سورن پلاس دوگانه سوز توربو به زودی روانه بازار می‌شود

شنبه 3 شهریور 1403 - 13:43
مطالعه 3 دقیقه
soren-plus-cng-turbo
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از عرضه محصول جدید سورن پلاس دوگانه سوز به بازار خبر داد. محصول توربو و CNG ایران خودرو با خروجی...
تبلیغات

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از عرضه محصول جدید سورن پلاس دوگانه سوز به بازار خبر داد. محصول توربو و CNG ایران خودرو با خروجی قدرت 163 اسب بخار و 250 نیوتون متری به عنوان قدرتمندترین خودروی ایرانی خواهد بود.

به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، مهدی رادمنش با اشاره به سورن به‌عنوان یکی از محصولاتی که از این پیشرانه بهره‌مند خواهد شد، گفت: در شرایط کنونی و پررنگ شدن اهمیت کاهش مصرف سوخت، در صورت حمایت از مشتریان خودروهای دوگانه‌سوز، ظرفیت تولید این محصولات به‌راحتی قابل افزایش است. توسعه ناوگان تاکسی‌رانی گازسوز راهکار بسیار موثری در کاهش سبد مصرف بنزین در این ناوگان است که نیازمند حمایت دولت از تاکسی‌رانان برای جایگزینی با خودروهای فرسوده شبکه تاکسی‌رانی است.

وی افزود: موتور EF7 پایه‌گازسوز که سوخت اصلی و پیش‌فرض آن، گاز طبیعی فشرده است، در نسخه توربو از توان و گشتاور بالاتری نسبت به نمونه تنفس طبیعی برخوردار بوده و با توجه به عدم آسیب به اجزای داخلی آن در اثر استفاده از سوخت گاز، استهلاک پایینی داشته و گزینه مناسبی برای ناوگان تاکسی‌رانی و حتی مشتریان عادی به شمار می‌رود. رادمنش ادامه داد: سورن‌پلاس محصولی است که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز مورد توجه است و مشتریان زیادی دارد که با ارتقای موتور آن، رضایت‌مندی بیش‌تری برای مصرف‌کنندگان حاصل خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو گفت: تعامل و تفاهم مناسبی با وزارت کشور برای تولید و عرضه این خودرو در شبکه تاکسی‌رانی صورت گرفته و امکان افزایش ظرفیت تولید و عرضه آن نیز فراهم است. وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو محصول وانت آریسان۲ و سورن‌پلاس به صورت دوگانه‌سوز تولید می‌شوند که با توجه به استقبال مشتریان از این محصولات، آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید آن‌ها وجود دارد.

کپی لینک

مشخصات فنی و ویژگی‌های سورن پلاس دوگانه سوز توربو

پس از ناتمام ماندن پروژه سورن و دنای تمام گازسوز، این‌بار ایران خودرو تصمیم گرفته تا سورن دوگانه سوز معمولی را با کپسول 100 لیتری و پیشرانه EF7 توربو روانه بازار کند؛ پروژه قبلی یعنی استفاده کامل از سوخت گاز و جانمایی کپسول‌ 110 لیتری در کف اتاق به دلیل توزیع نامتوازن جایگاه‌های شارژ CNG در سطح کشور به بایگانی رفت.

سورن پلاس دوگانه سوز توربوشارژ قرار است با هدف افزایش برد خودروهای CNG و افزایش راندمان عملکرد این سوخت پاک بر روی موتور EF7 روانه بازار شود؛ 163 اسب بخار و 250 نیوتون متر اعداد خروجی موتور سورن پلاس توربو با سوخت گاز هستند. عملکرد این خودرو در حالت بنزین ضعیف‌تر از حالت گاز است و سوخت بنزین به عنوان سوخت دوم و غیر تخصصی این خودرو تعریف شده که نهایت خروجی معادل 135 اسب بخار و 180 نیوتون متر ارائه می‌دهد.

با کپسول گاز 100 لیتری، سورن پلاس توربو می‌تواند حدود 400 کیلومتر پیمایش کند که این عدد در نمونه تنفس طبیعی تنها 200 کیلومتر است؛ مصرف ترکیبی سورن پلاس دوگانه توربو با بنزین نیز عدد 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر خواهد بود. سورن پلاس دوگانه سوز توربوشارژ با گیربکس شش سرعته دستی روانه بازار می‌شود و مطابق استانداردهای ۸۵ گانه جدید به امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش فشار باد تایرها و چراغ روشنایی روز مجهز است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.