ایران خودروچشم انداز

تست و بررسی تخصصی دنا پلاس توربو دنده دستی ۶ سرعته

آنچه در مقاله تست و بررسی دنا پلاس توربو دنده دستی ۶ سرعته می‌خوانید:

مقدمه

۲ سال پس از عرضه دنا معمولی، یعنی اواخر سال ۱۳۹۵ نسخه پلاس این خودرو نیز به تولید رسید. فرم درها و صندوق عقب، گرافیک داخلی چراغ‌ها و جلوپنجره جزو تنها تفاوت‌های ظاهری این دو نسخه بود. دنا پلاس در ۴ مدل توربو اتوماتیک، توربو ۵ سرعته دستی، توربو ۶ سرعته دستی و ۵ دنده ساده به بازار عرضه شد.

اما جدیدترین نسخه دنا پلاس، توربو ۶ سرعته دستی است. این گیربکس که با کد MT6 شناخته می‌شود قبل از این بر روی رانا پلاس پانوراما نیز استفاده شده بود. دنده ششم این گیربکس باعث می‌شود تا دور موتور در سرعت‌های بالای صد کیلومتر حدود ۲۰ درصد و مصرف سوخت ۷ درصد کاهش بیابد. دنا پلاس توربو ۶ سرعته دستی از اواخر تابستان ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل داده شد.

هم‌اکنون قیمت دنا پلاس توربو دنده‌دستی صفر کیلومتر در بازار آزاد، حدود ۴۸۰ میلیون تومان فیمت دارد و نسبت به مدل دنده اتوماتیک، ۵۰ تا ۶۰ میلیون، ارزان‌تر است.

در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی رفته‌ایم تا ارزش خرید آن را در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بررسی کنیم. با پدال همره باشید.

همچنین بخوانید: بررسی و مقایسه پژو پارس موتور تی یو فایو TU5 با موتور ایکس یو سون XU7

همچنین بخوانید: مقایسه پژو پارس LX، سمند و پژو ۴۰۵ SLX

طراحی ظاهری دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو شش دنده

جلوپنجره بزرگ و شش‌ضلعی دنا با تزئینات کرومی به همراه گرافیک داخلی جذاب چراغ‌ها باعث تا نمای جلو این خودرو تهاجمی و زیبا به نظر می‌رسد. در نمای جانبی نیز دیگر خبری از فرم ساده‌ای که در سمند و دنا معمولی استفاده شده بود نیست و خطی با طراحی محکم و بزرگ از گلگیر جلو تا پشت چراغ‌های عقب جای آن را گرفته. طراحی دستگیره درها نیز تغییر کرده و روکش کرومی آن نمای بسیار زیبایی را به نمای جانبی داده است. البته رینگ‌های آلومینیومی ۱۰ پره ۱۵ اینچی که به رینگ گوزنی معروف‌اند زیبایی نمای جانبی را دو جندان کرده؛ اما طراحی عقب دنا پلاس تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی خود نداشته و گرافیک داخلی چراغ‌ها و فرم در صندوق تنها تغییراتی بودند که بر روی نسخه پلاس اعمال شده.

از نظر من نگارنده طراحی نسخه پلاس دنا بسیار زیباتر و هماهنگ‌تر از تارا به نظر می‌رسد. البته طراحی امری سلیقه‌ای است و ممکن است برخی با این نظر موافق نباشند.

کابین دنا پلاس توربو

داخل کابین دنا پلاس توربو

طراحی کابین این نسخه از دنا تفاوت چندانی با نسخه معمولی ندارد. طراحی داشبورد دنا نسبتاً قابل قبول است اما ای کاش طرح چوبی که در آن استفاده شده باکیفیت و واقعی‌تر بود. کیفیت روکش صندلی‌ها و مخملی که بر روی رودری‌ها استفاده شده بسیار مناسب است و به نظر نمی‌رسد تا مدت‌ها دچار مشکل شوند. کیفیت دوخت و چرم دور فرمان نیز بسیار عالی و جذاب است. جنس پلاستیک استفاده شده در داشبورد و رودری‌ها بسیار خشک است و چندان چنگی به دل نمی‌زند. کیفیت متریال جیری که به‌عنوان روکش سقف استفاده شده بسیار بی‌کیفیت و نامناسب است؛ اما از همه بدتر کیفیت پلاستیک آفتاب‌گیرها، دسته راهنماها و قاب پشت فرمان است؛ به‌طوری‌که گویی از پلاستیک بازیافتی برای ساخت آن استفاده شده!

فضای کابین برای سرنشینان جلو و عقب نسبتاً مناسب است اما از پژو پارس و سمند کمی کوچک‌تر است که تا حدودی به دلیل استفاده از صندلی‌های بزرگ‌تر در این خودروست. دسترسی به ادوات داخل کابین نیز چندان مناسب نیست اما نکته خوب اینجاست که راننده برای کنترل شیشه‌بالابرها یک پنل جداگانه بر روی در خود دارد و راننده و سرنشینان برای کنترل شیشه‌بالابرهای خود در دنا لازم نیست مانند پژو ۲۰۶ و تندر نود به خود کش و قوس بدهند!

مشخصات فنی دنا پلاس توربو

موتور دنا پلاس توربو 6 دنده

همان‌طور که می‌دانید این خودرو از موتور ef7 توربو استفاده می‌کند. می‌توان گفت که ترکیب این موتور با گیربکس ۶ سرعته دستی باعث شده تا دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی قوی‌ترین خودروی تولید داخل لقب بگیرد؛ اما نکته عجیب اینجاست که در کاتالوگ خودرو حداکثر سرعت را ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده؛ درصورتی‌که حداکثر سرعت نسخه ۵ دنده دستی این خودرو هم ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود! اما با توجه به سابقه‌ای که موتور ef7 توربو با گیربکس ۵ سرعته داشته به نظر می‌رسد حداکثر سرعت این خودرو در شرایط مناسب به بیش از ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل این خودرو را مشاهده کنید:

دنا پلاس توربو
حجم موتور ۱۷۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۸ لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم مخزن سوخت ۶۰ لیتر
گیربکس ۶ سرعته دستی
جرم خالص ۱۲۶۲ کیلوگرم

امکانات رفاهی و ایمنی دنا پلاس توربو

داشبورد دنا پلاس توربو 6 دنده

دنا پلاس همواره امکانات رفاهی زیادی نسبت به خودروهای داخلی داشته. آینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، دوربین و سنسور عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،‌ کروز کنترل، فرمان برقی و کولر اتوماتیک دیجیتال که به یکی از امکانات جدانشدنی از خودروهای لوکس داخلی بدل شده‌اند در دنا پلاس ۶ دنده دستی وجود دارند. چراغ‌های بدرقه، ۶ اسپیکر، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین در ۸ جهت! نشان می‌دهند که با محصولی لوکس از ایران‌خودرو طرف هستیم. شیشه‌های جانبی دودی، کامپیوتر سفری، رهیاب ماهواره‌ای، دریچه تهویه ردیف عقب، دریچه دسترسی به صندوق عقب از باقی امکانات دنا پلاس توربو محسوب می‌شوند. البته نبود جا عینکی و سیستم ورود و خرج بدون کلید در این خودرو واقعاً عجیب و غیرمنطقی است.

ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ایربگ راننده، سرنشین و ایربگ جانبی، ABS و EBD تنها امکانات ایمنی این خودرو هستند. ای کاش به‌جای وجود آپشن‌های نه‌چندان ضروری مانند صندلی برقی شاگرد، چراغ‌های بدرقه، ۶ اسپیکر و… سیستم کنترل پایداری ESP بر روی این خودرو قرار می‌گرفت.

ایرادات برقی و مونتاژی دنا پلاس توربو

ایرادات برقی و به‌خصوص مونتاژی خودروهای صفر کیلومتر داخلی که به یک امر طبیعی تبدیل شده در دنا پلاس توربو کم نیست. برای مثال فاصله شکاف قسمت بالایی در راننده با قسمت پایینی آن کاملاً متفاوت است. زائده‌های آهنی نیز در بسیاری از قسمت‌های فلزی به‌خصوص در صندوق دیده می‌شود. نحوه قرارگیری سپر عقب در پشت خودرو هم چندان محکم به نظر نمی‌رسد و به نظر می‌آید آماده است تا در اولین تصادف به‌طور کامل از خودرو جدا شود. این مشکل به‌قدری جدی است که همان‌طور که در تصویر می‌بینید اگر به قسمتی که زیر در صندوق می‌رود فشار بیاورید به‌راحتی می‌توانید به داخل سپر را نگاه کنید!

اگر بخواهیم کمی در مورد ایرادات برقی این خودرو بگوییم پیش از هر چیز باید به عملکرد دزدگیر آن اشاره کنیم. به گفته مالک دو روز پس از تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی درحالی‌که خودرو پارک بوده شروع به بوق زدن می‌کند و مالک برای قطع کردن صدا مجبور به جدا کردن سرباتری‌ها شده! همچنین مالک از عملکرد برف پاک نیز راضی نبوده و طبق گفته خودش اگر خودرو را در حالتی که برف‌پاک‌کن روشن است استارت بزنید،‌ برف‌پاک‌کن‌ها شروع به کار می‌کنند و برای خاموش کردن آن نیاز است که دسته برف‌پاک‌کن را چندین بار بالا و پایین کنید.

تجربه رانندگی

رانندگی دنا پلاس توربو 6 دنده

موتور دنا پلاس توربو بسیار نرم و بی‌صدا روشن می‌شود و در حالت سکون کمترین لرزش را به کابین وارد می‌کند. دید به اطراف به‌واسطه آینه‌های جانبی کوچک کمی مشکل است. خطوط و احجام پف کرده طراحی بیرونی خودرو نیز باعث شده تا رانندگی با آن در معابر تنگ کمی سخت باشد. بعد از کمی رانندگی با دنا پلاس توربو متوجه موقعیت قرارگیری نه‌چندان مناسب فرمان شدیم به‌طوری‌که اگر صندلی را در پایین‌ترین حالت هم تنظیم کنید، پاهایتان فاصله زیادی به فرمان ندارد.

سیستم تعلیق دنا پلاس عملکرد درخور توجهی دارد و درصورتی‌که خودرو سنگین باشد تکان‌های بسیار کمی را به کابین منتقل می‌کند. ارگونومی صندلی‌ها نیز برای رانندگی‌های طولانی بسیار مناسب است. پس از کمی رانندگی با دنا پلاس ۶ سرعته دستی در مسیر مجبور به دنده عقب گرفتن شدم. زمانی که کلاچ را فشردم و دنده در حال عقب قرار دادم متوجه جا نرفتن دنده شدم؛ زیرا برای جا رفتن کامل دنده عقب باید اهرمی که سر دنده قرار دارد را به سمت بالا بکشید؛ اما متأسفانه صدای تعویض دنده در دنا پلاس توربو به‌وضوح شنیده می‌شود و این موضوع می‌تواند در ترافیک‌های طولانی موجب آزار راننده و سرنشینان شود. یک گیربکس اتوماتیک ۶ دنده به‌طور پیش فرض بعد از سرعت ۷۰-۸۰ کیلومتر بر ساعت در دنده ۶ قرار می‌گیرد؛ اما رانندگی با گیربکس دستی ۶ سرعته کمی متفاوت است؛ به‌طوری‌که معمولاً باید سرعت خودرو به بیش از ۱۰۰-۱۱۰ برسد تا راننده نیاز به دنده ششم را احساس کند.

شتاب و کشش دنا پلاس توربو به‌خصوص در سربالایی‌ها در بین خودروهای داخلی بی‌رقیب و بی‌نظیر است. شاید این خودرو خوراک جوانان عاشق سرعت و دریفت (البته فقط در ایران!) باشد؛ اما ای کاش آن‌قدر که قدرت موتور بالا بود، قدرت ترمزها نیز بالا بود. متأسفانه عملکرد ترمزهای دنا پلاس توربو اصلاً مناسب خودرویی با این قدرت نیست.

هزینه‌های نگهداری

هزینه نگهداری دنا پلاس توربو 6 دنده

همان‌طور که می‌دانید حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت، مالکان این نوع خودروها را مجبور به استفاده از بنزین سوپر کرده؛ اما به گفته مالک از ۲۰ پمپ بنزین در سطح شهر شاید تنها یکی از آن‌ها در برخی از مواقع بنزین سوپر داشته باشد. این مشکل زمانی جدی می‌شود که ایران‌خودرو در دفترچه راهنمای دنا پلاس توربو شارژ ریختن انواع اکتان و مکمل را در باک ممنوع کرده است!

در جدول زیر می‌توانید قیمت برخی از قطعات یدکی دنا پلاس توربو را مشاهده کنید: (قیمت‌ها به‌صورت تقریبی اعلام شده است)

نام قطعه قیمت
چراغ جلو ۲.۴ میلیون تومان
چراغ عقب ۱.۶ میلیون تومان
کمک‌فنر جلو ۷۰۰ هزار تومان
کمک‌فنر عقب ۵۰۰ هزار تومان
رادیاتور آب ۸۰۰ هزار تومان
لنت جلو ۳۲۰ هزار تومان
لنت عقب ۲۰۰ هزار تومان

جمع‌بندی

عکس دنا پلاس توربو 6 دنده

دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی باوجود همه نقص و کاستی‌ها خودرویی پرقدرت و مناسب برای استفاده خانوادگی است و به نظر نمی‌رسد در این رده قیمتی خودروی چینی بهتر از آن وجود داشته باشد. حتی از نظر من نگارنده دنا پلاس توربو ۶ دنده انتخاب بسیاری بهتری و باارزش‌تری نسبت به تارا دنده‌ای محسوب می‌شود.

در جدول زیر نیز برخی از مزایا و معایب دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی آورده شده است:

مزایای دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی معایب دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی
طراحی هماهنگ و نسبتاً زیبا عدم وجود ESP
گیربکس ۶ سرعته دستی ترمزهای ضعیف
شتاب و کشش بسیار مناسب صدای تعویض دنده‌ها

در پایان از جناب آقای مسعود کشاورز جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال کمال تشکر را داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بیمه بازار

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بین آشغال و آشغالتر انتخاب هست
    فقط میشه برای رفع ناک در موتور توربو کیت واتر متانول بست که حداقل با بنزین آشغال دیرتر موتور به فنا بره

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۲۵
    1. همایون

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      یه ریمپ جامع و کامل به همراه کیت واترمتانول یا اگر بیشتر بتونید هزینه بکنید نصب کردن ای سی یو استند الون حالا از هر برندی که باشه به راحتی تمام مشکل های محدودیت ها و کالیبره احمقانه ایران خودرو رو رفع میکنه بدون ناک زدن با این گیربکس جدید که مشکل صفحه رد کردن تو توان بالا تپش برطرف شده اگر خودرو صفر باشه و اصولی اب بندی شده باشه بین صد و هشتاد تا صد و نود اسب حداقل سر چرخ میده البته به شرطی که واتر متانول داشته باشه اگر ای سی یو فابریکی خودرو باشه حداکثر صد و نود چرخ سر چرخ میده ولی با مکمل سوخت

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۲
      1. SS

        ۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (667 ديدگاه)

        این موتور با ۱۵۰ اسب طبق اعلام سازنده با بنزین معمولی مشکل داره (خوشبینانه ۱۳۰ اسب روی چرخ) بعد شما ادعا میکنید با یک ریمپ و کیت ساده میتونید ۲۲۰ اسب از موتور بگیرید؟ یعنی حدود ۵۰ درصد افزایش قدرت…
        بهترین کیت واترمتانول AEM تا بیست درصد افزایش قدرت میده.

        فقط مسئله ی سوخت هم نیست و وقتی قدرت موتور رو بیشتر از ۲۰ درصد (اون هم برای ماشین های استاندارد نه آشغال های ایران خودرو) بالا میبرید عملا وارد تیون اساسی میشید و باید به فکر تعویض شاتون و پیستون با نمونه های فُرج شده و بعد میل لنگ فُرج شده و ده ها قطعه دیگه هم باشید.
        ادعاهایی که در مورد ریمپ و تیون های ساده در ایران میشه در هیچ جای دنیا مشابه نداره…

        موافقم ۳۹
        مخالفم ۰
    2. احمد پولادوند

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا…،،👌👌وقتی در یک مسابقه اسب های توانا را راه ندهند هر الاغی میتونه به خط پایان برسه ..وقتی جلوی ماشین خارجی ها رو گرفتنو سلاطین حضور ندارن اونوقت ما باید توی این آشغالا دنبال خوب و بد بگردیم..

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  2. ایمان

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بین خودروهای تولید داخل از همشون بهتره،حتی از اتومات

    موافقم ۶۶
    مخالفم ۳۸
  3. صادق پور

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    فضای داخل کابین نسبت به پژو پارس کمه
    پژو پارس انتخاب بهتری است.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۷۴
  4. Mohsen

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین ایرانی آشغاله دیگه ، نیاز تعریف نداره
    بجای این برین لیفان ۶۲۰ مدل ۹۴ بخرین شرف داره به این آشغال

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸۷
    1. Shayan

      ۱۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (124 ديدگاه)

      بدتر از لیفان ۶۲۰ نبود بگی؟

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۲
  5. همایون

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که حتی اگر یه کلیپ کوتاه تست شتاب رو نزاشتید در بررسی به این کاملیتون حداقل تست شتاب میگرفتید با دستگاه درگی و نتیجش رو اعلام میکردی تا بشه با شتاب توربو گیربکس پنج سرعته و همچنین نسخه اتومات شش سرعته مقایسه کرد،دوستان هم حتما به جای توربو پنج سرعته این نمونه شش سرعته رو بخرند خیلی گیربکسش هماهنگ تر هست با موتور تا نسخه پنج سرعته و مطمئنا در سرعت بالای صد تا مصرف سوخت و صدای داخل کاملا محسوس بهبود خواهد داشت و مشکل اصطلاحا صفحه رد کردن گیربکس پنج سرعته رو این نسخه نداره

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۷
  6. عبدالرضا رضایی

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ۱ بر خلاف نظر نویسنده دنا پلاس جا عینکی داره حتی تو عکس که گذاشتید هم مشخص هست کنار چراغ سقف جلو
    ۲ متاسفانه بر خلاف نظر نویسنده بعضی دنا پلاس ها سیستم ناو بری نداره و این نمونه که تست شده هم نداره و از عکس های سیستم صوتی مشخص هست
    ۳ در کل از نظر هندلینگ با ماشین کره ای و ژاپنی و بعضی چینی ها قابل مقایسه نیست ولی در مقایسه با سایر محصولات ایرانی یه سر و گردن بالاتر هست
    ۴ بدترین نکته هم مصرف سوخت بالا هست که اشاره نشده حدود ۱۱ لیتر در صد کیلومتر

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۲
  7. آینده

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان نظرهای خوبی دادن اما هیچ کدوم از دوستان راجب خشک بودن در دست اندازهای عمودی که بصورت شیار سرچهار راه های جاده ای کنده شده وارد دست انداز میشه خیلی خشک و صدای موتور زیاد داخل کابین لرزش موتور روی دور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ راه قابل مشاهد و لمس باد داخل تایرها از فشار ۳۰ بیشتر باشه انگار سنگ بسته شده به زیر ماشین از همه مهمتر صدای فولی های هرزگرد دسته دینام و صدا سوت خود دینام اگر ی روز احتیاج باشه دینام دنا تعویض بشه باید کلیه قسمت تایم و فولی ها باز بشه ی تست ساده دور موتور روی یک با فشار روی پدال گاز نگه دارید صدایی مثل خشک بودن فولی هرزگرد در میاد که خودش ایراد دور موتور روی یک و نیم و روی دو و نیم چند ثانیه نگه دارید صدای خرخر از قسمت تایم مشخص میشه و از همه مهمتر اگر صدای موتور زیاد داخل آمد تو همین کامنت سوال کنید برای رفع صدای زیاد بهترین راهکار میدم موفق باشید

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۴
  8. عبدالرضا رضایی

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ۱ بر خلاف نظر نویسنده دنا پلاس جا عینکی داره حتی تو عکس که گذاشتید هم مشخص هست کنار چراغ سقف جلو
    ۲ متاسفانه بر خلاف نظر نویسنده بعضی دنا پلاس ها سیستم ناو بری نداره و این نمونه که تست شده هم نداره و از عکس های سیستم صوتی مشخص هست
    ۳ در کل از نظر هندلینگ با ماشین کره ای و ژاپنی و بعضی چینی ها قابل مقایسه نیست ولی در مقایسه با سایر محصولات ایرانی یه سر و گردن بالاتر هست

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  9. Sh

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کلا ماشین های ایرانی ارزش خرید ندارن، باز صد رحمت ب چینی ها، البته در نبود خودروهای مطرح دنیا

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۲
  10. شوتی سوار

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    عشق فقط پژو پارس elx و ۴۰۵ glx شوتی لات جاده با رینگ خرچنگی،رخ لاتی💪🏼

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴۵
  11. امید

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کارخانه ایران خودرو، با سابقه بیش از پنجاه سال و تجهیزات و امکانات فراوان نتوانسته یک خودروی بی نقص تحویل مشتری دهد. من دنا پلاس دارم. و از این خودرو رضایت ندارم. عیوبی که دارد. عبارت است از
    ۱-شتاب و قدرت خوبی ندارد.
    ۲- طراحی خودرو از پلتفورم سمند عاریه گرفته شده. و دارای عیوبی مانند، داشت بورد حجیم که از مدل هیوندا کپی شده و همچنین حجم بالای صندوق عقب، باعث کم شدن فضای داخلی خودرو برای راننده و سرنشین شده و مشکل جدی خصوصا برای افراد چاق و قد بلند ایجاد می کند.
    ۳- سیستم صوتی ان بی کیفیت است.
    ولی میان خودروهای داخلی به سبب بدنه زیبا، متاسفانه تنها گزینه و انتخاب اول است.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۳
  12. امید

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کارخانه ایران خودرو، با سابقه بیش از پنجاه سال و تجهیزات و امکانات فراوان نتوانسته یک خودروی بی نقص تحویل مشتری دهد. من دنا پلاس دارم. و از این خودرو رضایت ندارم. عیوبی که دارد. عبارت است از
    ۱-شتاب و قدرت خوبی ندارد.
    ۲- طراحی خودرو از پلتفورم سمند عاریه گرفته شده. و دارای عیوبی مانند، داشت بورد حجیم که از مدل هیوندا کپی شده و همچنین حجم بالای صندوق عقب، باعث کم شدن فضای داخلی خودرو برای راننده و سرنشین شده و مشکل جدی خصوصا برای افراد چاق و قد بلند ایجاد می کند.
    ۳- سیستم صوتی ان بی کیفیت است.
    ۴- ترمزها عملکرد مناسبی ندارد.
    ۵- گارد محافظ پشت سپر، بجای استفاده از فلز، از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده و با کوچکترین تصادف نصف بدنه جلو اسیب جدی می بیند.
    ولی میان خودروهای داخلی به سبب بدنه زیبا، متاسفانه تنها گزینه و انتخاب اول است.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۲
  13. امیر

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ممنون میشم یکی منو راهنمایی کنه ، من الان موندم که سورن پلاس دوگانه بخرم یا دنا پلاس توربو شارژ ۶ دنده بخرم و از طرفی بعضی ها میگن سورن پلاس تفاوتی با سمند ال ایکس ef7 نداره بغیر چند تا تغییر ظاهری و بدون دلیل خاصی ۱۲۰ تومن گرون تره لطفا کسی که از مایشن سر درمیاره به من راهنمایی کنه واقعا موندم خودم میخوام دنا پلاس توربو شش دنده بخرم ولی واقعا نمدونم بخرم یا نه ممنون

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  14. باقر

    ۱۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر وقت و انرژی و روانتون رو دوست دارید نخرید، من یه صفرش رو خریدم در عرض دوماه و ۱۰۰۰ کیلومتر بدبختم کرد، از یه طرف آب کم می کرد، از یه طرف ۳بار سنسور اکسیژنش سوخت، از یه طرف دیگه آمپر بنزینش تا نصف بالاتر نمیومد و مصرفم صدی ۱۵، هر کی داره زود بفروشه تا بردن به نمایندگی خستش نکرده

    موافقم ۴
    مخالفم ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا