با اعلام مدیرعامل ایران خودرو و با تصمیم هیأت مدیره این شرکت، محصولات این خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهند شد.
به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، مدیرعامل ایرانخودرو در بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد بورس کالای ایران، با اشاره به شرایط مالی نامطلوب این شرکت گفت: «با توجه به زیانهای مکرر ناشی از قیمتگذاری دستوری و تعلل طولانیمدت سازمان حمایت در تعیین تکلیف قیمتها، هیات مدیره تصمیم گرفت از ظرفیت قانونی و شفاف بورس کالا برای عرضه محصولات استفاده کنیم.»
عادل پیرمحمدی ادامه داد: «صنعت خودرو در شرایط فعلی دیگر توان تحمل ندارد و راهی جز ورود به بورس کالا پیش روی ما نیست. اما تاکید میکنیم که برنامه عرضه در بورس با دقت و حفظ آرامش بازار اجرا خواهد شد تا هم خریداران به موقع محصول دریافت کنند و هم اعتبار ایرانخودرو حفظ شود.»
وی افزود: «با وجود تلاشهای شبانهروزی تیم مدیریتی جدید در کاهش هزینهها و چابکسازی سازمان، ایرانخودرو همچنان به دلیل قیمتگذاری دستوری در زیان به سر میبرد. از آذرماه سال گذشته که قیمتها افزایش یافت، با رشد قابل توجه هزینههای تولید، دو برابر شدن هزینههای گمرکی، افزایش حدود ۴۰ درصدی دستمزد و جهش قیمت نهادههای تولید، زیان انباشته شرکت بیشتر شده است. براساس برآوردها، فقط در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان به زیان شرکت افزوده شده است.»
مدیرعامل ایرانخودرو همچنین به افزایش نرخ ارز از حدود ۴۲ هزار تومان در سال گذشته به بیش از ۷۰ هزار تومان در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: «افزایش نرخ ارز بهطور مستقیم باعث افزایش چشمگیر قیمت نهادههای تولید شده است.»
پیرمحمدی در ادامه با انتقاد از تعلل سازمان حمایت گفت: «در حالی که هزینههای تولید به طور مداوم بالا میرود، سازمان حمایت باوجود دریافت مستندات مالی، سه ماه است در تعیین قیمتها ما را معطل کرده است. هر هفته حدود ۱۵ هزار دستگاه خودرو تولید میکنیم و این تعلل به معنای تحمیل زیان روزافزون به شرکت است.»
وی همچنین از کمبود سرمایهگذاری در ایرانخودرو طی دو دهه گذشته گلایه کرد و گفت: «طی ۲۰ سال اخیر سرمایهگذاری واقعی در تولید نداشتیم و این موضوع ضربه بزرگی به صنعت خودرو و رضایت مشتریان زده است.»
مدیرعامل ایرانخودرو درباره تصمیم اخیر هیات مدیره گفت: «تصمیم گرفتهایم با استفاده از ظرفیت بورس کالا، قیمت واقعی و شفاف محصولات را کشف کنیم، اگرچه میدانیم این تصمیم با مخالفتهایی مواجه خواهد شد. در حال حاضر، مواد اولیه صنعت خودرو به طور شفاف در بورس معامله میشوند اما قیمت خودرو در پایان زنجیره به صورت دستوری کنترل میشود که این روند باید اصلاح شود.»
او تاکید کرد: «اگر روند فعلی ادامه یابد، ایرانخودرو در مسیر نابودی قرار خواهد گرفت.»
پیرمحمدی در پایان تاکید کرد: «قیمت کف بازار خودرو را قبول نداریم و معتقدیم با عرضه منظم در بورس کالا، قیمتها برای مصرفکننده کاهش خواهد یافت.»
gabriel
۱۲ خرداد ۱۴۰۴زیانده بودن شما بخاطر مقررات قیمت گذاری نیست بخاطر بیسوادی و نداشتن تکنولوژی روز و عدم قادر بودن به رقابت با تولیدکنندگان بقیه جهان حتی تو اشل چینی ها و هندی هاست!! بازار روسیه تو داستان اوکراین 5-4 سال اخیر بالاخص اون اوایل دربست به ویرانخودرو و سایپا کادوپیج تحویل داده شد انقدر محصولات شما بنجل و عقب مونده و داغون بوده که علیرغم تموم محدودیت های بازار روسیه امروزی باز همون چندتایی هم که فرستادید تو نمایندگی ها رو دست نماینده بدبخت باد کرده و کسی خریدارش نیست!!
Zonda r
۱۲ خرداد ۱۴۰۴قیمت های اعلامی کارخانه الانم نسبت به سال ساخت و کیفیت خودروها و…. بالاس
هر جوری حساب کنیم حتی با چرتکه یه آدم بی سواد خودرو کامل از چین وارد کنیم از ۷ تا ۱۴ هزار دلار با دلار ۸۰ هزار تومان میشه از ۵۶۰ تا ۱۱۲۰ در سگمنت های متفاوت با آلایندگی کم و کیفیت رنگ و مونتاژ بالاتر
تازه این بدترین پیشنهاد هستش
بعد این دوست عزیز میاد قیافه میگیره که داریم ضرر میدیم و … برادر بنتلی ک نمیفروشین با قیمت و شرایط شناور دیگه این محصولات منت نداره
نمیتونین بسلامت
Navid A J
۱۲ خرداد ۱۴۰۴کجایی زوندا. کم پیدایی
Hamid
۱۲ خرداد ۱۴۰۴سلام. بیایید به این دو سوال اساسی پاسخ منصفانه بدهیم.
۱- در حال حاضر سیاست های گذشته، موجب پیشرفت یا رضایتمندی مصرف کننده را فراهم ساخته است؟
۲- چند درصد مصرف کنندگان نهایی موفق به دریافت خودرو از درب کارخانه می شوند؟
پاسخ صحیح، نه مصرف کننده راضی است، نه تولید کننده. کمتر از ۱۰ درصد مصرف کننده واقعی از درب کارخانه موفق به دریافت خودرو می شود. بنابراین یک بار برای همیشه، کشف قیمت خودرو از طریق بورس یا حراج و … می تواند بهتر از روال کنونی باشد. ضمنا حاکمیت هم بداند هزار سال هم آب در هاون بکوبد، کره ای برداشت نخواهد کرد. پس بهتر است یک شرایط واقعی برای تمام صنایع ایجاد کنیم، اگر توان رقابت نداشته باشند، حذف کنیم. ما در چند سال گذشته می توانستیم به جای اصرار بر این صنعت فشل، در حوزه باتری وارد و تکنولوژی آن را بدست آوریم. اما به جای چنین تصمیمات شجاعانه ای، خواستیم بر طبل باطل بکوبیم. پس مرگ یک بار و شیون هم یک بار. برو تو بورس و عرضه کن.
hamed
۱۲ خرداد ۱۴۰۴احتمالا با صنایع فولادی و کارگزار ها بستن که قیمت پایین تر نره از عدد مورد نظرشون. و گرنه دفعه قبل که مردم قیمت هارو خوب شکستن سه سوت فرار کردن از بورس کالا
ahmad
۱۳ خرداد ۱۴۰۴دیدید > همه چی درست شد
همه مشکل ها در دولتی بودن ایران خودرو بود درست شد دیگه > خصوصی شد الان مالک ایران خودرو ، شرکت کروز هه
مدیریت ایران خودرو هم کاملا با شرکت کروزهه
دیدید درست شد بازار انحصاری در اختیارشونه ، میگن چرا دستوری قیمت گزاری می کنید؟ د ِ آخه فلان فلان شده ، بزار هر ماشینی مردم می خوان وارد بشه یا اصلا ماشین های اقتصادی ارزون وارد بشه اون وقت باید قیمت گزاری آزاد باشه نه اینکه بازار رو بستن دادن دست شماها بعد شاکی باشی چرا نمی گذارید هر قیمتی دلمون می خواد بفروشیم!
همش تقصیر دولته
ننگ حسن روحانی انقدر شدید و فاجعه ست ، از هر نامزدی حمایت کنه باید با آرای باطله رقابت کنه ولی در کمال تعجب رای آورد
الان تقریبا تمام دولت روحانی برگشتن تو دولت ، بزرگترین هولدینگ دولتی کشور{خلیج فارس} ، دست وزیر روحانیه {شریعتمداری} – وزیر کار و رفاه ش روحانی الان مشاور پزشکیان و……….
ولی خب ، متاسفانه مردم ایران حافظه تاریخی شون از ماهی هم ضعیف ترهه
یادشون رفته 8 سال فاجعه روحانی رو ! دلار 3400 تحویل گرفت و تا 30000 تومن دلار رو بالا برد و تحویل داد {تومن رو بی ارزش کرد}
یادآوری » قیمت کارخانه 206 تیپ 5 سال 92 {سالی که روحانی دولت رو تحویل گرفت} » 37 میلیون تومن بود
مردمی که تاریخ نمی خوانند {تاریخ رو فراموش می کنند} ، محکوم به تکرار تاریخ ند
محمد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴الان با این قیمت خودرویی که ایران خودرو و سایپا به قیمت کارخانه می فروشند به شما در بازار های جهانی فرغون هم نمی دهند.
درست است قدرت خرید ما مردم پایین است اما راه حل افزایش ارزش پول ملی و قدرت خرید است.
اینکه شما بیای سرکوب کنی قیمت رو پاک کردن صورت مسئله است.