ایران خودرو

پیشرانه EFP جدید با 170 اسب بخار قدرت، قوی‌ترین پیشرانه صنعت خودروی ایران

نسل جدید پیشرانه محبوب خانواده EF ایران خودرو با نام EFP به زودی طی مراسمی رونمایی و به تولید انبوه می‌رسد و به عنوان قدرتمندترین قوای محرکه‌ای که در حال حاضر در صنعت خودرو ایران تولید می‌شود، قرار است برای اولین بار بر روی دنا پلاس توربو جدید که امکانات ایمنی و رفاهی بیش‌تری نسبت به نسخه پیشین دارد نصب شود.

به گزارش ایکوپرس، عادل پیرمحمدی قائم‌مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران‌ خودرو در خصوص پیشرانه جدید EFP اظهار کرد: این موتور روی خودرو دنا پلاس توربوشارژ جدید نصب خواهد شد که تولید انبوه این خودرو هم‌زمان با تارای سال در دهه فجر امسال آغاز می‌شود. وی در ادامه بیان کرد:

پیشرانه EFP با هدف بهبود کیفیت محصولات ایران‌خودرو در زمینه قوای محرکه، تولید محصولاتی رقابت‌پذیر با استاندارد روز، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و دست‌یابی به استانداردهای آلایندگی بالاتر از جمله یورو شش بوده که خوشبختانه گروه صنعتی ایران‌خودرو با توسعه خانواده پیشرانه EFP به این اهداف دست یافته است.

پیرمحمدی با اشاره به وجود اشتراک نامی که بین پیشرانه EFP و پیشرانه نسل قبلی EF7 تصریح کرد:

هیچ اشتراکی در بحث قطعات میان این دو پیشرانه وجود ندارد و اکثر قطعات EFP کاملاً از لحاظ طراحی با پیشرانه EF7 قدیمی متفاوت است.

قائم‌مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران‌خودرو در ادامه اظهار کرد: با وجود این تفاوت، پیشرانه EFP به نحوی طراحی شده که سرسیلندر و بلوک سیلندر آن روی خط تولید EF7 امکان تولید داشته باشد. پیرمحمدی با بیان این‌که در نخستین گام، نسخه توربوشارژ پیشرانه EFP روی خط تولید می‌رود، خاطرنشان کرد: قرار است این قوای محرکه روی خودرو دنا پلاس توربوشارژ جدید با امکانات رفاهی و ایمنی بیش‌تر نصب شود. وی در ادامه گفت: بهینه‌سازی‌های صورت گرفته روی این پیشرانه موجب افزایش توان و گشتاور تولیدی موتور EFP نسبت به موتور EF۷ توربو قدیمی شده است.

پیرمحمدی در خصوص تفاوت‌های موتورهای EFP با موتور EF7 قدیمی گفت:

قطعات اصلی این قوای محرکه شامل میل‌لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون، پیستون، میل بادامک، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، منیفولد دود خروجی، سیستم EMS، توربوشارژ، سیستم خنک‌کننده و … آن کاملاً متفاوت بوده که این قطعات با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش راندمان در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو و مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو (ایپکو) طراحی شده و با همکاری خوب زنجیره تأمین، تولید انبوه آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد:

پیشرانه EFP توربو دارای سیستم پیشرفته زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها CVVT بوده و طراحی و تولید آن یک دستاورد بسیار بزرگ برای گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین صنعت خودرو کشور آن‌هم در زمان تحریم‌ها محسوب می‌شود.

پیرمحمدی عنوان کرد: موتور EFP در حال حاضر قدرتمندترین قوای محرکه‌ای بوده که روی خودروهای تولید داخل نصب شده و محصولات ایران‌خودرو با بهره‌گیری از این پیشرانه به‌روز، پربازده و قدرتمند راه ساده‌تری را برای ورود به بازارهای صادراتی و همچنین رقابت با خودروهای وارداتی هم‌رده خواهند داشت. به گفته وی، پس از نصب پیشرانه EFP روی خودرو دنا پلاس توربو جدید، ایران‌خودرو قصد دارد تا این پیشرانه قدرتمند و به‌روز را روی کراس اوور ری‌را نیز که سال آینده تولید انبوه آن آغاز می‌شود نصب کند.

گفتنی است، پیشرانه EFP توربوشارژ دارای چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ و قادر به تولید قدرتی بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ اسب بخار است و ماکزیمم گشتاور آن نیز ۲۴۰ نیوتن متر اعلام شده است. پیشرانه EF7 توربو قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۵ نیوتن متر را تولید می‌کند. بدین ترتیب موتور EF7 پلاس توربو حدود ۱۰ تا ۲۰ اسب بخار قدرت بالاتر و ۲۵ نیوتن متر گشتاور بیش‌تری تولید می‌کند و همه اینها در شرایطی حاصل شده که مصرف سوخت و آلایندگی آن کاهش و دوام پیشرانه نیز افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (811 ديدگاه)

    حالا چرا وقتی موتورو بهینه و قوی میکنین از اونور بدنه رو ضعیف میکنین چرا وقتی امکانات یه بخش رو زیاد میکنیین از جاهای دیگه ماشین کم میکنین ترمز عقب رو کاسه ای میکنین و….

    موافقم 163
    مخالفم 8
    1. DoctoR

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      چون قیمت مصوب دنا پلاس زیر 200 میلیون هست از ماشین 5000 دلاری چه انتظاری داری

      موافقم 96
      مخالفم 19
      1. TESLA

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        داش حرفت کاملا درسته که قیمت مصوبش کمتر از ۲۰۰ میلیون هست ، ولی بدبختی اینجاست تو بازار در حال حاضر دنا پلاس توربو اتومات قیمتی در حدود : ۷۲۰ میلیون تومان داره ، یعنی ببین چند برابر قیمتی که براشون تموم شده ( هزینه ساختش ) دارن تو پاچه ملت میکنن 🤦‍♂️🤦‍♂️😒😒

        موافقم 82
        مخالفم 6
      2. (Saeed (peugeot

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (239 ديدگاه)

        به نظرت دست کسی با ۲۰۰ میلیون میرسه …. تو بورس هم فک کنم با کلیه هزینه ها حدود ۴۰۰ میلیون دربیاد …..من نمیدونم این آپشن حذف کردن مسخره چیه ….

        لااقل یه چیز درست بدن به مردم

        موافقم 55
        مخالفم 6
      3. Amir

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (109 ديدگاه)

        توجه به قیمت جهانی خودرو یه چیزه رعایت اصول ایمنی یه چیز دیگس
        باید امکانات ایمنی مثل ترمز ها متناسب با قوای فنی ماشین انتخاب شن خودرویی که بیست سال چهار چرخ دیسک بوده و دو ساله کاسه ای شده بحث قیمت جهانیش نیس
        بحث سود امسال شونه

        موافقم 15
        مخالفم 2
    2. شهاب

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      موتور EFP فقط ۲۰ اسب بخار از سلف خودش یعنی EF7 قدرت بیشتری داره !!! و حتماً بخاطر همین ۲۰ اسب بخار فیک دنا پلاس قیمتش میلیاردی میشه !!!! ایران خودرو مچکریم !!!

      موافقم 41
      مخالفم 15
      1. هادی

        ۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به خاطر بازطزاحی کاراییش بسیار بهتر شده، من بررسی شو تو یو تیوب دیدم اصلا انگار یه موتور دیگه است بزرگترن حسنش طراحی مجدد سیستم خنک کننده است و این باعث شده موتور برعکس تیو فایو و ای اف سون در درجه حرارت پایین کار کنه و این اصطحلاک موتور را در طولانی مدت بهبود میده

        موافقم 7
        مخالفم 0
    3. زیزیگولو

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4915 ديدگاه)

      همه ی کمپانیای دنیا دارن میرن دنبال موتورای هیبریدی و موتورای تمام برقی اونوقت ایرانخودرو زحمت کشیده در پایان عصر تولید موتورای بنزینی بعد از ۱۵ سال موتور EF7 رو یذره تغیر داده و یه منیفولد و یه سر سیلندر از موتور EF7 عوض کرده و تازه منت هم سر مردم میزاره!!! حالا خوبه که موتور EF7 آلمانیه و تولید ایرانخودرو نیستش🤦‍♂️🤦‍♂️

      موافقم 41
      مخالفم 12
  2. AMANTE

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    به نظر من با این وضع سوخت، موتور توربو در ایران کاربردی نیست حداقل در داخلی ها که معلوم نیست چقدر با کیفیت باشن. ( چینی ها هم کمی و بیش همینطور. )
    ساخت یک موتور تنفس طبیعی یا هیبرید بهترین گزینه هست.
    البته الان وقت اش رسیده با اون همه تجربه ایران خودرو :) یک ماشین تمام الکتریک معرفی کنن و زیر ساخت هاش رو درست کنن.
    الان با این آلودگی هرکی بتونه زیرساخت ماشین های الکتریکی رو درست کنه و ماشین الکتریک تولید یا وارد کنه برد کرده‌.

    موافقم 52
    مخالفم 9
    1. علیx76

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (340 ديدگاه)

      ساخت انجین توربو تو این رنج قدرت، خیلی کم هزینه تر از ساخت یه انجین اتمسفره.
      فرضا اگه بخوایم ۱۷۰ اسب رو در نظر بگیریم، باید یه انجین ۲ لیتری با DVVT و VVL و GDI و VIS باشه که اولا خیلی پیچیده میشه موتور، دوما زیر ساختشو ندارن.
      اما یه EF7 توربو که جدیدا میخوان VVT روش بذارن، کل تغییراتش محدود میشه به پیستون و شاتون و سیستم سوخت رسانی و خنک کاری.

      موافقم 35
      مخالفم 2
      1. AMANTE

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1855 ديدگاه)

        مشکل خودروسازی ایران هم دقیقا همینه میخوان با حداقل هزینه کار کنن و ریسک هزینه ی زیاد رو نمیکنن.
        اگه قبل معرفی دنا چنین هزینه ی برای یک موتور جدید میکردن الان اون هزینه ها جبران میشد و سود هم میکردن یا اصلا با همکاری سایپا اینکار رو میکرد مثل شرکت های کیا و هیوندای یا رنو و بنز و…. که موتور های مشترک دارن.

        موافقم 24
        مخالفم 3
  3. RENAULT5

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    حرکت خوبیه
    اما به نظر من بهترین پیشرانه های ایران رو موتور سازی تیوان میسازه

    موافقم 32
    مخالفم 16
    1. همایون

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (580 ديدگاه)

      موتورهای این شرکت مشخصاتش چیه؟رو کدوم خودروها عرضه شده؟چندساله این خودروها با موتور تیوان دارن تردد میکنن که کاربرانش ازش جواب مثبت گرفتن و شما میفرمایید بهترین موتورهارو تولید میکنه این شرکت؟درسته تیوان زیرساخت مناسبی داره ولی تا زمانی که محصولاتش به بهره برداری تجاری نرسه و چندسالی تو چرخه مصرف نباشه نمیشه راجع به کیفیتش اظهار نظر کرد.بی‌ام‌و و بنز نیستش که ندید بگیم موتور خوبی تولید کرده

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. RENAULT5

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        مطمعن باش از موتور پراید ارتقا یافته وtu5بهتره موتوراظ
        از تکنولوژی AVL اتریش استفاده کرده
        خط تولیدش به روزه وبه قول شما زیر ساخت مناسبی داره
        مثل اینکه قراره رو بعضی محصولات سایپا نصب بشه موتورش

        موافقم 11
        مخالفم 14
        1. mahdi-es17

          ۲۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (565 ديدگاه)

          همون m15 توربو؟
          M15 معمولی؟
          M13?
          M15با cvvt?

          موافقم 5
          مخالفم 4
  4. فرید

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    چرا تا یه چیز مربوط به ایران میاد وسط همه فحش میدن !!! ترند شده ؟
    به نظر من که یه حرکت خوبی زدن و ( واسه ایران خودرو ) پیشرفت خوبیه.
    از بین این همه دزدی و فساد بالاخره این در اومده خبرش خدا رو شکر

    موافقم 54
    مخالفم 67
    1. مهدی موتور

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      اینا مظلوم نماییه

      موافقم 35
      مخالفم 10
    2. مجتبی .

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      اگه بااتکا به دانش وتلاش جوونای نخبه وکاردان خودمون بود نه تنها بد نمیگفتیم بلکه تشویق هم میکردیم ولی وقتی همه میدونیم سرتاپای این دوشرکت رانت و ظلم به خریداره وبرا طراحی صندوق ۲۰۶ چند برابر طراحی کل ماشین کلاس یک جهانی صورتحساب میدن فقط …

      موافقم 14
      مخالفم 3
    3. معین

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اتفاق خوبی تو این مملکت نمیافته خودتو گول نزن

      موافقم 6
      مخالفم 4
  5. speed-hunter-007

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دنا ظرفیت اینو نداره

    موافقم 19
    مخالفم 23
  6. Scuderia Ferrari

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    این قطار سریع السیر پیشرفت در ایران رو متوقف کنید تا کمی استراحت کنه
    همه دنیا از این پیشرفت ۱۰ اسب بخاری شگفت زده شدن
    پیشرفت یعنی همین که به اسم موتور جدید ۵۰۰ میلیون بیشتر از جیب مردم بدبخت برداری 😔😔

    موافقم 81
    مخالفم 19
  7. Siyavash

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    به نظرم چیزی به اسم کیفیت راجب این موتور وجود نداشته باشه…از یه موتور ۴ سیلندر توربو ۱۶۰ تا ۱۷۰ اسب گرفتن واقعا فاجعه هست…
    پورشه از یه موتور ۶سیلندر تنفس طبیعی۵۱۰ اسب میگیره…کوروت از یه ۸ سیلندرتنفس طبیعی ۶۷۰اسب میگیره…یا همین gt86داخل کشور خودمون.با یه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۰۰ اسب میگیره که نسل جدیدش ۲۲۰ اسب میگیره،، ولی ما از موتور ۴ سیلندر اونم توربو ۱۷۰ اسب در بهترین حالت میگیریم…وطنم پاره تنم…سرود ملی لطفا….

    موافقم 35
    مخالفم 44
  8. TESLA

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    دنیا داره دیگه با پیشرانه درونسوز خداحافظی میکنه و الکتریکی میشه ، اینا تازه دارن یه موتور ۱۵۰ اسبی رو بهینه میکنن با یه تقویت خیلی کوچیک تا ۲۰ اسب قوی‌تر بشه ( تازه کاش در مورد خروجی پیشرانه ها هم راست میگفتن ، یادمه ۲ سال پیش گروه کارلانچ یه پژو ۲۰۷ tu5 رو روی داینو برد و تو بهترین شرایط یه عددی حدود ۸۴ اسب ثبت کرد ، توجه کنید که کمپانی میگفت ۱۰۵ اسبه 🤦‍♂️ ) بعد یه چیز دیگه : اینا چرا میخوان موتور یورو ۶ بسازن وقتی که تو ایران بنزین یورو ۴ هم وجود نداره ، در کل به لطف بعضی ها حداقل ۲۰۰ سال از دنیا عقبیم 🤦‍♂️

    موافقم 51
    مخالفم 11
    1. AMIN (M.A.S)

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (816 ديدگاه)

      یه اشتباه عجیبی که مردم میکنن همینه
      فلان ماشینو بردم داینو فلان قد قدرت داد خیلی کمتر از اعلام شرکت
      من نه مدافع دنا و ۲۰۷ هستم نه ازینا خوشم‌میاد
      ولی باید درنظر بگیرید قدرتی که شرکت اعلام میکنه قدرت سر فلایویله‌
      و این قدرت که از فلایویل به چرخا بلوتوث نمیشه
      این وسط گیربکس هست دف هست یا تو دف عقبا گاردانم هست
      خب همه اینا دارن بخشی از قدرت رو هدر میدن تا به چرخ برسونن
      و اتلاف ۲۰ درصدی واسه همچی ماشینایی (مثال خودتون ۲۰۷) با گیربکسای قدیمی همچینم غیر عادی نیس
      مگر اینکه منظور شما از داینو این باشه که انجین TU5 اون 207 رو درآورده باشن و مستقیم به داینو وصل کرده باشن که بعید به نظر میاد
      توجه هم کنید مثلا BMW یا مک لارن که میگه ماشینم ۶۲۵ اسب قدرت داره بعد ماشینش رو داینو ۶۳۰ تا قدرت داره!!!!! نمیدونم به چه هدفی ولی داره دروغ میگه
      و اصلی ترین نتیجش میشه اینکه من با قدرت کمتر میتونم ماشینای هم رده خودمو شکست بدم
      نمیخوام بگم هدف شرکت اینه ولی اینکار کار خوبی نیس
      و بازم بگم‌ اصلا هدفم دفاع ازین شرکتای داغون نیس

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. بی خیال اسم

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        البته آقا امین
        حرفتون رو تا حدودی قبول دارم

        ولی این ها همش به بی ام و یا مکلارن مربوط نمی شه

        موستانگ GT500 هم به این صورت بود
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/ford/%25D8%25AA%25D8%25B3%25D8%25AA-%25D8%25AF%25D8%25A7%25DB%258C%25D9%2586%25D9%2588%25DB%258C-%25D8%25B4%25D9%2584%25D8%25A8%25DB%258C-gt500-2020/&ved=2ahUKEwiPzIbxhMz8AhUOhP0HHUi1CfMQFnoECA0QAQ&usg=AOvVaw0ngECoA3fLrWzRCnb4cYyD

        و حتی کوروت c8 هم
        البته بعدش موتورترند گفت اشتباه شده سره تست داینو

        ولی
        اینجا سوال به وجود میاد

        موتورترند با این همه تجربه
        چطور سر تست داینو اشتباه کرده؟

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. AMIN (M.A.S)

          ۲۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (816 ديدگاه)

          دوست عزیز بی خیال اسم
          بله خیلی از شرکت ها ممکنه اینکارو بکنن
          و من گفتم نمیدونم علت دقیق چیه
          شاید شرایط تست شرکتا فرق داره و البته نباید از خطای دستگاه غافل شد
          و حتی اینکه یه موتور میتونه تو شرایطای مختلف عددای مختلفیو نشون بده‌
          مثلا همین موستانگ GT500 توی این ویدیو که گذاشتید ۷۰۵ تا نشون میده
          توی یه ویدیو دیگه که پدال هم‌گذاشته بود ۶۷۰ تا نشون میده اونم تو نسخه با رینگ سبک‌وزن!
          که از این میشه به قدرت ۷۶۰ تایی اعلامی شرکت استناد کرد
          ولی بی ام و یا مک لارن و یکی دو شرکت دیگه مدلای پرفورمنسشون تو اکثر تستا قدرتایی خیلی بیشتر از عددای اعلامی دارن و من به عنوان معروف ترین ها صرفا اینارو مثال زدم
          ‌و البته اینم بگم‌منظور از کلمه دروغ توی کامنت بالا اشتباه اعلام کردن هست و من از کلمه نادرستی استفاده کردم
          کاش میشد ویرایشش کنم
          درباره کوروت و تست موتورترند هم خب خیلی در جریان نیستم
          خبرشو خوندم ولی واقعیتش نمیدونم
          ظاهرا بعدش اعلام کردن که دستگاهو رو حالت ۴چرخ متحرک گذاشتیم

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. بی خیال اسم

          ۲۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آره
          اون خبر تست دیگه رو هم خوندم

          آره بی ام و یکم بیشتره قدرتش
          مکلارن هم همینطور

          ولی خب تست داینو به عواملی
          مثل
          ارتفاع از سطح و …. بستگی داره

          موافقم 2
          مخالفم 0
  9. احمدرضا

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خب بسلامتی حداقل صد میلیون بابت این موتور اضافه میشه

    موافقم 32
    مخالفم 7
  10. mahdi-es17

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    یجایی مطالعه کردم حد اکثر توانایی تحمل شاستی دنا(همون پژو 405 خودمون) 240 نیوتون متر گشتاور هستش حالا این ها اومدن یه موتور با این قدرت گزاشتن رو این شاستی باید ببینیم در اینده چه مشکلاتی به دنا افزوده میشود (یعنی قراره دنا نصف شده ببینیم تو خیابون 😂)

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. Mester.cadillac

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز اولا شاسی نه شاستی
      دوما گیربکس be3 هست که حداکثر ۲۴۰ نیوتون میتونه تحمل کنه و ربطی به پلتفرم نداره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. SinaSVJ

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    پس بگو چرا دنا پلاس معمولیو رینگ فولادی و ترمز کاسه ای کردین توربو اتومات هم رینگشو کوچیک کردین, ماشین جدید تو راهه میخواین مشتری پیدا شه پس😐

    موافقم 16
    مخالفم 5
  12. فرزاد

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    محصولات دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی داخلی می‌تونستند جزو محبوبترین خودروهای موجود در بازار داخلی باشند اگه قیمتاش چندبرابر از ارزش واقعیشون بالاتر نبود

    موافقم 4
    مخالفم 8
  13. امیررضا

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    سعی میکنم به این موتور و خبر با نیت خوش نگاه کنم ولی نمیتونم. یه پلتفرم چهل و خورده‌ای ساله، یه موتور داغون، یه گیربکس فنا!! قراره چیکار کنن خدا میدونه

    موافقم 16
    مخالفم 4
  14. هادی

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    من به مدل دنیا قدیمی اپکو دیدم نوشته بود تزریق اب مینکنه تو موتور توربو قدرتش میکنه 200 اسب اینو بی زحمت پدال یه نگاه بنداز ببین واقعا اب تاثیر داره ؟ من سایت خارجی دیدم فقط یه مدل بی ام و سری ام داشت این مورد رو و تاثیر هم داشت و اینکه باعث میشد شاتون ها اسیب نبینه تو فشار توربو

    موافقم 3
    مخالفم 4
  15. MASOUD 0099

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    از نظر من این موتور بدرد نمیخوره من به جای مدیر ایران خودرو بودم می اومدم از ماشین های فرانسوی موتور درست درمون می‌خریدم که با دوام بالا ساخته شده باشه و بیشتر از ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کنه ولی کو گوش شنوا 👂👂 متاسفم برای مسولین

    موافقم 11
    مخالفم 6
  16. محمد

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    دنا
    دنا پلاس
    دنا پلاس توربو
    دنا پلاس توربو نیو
    دنا پلاس توربو نیو سال

    گونم از ترند چراغ عقب پیوسته برسیم به لوگو و مشخصات پیوسته که لگن سازان وطنی قراره باب کنن
    ….
    پدال ….پیشرانه محبوب رو خوپ اومدی!
    گزینه دیگه ای مگه هست واسه انتخاب ،شاید که محبوب بشه!؟
    .
    Efبخاطر تولید گرمای زیاد و آلیاژ افتضاح فلزش بسیار اسیب پذیره
    خودم به عنوان کسی که چندتاشو تعمیر کردم میگم،قطعاتش به قدری فرسوده میشه که زمان باز و بست انجین نباید ریسک کنی و قطعه قبلی رو علیرغم اینکه سالم هم بوده،باز ببندی
    خصوصا پمپ روغن!

    موافقم 10
    مخالفم 5
  17. Afg

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اینو با سایپا میده؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ستار

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ، واقعا رینگ دنا اتوماتیک کوچک شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا