ام وی ام MVMایران خودروچری

مقایسه دنا جوانان و آریزو 5 اسپرت، سدان‌های جوان‌پسند میلیاردی!

دنا جوانان و چری آریزو ۵ اسپرت هردو سدان‌هایی جوان‌پسند با مشخصات، امکانات و قیمت نزدیک به هم هستند اما کدام‌یک گزینهٔ بهتری خواهد بود؟

ایران‌خودرو به‌تازگی مشخصات و تصاویر نهایی دنا جوانان را منتشر کرده و قرار است فروش آن را از مرداد امسال آغاز کند. این خودرو همان‌طور نامش نشان می‌دهد، با حال و هوای به‌اصطلاح اسپرت، قصد جلب نظر جوان‌ها را دارد. یکی از رقبای اصلی دنا جوانان در بازار کشورمان، چری آریزو ۵ اسپرت است که آن‌هم کمی حس و حال جوان‌پسند دارد، به همین دلیل، قصد داریم در ادامه این دو سدان را باهم مقایسه کنیم.

همچنین بخوانید: ایران خودرو مقایسه دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک

معرفی کلی دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت

اولین بار در دی‌ماه ۱۴۰۱ ایران‌خودرو نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ EF7 توربو را در دنا پلاس اتوماتیک معرفی کرد و حدود شش ماه بعد با اعلام مشخصات رسمی این نسخه، متوجه شدیم که ایران‌خودرو قصد دارد از نام محبوب و خاطره‌انگیز جوانان برای آن استفاده کند که در دههٔ ۴۰ و ۵۰ شمسی زینت‌بخش نسخهٔ قوی‌تر و جذاب‌تری از پیکان بود. از سوی دیگر، آریزو ۵ اسپرت جدیدترین نسخه از این سدان چری است که از سال ۱۳۹۶ در بازار ایران حضور دارد. این مدل جدید در اوایل سال ۱۴۰۲ با تغییراتی در طراحی معرفی و جایگزین نسخهٔ قبلی شد.

طراحی بیرونی دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت

ایران‌خودرو با تغییراتی بسیار جزئی و کمترین هزینهٔ ممکن سعی کرده ظاهر دنا جوانان را کمی از دیگر نسخه‌های دنا پلاس متمایز کند. این تغییرات شامل زه قرمزرنگ دور جلوپنجره، تریم قرمزرنگ داخل چراغ‌های جلو و تریم نقره‌ای‌رنگ روی رکاب‌ها با نوشتهٔ TURBO می‌شود که همگی بسیار ابتدایی و با بی‌سلیقگی انجام شده است. در عقب دنا جوانان هم هیچ تغییری صورت نگرفته و شاهد همان نمای قبلی هستیم. در سمت دیگر، آریزو ۵ اسپرت در اصل فیس‌لیفتی روی آریزو ۵ محسوب می‌شود و مهم‌ترین تغییر آن، جلوپنجره بزرگ‌تر با قاب مشکی براق و خطوط عمودی کرومی است. علاوه بر این، سپر جلو هم بازطراحی شده و حالا ورودی‌های هوای بسیار بزرگ‌تری در آن تعبیه شده است. این سپر به همراه جلوپنجره جدید، ظاهر آریزو ۵ را بسیار اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر از قبل کرده است.

در عقب آریزو ۵ اسپرت حجم تغییرات کمتر است ولی طراحان با اقدامات هوشمندانه‌ای موفق به ایجاد نمای جذاب‌تری شده‌اند. اصلی‌ترین تغییر در این قسمت طراحی سپر جدید با خطوط برجسته عمودی در طرفین به همراه دیفیوزر بزرگی در پایین است. در طرفین این دیفیوزر هم دو سر اگزوز افقی طراحی شده که هرچند تزئینی هستند اما ظاهر خودرو را اسپرت‌تر کرده‌اند. به‌طورکلی، تغییرات ظاهری آریزو ۵ اسپرت نسبت به نسخهٔ قبلی بسیار بیشتر بوده و نمای جذاب‌تری را نسبت به دنا جوانان ایجاد کرده است. همچنین طراحی کلی آریزو ۵ هم مدرن‌تر از دنا پلاس به نظر می‌رسد.

داخل دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت

در داخل، هردو خودرو صرفاً تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند. در دنا جوانان خوشبختانه ایران‌خودرو رنگ آن تریم‌های طرح چوب که به قرمزی می‌زد و هیچ سنخیتی با داشبورد و تودوزی مشکی دنا پلاس نداشت را به مشکی تغییر داده که هماهنگی بسیار بهتری با تریم کلی کابین و حال و هوای اسپرت خودرو دارد. علاوه بر این، برای صندلی‌ها هم روکش چرم و مخمل جدیدی در نظر گرفته شده که روی قسمت مخملی طرح متفاوت و زیبایی کار شده است. بااین‌حال، غربیلک فرمان جدید D شکل بزرگ‌ترین لطمه را به کابین دنا جوانان زده است زیرا این غربیلک با بی‌سلیقگی کامل طراحی شده تا جایی که به نظر می‌رسد صرفاً بخش پایینی همان غربیلک قبلی بریده شده است!

در همین حال، طرح کلی داشبورد و داخل آریزو ۵ با نسخهٔ قبلی یکسان است اما مثل بیرون، چری با تغییراتی نه‌چندان بزرگ سعی در ایجاد فضای اسپرت‌تری داشته است که ازجمله مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به دوخت نارنجی‌رنگ روی صندلی‌ها و استفاده از غربیلک فرمان D شکل اشاره کرد که نمای بسیار بهتری نسبت به غربیلک دنا دارد. علاوه بر این، پانل کنترل سیستم تهویه هم تغییر کرده و ترکیبی از کلیدهای دوار و لمسی شده است. شیفتر دنده مشابه قبل است اما در طراحی کنسول مرکزی تغییراتی دیده می‌شود.

امکانات و تجهیزات دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت

به لیست امکانات هردو خودرو آپشن‌های جدیدی اضافه شده است. در ادامه تجهیزات این دو سدان را باهم مقایسه می‌کنیم:

دنا جوانان آریزو ۵ اسپرت
کنترل کشش دارد دارد
کنترل پایداری دارد دارد
سیستم کمکی حرکت در سربالایی دارد دارد
ترمز کمکی دارد دارد
ایربگ ۴ عدد ۶ عدد
فرمان برقی برقی
نمایشگر ۷ اینچی ۸ اینچی
سیستم پایش باد تایرها دارد دارد
تنظیم صندلی‌های جلو برقی دستی
آینه‌های جانبی تاشو برقی تاشو برقی با گرم‌کن
سنسور نور دارد ندارد
سنسور باران دارد ندارد
استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید دارد دارد
سانروف دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
دوربین دنده عقب دارد دارد
سنسور دنده عقب دارد دارد
ترمز پارک برقی ندارد دارد
اتوهلد ندارد دارد
گرم‌کن صندلی‌های جلو ندارد دارد
سیستم انتخاب حالات رانندگی ندارد دارد
سیستم صوتی ۶ بلندگو ۶ بلندگو

به‌طورکلی، دو خودرو از لحاظ امکانات و تجهیزات تقریباً در یک سطح هستند و مثلاً درحالی‌که دنا جوانان از سنسور نور و باران و تنظیم برقی صندلی‌ها بهره می‌برد، در عوض آریزو ۵ اسپرت به گرم‌کن صندلی‌ها و ترمز پارک برقی با اتوهلد مجهز است.

پیشرانه جوانان و آریزو ۵ اسپرت

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی دنا جوانان تجهیز به نسخه ارتقاءیافته پیشرانه EF7 توربو است که با نام EF7P TC شناخته می‌شود. این موتور هرچند مثل نسخهٔ قبلی ۱.۷ لیتر حجم دارد (حجم دقیق ۱۶۴۵ سی‌سی) اما در میل‌لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون‌ها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنک‌کننده و… تغییراتی را تجربه کرده و به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها دوگانه (هم برای سوپاپ‌های هوا و هم دود) نیز مجهز شده است. به لطف این تغییرات، موتور ۱.۷ لیتری ایران‌خودرو حالا ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۱۰ اسب بخار و ۲۵ نیوتن متر نسبت به موتور EF7 توربوی معمولی بیشتر است. انتقال نیرو در دنا جوانان توسط همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE صورت می‌گیرد که قبلاً در دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک دیده بودیم اما این گیربکس از نسل هفتم است که از قابلیت خلاص شدن خودکار در ترافیک برخوردار است.

به لطف این قوای محرکه، دنا جوانان می‌تواند ظرف ۹.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. آریزو ۵ اسپرت اما در بخش قوای محرکه نسبت به نسخهٔ قبلی تغییری را تجربه نکرده و از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری (حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی) توربو استفاده می‌کند که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد؛ بنابراین، دنا از پیشرانه قوی‌تر و گیربکس هیجان‌انگیزتری بهره می‌برد اما ازآنجایی‌که شتاب صفرتاصد آریزو ۵ اسپرت هم حدود ۱۰ ثانیه است، دو خودرو از لحاظ عملکرد تقریباً در یک سطح هستند.

قیمت و جمع‌بندی

قیمت دنا جوانان هنوز اعلام نشده است اما ازآنجایی‌که قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال ۷۰۰ میلیون تومان است، احتمالاً برای این مدل جدید باید انتظار رقمی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان را داشته باشیم که در بازار می‌تواند به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برسد. این رقم برابر با قیمت کارخانه‌ای آریزو ۵ اسپرت است درحالی‌که این خودرو در بازار حدود یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین، باید انتظار اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را بین دو خودرو داشته باشیم که رقم قابل‌توجهی است. این موضوع در کنار قدرت بیشتر، بازار خریدوفروش بهتر و قطعات فراوان‌تر، می‌تواند کفه ترازو را به سمت دنا جوانان سنگین‌تر کند اما آریزو ۵ هم جای خود را در بازار باز کرده و به لطف طراحی جذاب‌تر و پلت‌فرم مدرن‌تر، حرف‌های زیادی در برابر رقیب ایران‌خودرویی خود برای گفتن خواهد داشت.

مقایسه مشخصات فنی دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت

دنا جوانان چری آریزو ۵ اسپرت
پیشرانه ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۶۰ اسب بخار ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۸ ثانیه ۱۰.۰ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر ترکیبی ۷.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۴۸ لیتر
وزن خالص ۱۴۰۰ کیلوگرم ۱۴۱۰ کیلوگرم
طول ۴,۵۵۹ میلی‌متر ۴,۵۳۲ میلی‌متر
عرض ۱,۷۲۰ میلی‌متر ۱,۸۱۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۰ میلی‌متر ۱,۴۸۷ میلی‌متر
رینگ ۱۶ اینچی ۱۷ اینچی
قیمت کارخانه حدود ۸۰۰ میلیون تومان ۱.۱ میلیارد تومان
قیمت بازار حدود ۱.۱ میلیارد تومان ۱.۳ میلیارد تومان

کدام سدان را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    آریزو قطعا

    ولی خدایی همه جا دنیا در و پیت ترین سدانم دیگه شتاب زیر هفت و هشت داره بعد اینجا دنا جوانان شتابش دهه
    سکته نکنن جوانان از این حجم از هیجان و سرعت

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. B

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (597 ديدگاه)

      مشکل هیجان خیلی وقته رفع شده اونم با ضعف سیستم های ایمنی و ایمن نبودن خودرو 😉

      موافقم 20
      مخالفم 3
  2. فقط انگلستان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    واقعا قیمتشون تاسف داره
    میشه با پول یکی از اینا تو آمریکا یه بنزcls350 مدل ۲۰۱۰ تمیز خرید.

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. کسی

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      ببین بخواهیم به نسبت به حقوق متوسط حساب کنیم می‌شه تو سوییس(دومین اقتصاد آزاد جهان) با این قیمت بنتلی خرید ولی حیف …

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. جرمی کلارکسون

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    بدنه رو محکم بساز قیمت بیار زیر ۳۰ میلیون می‌خریم 👍

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. امیرحسین

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (186 ديدگاه)

    انتخاب من دنا چینی ب درد نمی خوره

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. datsun

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3701 ديدگاه)

      هرچقدر هم بد باشه بهتر از فروغون های وطنیه

      موافقم 22
      مخالفم 3
      1. امیرحسین

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (186 ديدگاه)

        روغن بهران بهترینه

        موافقم 5
        مخالفم 7
      2. امیرحسین

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (186 ديدگاه)

        این دوتا مال داخل هست خیال آدم راحته دنا و روغن موتور بهران

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4718 ديدگاه)

          داداش دنا رو سوار شو یه دور باهاش برون بعد بیا اریزو ۵ سوار شو ببین کدوم بهتره 😂
          جون خودمون که مهم نیست میخوایم خانوادمونو سوار کنیم تو ماشین
          چطور رومون میشه زنو بچمونو سواره ماشین ایرانی کنیم وقتی میتونیم بهترشو بگیریم

          موافقم 15
          مخالفم 5
      3. حسین

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (170 ديدگاه)

        اتفاقا ماشین ایرانی خیلی بهتر از آشغال چینی هست ک تو بارون گیر میکنن اونوقت پراید تو بارون رد میشه اکسل عقب چینی ها در میره موتورشون با وجود اینکه بعدا طراحی شدن از tu5 و ef7 از نظر تکنولوژی پایین ترن این قدرتشون هم با توربو هست وگرنه تنفس طبیعی. ….

        موافقم 0
        مخالفم 8
    2. نویدی

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (351 ديدگاه)

      دنا فقط لاستیکش ایرانیه.

      موافقم 16
      مخالفم 2
    3. ab0lf4zl

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      انگار خبر نداری بیشتر لوازم یدکی ماشین های داخلی از چین وارد میشه!

      موافقم 14
      مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6016 ديدگاه)

    هنوز نمیدونن تعریف جوان پسند چیه 🤦 ……. ترفند جدید مافیا و دلالان و سوداگران خودروهای از رده خارج شده واسه قالب کردن خودروهاشون

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. Mr. gt c

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    دی کات دنا رو انگاری فیل لگد کرده دی کات شده

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. جرمی کلارکسون

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (567 ديدگاه)

      قشنگ بود 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 12
      مخالفم 0
  7. علی جردن

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    فقط با نشستن توی کابین متوجه میشین چری از ایران خودرو ۱۰ مدل بالاتره…
    چری شتاب یکسان با دنا داره اما پسوند پلاس جوانان توربو غیره… نداره.
    کارخونه های خودروسازی ایرانی اگر خجالت نمیکشیدن دنا طراحی نمی کردن یک موتور توربو دار میزاشتن تو دل پژو پارس میزاشتن پارس جوانا..‌

    بنده به موتورهای قدیمی دودزا و پلت فرم های چند دهه پبش که به اسم خودروی مدرن و خودروی سال به مردم میفروشن معترضم

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Z

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون زمان که رانا پلاس داشتی چرا معترض نبودی

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4718 ديدگاه)

        علی جردن مثل منه هر ماشینی داشته باشه روش تعصب داره من الان پراید دارم وقتی میبینم کامنتا ازش بد میگن حالم بد میشه ولی باید قبول کرد پراید اشغاله فقط هایما

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. علی

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (170 ديدگاه)

          فقط تویوتا هایما بدرد اوراق میخوره

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. علی جردن

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        اتفاقا به همین دلیل بی کیفیت بودن خودروی داخلی ماشین صفرو بعد یک سال مجبور شدم بفروشم

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. علی جردن

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          اگه می خوایین ۲۰ سال یک بار ماشینو سرویس کنید ماشین چینی پیشنهاد میکنم خرجش از پراید کمتره

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4718 ديدگاه)

          چینی فقط هایما خوبه تو ایران
          چری هم بدک نی…

          موافقم 2
          مخالفم 6
  8. datsun

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3701 ديدگاه)

    قیمت ۱.۱ میلیارد بعد اسمش میزارن جوانان(:

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. سعید

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      حق گفتی داش قیمتش باید جوری باشه جوانان بتونن بخرن

      موافقم 7
      مخالفم 0
  9. .

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به اسم جوانان باشه…ولی یه سر اگزوز فیکم روش نباشه
    رو رکاب نقش نگار انداختن،انگار زامیاد نیسان آبی رو بزک کرده باشه که بشه هایلوکس!
    .
    حالا باید منتظر کلیپهایی باشیم که فریب خورده هاش از نواقص متعددش تو فضای مجازی منتشر میکنن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4718 ديدگاه)

    آقا من میگم اریزو ۵ توربو مدل ۹۷ هم از این دنا صفر بهتره
    دنا چیه
    ماشین ایرانی چیه😒
    … یه میلیارد پول میدن به اینا

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4718 ديدگاه)

      گفتم چه آدمایی یه میلیارد پول میدن برا ماشین ایرانی
      دوست من چرا سانسور کردی

      موافقم 5
      مخالفم 0
  11. الهام تبسمی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    مصدف سوخت دنا بالاست با اینکه توی تبلیغات دنا جوانان میگن موتور کم مصرف تر شده!!!!!!!!
    وای به حال بقیه نسخه های قدیمی دنا…..
    چینی ها از نظر قوای فنی حرفای خوبی برای گفتن دارند نمونه اش همین مصرف سوخت کمتر

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2692 ديدگاه)

      یکی از دوستام آریزو داشت میگفت مصرفش میره رو 15🤣

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4718 ديدگاه)

        والا یکی از فامیلامون دنا توربو داره میگه مصرفش تو صد کیلومتر حدود ۱۷ لیتره

        موافقم 15
        مخالفم 0
        1. آرین

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          من اسپورتیج 6 سیلندر داشتم در بد ترین حالت 15 بود 🙄

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. الهام تبسمی

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        دایی منم دنا پلاس داشت میگفت از هر صد کیلومتر باید برم تعمیرگاه وایه خرابی توروبو خودروم

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. میتر

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          کیفیت بنزین ایرانه

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. abbas

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (276 ديدگاه)

          دیگ ی چرتی گفته و توام باور کردی
          ماه پیش باهاش تا مشهد رفتم
          الانم تو شمالم
          نزدیک دوساله توربو دارم فقط سرویس هاشو ب موقع بردم
          کل این کسانی هم ک اینجا نظر میدن تا الان پشت توربو نشستن و اگرم دستشون برسه با کله ثبت نام کردن … حداقل واسه سودش
          وگرنه این همه ثبت نامی و تقاضا برا دنا از کشورهای خارجی نمیاد
          یاد گرفتیم چیزی رو ک ندیدم و تجربه نکردیم مثل کاسکو فقط تکرار کنیم

          موافقم 3
          مخالفم 7
        3. Mehdi

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          در پاسخ ب دوست عزیزمون آقای عباس باید بگم قیمت کیا ریو و رنو داستر تو بازار جهانی ۱۶ هزار دلاره(تقریبا هم قیمت دنا توربو اتومات) که چرخشون می ارزه ب دنا توربو و کل ایران خودرو
          حالا ب علت تورم و ممنوعیت واردات مجبوریم بخریم
          ولی لطفا وقتی ی ماشین رو خریدید فاز سهام داری برندارید

          موافقم 1
          مخالفم 0
  12. میتر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خودرو چینی یک سر و گردن بالاتر از ایرانیه ، البته متاسفانه .
    کیفیت خودروهای ایرانی افتضاح شده .

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4718 ديدگاه)

      سال ۸۹ میگفتن ماشین چینی چه لگنیه و همه مردم ماشین چینی ها رو به چشم اشغال میدیدن
      و میگفتن کیفیت ایرانی ها بیشتره
      ولی الان برعکس شده
      اون لیفان ۵۲۰ و چری ویانا الان دیگه شده لیفان ۸۲۰ و اریزو ۶ پرو
      اون سمندی هم که از اون لیفان ۵۲۰ و چری ویانا بهتر بود یه زمانی الان تبدیل به دنا پلاس یا همون دنا جوانان شده که از اریزو ۶ پرو و لیفان ۸۲۰ خیلی بدتره
      خلاصه همه چی برعکس شده
      پراید سوارای اون زمان شاسی بلند سوار میشن و پژو سوارای اون زمان همون پژوی قراضه…

      موافقم 13
      مخالفم 1
  13. راستگو

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    در بدترین شرایط باید قیمتش زیر250بالای 200باشه ک ارزش خرید داشته باشه
    ای خاک تو سرت یه میلیارد ک شدی معادل این

    موافقم 11
    مخالفم 1
  14. Taha Ayoobi

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    چینی که بالاتر از ایرانیه ولی من دنا رو انتخاب میکنم.
    با اینکه کابین آریزو خیلی بهتره، ولی چون دنا ایرانیه بیشتر میپسندم.
    با اینکه کیفیت افتضاحه ولی خب.

    اینا به کنار، در عمل هیچکدوم اینارو دوست ندارم.
    فقط کلاسیک(تو بازار ایران)
    از آمریکایی هاش بگیر تا ژاپنی هاش.
    با 1 میلیارد میشه یه دونه عروسک جمع کرد.

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4718 ديدگاه)

      چرا دنا ؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2692 ديدگاه)

        آخ حواسم نبود، هایما 😂

        موافقم 3
        مخالفم 0
  15. ایمان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    ای خاک بر سر ما که با مافیا بازی همین لگنا رو هم نمی‌تونیم بخریم الان باید ثبت نام کنیم اگه اسممون در بیاد بهار 404 تکمیل وجه میکنیم بهار 405 اگه خدا بخواد قیمت روز تحویل میگیریم

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. میتر

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      بله با همین ترفند قرعه کشی دارن ماشین هاشون رو میفروشن و مردم هم خوب میخرن .

      موافقم 8
      مخالفم 0
  16. amirboss

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (457 ديدگاه)

    دنا مثلاً ساخت ایتالیاست که بعضیا میان میگن دنا از خودرو چینی بهتره؟؟؟
    دنا یه خودرو با قطعات چینی و پلت فرم منسوخ شده در برابر آریزو ماشین خیلی مدرن تر نسبت به دنا.
    چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ طراحی و ساخت.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4718 ديدگاه)

      به گفته شاتون سوارا دنا مال آلمانه
      و واشر سوارا هم میگن پرشیا مال فرانسست

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2692 ديدگاه)

        دنا که مال آلمان نیست، موتورشو از آلمان آوردن.

        در مورد XU7 هم، خدا لعنت کنه باعث و بانی این موتور رو. یعنی رفتن مزخرف ترین موتور پژو رو برداشتن آوردن که برای اروپا طراحی شده نه برای گرمای طاقت فرسای ایران.
        یه کولر میزنی واشر سلام میده بهت.
        اصلا جدای از کولر، پژو این موتور رو ساخته، دیده مثلا چه ایراد هایی داره.
        بعدا دیگه برطرف کرده این ایراد ها رو تو نسخه های بعدی.
        بعد ما دست گذاشتیم رو همون، هی باهاش ماشین می‌سازیم.

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. علی

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دقیقاً درست میگی،یکی از دوستان من لوازم یدکی داره میگه اگر موتور xu7 از بازار حذف بشه مکانیک‌ها و لوازم یدکی‌های ایران ورشکسته میشن

          موافقم 1
          مخالفم 0
  17. نویدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (351 ديدگاه)

    مزایای آریزو 5 نسبت به دنا
    پلتفرم بروز و ایمن
    زیبا تر(داخل و بیرون)
    صندلی و کابین راحت تر و جادارتر
    موتور بروزتر
    مصرف سوخت کمتر
    .
    .
    مزایای دنا نسبت به آریزو
    ارزون تر
    فراوانی لوازم یدکی(همون لوازم یدکی سمند😂)

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4718 ديدگاه)

      البته سورن از دنا بهتره فراموش نکون

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. نویدی

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (351 ديدگاه)

        نگو سورن،بگو سمند سورن…

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4718 ديدگاه)

          اوکی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. 🤡

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (245 ديدگاه)

    کی گفته جوان پسنده از خودتون در نیارید
    میتسوبیشی گالانت رو به جفتش ترجیح میدم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  19. مومنی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ایمنی و طول گارانتی هارو باهم مقایسه نکردید.
    ظاهراً ایمنی خیلی واسه نویسنده مهم نبوده. یا اینکه اگر به ایمنی اشاره میکرد مجبور بود راستشو بگه و‌ترسیده به دردسر بیفته.
    دنا چهارتا ایربگ داره ولی تا حالا کی باز شدنشو دیده؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. کمال

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    گرم کن آینه واقعا مهمه
    از گارانتی اصلا صحبت نشده
    داخل آریزو خیلی بروز و لوکس است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا من همین پول رو اگر داشته باشم میدم یه دونه ماکسیما تر و تمیز میگیرم یا یه مزدا ۳ میگیرم،هر چند آپشن نداشته باشن قدیمی باشن ولی یه چرخشون می ارزه به این دوتا آشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. arman

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید درسته بدترین ماشین ایرانه ولی خدایی اسمش پرایده و کارش هم جدا از ایمینی افتضاحش در حد خودشه ولی خیلیا اندازه یه گاوهم ازش کار میکشن باز میگن پراید آشغاله …الان اینا چیه ن که یک میلیارد میدی آخرشم میگن خداروشکر خوبه، یک میلیارد پول میدی باید ایمینی و راحتی و شتاب و قدرت و کیفیت عالی بگیری که از همه لحاظ بیست باشه … وگرنه پول بنز بدی ام وی ام بگیری بخدا همون پراید آشغالو بگیری بهتره … چون قبول کن اینا از پرایده آشغال ترن 👍

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا