ایران خودرو

مقایسه دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک؛ مشخصات، تفاوت‌ و آنچه باید بدانید

ایران‌خودرو مشخصات اولیه جدیدترین نسخه دنا با پسوند جوانان را منتشر کرده و می‌خواهیم این خودرو را با دنا پلاس اتوماتیک مقایسه کنیم.
دنا پلاس جوانان

خودروسازان داخلی ناتوان از طراحی و توسعه پلتفرم‌های مدرن مجبور هستند دست به اعمال تغییرات در محصولات فعلی خود بزنند، خودروهایی که ریشه چند ده ساله دارند و با قیمت‌های بالا و کیفیت نازل به فروش می‌رسند. یکی از همین خودروها دنا پلاس است که ریشه آن به پژو ۴۰۵ دهه ۸۰ میلادی بازمی‌گردد و هم‌اکنون مرز قیمت ۱ میلیارد تومان را نیز رد کرده است. این خودروساز در حرکتی نمادین اقدام به معرفی دنا جوانان کرده است، خودرویی که از برخی تغییرات مهم نسبت به نسخه استاندارد دنا پلاس سود می‌برد. در ادامه می‌خواهیم مقایسه دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک را داشته باشیم.

همچنین بخوانید: معایب دنا پلاس؛ هر آنچه که باید قبل از خرید بدانید

مقایسه دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک

طراحی ظاهری

درباره طراحی ظاهری دنا پلاس پیش از این بارها در پدال صحبت کرده‌ایم. اگرچه طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با محصولات روز دنیا هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما در مقایسه با بضاعت موجود در صنعت خودروی کشور و همچنین سایر خودروهای داخلی هم‌رده می‌توان طراحی دنا پلاس را قابل‌قبول دانست. البته این خودرو از برخی زوایا تناسبات عجیبی دارد که شاید هضم آن زمان ببرد. مهم‌ترین تفاوت دنا جوانان و دنا پلاس اتوماتیک در بخش طراحی ظاهری به چراغ‌های جلو و عقب جدید، تریم قرمز رنگ سپر جلو و تریم نقره‌ای رکاب جانبی اشاره کرد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی دو خودرو تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد اما برخی ریزه‌کاری‌ها باعث تمایز دنا جوانان از دنا پلاس اتوماتیک خواهد شد. جدیدترین نسخه از دنا پلاس ایران‌خودرو دارای فرمان دی کات، آینه الکتروکرومیک، ورود و استارت دکمه‌ای، تودوزی مشکی جدید با طرح چوب، تریم جدید داشبورد و رودری ها، کف‌پوش با نوار قرمز رنگ و نشان توربو، دسته‌دنده جدید با گردگیر و دوخت قرمز، صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم و… است.

تجهیزات و امکانات

دنا پلاس اتوماتیک به عنوان فول ترین تیپ از این خودرو دارای تجهیزات متنوعی است اما دنا جوانان یک پله بالاتر رفته و به تجهیزات بیشتری مجهز شده است. در لیست تجهیزات دنا جوانان امکاناتی همچون فرمان دی کات، کروز کنترل، ورود و استارت دکمه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، مولتی‌مدیا با قابلیت نمایش محتوای گوشی، راهنمای تعویض دنده برای حالت دستی، آینه الکتروکرومیک، چراغ خوشامدگویی و… دیده می‌شوند.

در همین زمینه بخوانید:

مقایسه دنا جوانا با دنا پلاس اتوماتیک در بخش امکانات ایمنی نیز نشان دهنده افزوده شدن چندین آپشن جدید به این خودروست. سیستم کنترل پایداری، پایش فشار باد لاستیک و… جزو مواردی هستند که در دنا جوانان دیده می‌شوند. به این موارد باید ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای تمام دیسکی، سامانه کمکی ترمز، کمک حرکت در سربالایی، کنترل کشش، چهار کیسه هوا، دوربین عقب، کمک پارک عقب و… را اضافه کرد.

قوای محرکه

شاید مهم‌ترین تفاوت دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک را ارتقای پیشرانه این خودرو دانست. ایجاد تغییرات و بهینه‌سازی قطعات داخلی پیشرانه از جمله میل‌لنگ، پیستون، توربوشارژر و… باعث شده‌اند قدرت و گشتاور پیشرانه دنا جوانان به ۱۶۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر برسد. این پیشرانه که با کد EF7PTC می‌شود از نوع ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری توربو است. باید دانست حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که خودرو به‌ویژه در شتاب‌گیری ثانویه، عملکرد چشم‌گیری را به ثبت برساند. ضمناً با کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی کاهش می‌یابد. شایان ذکر است دنا پلاس اتوماتیک از نسخه استاندارد همین پیشرانه با کد EF7 توربو استفاده می‌کند و ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور دارد.

در بخش گیربکس نیز دنا جوانان به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته نسل هفتم بکار رفته در ری را مجهز است. ایران‌خودرو می‌گوید نسبت دنده‌های گیربکس دنا جوانان نسبت به دنا پلاس اتوماتیک بهبود یافته و حالت خلاصی خودکار در آن بکار رفته است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده جهت تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر وضعیت پیدا می‌کند و به‌محض رها کردن ترمز، جعبه‌دنده به‌طور خودکار به حالت رانندگی منتقل می‌شود. این عملکرد در محصول جدید دنا جوانان با هدف کاهش استهلاک گیربکس و هم‌چنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیش‌بینی شده است.

همچنین بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات دنا

مقایسه دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک یک تفاوت دیگر را نیز آشکار می‌سازد و آن‌هم به سیستم برق دنا جوانان مربوط می‌شود. بنا به گفته ایران‌خودرو، تغییر شبکه برق و الکترونیک دنا جوانان به نسخه IKBCM باعث شده اضافه کردن هرگونه تجهیزات و حالت‌های الکترونیکی خودرو ممکن شود و درعین‌حال تعداد نودها کاهش یابد.

سواری و هندلینگ

به نظر نمی‌رسد که ایجاد چنین تغییراتی در دنا جوانان باعث بهبود قابل‌توجه سواری و هندلینگ آن نسبت به دنا پلاس اتوماتیک شود هرچند شاید استفاده از سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش روی عملکرد آن در مسیرهای لغزنده و پیچ‌ها تأثیر مثبتی داشته باشد. به این ترتیب رانندگان می‌توان انتظار داشت دنا جوانان سواری قابل قبولی را در ترددهای شهری و جاده‌ای داشته باشد اما ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای بزرگ قطعاً به کابین راه می‌یابند و پایداری خودرو را به هم می‌زنند. ضمن اینکه در هنگام عبور از پیچ‌ها می‌بایست مراقب از دست رفتن پایداری خودرو در سرعت‌های بالا بود.

قیمت

فعلاً قیمت و زمان عرضه دقیق دنا جوانان به بازار مشخص نیست اما با عنایت به اینکه قیمت دنا پلاس اتوماتیک در بازار به حدود ۹۹۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان می‌رسد بنابراین انتظار می‌رود دنا جوانان در بازار قیمتی فراتر داشته باشد. آیا چنین خودرویی با این امکانات ارزش قیمت بالای ۱ میلیارد تومان را خواهد داشت؟ پاسخ به این سؤال را خریداران در بازار مشخص خواهند کرد. همراهان گرامی پدال جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می‌توانند به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایند.

نتیجه‌گیری

دنا جوانان تنها یک به‌روزرسانی ساده از خودرویی قدیمی به شمار می‌رود و درصورتی‌که اهمیت چندانی به چند اسب بخار بیشتر و چند آپشن جدیدتر نمی‌دهید انتخاب نسخه استاندارد دنا پلاس اتوماتیک گزینه منطقی‌تری خواهد بود. ضمن اینکه تغییرات ظاهری این خودرو با کمترین هزینه در فروشگاه‌های افترمارکتی نیز میسر است و نیازی به صرف هزینه‌های بیشتر نخواهد بود؛ اما اگر هدف شما خرید جدیدترین نسخه از دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک است شاید دنا جوانان بتواند تا حدی خاطرات قدیمی پیکان جوانان را تداعی کند! نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    تغییرات ظاهریشو میدادی یه لوازمی قشنگ تر برات انجام میداد

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      فرمان دی کاتش خیلی سم هست!
      آدم فک میکنه به زور خمش کردن

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. Ahmad

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (47 ديدگاه)

        دی کاتش شبیه بیضی هست تا D🤣

        موافقم 17
        مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولی یه چیزی بگم این دنا خوراااک دلال ها هست!اگر دقت کنید دنا توربو اوتومات۱۱۰۰ هست توی بازار!
      خدا میدونه این بیاد توی بازار دلالا چقدر قیمتشو بالا میبرن.راستش نظر منو بخوایین توی این رنج خودروی چینی هرچی باشه باز بهتر از دنای ایرانیه.یکی از رسانه های داخلی راجب دنا جوانان حرف جالبی زد:تولید موتور EFp دردسر های زیادی داره به دلیل پیچیدگی(نسبت به بقیه انجین های ایران خودرو) زیادی داره و معلوم نیست ایران خودرو در تیراژ بالا بتونه این انجینو با یک کیفیت یکسان به دست مشتری برسونه و ممکنه دردسرایی در آینده داشته باشه اینم بگم دنا مشکلات برقیش اشکتونو در میاره.به نظر من خرید خودرو های چینی با اینکه اوناهم کیفیت قابل قبولی ندارن ولی باز بهتره و تجربه نشون داده استحکام بدنه بالاتری نسبت به خودرو های ایرانی دارن!من باشم توی این رنج میرم چینی میگیرم با اینکه بازم بی کیفیته ولی بهتره.

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. Amir_elif

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بله کاملا درست میفرمایید
        3سال دنا داشتم مدل 97.ماشین خوبی بود نسبت به مدل های بالا(کیفیتشون زیرصفر)
        بله دنا ماشینی هس که‌ ایرادات برقی زیادی داره که‌ اگه اساسی باشن واقعا اشکتنو درمیاره. خلاصه فروختم وایکس 22پروخریدم.نسبت به دنا واقعأ قابل مقایسه نیست. ازهرلحاظ که‌ فکرشو بکنین
        خیلیا میگن ماشین چینی آشغال تشریف دارن ولی اصلادرمقایسه باماشینهای ایرانی اونطورنیس.

        موافقم 6
        مخالفم 0
    3. PURIYA

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (495 ديدگاه)

      اون قسمت سمت چپ پایینه اون کمک فنرا
      اون قسمت نباید خالی باشه!
      ایموبلایزر رو اونجا نصب میکردن الان نه سورن پلاس نه دنا هیچی ندارن اونجا
      یعنی ایموبلایزر حذف شده؟اون قسمت سمت چپ پایینه اون کمک فنرا
      اون قسمت نباید خالی باشه!
      ایموبلایزر رو اونجا نصب میکردن الان نه سورن پلاس نه دنا هیچی ندارن اونجا
      یعنی ایموبلایزر حذف شده؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. ehsan.fa

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1916 ديدگاه)

      دوستان پدر من یه دنا مدل ۹۴ داره ، مادرم یه دنا پلاس ۱۴۰۱ داره و همسایمون چند وقت پیش دنا پلاس توربواتومات خریده بود ، کیفیت قطعات داخلیش کم تر شده یعنی مدل ۹۴ از ۴۰۱ و ۴۰۱ از ۴۰۳ بهتره ، یه محفظه کشویی زیر سیستم صوتی هست اونو حذف کردن تو جدیدها ، به جرات میگم کیفیت رنگش خیلی پایین اومده ولی از سمند بهتره ،فاجعه تو صندلی عقب هست که صندلی عقب اتومات واقعا بد بود

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. علی جردن

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1420 ديدگاه)

    ماشینی که بر اساس لذت رانندگی و سلیقه جوان ساخته باشه باید چندتا فاکتور مهمو رعایت کنه:

    ۱.گیربکس دو کلاچه (موقع تعویص دنده توی دلت خالی میشه)

    ۲.موتور تنفس طبیعی (جوانان به علت بودجه محدود از پس هزینه های نگهداری و تعمیرات موتور توربو برنمیان)

    ۳.پلت فرم بروز نه پلت فرم سمند چند دهه پیش

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. mercedes

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (351 ديدگاه)

      پلتفرم 405✅️

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. شمال

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        راست میگه پلتفرم سمند هست

        موافقم 8
        مخالفم 9
        1. Mohammad

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (249 ديدگاه)

          سمند و دنا و…. همگی از روی پلتفرم ۴۰۵ساخته شدن ، خود طراحی سمند هم از روی فولکس واگن پاسات ۱۹۹۶ساخته شده

          موافقم 15
          مخالفم 2
        2. شمال

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (122 ديدگاه)

          جناب محمد !!! حرف سر این هست که دنا از روی پلتفرم سمند ساخته شده ، چکار داریم که سمند از رو چی ساخته شده

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. mercedes

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (351 ديدگاه)

          شمال شرق عزیز
          تفاوت سمند و405 ، تعداد نقطه جوش سمند بیشتر از پژو هست
          ساختارش از اول تا آخر پلتفرم پژو 405هست.

          موافقم 8
          مخالفم 0
        4. PURIYA

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (495 ديدگاه)

          پلتفرم دنا سمند پارس همشون برمیگرده به ۴۰۵

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. دیجی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      فکر کنم برای جوانان بالای 50سال طراحی شده

      موافقم 15
      مخالفم 0
    3. aaaaaaaa

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گیربکس AT توی تعویض دنده ها از DCT(دوکلاچه) دقیق تر و سریع عمل میکنه. توی اکثر خودرو های اسپرت گیربکس ها AT هستن و توی اقتصادی ها DCT

      موافقم 1
      مخالفم 3
  3. Kurosh33

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (121 ديدگاه)

    اشغال ترین ماشین دنیا وجود نداره….

    موافقم 16
    مخالفم 0
  4. محمد حسین

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    والا جوانان با این وضعیتی که درست کردید پول پرایدم ندارن چه برسه به این

    موافقم 21
    مخالفم 0
  5. ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4424 ديدگاه)

    جوون چقدر باید خل باشه پول به این لگن بده وقتی می‌تونه یه چینی درحد با پول این لگن بخره
    می‌تونه اریزو ۵ توربو مدل ۹۹ بخره که کمتر از ۵۰ تا کار کرده

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. Yasin

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    7 سال بعد ….دنا جوانان فیس لیفت فول ترین آپشن با گرم کن صندلی راننده
    قیمت در بازار چیزی حدود ۱۲ میلیارد تومان است….

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4424 ديدگاه)

      سلام من از هفت سال آینده اومدم الان سال ۱۴۱۰ هست و قیمت دنا پلاس فیس لیفت تیپ ۸ فول آپشن اتوماتیک سقف پانوراما با گرمکن صندلی عقب و مانیتور صندلی عقب حدود ۸۵ میلیارد هست البته ترمز عقباش کاسه ایه و قالپاق سمند داره اگه فول اپشنش رو بخوای که رینگ آلومینیومی داشته باشه حدود یه ۱۰۰ میلیارد آب میخوره ولی فول اپشنش فقط ایربگ طرف راننده داره اما نیمه فولش چهار تا ایربگ داره و سقف این خودرو از سال ۱۴۰۷ با کاغذ درست میشه خودروی ریرا پلاس هم تولید شده که از چراغ های عقب دنا پلاس استفاده می‌کنه و ایران خودرو تارا پلاس و دنا پلاس نیمه فول v2 هم از موتور XU7P2 استفاده میکنه❤️❤️
      تارا پلاس توربو هم از موتور M15 شاهین استفاده می‌کنه البته تارا پلاس توربو فول آپشن اتوماتیک از موتور EF7P2 توربو استفاده میکنه که افراد خیلی کمی از جامعه این ماشینو خریدن تو اون سال به دلیل گرون بودن
      همچنین خرید و فروش خودروهای خارجی هم تو این سال توسط دولت هجدهم حرام اعلام شد و همه خودروهای وارداتی به غیر از چینی ها و خودروهای روسی اوراق شدند و کارخانه دار ها و مولتی میلیاردر ها از خودروهای چینی و روسی استفاده میکنن مثل ام وی ام X99 که چری تیگو ۱ پلاس هست و خودروی فوق العاده لاکچری در سال ۱۴۱۰ است

      موافقم 14
      مخالفم 7
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2445 ديدگاه)

        حلالش باشه
        جنس اعلا داده

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4424 ديدگاه)

          اسمش رادین موتوریه خیلی وقته خودش نیشت رفته زیر خاور ولی هنوز جنساش تو جیبمون هست

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4424 ديدگاه)

        البته X99 نسل جدید x33 هست که تو سال ۲۰۲۶ توسط چری معرفی میشه و سال ۲۰۳۰ فیس لیفت میشه ولی تو سال ۲۰۳۱ که همون ۱۴۱۰ هست شرکت مدیران خودرو نسل ۲۰۲۶ قبل فیس لیفتشو تازه شروع به کار می‌کنه که تولید کنه
        که سال ۱۴۱۳ می‌ره فیس لیفتشو به عنوان x99 پرو اکسلنت میاره تو بازار
        موتور بهبود یافته تیگو ۸ رو روش میزارن

        موافقم 4
        مخالفم 0
  7. نانو

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یاخدا کنسول جوان پسندو ببین

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. دیجی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      یه غمی مثل غم عصر جمعه تو داشبوردش نهفته شده

      موافقم 10
      مخالفم 1
  8. Mr. gt c

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (379 ديدگاه)

    چرا حالا که دوج موتور های v8 سوپرشارژر خودشو برکنار کرده ایران‌خودرو امتیاز تولیدش رو نمیخره؟ اینطوری یه دنا پلاس جوانان داریم که ۸۰۰ اسب روشه و تازه برازنده جوانان هم میشه :)

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4424 ديدگاه)

      ☹️☹️☹️

      موافقم 6
      مخالفم 0
  9. NR

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    مطمئن باشید همین الان که اینقدر درحال هیت داده شدنه… تا چند وقت دیگه تو کوچه خیابون از این اسباب بازی پر میشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. نویدی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    ایران خودرو پدر پلتفرم پفکی 405 رو در آورده.
    دنا 500 اسب بخار هم قدرت داشته باشه وقتی استحکام و ایمنیش در حد 405 و پراید باشه هیچ ارزشی نداره…
    اول پلتفرم رو بروز کنید،بعد انجین.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. محمد

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    احتمالا برای جوانان قدیم ساختن منکه جوانی رو سراغ ندارم یک میلیارد تومان داشته باشه و بخواد پول این لگن رو بده اگر میخواهید از گاری ساز های وطنی خرید کنید ماشین های تنفس طبیعی رو انتخاب کنید چند اسب و الاغ بیشتر ارزش استهلاک چند برابری رو نداره ef7 غیر از نسخه های اولیه که فاجعه بود تو مدل های بعدی هم اگه عیب پیدا میکرد مثل روز اول نمیشد حالا شما فکر کن روی همچنین موتوری توربو هم ببندی

    موافقم 12
    مخالفم 0
  12. jalopy

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    وای بعد اونوقت وسط جاده بنر هم زدن خاطراتتان را زنده می کنیم این چیه آخه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. شهروند ایرانی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (815 ديدگاه)

    (خودروسازان داخلی ناتوان از طراحی و توسعه پلتفرم‌های مدرن مجبور هستند) مگه خریدن امتیاز چندتا پلتفرم موتور از کشورای دیگه نشدنی تو بازاری فرقونم تولید کنی میخرن برو چندتا مدل ماشین از کمپانی ورشکسته بخر بیار تولید کن مثلا نمونه سانگ یانگ یا سامسونگ موتور که قیمت کل کارخانه با پروژه بخور بخور سمند برابری می‌کرد ولی عمق فاجعه اونجاس که تو همه چیز ریز به ریز مافیا هست و کاملا مثل غنیمت جنگی کشور تقسیم شده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. Amirsh

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    کاش ایراخودرو سایپا هیچوقت دبه رنگ قرمز نمیخریدن تا هر چن وقت یه بار با رنگ کردن بعضی قسمتا به قرمز مدل جدید نمیدادن بیرون

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. میتر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به کدامین‌گناه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. امیرحسین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    من که دنا رو دوست دارم

    موافقم 3
    مخالفم 5
  17. Reza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    موتورهای تنفس طبیعی بهتره واسه استهلاک و دردسر های کمتر

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. حسام

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم الان کدوم جوونی میتونه این رو بخره ؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. علی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست. حالا ببین ملت این سطل زباله را چه جوری یک و سیصد میلیارد برایش پول می‌دهند و از سوار شدن از این ماشین لذت هم میبرند. ما ۵۰ سال پیش کادیلاک سویل می ساختیم که هنوز که هنوزه اون آرم جلوی کادیلاک به همه ایران خودرو بیشتر ارزش داره. مردم ایران قبول کردند که انتظاراتشون در همین حد هست. غم انگیز نیست؟ اگه برای این آشغالها مردم پول ندهند ایران خودرو باید این ماشینها را بازیافت کنه چون طالبان هم اینا را نمیخره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. علیرضا

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا لازم نیست ما هر چیزی رو که قبلا ساختن دوباره بسازیم کافیه یه کپی خوب برداریم فرمان دی کات رو نگاه کنید با نمونه خارجیش مقایسه کنید!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا