ایران خودرو

تارا اتوماتیک تیپ V4 با امکانات و تجهیزات جدید از بهمن ماه تولید می شود

با امضای توافق برجام و برنامه‌های پژو برای حضور گسترده در ایران شاهد مونتاژ و واردات خودروهایی همچون پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸ بودیم. در ادامه قرار بود پژو ۳۰۱ نیز به عنوان سدانی اقتصادی و ارزان‌قیمت در خارج از کشور عرضه شود اما خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های ظالمانه این کشور پژو را نیز مجبور به خروج از کشور کرد. در این میان ایران‌خودرو به منظور استفاده حداکثری از فرصت‌های موجود اقدام به اعمال تغییراتی در پلتفرم پژو ۳۰۱ کرد. این پلتفرم که هم‌اکنون با نام IKP1 شناخته می‌شود زیرساخت تارا را تشکیل می‌دهد. در دل این خودرو نیز پیشرانه موسوم به TU5P قرار دارد که در واقع نسخه‌ای بهینه شده از همان پیشرانه مشهور TU5 به شمار می‌رود و قدرت و گشتاورش به ترتیب به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون متر می‌رسد.

ایران‌خودرو در ابتدا نسخه دستی تارا را معرفی و اندکی بعد هم نسخه اتوماتیک آن را با گیربکس ۶ سرعته به نمایش گذاشت. حالا معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو می‌گوید نسخه جدید تارا اتوماتیک با تیپ V4 که تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری خواهد داشت از ماه آبان روی خط تولید خواهد رفت. تارا اتوماتیک تیپ V4 علاوه بر تجهیزات بیشتر در برخی جزئیات ظاهری نیز با برادران استاندارد خود تفاوت خواهد داشت.

ایکوپرس- محسن رضایی منش می‌گوید ایران‌خودرو با عرضه تارا درصدد ارائه محصولی مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیزات روز و طراحی جذاب بوده است. این مدیر ارشد در ادامه می‌افزاید تارا اتوماتیک لوکس‌ترین، مدرن‌ترین و ایمن‌ترین سدان حال حاضر تولید شده در کشور به شمار می‌رود. او اظهار می‌دارد:

 ایران‌خودرو برای مشتریان لوکس پسند تصمیم گرفته تا یک نسخه لوکس‌تر از سدان تارا اتوماتیک فعلی را به بازار ایران عرضه کند که تغییراتی در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی و همچنین در زمینه طراحی ظاهری در آن اعمال شده است

اما نکته جالب اینکه تارا اتوماتیک تیپ V4 همچنان از همان پیشرانه TU5P با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. قطعاً در صورت افزایش قدرت و گشتاور این خودرو مشتریان رضایت بیشتری از سدان جدید ایران‌خودرو داشتند. همچنین نیروی پیشرانه هم همچون گذشته با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.

اما رضایی منش در خصوص تغییرات آپشن های تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه استاندارد به مواردی همچون کیک سنسور یا حسگر پا اشاره می‌کند که با قرار دادن پا در زیر سپر عقب می‌توان صندوق‌عقب را باز کرد. گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، امکان برقراری تماس اضطراری SOS، طراحی کنسول سقفی جدید نسبت به نمونه قبلی، تغییر مکان کلیدهای شیشه‌بالابر و… جزو دیگر تجهیزات این خودرو هستند. این مدیر ارشد به تغییر طراحی صندلی ردیف دوم تارا اتوماتیک V4 هم اشاره می‌کند و می‌گوید یک زیر آرنجی در قسمت میانی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های طراحی تارا به چراغ‌های عقب آن مربوط می‌شد که اگرچه همگام با مد روز جهانی طراحی شده بود اما به خاطر پهنای کم خودرو و چیدمان داخلی چراغ‌ها کمی عجیب جلوه می‌کرد. به همین خاطر در تارا اتوماتیک V4 شاهد گرافیک جدید چراغ‌ها خواهیم بود تا ایران‌خودرو دستی هم بر سر و روی خودرو کشیده باشد.

تارا اتوماتیک با ظاهر و امکانات مدرن‌تر از بهمن‌ماه به تولید انبوه می‌رسد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه تارا اتوماتیک در تیپ V4 با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالاتر نسبت به نسخه فعلی و اعمال تغییرات در ظاهر محصول برای به‌روزرسانی و تطابق با جدیدترین ترندهای روز طراحی در بهمن‌ماه خبر داد. به گزارش ایکوپرس، محسن رضایی منش تصریح کرد: تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه TU5P بهینه شده بهره می برد که موتوری ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت تیپ‌ترونیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود که این گیربکس دارای دو روش رانندگی اسپرت و برفی هم بوده که با کلیدهای تعبیه شده کنار شیفتر دنده می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.
وی در خصوص تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی بیان کرد: این خودرو دارای در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا (Kick Sensor)، گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، تودوزی متفاوت برای صندلی‌ها، تنظیم جلو و عقب برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب داینامیک، چراغ آفتاب‌گیر راننده، چراغ محفظه داشبورد است و دارای چراغ خوشامدگویی درهای جلو (در زیر رودری‌ها) بهره می‌برد که به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پا راننده و سرنشین را روشن می‌کند. رضایی منش افزود: تارا اتوماتیک V4 به آیینه الکتروکرومیک مجهز شده و ضمن استفاده از دستگیره‌های سقفی تاشو برای درهای عقب، دستگیره سقفی تاشو سمت جلو راست که در تارا اتوماتیک فعلی وجود نداشت در این خودرو تعبیه شده است.  وی با بیان این که کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول میانی تارا اتوماتیک V4 به رودری‌ها منتقل شده و به‌ این ترتیب طرح رودری‌ها در هر چهار در تغییر کرده و به موجب آن طراحی کنسول میانی نیز تغییر کرده است، افزود: با توجه به حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی، در هر طرف کنسول یک موبایل باکس به جای آن به تارا اتوماتیک V4 اضافه شده است.

به گفته رضایی منش، در تارا اتوماتیک V4  پارچه جدیدی برای سقف کاذب در نظر گرفته شده و طرح کنسول سقفی آن نیز نسبت به نسخه فعلی متمایز شده و در این قسمت یک جا عینکی هم تعبیه شده است و برای راحتی بیش‌تر سرنشینان در کابین تارا اتوماتیک به ویژه در ردیف عقب، یک زیر آرنجی دو جالیوانی را به صورت تاشو در پشتی صندلی های عقب  تعبیه و در پشت آیینه‌های جانبی نیز دو عدد توییتر برای بهبود سیستم بلندگو خودرو اضافه شده است. وی با بیان این که تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی در طراحی کابین محدود نمی‌شود، تصریح کرد: ایران خودرو با هدف به‌روزرسانی ظاهری تارا اتوماتیک V4 چراغ های عقب با گرافیک جدیدی را بر روی این خودرو نصب کرده که ضمن بهبود در کیفیت نورهای آن، زیبایی جدیدی به خودرو بخشیده است و علاوه بر آن آنتن کوسه ای نیز جایگزین آنتن میله‌ای این خودرو شده است.

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اظهار کرد: تارا اتوماتیک تیپ V4 در مجموع دارای امکانات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب بوده که کامل‌ترین و لوکس‌ترین سدان تولیدی در داخل ایران است. این خودرو با اتکا به چنین تجهیزاتی به خوبی توانایی رقابت با خودروهای هم رده وارداتی را دارد.

رضایی منش با اشاره به برنامه تولید این محصول در بهمن ماه، تصریح کرد: می‌توان پیش‌بینی کرد که اولین عرضه نسخه لوکس‌تر تارا اتوماتیک به بازار در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خواهد بود. رضایی‌منش تاکید کرد: ایران خودرو نوین مطابق با خواسته مشتریان خود گام بر می‌دارد و محصولاتی مطابق با نیاز آن‌ها و قابل رقابت در بازارهای صادراتی را عرضه می کند و تارا اتوماتیک V4 نیز نتیجه چنین رویکردی است. اگرچه تولید تارا اتوماتیک V4 با تجهیزات جدید حرکت مثبتی تلقی می‌شود اما استفاده از واژه‌هایی همچون لوکس برای خودرویی که معادل آن یعنی پژو ۳۰۱ در بازارهای جهانی محصولی اقتصادی و رده متوسط محسوب می‌شود جای تأمل فراوان خواهد داشت. اساساً در بازارهای جهانی معیارهای مشخصی برای خودروهای لوکس وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازه قیمتی، متریال بکار رفته در کابین، کیفیت سواری، جایگاه برند و محصول در بازار و… اشاره کرد. احتمالاً قوی‌ترین شاخصه‌ای که خواهد توانست لوکس بودن تارا اتوماتیک V4 را نشان دهد قیمت آن خواهد بود!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. حسن لاچیانی

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای کاش می‌شد ایران‌خودرو و سایپا، دست از این گنده‌کاریهای محصولاتشون بر میداشتن، مثلا چی میشه خط تولید‌تون را عوض کنید، چی میشه با خودروساز‌های خارجی قرارداد ببندید که خودروهای استاندارد و جدید را بیارن روی خط تولید، ما نمیگیم تولید نکنید، میگیم درست تولید کنید، آخه چرااااااااا فکر میکنید خودروهاتون خیلی خوبه، پس چرا اصلا صادرات نداریم ، چراااا کسی خودروهای شما را قبول نداره؟ ….

    موافقم 231
    مخالفم 64
    1. RENAULT5

      ۱۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      پراید تاکسی صادراتش زیاده به عراق

      موافقم 76
      مخالفم 31
      1. محسن

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        کشور ب درد بخور منظورش بود

        موافقم 47
        مخالفم 12
    2. mahan

      ۱۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (139 ديدگاه)

      تنها مزیت این ماشین و امثال این مثل پارس و کلا ماشین های ایرانی،صفر بودن و فراوان بودن قطعات هست که میگن برای شاهین الان بعضی قطعه ها گیر نمیاد نمیدونم این موضوع برای تارا هم صدق میکنه یا نه.به غیر از این موارد هیچ ارزشی ندارن از لحاظ کیفی و ایمنی و سر و صدای کابین مشکلات برقی هیچی نمیگم خودتون میدونین .اما واقعا باید بپذریم که پیشرفت داشته ایران خودرو ولی این پیشرفت ناچیز اونم تو سال 2022 و 2023،هیچ ارزش و جایگاهی نداره.فقط تو ایران به قولی صف میکشن واسش.

      موافقم 114
      مخالفم 27
    3. امید

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      بجز اینکه این دو شرکت،دولتی هستن و طبیعی است که به دنبال ساخت محصول با کیفیت نیستن،که حتی اگر هم بخواهند شرکای معتبری داشته باشند و محصولات بهتری بسازند هم،شرایط اقتصاد و بخصوص سیاست کلان کشور که به تحریم های خارجی و خود تحریمی های داخلی منجر شدن هم اجازه این کار را نمیده که صادرات را هم شامل میشه،یعنی حتی اگر همین محصولات هم خریدار داشته باشد،چون شرایط تجارت عادی وجود ندارد پس همان تعداد خریدار هم کمتر شده و اگر صادراتی هم صورت بگیره،شرایط معامله با روش های مرسوم متفاوت خواهد بود.

      موافقم 31
      مخالفم 10
    4. .......

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش اطلاع نداری حرف نزن
      ایران خودرو تارا رو به روسیه و ونزوئلا و ارمنستان صادر کرده

      موافقم 57
      مخالفم 60
      1. محسن

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        به به چه کشورای پیشرفته ای.چه بازار گسترده ای.صادرات ینی تویوتا ک کل جهان رو دربر گرفته.دوتا کشور بدبخت تر از خودمون چهار تا لگن فرستادن دیگ این حرفارو نداره

        موافقم 67
        مخالفم 40
      2. رضا

        ۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        وقتی مجانی بدن معلومه صادرات خواهد داشت با همون قیمت ونزوئلا چرا به مردم خودمون نمیفروشن

        موافقم 40
        مخالفم 24
    5. لقمانی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بابا قراره چراغ های بدشکل عقبش رو عوض کنند و قرار بوده از بهمن بیاد بازار هنوز تا الان نیومده اردیبهشت ۱۴۰۲ رو به اتمام هنوز نتونستند از شر این چراغهای زشت عقبش مردم رو خلاص کنند حالا بماند تغییرات اصلاحی بعدی

      موافقم 24
      مخالفم 5
  2. موحد

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان دقیقا چی شد که به این میگن لوکس؟!!! خخخخ به خاطر تغییر جایگاه شیشه بالابر؟!!! مسخره بازی به تمام معنا

    موافقم 103
    مخالفم 42
  3. پژمان

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ببخشید من برنده تارا اتوماتیک مهر 1402 دو شده ام آیا تارا V4 تحویل می دهند ممنون میشم پاسخ دهید

    موافقم 98
    مخالفم 14
    1. آزاد

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با یکی فیلمی یا کلیپی از تاراv3 یا v4 بزاره قیمت تقریبی هم اعلام کنه

      موافقم 32
      مخالفم 5
    2. دهه شصتی جنگ دیده وتحریم شده

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام.من پارسال بهمن ماه تارااتوماتیک برنده شدم،چندروزدیگه تحویل میدن،گفته بودن اواخرپاییزامسال تارااتومات رو باچراغ عقب گرافیک جدیدوهمچنین شیشه بالابر و رودری جدید تحویل میدن حتی۱۲تومن بابت رنگ خاص(نانوسرامیک)دادم،حالا اینجا نوشتنV4بااین تغییرات…که اگر اینطورباشه اصلا اون شکل قبلی رو دوست ندارم وبایدبفروشمش،ماشین شماهم بااین تفاسیر حتماV2خواهدبود

      موافقم 18
      مخالفم 13
      1. امید

        ۲۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        شاید دلیل تاخیر در تحویل تارا اتوماتیک این باشه که تجاری سازی سری v4 شروع شده و آن مدل را تحویل بدن البته که معمولا در چنین شرایطی ایران‌خودرو طرح تبدیل میده و اینکه تغییر قیمت و اختلاف آن با قیمت قرارداد اولیه را در دعوتنامه ای که می‌فرستن،اعلام میکنن…

        موافقم 11
        مخالفم 4
    3. ابوالفضل

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ار دعوتنامه بیا صد در صد بهت میگن اینم داریم گرونتره البته اگه اتومات برده باشی شایدم تو دنده ایم اینحوری باشه صد درصد پول بیشتر میگیرن مثلا ده میلیون یا بیست میلیون گرونتر اگه بخوای میدنت

      موافقم 13
      مخالفم 7
    4. امید

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      سلام.ایرانخودرو محصولاتش را با کد مشخص می‌کنه که تفاوتشان در مشخصات فنی و بیشتر،آپشن است و در بیشتر مواقع،همان کدی که فروخته را تحویل میده مگر اینکه دیگر آن کد را تولید نکند و محصول با آپشن متفاوت را متفاوت را داشته باشد و یا آن کد محصول به دلیل محدود شدن ساخت و جایگزین شدن ش با کد محصول جدید نیاز به زمان بیشتری برای تحویل است که در این مواقع،طرح تبدیل ارائه میدهد تا خریدار انتخاب کند که همان مدل را تحویل بگیرد و یا طرح تبدیل را انتخاب کند که در این صورت،تفاوت قیمت دو کد محاسبه شده و اگر بیشتر از مبلغ قرارداد اولیه باشد باید مشتری به شرکت پرداخت کند و اگر کمتر باشد،آن اختلاف را شرکت به خریدار پرداخت می کند.

      موافقم 9
      مخالفم 3
    5. جواد

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام ببخشید من برنده تارا اتوماتیک آذر ۱۴۰۲ دو شده ام آیا تارا V4 تحویل می دهند ممنون میشم پاسخ دهید

      موافقم 15
      مخالفم 4
  4. آزاد

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا کسی که اینقدر اطلاعات دقیق دارد .اینقدر کم کار هست و مطلبی نمی زند

    موافقم 6
    مخالفم 7
  5. محمدحسین

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام قرار است در مرداد 1402 یک دستگاه تارا اتوماتیک اگر قسمت باشد به من تحویل دهند آیا v2 میدهند یا v4 ممنون میشوم حتما پاسخ بدهید چون میخواهم بدانم چقدر پول مابقی را باید آماده کنم

    موافقم 20
    مخالفم 8
  6. آرمان

    ۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی میدونه تیپ جدید کی به بازار میاد؟؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. امید

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      هرگاه فروش ش شروع شد یعنی تجاری سازی ش شروع شده و بر اساس زمان تحویل ش میشه گفت که چه زمانی تحویل میدن و میاد توی بازار.خودشون میگن انتهای ۱۴۰۱ یا ابتدای ۱۴۰۲.

      موافقم 3
      مخالفم 5
  7. TESLA

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    یک جوری توی سرتیتر نوشته بودید : لوکس ، که من فکر کردم الان یه چیزی در حد لکسوس es یا مرسدس e کلاس ساختن 🤣🤣🤣🤣😂😂🙌🙌🙌

    موافقم 23
    مخالفم 17
    1. مصطفام

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظرم باید کار درست کرد، منصفانه به فکر اعتبار خود و هزینه کرد مشتریان بود، و بعد از چندین و چند کار تحسین برانگیز، اجازه داد مردم خود این واژگان رو برای محصول یک شرکت به کار ببرند. دغلبازی رو که هر آدم بی ارزش خودنشناسی بلده. میگه:
      مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید..
      خوشتر آن باشد که سر دلبران… گفته آید در حدیث دیگران.
      فعلا با پلاستیکهای خشک و گاهی بازیافتی نمیشه گفت لوکس. یا تغییر جای کلید بالابر ماشین رو لوکس نمیکنه. البته خب زحمت بسیاااار کشیدن هم در طراحی اصلی فرانسوی و هم در ایرانخودرو برای ارزان سازی و قابل سازی خودرو در بازار کمپول داخلی. از یک خودروساز دیگه ماشین دیدم، کلا که پلاستیکها بوی بد میدن ولی روکش پلاستیکی روی آفتابگیر رو کندم.. بوی مواد که به دماغم خورد بوی سگگگگگگ میداد(البته توهین میشه به سگ، اصطلاحا گفتم. انگار جرز یک فاضلاب صدساله رو ماده خام تولیداتشون کرده باشن).. تارا که تلاش کرده، سایپا هم ان شاء الله تلاش خواااااهد کرد.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. سهیل

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هیچی نمیدونی نظر نده، خب اگه در حد لکسوس و بنز ساخته بودن که با همون قیمت لکسوس و بنز بهت میدادن، لکسوس و بنز میخوای باید ۱۵ میلیارد بدی، ماشینا رو با هم قیمت خودش می‌سنجند، نادان نباش

      موافقم 4
      مخالفم 3
  8. Bmwgg6

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    دوستان یک سوالی در ذهنم بود که اصلا گشتاور چیه و به چه درد میخوره؟ یعنی تو صفر تا صد و سرعت تاثیرش چجوریه؟

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. JooJoo

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      گشتاور یعنی نیرویی که فلایویل رو میچرخونه
      هرچقدر بیشتر باشه یعنی موتور ماشین نیروی بیشتری تولید میکنه

      حالا فرقش با توان چیه؟
      توان از ترکیب گشتاور با دور موتور بدست میاد.
      مثلا گشتاور موتور فیدلیتی 230 نیوتون متره ولی حداکثر قدرتش 155 اسب بخاره چون فقط تا دور موتور 5500 میتونه دور بگیره
      از اونور کیا سراتو سایپایی گشتاورش 194 نیوتون متره ولی قدرتش 156 اسب بخاره چون تا دور موتور 6200 دور میگیره یعنی بازه ی گشتاوری بیشتری رو ارائه میده

      مثلا لامبورگینی اونتادور گشتاورش 720 نیوتون متره ولی چون تا 8700 دور میگیره قدرت موتورش 770 اسب بخاره
      از اونور شورلت کوروت Z06(C7) گشتاورش 880 نیوتون متره ولی فقط تا 6500 دور میگیره و در نهایت 650 اسب بخار قدرت تحویل میده

      گشتاور یعنی نیروی بدست اومده از موتور. حالا هرچی موتور بتونه توی دور بالاتری گشتاور تحویل بده قدرتش بیشتره

      موافقم 39
      مخالفم 2
      1. مصطفام

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ایول جوجو آدم حسابی ناب به تو میگن.🤗💪

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. دهه شصتی جنگ دیده وتحریم شده

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام.گشتاور تقریبا به کشش ماشین ربط داره وزیادبه شتاب مربوط نمیشه،مثلا میتونن ازتوان موتور شتاب وگشتاور های کمتر وبیشتر بگیرن با توجه به نظرمهندسین طراح ونوع موتوروجعبه دنده.

      موافقم 3
      مخالفم 6
    3. توحید

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بله تاثیر میذاره، به کشش ماشین مربوط میشه ، مثلاً شاید تو پراید برای اینکه ماشینو بدی دنده چهار باید تقریبا سرعت شصت کیلومتر رو رد کنی ولی تو سورن با سرعت چهل تا هم اگه بدی دنده چهار ماشینو می‌کشه و کم نمیاره موتور، اطلاعاتم کامل نیست امیدوارم مطلب و رسونده باشم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  9. ایران

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (341 ديدگاه)

    لااقل یه ۱۳۰ یا حداقل ۱۲۰ اسب از موتور میکشیدید که اونی که اینو میخره لااقل دلش خوش باشه که از نسخه های قبلی از نظر فنی بهتره سدان لوکس هیییی

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. توحید

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فک کنم با یه ریمپ حرفه ای و یه تقویت جزئی تا 128 اسب قدرت میگیره

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. امید

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      قراره سال آینده(احتمالا از تابستان ۱۴۰۲) تارا را با موتور ۳f3l تولید کنن که ۱۲۰ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنه.

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. لقمانی

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بعد از دو ماه گذشت از سال ۱۴۰۲ هنوز با چراغ جدید و اصلاح شده عقبش رو نفرستادن تو بازار بعد می خوای موتور جدید بزارن

        موافقم 7
        مخالفم 0
  10. Alan.r

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    مرسدس مایباخ و رولزرویس باید به فکر ارائه محصولات جدید با توان رقابت با تارا باشند البته شانس چندانی ندارند

    موافقم 19
    مخالفم 6
  11. مهردادکمال

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1851 ديدگاه)

    یه فکری برای طراحی افتضاحش در قسمت عقب کنین

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. امید

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      فقط گرافیک داخل چراغ عقب تغییر میکند و به مدل نئونی تبدیل میشه…

      موافقم 14
      مخالفم 1
  12. M

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با این موتور ضعیف و چراغهای زشت و دنده اتومات که هم خونی با موتور نداره و تقه میزنه و کند عوض میشه اصلا ارزش نداره دنا اتو خیلی خوبه واقعا بهتر از این اشغال هست فعلا با این شرایط و اینکه خودرو دیگری نیست دنا بهترین گزینه هست که سال اینده داشبورد و صندلی برای فضای سرنشین عوض میشه کابین بهتر میشه و تمام این آپشن‌های هم روش نصب میشه دنا سال جدید

    موافقم 2
    مخالفم 21
  13. مجید

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود..برا چی این اپشنها رو برا تارا دستی نمی‌زارن .زشته بخدا رینگ ماشین اول ایران خودرو فولادی باید باشه.رینگ آلومینیومی بزارید.هر کاری میکنید برا دو تا نوع انجام بدید .بخدا من اینقدر تبلیغ تارا کردم اشتباه کردم خیلی.یه سوال من قراره اردیبهشت سال جدید تحویل بگیرم میتونم در خواست اتوماتیک بدم

    موافقم 2
    مخالفم 4
  14. علیرضا

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تارا واژه ایرانیست،سیصدویک اسمی برای یکی از محصولات بابالاترین کیفیت کمپانی پژو در فرانسه
    خدمت مهندسین عزیزیکه سالهادرصنعت خود انگلیس و فرانسه روزگارسپری میکنندلطف کنیدارزشهاراحفظ کنید
    نه کیفیت به اندازه اسم آنهاست،حیف واژه تاراکه آنهابرای بالاترین کیفیت وآسایش ورضایت تمام سلیقه ها استفاده میکنندارزش غائل نیستید.
    من تارا خریدم هنوز چندتا نمایندگی رفع ایرادنتوانسته بکنند

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. علی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به هر حال ایران خودرو بهتر از سایپا س من ماشین یه سال تحویل رو یه سالو نیم طولش داد بعدم کلی آپشنا را حذف کرد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. مجید

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همون چراغ رو عوض کنن کار خیلی بزرگی کردن 😂الان اولین دردسر تعویض همین چراغهای زشته که معلوم نیست طراحش کدوم بی سوادی بوده.. طرف باید حدود ده تومن پول یه تیکه پلاستیک رو بده… مشکلی که در این مجموعه ها هست اینه که تا 22بهمن یا هید فطری چیزی نباشه خط تولید جدید راه نمیندازن. بعد نمیگن دو مدل عرضه کنیم. میگن یه مدل. خب، تا بخوان همین موارد جزء رو عملی کنن، شورای رقابت قیمت گذاری کنه یه چندسال طول میکشه… وگرنه بگن بهمن ماه، خب الان برای دور سوم باید تارا وی فور هم جزء ماشین های انتخابی باشه… اما برای 207 ببینید چی شد؟ چون یه چن هزار تا موتور تیو3 داشتن، باید ازش سود می گرفتن، دیگه نمیگن اینارو بذاریم برای گارانتی یا همون دویست و شش رو تا آخرین موتور عرضه کنن. فقط بلدن سمبل کنن و قیمت رو ببرن بالا. کیفیت رو بیارن پایین. من خودم خیلی از تارا خوشم میاد، اما الآن نمیدونم این مدل وی 4 کی میاد؟ بعد سیستم فروش گنگه. این طرح جوانی جمعیت بدترین اتفاق و تصمیم مجلس بود. مادر ماشین میخواد چکار؟ چرا عرضه نداشتن بگن خونه میدیم؟ الان کل بینالود شده هایما، بعد میگن اینا واسه مادرانه. خب، مادرانم میگیرن و میفروشن… بعد میگن چرا دلالی هست… بنظرم اگه تا دور سوم عرضه نشه و ماشین چینی هنوز مونده باشه و این شرکتها بیان، برد با خرید چینی هاست. من میخوام هشتصد نهصد تومن غدم ماشینی که ایمنی بدنه نداره، خب میرم تو سیستم یکپارچه، یه ماشین چینی می نویسم که نمیگن لوکس، میگن یه ماشین ارزون و اقتصادی چینی… حالا حالاها این تارا نمیاد.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. نرگس مهرابی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه زمانی v4 تحویل میدین؟ ما پارسال بخاطر تارا v4 ثبت نام کردیم،اما الان میگن همون مدل قدیمی بهتون تعلق میگیره…
    چرا؟ شما دو ساله از مدلv4رونمایی کردین،به گفته خودتون،یکساله تو خط تولید قرار گرفته،پس کو؟؟؟
    انقدر ایرانخودرو بی در و پیکره که هر کاری دلشون میخواد میکنن،وقتی نظارت و بازرسی صورت نمیگیره همین میشه….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. ایرانی

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قویترین شاخصه که لوکس بودن را نشان میدهد قیمت آن است،یعنی چه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا