ایران خودرو

قرارداد صادرات ۲ هزار دستگاه ایران‌خودرو دنا و تارا به ونزوئلا امضا شد

پس از آغاز صادرات هزار دستگاه از خودروهای کوییک و ساینا شرکت سایپا به ونزوئلا، ایران‌خودرو نیز خبر از صادرات ۲ هزار دستگاه تارا و دنا به این کشور داد. این قرارداد به امضای مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و رامون ولاسکز وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا رسید.

به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، مهدی خطیبی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا و هیئت همراه، ضمن استقبال از تأمین نیاز بازار این کشور توسط ایران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو خاورمیانه و بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی در غرب آسیا، صادرات دو هزار دستگاه ایران‌خودرو دنا و تارا به ونزوئلا را آغاز خوبی برای توسعه همکاری‌های متقابل دانست و گفت:

با توجه به روابط خوب سیاسی بین دو کشور امیدواریم شاهد توسعه و افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی باشیم و ایران‌خودرو آمادگی دارد تا در این راستا برای تأمین نیازهای حمل‌ونقل کشور ونزوئلا گام بردارد.

وی با بیان این‌که در مرحله نخست همکاری، خودرو به‌صورت کامل صادر خواهد شد، افزود: در گام بعدی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع موانع، امکان مونتاژ محصولات در کشور ونزوئلا فراهم خواهد شد. خطیبی ارائه خدمات پس از فروش را از اولویت‌های ایران‌خودرو دانست و یادآور شد: خدمات پس از فروش در سطح مناسبی ارائه خواهد شد تا مردم ونزوئلا که علاقه‌مندی زیادی به محصولات ایران‌خودرو دنا و تارا دارند بتوانند از آن بهره‌مند شده و تبدیل به مشتریان وفادار این خودروساز شوند.

وی ارائه محصول باکیفیت به بازارهای جهانی را یکی از اصول مهم در ایران‌خودرو خواند و گفت: شبکه خدمات پس از فروش در این کشور آموزش‌های لازم را خواهند دید و قطعات یدکی موردنیاز نیز در شبکه در دسترس مشتریان خواهد بود. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به خط تولید این شرکت در ونزوئلا بر استفاده از سرمایه‌گذاری‌های راکد در این سایت تولیدی تأکید و اظهار کرد: لازم است اقدامات لازم برای رفع موانع راه‌اندازی مجدد این کارخانه و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تولید محصولات ایران‌خودرو صورت گیرد. خطیبی از آمادگی ایران‌خودرو دیزل برای تأمین نیاز بازار ونزوئلا در بازار خودروهای تجاری و باری خبر داد و گفت:

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس، کشنده، کامیون و ون در تیراژ بالاست که آماده تولید و عرضه محصولاتی از جمله کشنده آتامان به ونزوئلاست.

رامون ولاسکز وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا نیز در این دیدار، گفت:

روابط ایران و ونزوئلا بر اساس احترام متقابل و دوستانه است و با توجه به برگزاری نهمین کمیسیون مشترک دو کشور و تأکید رئیس‌جمهور ونزوئلا مبنی برای حل مسائل و مشکلات موجود، برنامه‌های متنوعی برای توسعه روابط با ایران در حوزه‌های مختلف مانند خودرو داریم.

وی با بیان این‌که محصولات ایران‌خودرو از کیفیت خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: خودروهای ایران‌خودرو، سفیران ایران هستند و محصول سمند سنتارو که در سال‌های گذشته در ونزوئلا تولید می‌شد از کیفیت خوبی برخوردار بود. وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا افزود: شروع این روابط بر اساس صداقت و مسئولیت‌پذیری و همکاری دوجانبه در تمام حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش طرح‌ریزی شده و ونزوئلا عضوی از مجموعه ایران‌خودرو خواهد بود.

ولاسکز بر ایجاد شرایط برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب به بازار ونزوئلا تأکید کرد و گفت:

ایران‌خودرو می‌تواند از ظرفیت و موقعیت این کشور برای توسعه بازارهای صادراتی جهت فروش خودرو و قطعات یدکی استفاده کند و این کشور می‌تواند دروازه صادراتی به دیگر بازارها باشد.

وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا به استقبال مردم این کشور از محصولات ایران‌خودرو در نمایشگاه کاراکاس اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم خواهان خرید محصولات ایران‌خودرو بودند و اگر شرایط برای حضور محصولات ایران‌خودرو فراهم شود، این تعداد به سه برابر افزایش یابد و باید این روابط توسعه پیدا کند. ولاسکز با بیان این‌که کشور ونزوئلا در حوزه‌های خودروهای تجاری نیازمند محصولات متنوعی است، گفت: در ۴۰ سال اخیر برای نوسازی خودروهای سنگین و کشنده اقدام خاصی صورت نگرفته است، از این رو از حضور محصولات ایران‌خودرو دیزل در بازار کشورمان استقبال می‌کنیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    به تیپ مدیرعامل ایرانخودرو نگاه کنید! اومده یک قرارداد کاری امضا کنه ولی اصلا براش مهم نیست که حداقل یک خورده شیک تر لباس بپوشه یا سر و وضع اش رو مرتب کنه.

    موافقم ۷۱
    مخالفم ۶
    1. new reventon

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      فک کردی این حیف نون کاره ایی بوده؟
      همه قراردادا پشت صحنه امضا شده

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۲
  2. D:

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    با وضع فقر در ونزوئلا خطیبی یجوری درمورد ظرفیت بازار ونزوئلا صحبت میکنه انگار بازار خودرو آمریکا رو گرفته دست.
    مرد حسابی اگر بازارش خوب بود چینی ها مثل روسیه با ماشین های روز میبلعیدنش نه اینکه بایستن تو ۴۰۵با شکلای مختلف صادر کنی

    موافقم ۷۹
    مخالفم ۴
    1. ashkan-car

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      حالا به غیر از اون اگه بازار خوبی داشت چرا ۲ هزار تا دستگاه ؟؟؟؟

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۲
    2. پویان

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (675 ديدگاه)

      بر خلاف نظر دوستان برای شروع حرکت خوبیه.
      البته باید هر چه سریعتر خودروسازی دانش بنیان بشه.تولید بالای موتورهای تیوان انجام بشه.تولید موتورهای الکتریکی خودرو برقی انجام بشه و….
      بر خلاف نظر که ونزویلا چی داره. پتانسیل خیلی بزرگی در کشاورزی و گیاهان دارویی داره.
      که میتونیم به صورت دوجانبه استفاده کنیم.
      البته امیدوارم دوستانی که نظر مخالف دارن به صورت منطقی بنویسن

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۷۱
      1. ashkan-car

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        ۴۰ ساله دارن از موتور های رده خارج استفاده میکنن که خودروهایی که این نوع موتور رو دارن الان تو موزه ان. طراحی ماشین های جدید هم که فقط خلاصه میشه به تعویض چراغ ها . اومدن یه موتور ۸ سوپاپ رو بکنن ۱۶ سوپاپ نتونستن
        بعد میخوای ماشین برقی تولید کنن؟؟؟

        موافقم ۵۲
        مخالفم ۴
      2. Chevrolet3

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (33 ديدگاه)

        ⚪⚪mal

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۰
        1. Kamy

          ۲۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (524 ديدگاه)

          😂😂😂😂

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
      3. Hamid3x

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (237 ديدگاه)

        تو این وضعیت کمبود تولید و عرضه خودرو صادرات خودرو دقیقا چه شروع خوبیه،؟! شماهم مثل اون ادم ۶ کلاسه حرف میزنی ها،وقتی مردم واس همین ماشین ها ۲۵ بار تو قرعه کشی شرکت میکنن و برنده نمیشن، چرا باید صادرش کنیم؟نیاز بازار داخل رو تامین نمیکنند، باعث گرونی و تورم بالا میشیم

        این شروع خوبیه؟

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳
        1. morty59

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (8 ديدگاه)

          دقیقا
          چجوریه که اجازه واردات نمیدن به خاطر حمایت از این دو تا خودروساز زالو مردمم باید تحمل کنن تو قرعه کشی با کلی منت ماشین لگن بخرن ولی اینا میتونن صادر کنن

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
        2. morteza

          ۲۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (192 ديدگاه)

          واقعا قرعه کشی به صراحت نشون میده خودرو دست مصرف کننده نمیرسه.یه نگاه به نمایندگی ها و نمایشگاه‌ها بزنی کاملا مشخصه.اون موقع صادرات
          چه بدبختی آن اونا

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      4. Zonda R

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1853 ديدگاه)

        دانش بنیان شدن خودرو سالهای سال زمان میبره و هزینه ی صدها میلیون دلاری در کمپانی های رده بالا
        مثلا سال ۲۰۱۹ مرسدس بنز ۲/۵ میلیارد دلار بودجه r&d صرف کرده….
        الان چین هم حدودا ۲۰ سال هست داره تلاش میکنه تا به جایگاه امروزش رسیده و عز ازمون و خطا رد شده
        در مورد خودروی برقی بهتره اصلا نظر ندم در جایی ک موتور ۸ سوپات در بالاترین تیراژ در حال تولید هست و حتی نتونستن هنوز برای شاهین یه موتور پیدا کنند و از tu5 ….استفاده شد….
        حرکت روبه جلو بستر سازی میخواد ببینید byd برای ورود به اروپا چگونه عمل کرد اول نروژ با تبلیغات و فراهم کردن زیر ساختها وارد شد و بعد…..
        در مورد ونزوعلا هم قطعا اگر جوابگو بود بازاریابان خودروسازان دیگر اونجا رو هدف قرار میدادن من به بعد مسافت و هزینه صادرات هم کاری ندارم

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
  3. کرگدن باواریا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (353 ديدگاه)

    چه خدمتی به کشور میزبان تن شکم‌باره شون میکنن !

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۶
    1. Khosrow

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2290 ديدگاه)

      به جاش جک و جونور وارد میکنیم از تنهایی در بیای، بوس به لپت جوجوی من ..

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. کرگدن باواریا

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (353 ديدگاه)

        عمویی دست پیش گرفتی پس نیوفتی بیا بووست کنم این گنگستر بازیا به تو نیومده 😂

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  4. محسن

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    برای هر خودرو از مقصد بندرعباس به ونزوئلا نزدیک ۵۰۰۰ دلار به قیمت هر خودرو هزینه حمل با کانتینر اضافه میشود چون ایران فاقد کشتی های حمل خودرو است مجبور است با کشتی های معمولی حمل کانتینر این کار را انجام دهد و طبق معمول هزینه این کار بی حاصل از جیب مردم عادی پرداخت خواهد شد

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۵
  5. shahrukh

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    تو اگه ماشین به تعداد مردمت داری ، پس بریز تو بازار تا به خاطر قرعه کشی ، ۴.۵ میلیون نفر واسه یک پارس ثبت نام نکنن وقتی ظرفیتش۲هزارنفره! و شانسش میشه یک به ۲۲۵۰ !!!!

    اگرم ماشین نداری و بازار داخل کمبود داره،بیجا میکنی به یه کشور درپیت تر از خودت کمک میکنی

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۳
  6. (Saeed (peugeot

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    آخه چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است به خدااااا

    من میخوام مثلا یه تارا دنده ای بگیرم پولم نمیرسه به ۴۷۰ میلیون ….. مگه نمیگن تارا دنده ۲۹۰ میلیون هست تو کارخونه ؛ چرا درست عرضه نمیکنن مردم بخرن ….. لاتاری واسه یه ماشین که از لول اقتصادی دنیا هم پایین تره برگزار میکنن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  7. مصطفی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسئولین ببخشین من فکر کردم بدبخت ترازما کسی نیست اما حالا دیدم نه ما تنها نیستیم ونزوئلا هم هست

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  8. Sh

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    الان فهمیدم اونا از ما هم بدبخت تر هستن ک مجبورن سوار ماشین هایی شن ک ما هم مجبوریم بخریم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. پدرام

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    وقتی باید حرف از صادرات زد که اینجا خودمون کمبود ماشین نداشته باشیم در غیر این صورت همه این کارها شعاری و صرفا شو تبلیغاتی ج. ا هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close