است که وانت آریسان تولید نمی‌شود. در این مدت وانت سایپا ۱۵۱، نیسان آبی و وانت کارا تمام سهم بازار آریسان را برای خود تصاحب کردند. ایران خودرو نیز برای جبران این شکست تصمیم گرفته تا با تغییراتی چشمگیر مجدداً آریسان را این بار با نام آریسان ۲ در سایت خراسان تولید و روانه بازار کند.

آریسان 2

آریسان ۲ که نسخه بهبود یافته نسل پیشین خود محسوب می‌شود، ازلحاظ مشخصات فنی تفاوت بسیاری با آریسان قبلی دارد. این وانت به‌جای موتور ۱.۷ لیتری OHVG II از موتور ۱.۸ لیتری XU7+ برای تأمین نیروی خود استفاده می‌کند. این موتور قادر است تا حدود ۱۰۳ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به نسل قبلی ۱۷ اسب بخار و ۱۷ نیوتون متر خروجی بهتری دارد. برخلاف نسل قبلی نیروی پیشرانه به‌جای انتقال به محور عقب، از طریق چرخ‌های جلو، خودرو را به حرکت در می‌آورد. به عبارت ساده‌تر آریسان ۲ یک وانت دیفرانسیل جلو می‌باشد.

داشبورد آریسان 2

ظرفیت بار مجاز وانت جدید ایران خودرو حدود ۶۰۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت تاب‌آوری آن به یک تن می‌رسد. ظرفیت مخزن سی‌ان‌جی آریسان ۷۵ لیتر و ظرفیت باک بنزین آن ۴۰ لیتری می‌باشد. این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است.

جای بار آریسان 2

از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به انتقال باک بنزین و زاپاس به زیر کابین به‌منظور ارتقای ایمنی اشاره کرد. در نسل دوم آریسان از شاسی یکپارچه جدید استفاده شده تا استحکام شاسی خودرو بهبود پیدا کند.

داخل اتاق آریسان 2

برای آسایش بیشتر سرنشینان، کانال گیربکس از آریسان دو حذف شده و به خاطر استفاده از گیربکس BE ضمن افزایش فضای کابین، صدای کمتری هم به داخل اتاق وارد می‌شود.

علاوه بر موارد فوق در بحث تجهیزات نیز مواردی همچون سنسور دنده عقب و مه شکن جلو به آریسان اضافه شده است.

رقبا و قیمت احتمالی آریسان ۲

با ارتقاءهای صورت گرفته برای این وانت می‌توان انتظار داشت تا برخلاف نسل پیشین این بار آریسان بتواند برنده تمام و کمال رقابت خود با سایر وانت‌های ارزان‌قیمت بازار شود. پیش‌بینی می‌شود آریسان ۲ با قیمتی در حدود ۳۰۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

 

محمد جواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به خانومم گفتم یه اریسان بگیریم
    میگه ما که پمپ اب داریم!!!
    فکر کرد اریسان اسم یه پمپ اب
    آخه چند روز دنبال پمپ اب میگردم برای داداشم.

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۱۳
    1. پوریا

      ۱۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این ماشین فقط بدرد پخش چیپس و پفک دستمال کاغذی میخوره جلو بندی ماشین کلا مشکل داره هر روزم ببری تنظیم فرمون لاستیک سایی بر طرف نمیشه خیلی آشغاله

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۹
      1. هگمتانه

        ۱۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        حتماً بخوانید

        استهلاک موتور پژوxu7 ۱۸۰۰ بشدت بالاست وقتی بار کامل با سوخت گاز باشه صددرصد واشرسرسیلندر می سوزد، درکل موتور پژو برای آب روغن قاطی کردن و واشر زدن عالیه، لطفاً موتور ef7 , tu5 استفاده کنید ۱۶ سوپاپ و کم مصرف و پرشتاب هستند مشکل سر سیلندر ندارند.
        موتورxu7 طراحی ساختاربلوک سیلندر سرسیلندر براساس سوختن واشرهست،
        موتورپرایدسایناtu5.ef7.m15واشرنمیزنند.
        همه ی درآمد موتورپژو برای استهلاک قطعات بی کیفیت میشود.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
    2. مهدی

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ساختار بلوک سیلندر پژو ۱۸۰۰ xu7 براساس سوختن واشر سرسیلندر است اصلأ طراحی سیلندر پژو برای برخورد مستقیم آب با واشر سیلندر است، ضمن اینکه سر سیلندر پژو تنها سرسیلندر که دوسوپاپ دود کنار هم هستن که باعث سوختن واشر سرسیلندر بین دو سوپاپ میشه، خواهش میکنم از موتور کم مصرف تر و مقاوم تر و شانزده سوپاپ مثل تیوفایو و ef7 استفاده کنید، دست بردارید از موتور پراستهلاک پژو۱۸۰۰ مصرف بالادما بالا و فشار با وانت بالا سوخت گاز سربالایی و کولر باعث نابود شدن سریع موتور پژو میشه، لطفاً تیوفایو یاef7 بهتره. این موتور ذات واشرزدن هست.

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    3. پوریا محمد

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ساختار و اساس بلوک سیلندر موتور پژوxu7 براساس سوختن واشر سرسیلندر هست خصوصاً وقتی که بار کامل زده باشی و موتور تحت فشار باشه تابستان و کولر زدن و سربالایی، بهتر بود موتور تیوفایو یا ef7 استفاده بشه تا حداقل زیر بار واشرسرسیلندر نسوزه، الان همه می دونن طراحی و اساس و ساختار بلوک سیلندر پژو براساس سوختن واشر سرسیلندر هست خصوصاً سرسیلندر که دو سوپاپ دود در دوسیلندر ۲ و۳ کنار هم هستن که توی هیچ موتوری این عیب نیست موتور بهتر tu5 وef7 هستند.

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
    4. بابکی

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ساختار بلوک سیلندر پژوxu7 1800 براساس سوختن واشر سرسیلندر هست خصوصاً سرسیلندر که دو سوپاپ دود کنارهم هستند که به راحتی واشر میزند و آب روغن قاطی می کنه، درکل در موتور پژو سرسیلندر یه قطعه تعویضی هست، لطفاً از موتور کم مصرف تر و کم استهلاک تر مثل Tu5 EF7 استفاده کنید چون مشکل واشر ندارند، ضمن اینکه ۱۶ سوپاپ اند، موتور پژو زیر بار و فشار و سربالایی و تابستون و کولر و سوخت گاز صد در صد واشر سرسیلندر می سوزاند، سوخت گاز و بارکامل موتور پژو رو نابود میکنه.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. علی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشتری این وانت فقط آقایون محترم شوتی سوار هستن
    ایران خودرو فقط به فکر شما بوده که این ماشینو با این مشخصات فنی ساخت

    موافقم ۱۰۱
    مخالفم ۱۵
    1. Behnam1012

      ۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (840 ديدگاه)

      دقیقا فردا همه پراید وانتارو میفروشن اینو میخرن

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
      1. رستم

        ۱۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        موتور این ماشینxu7 سال ۹۹ متوقف شد حالا بعد چند سال باز تولید شده به صورت وانت، استهلاک موتور پژوxu7 زبان‌زد عام و خاص هست، مشکل واشر سرسیلندر و بلوک سیلندر مشخص است.

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
  3. احسان

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من از ۹۵ یکیش رو دارم البته بار توش نمیزنم فقط سواری میگیرم ازش الان هم تصادف کردم باهاش دارن صافش میکنن واسم اما خدمت همه بگم که اولین مشکلش گیربکس این ماشین بود که به شدت ذلیل و ضعیف هست همون گیربکس روا هست که اونم از مهندسی معکوس گتراگ هست سری اول آریسان رو اومدن قدرتی تر کنن نشد و نتونستن ضرایب دنده رو درست محاسبه کنن بنا براین چند نسخه از گیربکس را ساختن آخر سر هم همیشه گیربکس ماشین خرابه من که خودم یه گیربکس گتراگ استوک گرفتم و خوروندم بهش تا درست شد مورد بعدی هم اتاقش هست که چون همون اتاق نصفه پارس هست باد در یک نقطه وسط جمع میکنه در صورتی که وانت باید طراحی به شکلی بشه که باد در عرض به نسبت مساوی رد بشه و اگه شما ۲۰ سانت بارت از سقف بالاتر باشه ماشین دیگه تو زور هست.اما در کل از پراید وانت خیلی آمن تر هست ایربگ هم باز میشه اما دیفرانسیل جلو برای وانت خنده داره اولین وانتهای دف جلو پراید ‌و آل ۹۰ هستن اینا هم واسه اینکه هزینه تولید رو بیارن پایین کردنش دف جلو

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۹
    1. حسین شهبازی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی توضیحاتتون قشنگ بود

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  4. ایمان

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این که بدرد بار سنگین نمیخوره. … اما توجه کردین نیسان ابی الان ۲۵ ساله همین شکلیه بنظرتون چرا؟

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۶
    1. سعید

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه دیگه اونم عوض شده شکل اش پادرا پلاس شده

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۱
  5. genius

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (928 ديدگاه)

    دوج رم و فورد f150 و تویوتا هایلوکس بخاک سیاه نشستن با حضور این رقیب قلدر و مهندسی ساز!هههههههههههه

    موافقم ۱۰۸
    مخالفم ۶
  6. shahab

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۵۰ میلیون بابت این آشغال؟؟؟ کسی که پی بار بردن باشه با این پول میره نیسان آبی مدل ۹۵ میگیره که تکلیفش روشنه و اندازه یک کامیون برای آدم بار میبره نه ۶۰۰ کیلو که مطمئنا این مقدارهم بار بزنی از وسط تا میشه. این ماشین بیشتر برای سرگرمی ساخته شده و نهایت میشه باهاش جاده خاکی رفت و یک گوسفند پشتش گذاشت!

    موافقم ۱۱۶
    مخالفم ۱۳
    1. پژمان

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      همه بار چند تنی که نمیزنن
      نیسان بدرد چاله چوله و بار سنگین میخوره ولی برای مصارف داخل شهر جوابگو نیست

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۱۹
      1. اهل حق

        ۱۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        موتور پژوxu7 بلوک سیلندر و سرسیلندر برای سوختن واشر سرسیلندر هست، وقتی شما بار کامل زدید و سوخت گاز و تو سهر ترافیک بودید می فهمید براحتی واشر سرسیلندر می سوزاند و اب و روغن قاطی میشه، درحالی که موتور تیوفایو وef7 یا نیسان یا پراید مشکل سوختن مکرر واشر سرسیلندر ندارند.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. ایمان

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من که میخرم……. 😅😅مطمعنم سال دیگه همین موقع میشه ۵۰۰ میلیون بعد میفروشمش سودم کردم……

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۳۸
    3. maml

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من ترجیح میدم یکم دیگه بزارم روش مزدا چینی بخرم حداقل شاسی بهتری داره

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۷
      1. محمد

        ۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        دقیقا شاسی مزدا و نیسان تیرآهن ناودانی هست اما این اریسان یه قوطی پروفیل ضعیفه

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
  7. یاسی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب از کجا میشه خرید ؟؟؟ نکنه این هم میره جز قرعه کشی 🤔

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۳
  8. ابوالفضل

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دیفرانسیل جلو ینی وقتی بار سنگین بزنی جدای از بحث شکستن از وسط راندمان خودرو کم میشه حالا شما بیا موتور ۱۰۰۰اسبی روش بزار بازم فایده نداره وقتی وزن کافی روی محور انتقال دهنده نباشه

    موافقم ۶۵
    مخالفم ۶
  9. رضا

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا چرا باید ایران‌خودرو بخواد وانت اشغال و بدردنخور تولید کنه در صورتی که می‌دونه وقتی اریسان جواب نداده اریسان ۲ هم جوابگوی بازار نیست
    چرا در یه صورت اونم جوونی که بخواد با نصب یخچال روی این ماشین یا گوشت و ماهی محصولات پروتیینی یا سبزی آماده جابجا کنه که فقطم رو همین ۲ جا بنظرم تحمل داشته باشه

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۵
  10. امیر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با بار سنگین فکر نکنم سر بالایی ها رو بتونه خوب بره چون دف جلو هست

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۶
  11. مارتین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  12. مرتضی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به دوزارنمی ارزه من نمیدونم ماشین دفرانسیل جلو چجوری میخوادبارببره من آریسان ۹۴دارم دفش وباگیربکسش ودستکاری کردم. الانم ازش راضی هستم تا یک تن وسیصدم بهش بارزدم هرکی دوست داره بره اریسان ۲بخره خرج پژو بکنه واسش صددرصدواشرمیزنه بخاطرفشارروی موتور

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۸
    1. جهان

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میگن ایرانخودرو مشکل واشر زدن را در موتور جدید حل کرده اند

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۱
      1. بهمن

        ۱۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        خواهش میکنم تو رو خدا بفهمید موتور پژو ۱۸۰۰ xu7 بلوک سیلندر و سرسیلندر برای سوختن واشر سرسیلندر هست که موتور در اثر فشار و دما و سوخت گاز براحتی آب و روغن قاطی می کند، لطفاً
        خواهش میکنم موتورtu5, ef7 تولید کنید بهتر و کم مصرف تر و کم استهلاک تر و ۱۶ سوپاپ هستن تازه مشکل لاینحل واشرسرسیلندر ندارند.

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
    2. سیروس

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      ساختار و اساس بلوک سیلندر پژوxu7 براساس سوختن واشر سرسیلندر هست ضمن اینکه فقط در سرسیلندر این موتور دوسوپاپ دود خروجی کنار هم هستن، درحالی که موتورef7 , tu5 مشکل واشر و سرسیلندر و حرارت واشر سرسیلندر ندارند، خواهش میکنم از موتور کم مصرف تر و کم خرج تر و کم استهلاک تر مثل tu5 ef7 استفاده کنید، حداقل وقتی بار کامل زدید و کولر گرفتید و امپر اومد بالا واشر نمیزنه.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    3. جهانگیر جهاندار

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      فقط دورچین موتور رو عوض کردن هنوز که هنوزه
      ساختار اساسی بلوک سیلندرxu7 واشر میزند،
      صد رحمت بهTu5 , EF7 ,m13 , m15 مشکل خاص سوختن واشر ندارند.
      موتور پژوxu7 1800 برای تعویض واشرسرسیلندر هست، چون اساس و ساختار بلوک سیلندر پژو براساس سوختن واشر هست که آب به صورت مستقیم با واشرسرسیلندر برخورد می‌کند،
      به گفته همه یه قطعه مصرفی هست خصوصاً با سوخت گاز و تابستون و کولر و بارکامل صدرصد واشرسرسیلندر می سوزد.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  13. اریسان دو

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عکس از زیر اریسان دو انداختن زاپاس معلومه عکس دانلودکنیدزوم کنیدزبان قاصراز این همه کیفیتو تکنولوژی میمونه جوشکاری کردن زیر ماشین رنگ نکردن گناه ما چیه توایران بدنیا اومدیم

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
  14. علی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت ۶۵ تومن اریسان رو در دور چهارم قرعه کردند ۱۲۰ تومن. منم یکی برنده شدم . اون موقع قیمت پژو ۲۰۷ بود ۱۲۱ میلیون‌ و سورن پلاس بود ۱۴۸ تومن. باور می کنید فقط یک میلیون فاصله بین پژو ۲۰۷ و اریسان؟ یکی از اشناها دور پنجم قرعه کشی ۲۰۷ برنده شد. من با ۱۲۰ میلیون اریسان داشتم و اون با ۱۲۱ میلیون ۲۰۷. حالا هم اینا تبلیغ ایرانخودرو رو می کنند و میگن ۲۵۰ میلیون. میدونید میشه چند برابر قیمت اریسان در سال ۹۷؟ ۴۰۰ درصد افزایش. ولی تجربه نشون داده اگه ببرند قرعه کشی،مردمی مثل من که وارشون گیر بود شاید مجبور شند بخرند.این همون چیزیه کهخودرو سازا دنبالش هستند.مردم مجبورند از ما بخرند.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  15. iranarmy25789

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، بازم یه آشغال دیگه از ایران خودرو، البته این دیگه آشغالم رو هم رد کرده،واقعا چرا، واسه چی میسازیداین خودرو رو، خدا وکیلی خودتون خجالت نمیکشید که نگاش میکنید

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. ایمان

      ۱۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      وانت پیکان کجایی این روزای ما رو ببینی…… 😂😂

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۳
      1. ممد جوان

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خداوکیلی صد رحمت به پیکان وانت! و نیسان آبی! این یکی ها همه سوسول بازیه
        اگه فکر بار زدن هستید؟ برید نیسان مدل ۹۵ تمیزش بگیرید یا وانت تا مدل ۸۹! روی وانتم کولر بندازید برید دنبال کارتون!
        این آریسان یه چیزه نمایشیه فقط

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴
  16. خودم

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گناه ما چیه باید سوار اشغال بشیم؟!همون پیکان وانت بدید به مردم به خدا بهتره یه کولر بزارید روش بدید به ملت با صد میلیون قیمت همه میخرن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  17. پیام

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حداقل داشبورد هم تغییر میدادن
    بعد این همه سال
    بازم با همون داشبورد قدیمی
    که جذابیتی هم نداره

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  18. ایمان

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ایران خودرو.:ای شیطونا😈خوبه دیگه سخت نگیرین وگرنه همینم براتون تولید نمیکنم تا باخر بار ببرین😂😂😂😂😂

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  19. داریوش

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۲۵۰ میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه چه خبره گناه این مردم جیه ۲۵۰ میلیون بابت چی بدن ملت . خب ۲۵۰ کارخونه باشه بازار این خودرو رو ۳۵۰ میفروشن خدا لعنتتون کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  20. محمد

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۶۰۰ کیلو رو پراید وانت هم میبره
    هم قیمتش کمتره و هم استهلاکش پایین تره
    موتور پراید سگ جونه
    اما موتور xu7 مشهوره به واشر سوزاندن
    اگه بار سبک میبرید پراید وانت بخرید
    اگه بار سنگین میبرید نیسان زامیاد ابی بخرید
    اگه بار خیلی سنگین میبرید نیسان دیزل بخرید

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. علی

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اینو واسه کسایی میگم که اینجوری نظر میدن هرکی ندونه فکر میکنه اینا مهندس استاتیک و دینامیک وطراح بنز و فورد هستن
      بخدا فکر نکنم تا حالا تو اریسان که هیچ تو وانت نشسته باشید
      تو مملکتی که نیسان ۳۰ ساله همین شکلی هست
      مزدا اونجوری والا اریسان حکم بنز داره واسه ما ایرانی هایی که اینحا زندگی میکنیم
      اریسون نسبت به وانت های دیگه خدایی شیک تر و راحت تر و بهتره
      فقط ضعفش الیاژ گیربکس و دیف معمولی که داره که اگا دیف تویوتایی ببندی گیربکس و دست کاری کنی قشنگ جواب میده واسه جاده هم واقعا خوبه مخصوصا تو گرما بخاطر کولرش که یخ میکنه چون ۳ تا فن داره

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
    2. اکبر

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      نیسان با شاسی تیرآهنی عالیه این اریسان شاسی مثل پراید وانت هست پروفیل قوطی مانند ولی نیسان و مزدا تیرآهن جدا شونده هست، در ضمن موتور پژو ساختار سیلندر برای سوختن واشر سرسیلندر هست.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    3. محمد راستگو

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      خواهش نخرید این موتور همچنان مشکل واشر سرسیلندر دارد، مصرف سوخت زیاد دارد هشت سوپاپ هست، چرا دقت نمی کنید ساختار بلوک سیلندر پژو اساس سوختن مداوم واشرسرسیلندر هست، لطفاً از موتور جدید تر و بروز تر و کم مصرف تر مثل tu5 ef7 استفاده کنید که مشکل واشر سرسیلندر ندارند.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    4. بهزاد

      ۱۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      هیچ وانتی قدرت باربری نیسان دیزل رو نداره، هیچ وانتی هم به تند وتیزی و خوش فرمونی پراید وانت برای داخل شهر نیست، شما به هیچ وجه احساس داخل شهر خستگی نمی کنید،
      و اما موتور پر استهلاک پژو۱۸۰۰xu7 معروف به سوختن مکرر واشر سرسیلندر،
      تورو خدا بفهمید موتور ef7 یاtu5 رو استفاده کنید بجای موتور پژوxu7 که طراحی بلوک سیلندر براساس سوختن واشر سرسیلندر هست.
      تازه با سوخت گاز و تابستون و کولر و بارکامل صدرصد واشرسرسیلندر می سوزد.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  21. محمد مهدی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اریسان قبلی در واقع همون روا نسخه وانت بود ولی این دیگه فرق داره مثلا این الان بیشترش پژو پارس شده مثلا دیگه واسه جلوبندی اریسان ۲ نمیتونی جلوبندی روا نصب کنی باید ۴۰۵ نصب کنی ولی اگه مثل پیکان وانت یا پراید وانت اتاق عقب و جلو به هم وصل بود همین مشکل شاسی شکستن بر طرف میشد از اون جایی که دیگه طراحی و ساخت شاسی خیلی سخته و حدود ۱۰ سال طول می‌کشه که به استاندارد لازم برسه دیگه شاسی جدید تولید نمیشه
    و الان هر چی پیکاپ و وانت داریم از همون شاسی قدیمی برند های معروف تولید میشه مثل مزدا نیسان تویوتا شولت فورد ایسوزو و خیلی برند دیگه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  22. سجاد حیدری

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کنسول و رودری هاش خیلی شیکتر شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  23. مهدی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام بنده اریسان ۹۷ دارم از لحاظ شاسی تا یک‌وسیصد بار بردم حدود دو ساعت با سرعت ۵۰,۶۰اریسان ماشین خوبی در کل ولی یه ایراد همون گیربکس هست که باید باهاش راه بیایی و دوم از لحاظ بدنه از حلبی ساختن متاسفانه اگه ایران‌خودرو مشکل بدنه و گیربکس اینو میتونست حل کنه عالی میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. مجتبی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه شما که اینقدر ایراد می گیرید اگر این ماشین بیاد صف می کشید.من که منتظرم بیاد و به امید خدا نصیبم بشه بتونم سوارش بشم،خیلی دوستش دارم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  25. سهی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من که راضیم چون یک شب خوابم برد از جاده خارج شدم وجفت ایبرگهام باز شد وماشین از زیر ضربه خورد.درستش کردم باز هم باش کارمیکنم اون شبی که خوابم برد احمال کاری خودم بود.اگه درست از وسیله هرچی ماشین یا غیره..استفاده کنیم حالا حالا وسیله مون جواب می‌دهد.ظرفیت آریسان هفتصدکیلوهست نه یکودویست.من جاهای که با آریسان رفتم.سه بارهویزه.دوبار بوشهر ده بار تهران.دوبار سرعین .مرز مهران دوبار اهواز چهاربار.وشهرهای دیگه.اگه آریسان دو توبازار بیاد سریع میخرم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  26. بنیامین براهویی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی قشنگه یک ماشین اشغالی که مفتش هم گرونه همین وانت اریسانو دوباره تولید کردین که ایمنی اصلا نداره بعد یک ماشین سالاری مثل ۴۰۵ تولیدشو متوقف کردین واقعا خنده داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. علی د

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با ۴۰ تومن اختلاف قیمت برو کارا تک کابین بخر و با اختلاف حداقل دو برابر ظرفیت بار و کیفیت قطعات و بدنه بسیار بالا نسبت به این حلبی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا