ایران خودروچشم انداز

مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند ایران خودرو “ری را” اعلام شد

گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات فنی و ویژگی‌های نهایی شاسی بلند ملی خود را اعلام کرد. ایران خودرو ری را که برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد در معرض بازدید مردم قرار گرفته، قرار است در ماه آینده تولید انبوه آن آغاز شود.

ایران خودرو ریرا

به گزارش پدال، همزمان با نمایش عمومی ایران خودرو ری را در نمایشگاه خودرو مشهد، کاتالوگ نخستین کراس اوور ملی منتشر شد. ایران خودرو ری را به عنوان یک کراس اوور کامپکت، نمونه ایرانیزه پژو ۲۰۰۸ محسوب می‌شود. ایران خودرو در جریان قرارداد برجامی خود با شرکت پژو، به نقشه‌ها و جزئیات فنی پلتفرم PF1 پژو دست پیدا کرد و توانست در زمان تحریم‌ها نمونه ایرانی این سازه را با نام IKP1 طراحی کند. تارا نیز بر مبنای همین الگو توسعه پیدا کرده است.

مشخصات فنی ایران خودرو ری را

قلپ تپنده کراس اوور ملی موتور جدید EFP است؛ این موتور نمونه ارتقا یافته موتور EF7 توربو است و بر روی ری را ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. طبق اعلام ایران خودرو، ری را می‌تواند در مدت ۱۰.۴ ثانیه سرعت صفر تا صد کیلومتر را طی کند. با وجود وزن بالای ۱۴۲۵ کیلویی خودرو، مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷ لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش اعلام شده که منطقی و مناسب به نطر می‌رسد.

در مرحله نخست تولید ری را، از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE (مشابه تارا و دنا) برای انتقال قدرت استفاده می‌شود. قرار است در ادامه نمونه دستی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی و نمونه اسپرت آن نیز با گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته تولید شود.

ایران خودرو ری را نمای پشت

طبق اسناد منتشر شده از تست تصادف ری را، این خودرو ایمن‌ترین محصول ایرانی ساخته شده تا به امروز محسوب می‌شود. طبق جدیدترین استانداردهای تصادف اتحادیه اروپا، ریرا می‌تواند ۳ ستاره را از موسسات وابسته به این سارمان کسب کند که با توجه به عدم تجهیز خودرو به تجهیزات و سنسورهای کمک راننده نمره قابل قبولی است.

امکانات ایمنی و رفاهی ایران خودرو ری را

ایران خودرو ری را در کنار سایپا آریا پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی بازار خواهند بود. با اینکه طبق وعده ایران خودرو در مراسم رونمایی ری را قرار بود امکانات به مراتب بیشتری بر روی آن نصب شود اما بازهم به سبک تمامی خودروهای وطنی شاهد کاهش امکانات در نمونه تولید انبوه هستیم.

ایران خودرو ری را نمای جانبی

با وجود اینکه مواردی همچون رادار نقطه کور، شارژر وایرلس و ترمز خودکار از روی ری را حذف شده‌اند، برای نخستین بار در یک خودروی داخلی شاهد آپشن‌های جدیدی در سطح خودروهای روز دنیا هستیم که برای خودروساز ایرانی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

امکانات مهم ری را عبارتند از:

  • مالتی مدیا ۱۲ اینچی همراه با ۹ بلندگو
  • کلاستر دیجیتالی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور نور و باران
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • نورپردازی کابین
  • دسته دنده الکتریکی خلبانی همراه با شیفتر پشت فرمان
  • درب صندوق برقی همراه با سنسور پا
  • چراغ‌های مخصوص گردش در سر پیچ‌ها
  • صندلی‌های برقی جلو (۶ حرکته راننده و ۲ حرکته سرنشین) همراه با گرمکن و تنظیم گودی تکیه‌گاه
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد

داشبورد ایران خودرو ریرا

قیمت و زمان عرضه ایران خودرو ری را

چند وقتی است که تولید آزمایشی ری را آغاز شده و قرار است تا در پاییز تولید انبوه آن آغاز شود؛ چنانچه فرآیند فروش ری را به موقع انجام شود، در بهار ۱۴۰۳ شاهد تردد آن در خیابان‌ها خواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها با توجه به سرمایه گذاری قابل توجه ایران خودرو در پروژه ری را و نصب امکانات گران قیمت بر روی آن، قیمت مدنظر مدیران شرکت برای ری را محدوده یک میلیارد تومان است. از آن جایی که کیفیت ساخت محصولات ایرانی به نسبت خودروهای چینی پایین تر است باید دید مشتریان حاضر به پرداخت چنین رقمی برای یک خودروی ایرانی هستند یا خیر.

ایران خودرو ریرا برقی

به نظر شما “ری را” یک خودروی بروز و قابل رقابت با محصولات خارجی محسوب می‌شود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰۷ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خدا رحم کنه به همه مون

    موافقم 107
    مخالفم 26
    1. حسین

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      همه این خودروها سم خالی هستند و فقط دلال جماعت سود می‌کند،باید مردم سایپا و ایران خودرو را تحریم کنند.

      موافقم 107
      مخالفم 23
      1. X

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        جلوش شبیه قیافه کسیه که تا دیروز پرایدشو 500 میلیون گذاشته بود امروز با اخبار جدید به 80 میلیون برگشت

        موافقم 84
        مخالفم 22
    2. Shirko

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اینکه جلوش کپی سانتافه ی جدیده !!

      موافقم 51
      مخالفم 17
    3. زیزیگولو

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4342 ديدگاه)

      همین که دیدم نوشته نوع موتور EF7 دیگه بقیه شو نخوندم

      موافقم 63
      مخالفم 20
    4. فری

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من یک ماه x55پرو خریدم خدا وکیلی رینگ اش می ارزه به بهترین ماشین ایرانی نمی‌دونم چرا ما به زور میخواهیم ماشین جدید تولید کنیم والا بریم سراغ واردات بهتره لااقل اونجوری رقابت بین وارد کنندها بیشتر میشه و مردم ماشین های خوب وبا قیمت مناسب سوار میشن

      موافقم 29
      مخالفم 28
  2. سینا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    موتور به این خوبی! ولی به خاطر گیربکس چینیش جوش میاره :)

    موافقم 25
    مخالفم 48
    1. سپهر

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      عکسای کابینشو دیدم یعنی آشعال ترین متریال با طراحی زیبا! . تو عکسش هم داد میزنه که چقدر بی کیفیته. یه آدم عاقل بشینه فک کنه میفهمه که آقا ایران خودرو بهتریییییییین و به روز ترین ماشینش تارا بوده، چطوری یهو تونسته همیچین کراس اوری با تکنولوژی روز بزنه!؟ اونم با این وضع کشور؟ دست چینی ها درد نکنه بابت پذیرفتن سفارشای ایران

      موافقم 78
      مخالفم 21
      1. بنده خدا

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        داداش این پلتفرمش از برجام مونده بود
        پژو۲۰۰۸

        موافقم 14
        مخالفم 4
      2. رامین

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        تا ابد مرغ هسیایه غاااز استو بس ….
        هعیی ی ی

        موافقم 9
        مخالفم 5
    2. JDM

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (483 ديدگاه)

      کجاش خوبه؟

      موافقم 17
      مخالفم 7
  3. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    حالا تا سرانجام….هزار مدل میگرده….

    موافقم 14
    مخالفم 11
  4. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (154 ديدگاه)

    با این توان و گشتاور چرا شتابش اینقد کمه؟ یه جای کار می‌لنگه🤔

    موافقم 31
    مخالفم 13
    1. Huracan Performante

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      من که میگم شتابش اغراق هم شده! فک نکنم زیر ۱۱ بتونه بزنه

      موافقم 34
      مخالفم 11
    2. کاربر۳

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      عزیز مثل اینکه شما ویران خودرو رو با پورش و بنز اشتباه گرفتی.۱۶۰ اسب ویران خودرو اندازه ی ۱۱۰ اسب پورشه.از مهمترین دلایلش میتونه ناهماهنگی موتور و گیربکس باشه.گیربکس اگه با موتور مچ نباشه شما ۱۰۰۰ اسب هم داشته باشی باز اون حالت استاندارد رو نداره.متاسفانه گیربکسی که ایران خودرو داره برای ۲۰ ساله قبله و الان در کشور های دیگه منسوخ شدس.(البته کل ماشینای ویران خودرو از رده خارجه پلتفرمشون چه برسه به گیربکس)

      ولی بازم بدک نیست.همین که از پژو پراید تونستن پیشرفت کنن هم قابل قبوله.باید ببینیم در تست های جاده ای چطور عمل میکنه؟ایا هندلینگ ماشین خوبه؟ و ایا خوب قیمت میخوره؟(که ازنیکی یکم مهاله😑)🙏

      موافقم 61
      مخالفم 12
  5. ‌ ‌

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2344 ديدگاه)

    من میگم اینو بیخیال بشید این هم قیمت لاماری و تیگو ۷ پرو میشه و ارزش خرید نداره دیگه
    این حرف از من به شما گفتن بود شاید قیمت کارخونه ای کمتر از لاماری و تیگو هفت پرو باشه
    ولی قیمت بازار هم قیمت لاماری و تیگو هفت پرو میشه
    😐

    موافقم 25
    مخالفم 11
  6. 911

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    جواب به متن اخر.
    نه . با اون کیفیت ماشین ها نه.
    اگرم خوب باشه قیمت ماشالله ۲ میلیارد به بالا.

    موافقم 14
    مخالفم 11
  7. amir

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بیشتر میخوره خودروی چینی باشه که دارن به اسم ایرانی مونتاژ میکنن مخصوصا توی طراحی داخلی ماشین پیشرفت زیادی نسبت به بقیه خودرو های ایران خودرو کرده که یکم مشکوکه

    موافقم 37
    مخالفم 12
  8. JoJo

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کابین خودرو هر چقدر هم طراحی به روزی داشته باشه در صورت کیفیت پایین حس خوشایندی نداره .
    متاسفانه کیفیت پایین کابین ری را هم کاملا مشهوده .
    به امید روزی که مردم ایران بهترین ها رو داشته باشند .

    موافقم 36
    مخالفم 6
  9. Behnam1012

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (982 ديدگاه)

    کمر پر کن دیگه چیه 😐😂

    تنظیم گودی صندلی می نوشتین خب

    موافقم 63
    مخالفم 2
    1. سامان اذری

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      یه زمان عسل و کنجد با آجیل میدادن به تازه دوماد
      میگفتن بخور برات خوبه
      کمر پر کنه 🐴🚀💪🤪

      موافقم 67
      مخالفم 3
  10. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    این تحفه رو بیخیال….
    خبر رسیده ۳ روز دیگه…یعنی ششم سپتامبر،تویوتا سنچوری اس یو وی رونمایی میشه!

    موافقم 20
    مخالفم 12
  11. datsun

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3423 ديدگاه)

    قدرت گشتاور رو کاغذ خوبه ولی در عمل میبینی هیچی نیست

    موافقم 19
    مخالفم 4
  12. علی جردن

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (907 ديدگاه)

    آخر این متن نوشته شده <>

    با اضافه کنم که <>

    شما پرشیا و ۴۰۵ بیست سال پیش رو هنوزم کف خیابونا جون دار در حال حرکت میبینی ولی فکر نکنم فردا موتور و لاماری و جک های چینی بیست سال بعد استارت بخورن! الانش قطعات ندارن ۲۰ سال پیش که اصلا گیر نمیاد!!!

    موافقم 30
    مخالفم 9
  13. امیررضا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (261 ديدگاه)

    بطور خاصی نمای پشتی رو خراب کردن. طراحی جلو عاری از هرگونه خطوط ارگانیکه و هیچ فلوی درست و واضحی بین خطوط در نمای جلو و پشت وجود نداره. انگار مسابقه‌ی طراحی در 60 ثانیه گذاشتن از جلو شروع کردن به عقب که رسیدن تو 5 ثانیه خواستن کارو دربیارن. اصول اولیه طراحی اینو میگه که چه طراحی جلوی ماشین شلوغ و چه ساده عقبشم باید مثل جلو باشه. اینجا هیچ توازنی نیست. نمای کناری هم که کپی از سیتروئن سی 3 هست. از هر طرف نگاه کنی یچیزی دیده میشه بجز عقبش که شاااااید از یه چینی گمنام برداشتن.

    موافقم 29
    مخالفم 2
  14. مهزیار

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (440 ديدگاه)

    اگه خود تحقیریاتون تموم شد ما هم یه کلمه بگیم که اولا طراحیش قابل قبوله، امکانات و موتور خوبه
    ایشالا کیفیت هم خوب باشه

    موافقم 28
    مخالفم 45
  15. Soroush

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    مگه قرار نبود سانتافه بشه۷۰۰و سری۷ بشه۲میلیارد؟! چی شد ریرا شد ۱میلیارد!!

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. Bagher

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (120 ديدگاه)

      هنوز تو فکر این هستن پارس بشه 20 میلیون

      موافقم 17
      مخالفم 0
  16. Aref

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    شاید چینی ها تو این رنج قیمت بهتر باشن ولی این ریرا یه چیز خوبی که داره نمی‌خواد برای قطعه اش تو فکر باشی گیر بیاد یا نه هر جا که دوست داشتنی باهاش مسافرت میری تمام ایران هم لوازم یدکی ایرانخودرو هست.

    موافقم 25
    مخالفم 6
  17. روزبه

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    کمر پر کن صندلی راننده آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با حداقل اسم آپشنارو درست بزنین
    اونی که اینارو نوشته تحویل ایران خودرو داده احتمالا قبلا تو کار فروش معجون بوده

    موافقم 8
    مخالفم 6
  18. P.k

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من اولین ماشین کراس اور ایرانی هست و امکاناتش از تمام ماشین های ایرانی بیشتره زیبایی کابین خوبه و متریال و کیفیت بدرد نخور باید باشه خشک خشک اونم شاید
    ولی ماشین خوبی باید باشه بهتر از تارا و شاهین و … بقیه هست که ولی اگه قیمتش با مثلا تیگو 7 پرو یا تیگو8 باشه یا با فیدلیتی و دیگنیتی یکی باشه آدم مگه مغز خر خورده بره اینو بخره اونا کیفیت بدنه با این قابل مقایسه نیست

    موافقم 14
    مخالفم 3
  19. علی ا مولایی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی نمای جانبی و نمای عقب خودرو
    همچنین داشبورد و صفحه کیلومتر شمار افتضاحه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  20. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر خودروی قابل قبولی هم باشه که نیست، مساله ی اصلی اینجاست که برای رسیدن به این نقطه چقدر هزینه دادیم! در دنیای امروز اصرار بر خودکفایی صرف، اصرار بر حماقته.

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. .

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حالا که خودکفایی و سازندگی احمقانس لطف کنید برید به آمریکا و چین و ژاپن بگید صنعتشونو تعطیل کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Enzo Ferrari 2008

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خدا به داد مردم برسه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  22. حسين

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طرح بدنه خوبی دارد اگر چه برای اولین بار است. قیمتش در مقایسه با رقیبان خارجی چینی باید کمتر باشد تا بتواند در بازار مشتری پیدا کند.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. بازنشسته ناامید

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در حد ایکس ۲۲ باید قیمت بخوره ک بتونه یکوچولو ازبازارو بگیره وگرنه بالای ی تومن بااین موتور آشغال و گیربکس انقضاگذشته دناتوربو ناهماهنگ بود بماند این ک بهترین مزیتش بیس ۲۰۰۸ هست ولی خوب اون موتور و گیربکس کجاایناکجا.کابین ومخلفات کمپانی های ایرانی هم ک همیشه آشغال بوده جالبه دوربین عقب همه خودروهای ایرانی بی کیفیت بوده حالا ۳۶۰ درجه زدن درکل فرایند قیمت مهمه چون تا هشتصد تومن نسخه های کارکرده بعضی چینی هاازش سرترن ولی خب ایرانخودرو همیشه تو قیمت گذاری خودشو بنز فرض میکنه و مارو خر

      موافقم 1
      مخالفم 1
  23. شهاب برزگران

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید می گویم به کارکنان زحمت کش ایرانخودرو ، واقعا به شما تبریک می گوییم که این ماشین را طراحی کرده اید.
    این ماشین واقعا ماشین خوبی هست مخصوصاً با موتور EFP و گیربکس دو کلاچه تر که گذاشته اید که واقعا عالی شده است.
    خواهشاً نسخه موتور سه سیلندر با تزریق مستقیم با توربو را حتماً تولید کنید ، بعدش که دیدید که هر دو نسخه به درستی کار کرد نسخه برقی ریرا را تولید و عرضه کنید.
    بعد همه این کار ها را که کردید نسخه های پلاسَش را هم تولید کنید.
    باتشکر از گروه صنعتی ایرانخودرو

    موافقم 4
    مخالفم 10
  24. ارمیا برزگران

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید می گویم به کارکنان زحمت کش ایرانخودرو ، واقعا به شما تبریک می گوییم که این ماشین را طراحی کرده اید.
    این ماشین واقعا ماشین خوبی هست مخصوصاً با موتور EFP و گیربکس دو کلاچه تر که گذاشته اید که واقعا عالی شده است.
    خواهشاً نسخه موتور سه سیلندر با تزریق مستقیم با توربو را حتماً تولید کنید ، بعدش که دیدید که هر دو نسخه به درستی کار کرد نسخه برقی ریرا را تولید و عرضه کنید.
    بعد همه این کار ها را که کردید نسخه های پلاسَش را هم تولید کنید.
    اگر که این ماشین نسخه برقی اش را تولید کنید من تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان خریدارش هستم.
    باتشکر از گروه صنعتی ایرانخودرو

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. پارسا

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا این موتور آشغال شاتون زن رو نمیخایین ول کنین هردفعم ی اسم بهش اضافه میکنین ک ملت نفهمن همون آشغال معروف EF7هستش نمیدونم بخدااونروزی ک وسایل این موتور اصلی بود کسی زیربارش نمیرفت وقتی ماشین دست ملت نرسیداین موتور شد سالار واقعاتعصب و غیرت الکی بجاخونواده رو ماشینمون داریم باباخودشرکت گفت هرساله نزدیک دویست قطعه ازاین موتور بخاطر کیفیت بدیاــهرسالهعوض میشه بعدبزجام ک اومدن این خودرو رو پرتیراژ کنن از شاتون هندی و قطعات بی کیفیت و چینی سم استفاده کردن هرکسی این ماشینو میخاد بخره اول بره ی چندروز دنا سوارشه چون موتور گیربکس همونه.واقعامناسفم واسه کسایی ک بالای پونصد بالای این بدن میشین مث خیلیای دیگه ک تو جاده و خیابون همه ب خریتتون میخندن بابابرین ی ماشین کره ایی بگیرین اینقدخودتونو کوچیک نکنین واسه این آشغالا.والااگه خودمون نمیخریدیم مجبوربودن اینارو پونزده سال پیش تولید کنن حالاباز بعداینکه چندنفرخریدن میان میگن سانتافه رو میزاره تو جیب و توسانو نقطه کرد

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دقیقا !!
        این موتورو دارم ۲بار یاتاقان زده مفت نمی ارزه ، TU5 رو توربو کنن مردم استقبال میکنن.
        با اینهمه دکو پز هم صفر تا صدش به ۹ ثانیه هم نمیرسه ، یعنی مثل یه سراتو یا مزدا ۳ تنفس طبیعی راه میره!
        حالا اگه فردا از کابینش صدای جیر جیر بلند نشه یا فرمونش تو سرعت ۱۲۰ تا نلرزه یا ایرادای دیگه مونتاژی نداشته باشه نهایتا میشه ۶۰۰ تومن با منت بهش پول داد.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  25. علیرضا

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت کارخانه این ماشین بین 550 الی 600 هستش بیشتر از این ارزش نداره و برچسب یک میلیاردی برا این ماشین شوخیه تو بازار آزاد شاید حدود 850 تا 900 باشه که نسبتا برای ماشین صفر تو این کلاس خوبه الان خوده پژو 2008 مدل 97 ، 98 حدود 1300 تا 1600 قیمت داره که در این صورت ارزش خرید ری را بالاتره قطعا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  26. احمدپولادوند

    ۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینکه پژو2008رو ایرانیزه کردن خوبه..ولی اگه قرار باشه قیمتش یک میلیارد باشه ارزش خریدشو از دست میده چون اختلاف زیادی با خود 2008 دست دوم پیدا نمکنه درنتیجه هیشکی اینو ترجیح نمیده..تازه با این قیمت محصولات تیگو با یه اختلاف صد میلیونی انتخاب منطقی تریه..وگرنه اگه قیمتش حال و هوش هفتصد وهشتصد بود با اکره میشد بگی خوبه..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا موتور TU5 رو توربو نکردن بجای این موتوره داغون!!
    بعد صفر تا صد ۱۰ ثانیه همش؟؟
    چرا پس ۲۰۰۸ صفر تا صدش رو ۸ ثانیس؟؟
    کلا دوس ندارن به مردم یه کیفیت خوب ارائه بدن
    اگه یک میلیارد قراره باشه طرف میره پژو ۲۰۰۸ کارکرده میخره که با هر ماشینی کل بندازه
    نهایت ارزشی که میتونه داشته باشه ۶۰۰ تومنه!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  28. محمد

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش با موتور تیوفایو پلاس هم عرضه بشه،هم توان تیوفایو مناسب این بدنس و هم امتحانشو قبلا پس داده و اصطهلاک موتور توربو رو هم نداره
    این ماشین+موتور تیوفایو+گیربکس ۶سرعته ترکیب عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. عباس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    موتورtu5:
    1رادیاتور آب،2رادیاتور بخاری،3رادیاتور روغن موتور،4رادیاتور کولر،5رادیاتور توربو،6توربو،7CVT
    این موتور اگه بیفته تو خرج با لوازم آشغال چینی گریتون رو در میاره حالا میخواد تو ریرا باشه میخواد رو تاکسی
    خود ایران خودرو هم تو هزینه گارانتی این موتور مونده
    آگاه باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. عباس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان همگی ببخشید
    منظورم از پیام قبلی موتورef7 بود
    ی موقع حق موتورtu5 ضایع نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا