ایران خودروپارس خودروسایپا

جزئیات فروش خودروسازان داخلی در سه ماه نخست امسال

صنعت خودرو در ایران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، اما پر واضح است که یکی از بزرگترین این مشکلات نبود تعادل بین عرضه و تقاضا است. تقاضای بالای خودرو در ایران نسبت به تولید یکی از اصلی‌ترین دلایل چند قیمتی بودن خودرو است. خودروسازان پس از اعلام ۸ فرمان رئیس جمهور در جهت افزایش تولید خود و تجاری کردن خودروهای ناقص تلاش کردند. در ادامه به بررسی تعداد فروش خودروسازان در سال جاری می‌پردازیم.
میزان کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور در بهار امسال ۲۵۰ هزار و ۲۴۹ دستگاه است. تولید خودروسازان در بهار امسال ۲۲۶ هزار و ۲۴۵ دستگاه بوده که نشان می‌دهد فروش از تولید پیشی گرفته است.

کل فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در بهار امسال ۲۵۰ هزار و ۲۴۹ دستگاه بوده، این در حالی است که تولید خودروسازان در بهار امسال ۲۲۶ هزار و ۲۴۵ دستگاه بوده که نشان دهنده‌ی جلو افتادن فروش از تولید است. همچنین میزان فروش خودروسازان در مقایسه با بهار پارسال (فروش ۱۸۶ هزار دستگاه) رشد ۳۵ درصدی داشته است. 
 در صورت بررسی جزئیات فروش به این نتیجه می‌رسیم که ایران‌خودرو بیشترین تعداد خودو را به فروش رسانده است و رشدی ۵۱ درصدی فروش نسبت به بهار سال گذشته داشته است و موفق به فروش ۱۳۵ هزار و ۳۳۹ دستگاه خودرو شده است.
ایران خو‌درو در سه ماه نخست امسال ۱۲۳ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودرو نیز تولید کرده که با توجه به آمار فروش، ۱۱ هزار و ۴۵۲ دستگاه محصول بیشتری نسبت به تیراژ بهار خود فروخته است.
ایران خودرو در این مدت، ۸۶ هزار و ۲۹۱ دستگاه در گروه پژو با متوسط قیمت ۱۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار، ۱۳ هزار و ۵۲۱ دستگاه سمند با متوسط قیمت ۱۹۸ میلیون تومان، ۱۵ هزار و ۵۸۸ دستگاه دنا با متوسط قیمت ۳۲۷ میلیون تومان، ۱۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه رانا با متوسط قیمت ۱۹۱ میلیون تومان، ۳ هزار و ۴۱۵ دستگاه هایما با متوسط قیمت ۵۶۱ میلیون تومان و هزار و ۸۳۶ دستگاه تارا با متوسط قیمت حدوداً ۳۰۸ میلیون تومان فروخته است.
سایپا نیز موفق به فروش ۸۶ هزار و ۸۱۱ دستگاه خودرو در بهار سال ۱۴۰۱ شده است که اگر بخواهیم این آمار را با سال گذشته مقایسه کنیم با رشد ۹ درصدی همراه بوده است. فروش گروه X۲۰۰ سایپا شامل تیبا، کوئیک و ساینا حدوداً ۶۰ هزار دستگاه بوده که با متوسط قیمت بیش از ۱۲۲ میلیون تومان فروخته شده‌اند. سایپا همچنین پنج هزار و ۵۱۶ دستگاه شاهین را نیز به فروش رسانده که قیمت آن حدوداً ۲۹۴ میلیون تومان بوده است.

بیشترین رشد فروش به پارس‌ خودرو تعلق می‌گیرد که با فروشی ۲۸ هزار و ۹۹ دستگاهی در بهار امسال نسبت به بهار پارسال رشد حدوداً ۶۸ درصدی داشته است. گروه Q۲۰۰ پارس‌ خودرو ۱۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه فروش در بهار امسال داشته و متوسط قیمت آن کمی بیش از ۱۴۰ میلیون تومان بوده است.
همچنین این خودروساز در مجموع ۱۲‌ هزار و ۵۷۸ دستگاه انواع کوئیک را در بهار امسال به فروش رسانده‌اند که گران‌ترین آنها به مدل اتومات پلاس با قیمت کمتر از ۱۴۸ میلیون تومان مربوط می‌شود.
همچنین این شرکت ۳۰۱ دستگاه ساینا را نیز در بهار امسال به فروش رسانده که متوسط قیمت آن کمی بیش از ۱۲۳ میلیون تومان بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. دکتر استاپ

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    وقتی بچه های بیکار فامیل رو میبرید توی شرکت سر کار آخر عاقبت صنعت خودروسازی این میشه

    موافقم 36
    مخالفم 0
  2. AmirAli

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    … سکوتی میکنم بلند تر از فریاد

    موافقم 22
    مخالفم 0
  3. بنیامین

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    99.9% ملت خواهان واردات آزاد خودرو هستند پس کو دموکراسی؟؟

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      تا زمانی که ایران و آمریکا صلح(توافق دو جانبه) انجام ندن و تمام تحریم ها برداشته نشه،کار خاصی نمیشه کرد،شاید ۴۰ سال بشه ۱۰۰سال،توافق خیلی مهمه.

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. meysam

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      همون 0.1 درصد تعیین کننده هستند

      موافقم 6
      مخالفم 0
  4. Dian

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    دقیقا زیر همین پست عکس خط تولید bmw هست که میتونید با عکس همین پست مقایسش کنید!!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مشکل زیان انباشته و زیان کاذب از سو مدیریت و رانت و فساد مافیای خودروسازها با کاهش عرضه به بازار که خودروسازها باعث گرونی ماشین ها در این چند سال شدن و حالا با این قیمتها که نجومی شده با پررویی دوباره میخوان قیمت ماشین های بسیار بی کیفیتشون رو بالا ببرن در صورتی که با قیمتی خیلی کمتر از این ماشینها در خارج کشور میشه بهترین و با کیفیت ترین ماشین ها رو سوار شد. به خدا حق مردم شریف ایران سوار شدن تو این حلبی های بی کیفیت سایپا و ایران خودرو نیست. بنا به ایه قران لعنت خداوند بر کم فروشان و محتکران

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. فرزاد

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    صنعت خودرو در ایران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند که وجود دو غول بزرگ صنعت خودروسازی مثلاً داخلی از اصلی‌ترین و بزرگترین و مهمترین مشکلات موجود هستند پس باید برای حذف این دو معضل بزرگ هرچه سریعتر وارد عمل شد

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا