ایران خودرو

مقایسه دنا جوانان با تارا V4؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید دانست

دنا جوانان جدیدترین نسخه از این سدان ایران‌خودرو است که می‌خواهیم آن را با تارا V4 مقایسه کنیم.


شرکت ایران‌خودرو چندین سدان تقریباً هم‌اندازه و هم قیمت را در کنار یکدیگر تولید می‌کند که دنا و تارا جزو همین دسته هستند. این شرکت اخیراً نسخه جدیدی از دنا با پسوند جوانان را معرفی کرده است، خودرویی که اگرچه در ظاهر از قدرت بیشتری بهره می‌برد اما همان زیرساخت قدیمی پژو را به همراه دارد. در طرف دیگر تارا را داریم که در واقع نسخه ایرانیزه شده از پژو ۳۰۱ است که اگرچه بازهم خودرویی قدیمی محسوب می‌شود اما نسبت به دنا خودرویی مدرن‌تر محسوب می‌شود. می‌خواهیم در این مطلب مقایسه دنا جوانان با تارا V4 را داشته باشیم و به خریداران این دو خودرو در انتخابی منطقی کمک نماییم.

همچنین بخوانید:

مقایسه دنا جوانان با تارا V4

طراحی ظاهری

درباره طراحی ظاهری دنا به کرات سخن گفته‌ایم. این خودرو اساساً از پلتفرم پژو ۴۰۵ سود می‌برد، نسخه‌ای کاملاً دگرگون شده از سمند است و با اینکه در اکثر بخش‌های بدنه این قرابت را پنهان می‌کند اما کماکان از برخی زوایا ریشه قدیمی خود را نشان می‌دهد. ایران‌خودرو سعی داشته با برخی جزئیات جدید از جمله گرافیک متفاوت چراغ‌ها، تریم قرمز رنگ سپر و رکاب جانبی نقره‌ای، دنا جوانان را از مدل‌های استاندارد متمایز کند. تارا نیز از طراحی نسبتاً بحث‌برانگیزی به ویژه در بخش عقب استفاده کرده است. با اینکه تارا خودرویی متفاوت در مقایسه با محصولات قدیمی ایران‌خودرو به شمار می‌رود اما لزوماً خودروی زیبایی نیست و در مقایسه طراحی ظاهری دنا جوانان با تارا V4 کفه ترازو به سمت دنا سنگینی خواهد کرد.

در همین زمینه بخوانید:

طراحی داخلی

در بخش داخلی دو خودرو نیز تفاوت‌های زیادی دیده می‌شود. دنا جوانان بازهم با حداقل تغییرات همراه است و مواردی همچون فرمان دی کات، استارت دکمه‌ای، تودوزی جدید، تریم متفاوت داشبورد، دسته‌دنده جدید و… در آن وجود دارند. کلیت طراحی داشبورد دنا را می‌توان قابل‌قبول دانست هرچند از نظر کیفیت متریال بکار رفته جای تعریفی وجود ندارد و انتظار می‌رود بعد از چند سال استفاده سر و صدای زیادی از درها و ستون‌ها به گوش برسد.

در مقابل تارا ترجیح داده از داشبورد سیتروئن C3 XR بجای داشبورد اصلی پژو ۳۰۱ استفاده نماید. تارا V4 نسبت به نسخه استاندارد این خودرو دارای تغییراتی است که از جمله آن می‌توان به دستگیره‌های متفاوت، انتقال شیشه‌بالابرها از کنسول به درها و… اشاره داشت. با اینکه تارا V4 قیمت بالایی دارد اما از نظر متریال بکار رفته نمره مطلوبی نمی‌گیرد چراکه در سراسر کابین از پلاستیک خشک استفاده شده است. از نظر طراحی داخلی باید دنا جوانان را برتر دانست هرچند کیفیت متریال کابین هر دو خودرو چنگی به دل نمی‌زند.

تجهیزات و امکانات

دنا جوانان و تارا V4 جزو گران‌ترین و مجهزترین خودروهای ایران‌خودرو هستند و به همین خاطر با تجهیزات نسبتاً کاملی (در مقایسه با خودروهای داخلی) عرضه می‌شوند. از نظر سطح تجهیزات و امکانات تفاوت چشمگیر و تعیین کننده‌ای بین دو خودرو وجود ندارد و شاید برخی اختلافات جزئی بین آن‌ها دیده شود که روی نظر نهایی خریدار تأثیر چشمگیری نمی‌گذارد. در جدول زیر تجهیزات و امکانات هر دو خودرو دیده می‌شوند.

تجهیزات و امکانات تارا V4 LX دنا جوانان
ترمز ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)                 ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد) راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)
فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، غربیلک فرمان D-Cut
سیستم تهویه برقی اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی مالتی مدیا، میرورلینک مالتی مدیا، میرورلینک
چراغ‌ها مجموعه چراغ عقب طرح جدید، مه شکن‌های جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، چراغ خوش‌آمد گویی درهای جلو چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه‌خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار هم‌رنگ بدنه، آینه داخل فتوکرومیک آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار هم‌رنگ بدنه، آینه داخل الکتروکرومیک
شیشه‌ها شیشه‌بالابر درهای جلو و عقب برقی، شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات تریم مشکی، دسته‌دنده و فرمان چرم، روکش چرم و پارچه‌ای صندلی تریم مشکی، دسته‌دنده و فرمان چرم، روکش پارچه‌ای صندلی
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم قطع خودکار سوخت، فرمان قابل تنظیم در دو جهت، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب داینامیک، اخطار کاهش باد لاستیک‌ها (TPMS) ایزوفیکس، دارای استاندارد عابر پیاده ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، سیستم قطع خودکار سوخت، فرمان قابل تنظیم در دو جهت، ایزوفیکس، سیستم نشانگر باد لاستیک‌ها (TPMS)، دارای استاندارد عابر پیاده
رینگ و لاستیک ۱۶ اینچ آلومینیومی ۱۶ اینچ آلومینیومی
صندلی صندلی راننده و سرنشین جلو ۶ حرکته برقی، پشت‌سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظیم، صندلی‌های عقب تاشو، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو، تنظیم گودی کمر صندلی راننده صندلی راننده و سرنشین جلو ٨ حرکته برقی، پشت‌سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم
سایر تجهیزات کروز کنترل، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید (دستگیره کرومی لمسی)، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو و از راه دور با ریموت، کاور موتور، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) زیر آرنجی صندلی‌های جلو و عقب، رودری های جلو و عقب جدید (اضافه شدن کلیدهای شیشه‌بالابر)، باز شدن صندوق با پا، آنتن کوسه‌ای و برف‌پاک‌کن‌های ژله‌ای سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر دمای محیط، دسترسی به صندوق‌عقب از داخل، کلید بازکن درب صندوق‌عقب از داخل، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)،

قوای محرکه

در مقایسه دنا جوانان و تارا V4 به یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو خودرو می‌رسیم که قطعاً می‌تواند روی نظر نهایی خریدار تأثیرگذار باشد. مهندسین ایران‌خودرو با اعمال تغییرات روی پیشرانه EF7 قدرت و گشتاور پیشرانه دنا جوانان را به ۱۶۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر رسانده‌اند. این نیروگاه آهنین که حالا با کد EF7PTC شناخته می‌شود ۱.۷ لیتر حجم دارد و حداکثر گشتاور خود را از دور ۱۷۵۰ در دسترس راننده قرار می‌دهد. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را راهی چرخ‌ها می‌کند. ایران‌خودرو هنوز مشخصات عملکردی دنا جوانان را اعلام نکرده اما قطعاً شتاب این خودرو بهتر از شتاب ۱۰.۵ ثانیه‌ای مدل استاندارد دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک با ۱۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

همچنین بخوانید:

در طرف مقابل تارا V4 به عنوان کامل‌ترین تیپ این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5P مجهز است. این پیشرانه نسخه ارتقا یافته از TU5 معروف است و حالا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. به این ترتیب اختلاف قابل‌توجهی بین خروجی پیشرانه تارا و دنا جوانان وجود دارد. تارا نیز همانند دنا جوانان به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده است. واضح است که تارا با این مشخصات توان رقابت با دنا جوانان را نخواهد داشت و شتاب ۱۳ ثانیه‌ای اعلامی نیز مؤید همین نکته است؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که پیشرانه توربوی دنا در درازمدت می‌تواند با مشکلاتی مواجه شود مخصوصاً اگر کیفیت سوخت مورداستفاده پایین باشد. این در حالی است که پیشرانه تارا در طول این سال‌ها کیفیت نسبتاً خوب خود را ثابت کرده و هزینه‌های نگهداری و استهلاک پایین‌تری دارد. با این تفاسیر و بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون استهلاک و هزینه‌های نگهداری، دنا جوانان در بخش قوای محرکه کاملاً برتر از تارا V4 خواهد بود.

تارا V4 LX دنا جوانان
نوع موتور TU5P EF7PTC
حجم موتور (cc) ۱۵۸۷ ۱۶۴۵
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۳ ۱۶۱
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۴ ۲۴۰
نسبت تراکم ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای پاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۳
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۷/۲۹
طول خودرو (mm) ۴۵۱۹ ۴۵۵۹
عرض خودرو بدون احتساب آینه جانبی (mm) ۱۷۴۸ ۱۷۲۰
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۶ ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۶۵۲ ۲۶۷۱
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۶۸
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۵۰ ۶۰
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۶۴۰ ۵۰۰
گارانتی ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)

سواری و هندلینگ

مقایسه دنا جوانان با تارا V4 به بخش سواری و هندلینگ می‌رسد. اگرچه دنا جوانان فعلاً راهی بازار نشده اما ایران‌خودرو اشاره‌ای به بهبود شاسی و سیستم تعلیق این خودرو نکرده است و انتظار هم نمی‌رود که تغییراتی در این بخش‌ها رخ دهد و به همین خاطر همچنان حس و حال سمند در پشت فرمان دنا تداعی خواهد شد. موقعیت نشستن روی صندلی این خودرو شباهت زیادی به سمند دارد و با اینکه سیستم تعلیق می‌تواند در جاده عملکرد قابل قبولی داشته باشد اما ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای بزرگ کاملاً به کابین راه پیدا می‌کنند. با وجود سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، دنا جوانان می‌تواند عملکرد بهتری در پیچ‌ها داشته باشد اما باید در نظر داشت که ساختار این خودرو به چند دهه قبل بازمی‌گردد و بنابراین همواره باید جانب احتیاط را در نظر داشت.

جهت اطلاع بیشتر:

تارا علیرغم استفاده از پیشرانه‌ای ضعیف‌تر هماهنگی خوبی را به نمایش می‌گذارد اما نباید انتظار شتاب و عملکردی مشابه دنا جوانان را داشت. بی‌شک این خودرو در جاده‌های شیب‌دار و پر پیچ و خم رقابت را به دنا واگذار خواهد کرد. سواری تارا در مجموع نسبتاً نرم است اما هندلینگ آن نیز همانند دنا جوانان است و نباید خیلی با آن به فکر رانندگی اسپرت بود. در این بخش هر دو خودرو عملکردی تقریباً هم‌سطح با یکدیگر دارند.

قیمت

در حال حاضر قیمت مجهزترین تیپ از دنا پلاس در بازار که از نوع دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال است به فراتر از ۱ میلیارد تومان می‌رسد و بنابراین دنا جوانان با بهایی بالاتر در بازار خریدوفروش خواهد شد. البته فعلاً قیمت کارخانه‌ای این خودرو مشخص نشده و شاید هم خرید آن از کارخانه کار بسیار سختی باشد. تارا V4 LX نیز قیمت حدود ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی دارد و احتمالاً با دنا جوانان در یک رده قیمتی قرار خواهد گرفت. به این ترتیب رقابت فشرده‌ای بین دو خودرو وجود خواهد داشت. جهت اطلاع از قیمت خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

نتیجه‌گیری

بی‌شک پرداخت بیش از یک میلیارد تومان برای خودروهایی قدیمی و با ایمنی ضعیف با هیچ منطقی سازگار نخواهد بود اما این وضعیت در بازار خودرو وجود دارد و هم‌اکنون دنا جوانان و تارا V4 با چنین قیمت‌هایی عرضه می‌شوند. از جمله مزایای دنا جوانان می‌توان به طراحی ظاهری جذاب‌تر، پیشرانه قوی‌تر، کابین با طراحی مناسب و احتمالاً بازار خریدوفروش بهتر اشاره کرد. درصورتی‌که اولویت شما همین فاکتورها باشد بی‌شک دنا جوانان گزینه بهتری خواهد بود؛ اما اگر به دنبال خودرویی تنفس طبیعی با استهلاک کمتر هستید انتخاب تارا V4 منطقی است هرچند با پرداخت بیش از یک میلیارد تومان مالک خودرویی می‌شوید که قدرت و شتاب ضعیفی دارد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

کدام سدان ایران خودرو را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. عمو مایک

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    تو این مورد حاضرم ماشین چینی بخرم ولی میلیاردی پول ماشین ایرانی ندم .

    حداقل آرم قاطر و ۳ شاخه دروازه جهنم رو ماشینم نباشه !

    بین بد و بدتر
    بدترین ماشین چینی از بهترین ماشین ایرانی باز بهتره.

    هرچند اونا هم حق مون نیستن

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4704 ديدگاه)

      نه داش
      بدترین ماشین چینی سوار نشدی

      یه زمانی سمندو پارس از چری ویانا و لیفان ۵۲۰ بهتر بود ولی الان اریزو و اینا از تارا و دنا اشغال بهتره
      یه زمانی لاقل یکم ماشین ایرانی کیفیت داشتن سقفشون حلب نبود داخلشون از پلاستیک بازیافتی نبود و رنگشون هم با کیفیت تر بود و زود نمی‌ریخت
      سال ۸۸ و ۸۹ رو لو آپشن ترین نسخه سمند (به جز EL) رینگ آلومینیومی میزاشتن
      ولی الان صاحبای لیفان ۵۲۰ و چری ویانا دارن التماس میکنن ماشینشونو با یه پراید مدل ۹۰ به پایین تر معاوضه کنن
      چون این دو تا ماشین نه کیفیت داره نه موتور خوب داره نه قطعه ولی کیفیت اون ماشینای چینی از دنای الان بیشتره
      تو اون رنج ۱ میلیارد و ۱۰۰
      من چند تا گزینه دارم
      اول x55 معمولی مدل ۹۹
      دوم چری اریزو ۵ مدل ۱۴۰۰ یا ۹۹ یا ۱۴۰۱
      سوم چری اریزو ۶ مدل ۹۸ کمتر از صد تا کار بی رنگ
      چهارم تیگو پنج فیس لیفت مدل ۹۶ با صد تا کار
      پنجم هایما s7 تنفس طبیعی ۱۵۰ تا کار مدل ۹۵ یا ۹۶ (پیشنهاد نمیشه)
      ششم جک s5 مدل ۹۳ تا ۹۶ کمتر از ۲۰۰ کار(اینم پیشنهاد نمیشه به دلیل کارکرد بالا)
      و هفتم بسترن B50f خیلی کم کار مدل ۹۵ یا ۹۶ (موتور مزدا نیو داره و خوبه)
      هشتم هم x33 s مدل ۱۴۰۱ زیر ۵۰ تا کار (به دلیل ایمن نبودن و نداشتن آپشن پیشنهاد نمیشه)
      نهم ایکس ۲۲ پرو اتومات فول آپشن صفر (پیشنهاد نمیشه)
      دهم ایکس ۳۳ کراس صفر اتومات فول اپشن (اونم پیشنهاد نمیشه)
      یازدهم هایما S5 مدل ۹۷ زیر صد تا کار(به دلیل زشت بودن پیشنهاد نمیشه)
      دوازدهم جک s3 کم کار مدل ۱۴۰۰ به بعد
      سیزدهم لیفان ۸۲۰ کم کار
      چهاردهم فردا sx5 زیر ۸۰ تا کار(اینم چون قطعاتش کم پیدا میشه زیاد پیشنهاد نمیشه)
      پانزدهم رنو سیمبل حدود صد تا کار
      شانزدهم ساندرو در حد (آپشن نداره)
      هفدهم رنو فلوینس ۲۰۰ تا کار
      هجدهم سوزوکی ویتارا زیر ۲۵۰ کار
      نوزدهم ماکسیما حدود مدل ۸۶ به پایین زیر ۲۵۰ کار
      بیستم ام جی ۶ (نیو _ مگنت _ جی تی)
      بیست و یکم لیفان x60 اتومات صفر خشک مدل ۹۸
      بیست و دوم لیفان x70 درحد
      بیست و سوم مزدا ۳ نیو مدل ۸۹ یا ۹۰ با ۴۰۰ کار پوکیده (پیشنهاد نمیشه)
      بیست و چهارم کیا پیکانتو صد تا کار
      بیست و پنجم توسان یا سوناتا زیر ۲۰۱۰ پوکیده (پیشنهاد نمیشه)
      انتخاب های زیاد تری هم هست حال ندارم بنویسم
      ولی نظر خودم اریزو ۶ مدل ۹۸ تو اون رنجه اگه سدان میخواید
      اگه شاسی میخواید تیگو ۵ بخرید
      و !به هیچ عنوان تو اون رنج سراغ ماشین ایرانی نرید از ما گفتن بود!

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. عمو مایک

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        تقریبا همه اینایی که گفتید رو سوار شدم برادر

        اون مثالی هم که زدم کنایه به افتضاح بودن ماشین های ایرانه

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4704 ديدگاه)

          ماشینای ایرانی الان دیگه اصلا آدم خجالت می‌کشه بهش بگه ماشین

          موافقم 11
          مخالفم 5
        2. محمد

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          والا با این وضعیت کیفیت خودروهای قدیمی تر ایران خودرو و سایپا رو بخریم خیلی بهتره
          یکی از اقوام دنا پلاس خریده ماشین هنوز هزارتا کار نکرده یاتاقان زده
          برده نمایندگی بهش گفتن روغن بی کیفیت ریختید شامل گارانتی نمیشه
          باز خودم تارا دارم مانیتور و شیشه بالابر از اول خراب بوده بردم نمایندگی درست کردن
          از کیفیت خودروهای چینی هم نگم براتون که اونم جوکه(البته بازم نسبت به این آشغالا بهتره)

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. Pasha

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        خودت داری میگی موقعی که وینی اومد نسبت به پراید طرفدار داشت
        والان هیچ قطعاتی ازش نیست و مشتری اول آخر خودتی
        پس چجوری میگی آریزو ۶
        همین الانش نمایندگی قطعه نداره چه برسه پنج سال دیگه
        ولی ماکسیما و سوزوکی این خیار قطعاتش همه جا هست
        از نظر من تو بازار ایران تو این رنج قیمتی باید به استهلاک و قطعات توجه بیشتری کرد

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. پیام۲

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (220 ديدگاه)

      اونکه نوشتین سه سال اول فکر کردم شتابشه بعد دیدم گارانتیه

      موافقم 15
      مخالفم 0
      1. ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4704 ديدگاه)

        درست فکر کردی رفیق گارانتیشون ۱۵ ثانیه هست و شتاب سه سال

        موافقم 10
        مخالفم 1
  2. دیجی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (372 ديدگاه)

    اقا میگیم موتور شیرون گذاشتن روش تو اپشن هم از بنز اس500سرتره خدایی این اتاق با این کابین ونمایی بیرونی و البته قیمت میخوره جوانان باشه یا بیشتر میخوره دنا چهلسانان به بالا

    موافقم 10
    مخالفم 2
  3. نانو

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    خدایا اگه این ماشین برای جوانانه پس هوندا سیویک فورد فیستا کیا سید و…. پس چیه فقط عاشق اونجای شدم تو این مطلب که نویسنده پدال میگه از جمله مزایای دنا جوانان می‌توان به طراحی ظاهری جذاب‌تر،

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      حتی به خودشون زحمت ندادن اون رینگ زشتش رو تغییر بدن

      موافقم 13
      مخالفم 2
    2. شاهین

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4573 ديدگاه)

      سلام در مقایسه با پراید و کوییک و سمند اینا طراحی بهتری داره.

      موافقم 15
      مخالفم 0
      1. علی جردن

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1606 ديدگاه)

        سلام آقای احمدزاده خودتون بین این دو کدومو انتخاب می کنید؟ خودم تارا V4

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. شاهین

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4573 ديدگاه)

          واقعیتش من بین اینها گزینه هیچکدوم رو انتخاب می کنم چون زورم میاد بالای 1 میلیارد رو بدم برای سمند تغییر شکل یافته و موتور TU5 اون تارا.
          حالا شاید بهم بخندین ولی یک سوم این پولو میدم یه ماشین دم دستی میخرم و باقی پولو هم سرمایه گذاری میکنم. البته همه اینها روی کاغذ هستش و فعلا اون چیزی که سوار میشم با چیزی که توی تفکراتم هست زمین تا آسمون با هم فرق دارن.

          موافقم 15
          مخالفم 1
        2. F11

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دقیقا . اصلا منطقی نیست همچین پولایی رو برا این ماشینا داد

          موافقم 8
          مخالفم 0
      2. پیام۲

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (220 ديدگاه)

        طراحی سمند خیلی منطقی تره
        تقریبا بهترین و هماهنگترین طراحیو داره(البته نسبت به ماشینای داخلی)

        موافقم 12
        مخالفم 0
        1. عل

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          نبابا شمند از اولش زاغارت و ژپرتی بود نه قیافه داشت بنظرم پژو های مدل زیر ۹۰ خیلی باکیفیت تر بودن کاش الان هم مثل دهه هشتاد تولید میکردن حداقل حلبی نبودن من خودم یه چند سالی پژوپارس مدل ۸۵ داشتم خداییش خیلی راضی بودم هم سقفش با دست فرو نمیرفت و هم موتورش با کارکرد ۲۰۰ هزار تا هیچ خرابی نداشت این جدیدا سالی یکبار واشر میزنن ولی قدیمی ها کی اینجوری بودن

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. Hossein

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (109 ديدگاه)

        طراحی دنا جوانان مثل یه الاغ میمونه که آنفولانزا گرفته چشما و دماغش قرمز شدن ‌یه پالون اسپرت هم روش انداختن، به نظرم طراحی پراید های دهه 70 که هنوز تغییر نکرده بود بهتر از این شتر گاو پلنگ هست.
        تارا هم زیبا نیست ولی خب قابل قبول هست.
        خداوکیلی اگه طراحی شاهین خوب نبود با این موتور و کیفیت آفتابه ای کسی سمتش نمی رفت.
        ضمنا طراحی فرمون های سایپا – منهای کیفیتش- از فرمون گوجه ای دنا و در قابلمه تارا بهتره.

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. علی

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          دنا فقط موتور قوی داره وگرنه هیچ مزیتی نداره بلکه کلی ضعف و ایراد داره ولی به نظر من اگر موتور دنا رو یا یک موتور قوی تر و بهتر رو روی شاهین مینداختن واقعا بهترین ماشین ایران بود چون شاهین هم ظاهر قشنگی داره و هم ایمنی خیلی فوق العاده ای داره و هم جنس ورق بدنه اش خیلی محکمه من خودم سوارش شدم قاطعانه میتونم بگم اگه موتور بهتری روی شاهین بگذارند قطع یقین بهترین خودروی داخلی میشه و دیگر هیچکس حاضر به خرید دنا و تارا و سورن نیست همه شاهین میخرن.

          موافقم 3
          مخالفم 0
  4. ...

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    با یکم هزینه بیشتر آریزو ۵ رو به هردوشون ترجیح میدم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5925 ديدگاه)

    وقتی بین دو انتخاب بد قرار داریم یکیشون هستش که مثل اون یکی آنچنان بد نیستش پس بهتره که این بد از بین این دو بد و بدتر انتخاب بشه!!!!!!! ولی الآن موضوع اینه که اینا هر دوتاشون بدتر از بد هستن 🤦

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. amirboss

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    دنا که وضعیت مشخصی داره و با این رنگ و لعابی که بهش دادن خواستن از اصل خودش که یه پلتفرم قدیمیه(البته مصرف کننده گرامی چی میدونه پلت فرم چیه) خواستن دور کنند و یه جورایی موفق بودن.
    تو کشوری که تولیدات چند دهه قبل رو فیس لیفت می‌کنند و تا دسته میره پاچه مردم چیز غیرعادی نیست.
    پژو۳۰۱نگون بخت هم که دچار عذاب ایرانیا شدو به تارا تبدیل شد با کیفیت پایین تر و طراحی ناپخته و فواصل گپ غیر استاندارد.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  7. امییرضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پدال دیگه اینقدر تخریب نکن
    تارا اینقدرا هم ضعیف نیست و بهترین موتور داخل رو داره
    فقط کافیه از 100 تا از دنا سوارا بپرسی ببینم بدون بنزین سوپر چکار میکنن
    در مورد قدرتش هم خودم تارا اتو دارم و به همین خاطر نظر دادم

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4704 ديدگاه)

      صفر تا صد تارا اتومات میگن ۱۹ ثانیه هست که ؟ فیلمش تو اپاراته

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. امییرضا

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        فابریک 14 میزنه اینا چرنده

        موافقم 3
        مخالفم 1
  8. علیرضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    درود بر شما به عنوان یک خودروی مصرفی تارا بهتره به دلیل ایمنی بالا امکانات کاربردی تر و موتور بادوام تر ، اما برای ماشین بازی یا مزدا ۳ ، مزدا ۳۲۳ ، لنسر ، سیویک ، ۲۰۶ تیپ ۵ زیر مدل ۹۰ برای ماشین بازی مناسب تره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. علیرضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    تارا به دلیل ایمنی بیشتر امکانات کاربردی تر ابعاد بزرگ تر برای مصرف کننده انتخاب بهتری هستش ، اما برای ماشین بازها بهترین ماشین یا مزدا ۳،مزدا ۳۲۳ ، ۲۰۶ تیپ ۵ مدل زیر ۹۰ مناسب تر

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Aradkhodaverdi

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    ماشینای خوبین ولی متاسفانه وقتی شرکت های بزرگ المانی و ژاپنی و آمریکایی نیستن تو بازار که مردم قدرت و کیفیت و اصالت رو ببینن ، همین ماشینا شده جزو قدرتمند ترین که اصلا هیچی نگیم بهتره و خدایی ۱ میلیارد برای این ماشین زیاده که کلی باگ داره و بعد از مدتی به صدا میوفته. با نرخ دلار ۵۰ تومن میشه ۲۰ هزار دلار که میشه کیا فورته و نیسان ورسا خرید که واقعا بی نظیرن. واردات هم به صورت محدود و راهی برای تجارت دلال های خودرو شده و بازم مردم در نهایت به ناچار باید چینی یا ایرانی بخرن فقط مقایسه کنید جوانان کیا فورته صفر کیلومتر رو ترجیح میدن یا دنا جوانان صفر کیلومتر

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. نویدی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    با این وضعیت کیفیت بنزین،خرید ماشین توربو و پر مصرف اصلا توصیه نمیشه.
    تارا انتخاب بهتریه
    گزینه های دیگه:
    تندر ۹۰ اتو-ساندرو استپ وی اتو،mvm x22 اتو

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. Arad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (127 ديدگاه)

      درسته ولی این ماشینایی که میفرمایید موتور تنفس طبیعی هستن و استهلاک پایینی دارن ولی قدرتشونم به طور محسوسی پایین تره مثلا همین استپ وی تنفس طبیعیه در مقابل ۲۰۰۸ و c3 قدرت پایین تری داره

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. نویدی

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (346 ديدگاه)

        داداش ماشین یه میلیاردی رو با ماشین بالای دو میلیاردی مقایسه میکنی؟!!!
        بازم هر دو ماشینی که مثال زدید توربو هستن و به بنزین بی کیفیت حساسن.

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Arad

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (127 ديدگاه)

          درسته به کیفیت بنزین حساس تر هستن ولی کسی که بخاد با ماشین گاز هم بده حواسش به بنزین بی کیفیت هست و از اکتان بوستر استفاده میکنه بله اگر کسی برای فقط مسافرت خانوادگی و استفاده شهری میخاد صددرصد موتور تنفس طبیعی گزینه بهتری هست و استهلاک کمتری داره خودرو های ذکر شده درسته در محدوده قیمتی نادرستی بود ولی با پول همون استپ وی میشه جک s5 توربو گرفت که قدرت واقعا بیشتری داره دیگه بستگی به طرف داره که برای چه نو استفاده ای ماشین میخاد

          موافقم 2
          مخالفم 0
  12. AMIN JAFARI

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (137 ديدگاه)

    تارا با اختلاف بهتره

    موافقم 16
    مخالفم 1
  13. فرشید

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    با این قیمت بازار صد در صد انتخابم آریزو 5 هست ولی اگه بشه به قیمت کارخونه خرید تارا رو ترجیح میدم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  14. Reza

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    تارا فول گزینه بهتریه از نظر استهلاک و مصرف سوخت امکانات خوبی هم داره البته با قیمت شرکتی نه آزاد .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. اسماعیل

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز وقت همگی بخیر باشه.فکرکنم نویسنده ی این مطلب دنا داره ،چون خیلی تعریف وتمجید ازدنا برابرتاراوی۴کرده.واقعیت اینکه من برادرم دنا داره خودمم تاراوی۴ ،برادرم میخواد ماشینشو عوض کنه چون نشسته تو تاراوی۴.

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. ناهید معقولی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم تارا وی ۴ال ایکس دارم ۸۰۰تا باهاش رفتم حدود یکماهه بینهایت نرم و بیصداست حالا تا آینده ببینم چی میشه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنا جوانان؟ مگه جوانان میتونن اینو بگیرن؟
    کدوم جوانی که پشتوانه مالی پدر رو نداشته باشه میتونه از صفر اینو بخره؟؟؟؟ بی انصافا تو همین ۲۰۶ نمیتونیم بخریم با ۵۰۰ تومن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  17. darkknightam

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با همین قیمت و یکم بیشترش یه ماشین چینی میخرم که سگش میرزه به این ها.
    به معنای واقعی کلمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. طاها برزگران

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لگن با لگن مقایسه نمی خواهد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امییرضا

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خداشاهده پراید هم نداری داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Ali bagherzanjani

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تارا دنده‌ای دارم و متاسفانه دارای رنگ بی کیفیت( آبنوس متالیک مشکی) دارم
    موتوری نسبتأ خوبه و داخل کابین بی سر و صدا و در مسافرت به علت بزرگی کابین کمتر احساس خستگی می‌شود
    از دید من اگه بیشتر روی بدنه و رنگ تمرکز کنند میشه گفت ماشین بدی نیست
    مقایسه با ماشینهای هم تراز بد نیست و اگه با ماشینهای خارجی بخواهید مقایسه کنید با این پول نمیشه ماشین ده سال کهنه خارجی گرفت و بازار لوازم یدکی هم باید در نظر گرفت

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا