تارا V4 توربو در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شد. نسخه جدید تارا اتوماتیک با موتور EF7 پلاس توربو از نیمه دوم امسال جایگزین تیپ اتوماتیک V4 با موتور تیوفایو پلاس خواهد شد.
به گزارش پدال، در نمایشگاه خودروی شیراز، ایرانخودرو از نسخه جدیدی از تارا توربو رونمایی کرد که بهجای موتور TU5 پلاس، حالا به پیشرانه EF7 پلاس توربوشارژ مجهز شده است. این موتور همان نمونهای است که پیشتر روی ریرا نصب شده بود و حالا در قالب جدید روی تارا هم عرضه میشود.
موتور EF7 پلاس توربو یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری چهار سیلندر است که با توربوشارژر، قدرتی در حدود ۱۶۰ اسببخار و گشتاور تقریبی ۲۴۰ نیوتنمتر تولید میکند. این موتور با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نسل هفتم DAE هماهنگ شده است. هنوز جزئیات فنی دقیق مثل شتاب و مصرف سوخت بهطور رسمی اعلام نشده، اما میتوان انتظار داشت عملکرد آن از دنا پلاس توربو بهتر باشد.
از نظر ظاهری و آپشنی، به جز تغییر گرافیک چراغهای عقب برای بار سوم! (در نمونه نهایی) تفاوت خاصی بین این نسخه جدید و تارا V4 قبلی دیده نمیشود و همچنان همان ویژگیهای بدنه و کابین حفظ شده است. هدف اصلی این بهروزرسانی، جایگزینی پیشرانه تیوفایو پلاس با نمونه TC7 پلاس بوده که به نظر میرسد با این اتفاق شاهد یک ارتقا جدی در بحث توان حرکتی این خودرو باشیم.
قیمت تارا V4 توربو اتوماتیک با موتور ریرا
قیمت پایه تارا اتوماتیک با موتور ریرا EF7P-TC، محصول جدید ایرانخودرو توسط این شرکت، یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است که با احتساب هزینه های جانبی و مالیات قیمت نهایی حدود ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
بیست و دومین نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ از ۲۰ام تا ۲۳ام خردادماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان و علاقهمندان حوزه خودرو میباشد. پدال نیز در این نمایشگاه حضور داشته و این رویداد خودرویی را پوشش میدهد.
همایون
۲۰ خرداد ۱۴۰۴یادمه یکی از صفحات خودرویی که الان اسمش یادم نمیاد تستش کرده بود میگفت هندلینگش در حد بیامو سری سه خودمه!!!!البته که ایرانخودرو همیشه تو نمونههای تولیدی قابلیتهای حرکتی رو به طرز محسوسی نسبت به نمونه آزمایشی کاهش میده نمونه آزمایشی حتی هزار تا دوهزار تا دور موتور بالاتری دارند تا نمونه آزمایشی
elijah 2001
۲۰ خرداد ۱۴۰۴همش تبلیغه باور نکن
دو روز دیگه خبر میاد همه ی تارا ها چپ کردن
محمد مهدوی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴این پیشرانه فوقالعاده قویه
آرمان
۲۰ خرداد ۱۴۰۴موتور ef7 اگه با کیفیت تولید میشد و از سنسور ها و قطعات الکترونیکی بوش و زیمنس استفاده میکردن،قطعا بهترین موتور ممکن در ایران میشد،ولی مونتاژ ضعیف و پلتفرم برقی و قطعات و کامپیوتر چینی بسیار بی کیفیت که همینم میتونستن از نمونه های چینی تحت لیسانس بوش استفاده کنن ولی همونم ازش دریغ کردن،تبدیل شده به موتوری که همیشه ایراد الکتریکی داره و یکی از سنسورها یا ریل های سوختی اش بیش از ۱۰ میلیون تا ۳۰میلیون قیمت دارن و با عوض کردن،بازم همون مشکلات زیر ۳۰هزار کیلومتر شروع میشه
حالا توربو باشه با این بنزین پر از رطوبت ایران و اکتان پایین،قطعا خیلی زود دچار خوردگی و تحلیل سرسیلندر و پیستون ها میشه
چرا از دانگفنگ که شریک پژو و رفیق ایرانخودرو هستش،موتور تیو فایو تحت لیسانس وارد نمیکنن،بخدا نهایت ۱۰۰۰دلار گرونتر از هزینه ساخت موتور ef7توربو باشه و میشه ۷۰میلیون برای اینا که ارز ارزون از بانک مرکزی میگیرن و شما ۱۰۰میلیون گرونتر بفروش بخدا همه مشتری ها راضی هستن حداقل زیر ۱۰۰هزار کیلومتر تعمیر موتور پیاده نمیشن و زود زود خراب نمیشن
Ali
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز من دنا پلاس توربو مدل ۴۰۳ دارم ۱۸۰ هزار کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم درسته بعضی موقع ها چراغ چک روشن میشه یا با ریست کردن خودم یا اینکه تا سه چهار ساعت میمونه خودش خاموش میشه منم تا حالا به هیچ مکانیکی نشون ندادم و ی ایرادی هم که باز بعضی موقع ها اتفاق نیفته و خدارو شکر خود به خود رفع میشه خطای دوربین دنده عقب هستش بنده تا حالا سه بار تسمه تایم عوض کردم و یک بار دیسک ترمز چرخ های جلو درسته هر سه بار که باک بنزینش آموزش وسط میشه بنزین میزنم یک عدد مکمل میریزم تا جلوگیری از ناک کنه البته ناگفته نماند همان روز که دنا پلاس بنده تحویل گرفتم اولین کاری که کردم بردم ریمپ زدنند تا هم مشکل سوخت حل بشه هم تاخیر دریچه گاز، و وقتی ریمپ میزدم مکانیکی بهم نشون داد که ایران خودرو برای اینکه کمی از قدرت موتور و شتاب ماشین پایین بیاد از دریچه گاز پژو۲۰۶ موتور تیو فایو روش گذاشته بنده هم فوری اون موقع که دریچه گاز سمند سورن توربو دو میلیون هفتصد بود خریدم و روش بستم و دریچه کارخانه هم نگه داشتم باور کنید الان شتابی که تو داینو میزنند هشت و نیم ثانیه شده نه موتور ناک میزنه نه ایرادی داره البته گوش شیطون کر😁😁 عزیز من اگه میخواهی موتور ef7برات با کار کرد بالا کار کنه باید باید باید بهترین روغن موتور استفاده کنی و طبق گفته کارخانه روغنی که استفاده میکنید سر موقع عوض کنی به خداوندی خدا بهترین خودرو در حالی که در کشور موجود هست من چندین ماشین چینی از قبیل لیفان ۸۲۰ لیفان ۵۵۰ انواع ام وی ام داشتم هیچ کدام نه شتاب دنا پلاس داشتند نه استهلاک قبل دنا پلاس سورن توربو ۹۶ هزار تا داشتم که هم زمان لیفان ۸۲۰ هم برای خانم خریدم نزدیک ۴۰ هزار کیلومتر نشده بود که ی هزینه نزدیک ده میلیونی رو دستم گذاشت فروختم با اصرار خانمم دوباره ام وی ام ۵۵۰ خریدم اونم تو جاده قزوین تهران شیلنگ هیدرولیک فرمان ترکید و هزینه ای رو دستمون گذاشت که نمیخوام اینجا بگویم به چه خودروهای چینی پول دادیم چه بلاهای سرمون آورد که هایما است ۷ خریدم اونم نزدیک نود هزار کار کرده خدارو شکر تا حالا هزینه بغیر روغن و بنزین چیزی نکرده ام .دنا پلاس ی مشکل اساسی که داره آدم های مثل بنده که ۱۹۰ قدم هستش بخاطر طراحی بد داشبورد تنگ شده من راضی هستم دوباره سورن توربو تولید بشه با امکانات کمی که داره باز دنا رو میفروشم سورن توربو میخرم واقعا صندلیهایش راحت هستند تو مسافرت های طولانی مسیر مثل دنا اذیت نمیشه. درسته اگه بگفته شما و مکانیکم حتی این را به بنده پیشنهاد داد که از ایسیو بوش بخرم و رو ماشین بذارم اما چون باید کلی از سیم کشیش فرق میکرد و یک هفته ماشین باید میخوابید از تنبلی نکردم اما باز خدا را صدهزار مرتبه شکر که بیشتر مسافرت هامون با دنا رفتیم و تا حالا ۱۸۰ هزار کیلومتر هم کار کرده و حتی یک شب تا صبح چون خسته شده بودم تو پمپ بنزینی زدیم کنار توش خوابیدیم و موتورش تا صبح کار میکرد که از سرمای زمستان اذیت نشیم چیزی به موتورش یا گربکسش حتی جلوبندیش هم تا حالا چیزی نشده اونای که میگن شاتون میزنه من حاضرم طرف بیاد صدها کیلومتر بالای ۱۶۰ کیلومتر باهاش رانندگی کنم وشرط ببندم که این موتور واقعا جان سخته شاید موتورهای که شاتون زده بخاطر دیر عوض کردن روغن موتور هست این موتور به روغن موتور خیلی حساس هست هر کی سمند یا سورن یا دنا حتی بدون توربوش داره باید سر موقع روغنش عوض کنه همین و بس
به امید آن روزی که مثل دهه ۵۰ در کشورمون خودروهای مثل شورلت کادیلاک بیوک آریا با کیفیت بالا تولید بشه و انشالله مدیران بی عرضه و بیکفایت نسلشون تو این کشور منقرض بشه دیگه تو جاده هامون اینقدر از هم وطنهامون نبینیم که جانشان را از دست دادند
Avan
۲۱ خرداد ۱۴۰۴میگم چطور در یک سال ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرده! من هیچ موقع بیشتر از سالی ۲۰ هزار کیلومتر نتونستم از خودرو استفاده کنم.
گاس فرینگ
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فامیل ما دنا پلاس توربو مدل ۹۷ داشت خیلی راضی بود یکی دو سال بعد دوباره رفت یه مدل ۱۴۰۱ صفر خرید یک سال نشده فروخت
JaMsHiD-B
۲۰ خرداد ۱۴۰۴منقرض نمیشن این آت و آشغالا
بدون نام
۲۰ خرداد ۱۴۰۴دیگه آشغال هم نمی تونی بخری برو خوب شو بخر
محی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴گیربکس دستی اش رو هم بدن میتونه بد نباشه به نسبت بقیه ماشین داخلی ها
yektachafi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴😂
مهردادکمال
۲۰ خرداد ۱۴۰۴یه روز از خواب پاشی ببینی همه چی تغییر کرده و حال ایران از همیشه بهتر شده….
رستگار
۲۰ خرداد ۱۴۰۴خدا از دهنت بشنوه.انشاله با گریه شوق وشادی به خیابان بیاییم تا پایان ظلم وستم وغلرت ورانت را جشن بگیریم
Ali nagepour
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز من دنا پلاس توربو مدل ۴۰۳ دارم ۱۸۰ هزار کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم درسته بعضی موقع ها چراغ چک روشن میشه یا با ریست کردن خودم یا اینکه تا سه چهار ساعت میمونه خودش خاموش میشه منم تا حالا به هیچ مکانیکی نشون ندادم و ی ایرادی هم که باز بعضی موقع ها اتفاق نیفته و خدارو شکر خود به خود رفع میشه خطای دوربین دنده عقب هستش بنده تا حالا سه بار تسمه تایم عوض کردم و یک بار دیسک ترمز چرخ های جلو درسته هر سه بار که باک بنزینش آموزش وسط میشه بنزین میزنم یک عدد مکمل میریزم تا جلوگیری از ناک کنه البته ناگفته نماند همان روز که دنا پلاس بنده تحویل گرفتم اولین کاری که کردم بردم ریمپ زدنند تا هم مشکل سوخت حل بشه هم تاخیر دریچه گاز، و وقتی ریمپ میزدم مکانیکی بهم نشون داد که ایران خودرو برای اینکه کمی از قدرت موتور و شتاب ماشین پایین بیاد از دریچه گاز پژو۲۰۶ موتور تیو فایو روش گذاشته بنده هم فوری اون موقع که دریچه گاز سمند سورن توربو دو میلیون هفتصد بود خریدم و روش بستم و دریچه کارخانه هم نگه داشتم باور کنید الان شتابی که تو داینو میزنند هشت و نیم ثانیه شده نه موتور ناک میزنه نه ایرادی داره البته گوش شیطون کر😁😁 عزیز من اگه میخواهی موتور ef7برات با کار کرد بالا کار کنه باید باید باید بهترین روغن موتور استفاده کنی و طبق گفته کارخانه روغنی که استفاده میکنید سر موقع عوض کنی به خداوندی خدا بهترین خودرو در حالی که در کشور موجود هست من چندین ماشین چینی از قبیل لیفان ۸۲۰ لیفان ۵۵۰ انواع ام وی ام داشتم هیچ کدام نه شتاب دنا پلاس داشتند نه استهلاک قبل دنا پلاس سورن توربو ۹۶ هزار تا داشتم که هم زمان لیفان ۸۲۰ هم برای خانم خریدم نزدیک ۴۰ هزار کیلومتر نشده بود که ی هزینه نزدیک ده میلیونی رو دستم گذاشت فروختم با اصرار خانمم دوباره ام وی ام ۵۵۰ خریدم اونم تو جاده قزوین تهران شیلنگ هیدرولیک فرمان ترکید و هزینه ای رو دستمون گذاشت که نمیخوام اینجا بگویم به چه خودروهای چینی پول دادیم چه بلاهای سرمون آورد که هایما است ۷ خریدم اونم نزدیک نود هزار کار کرده خدارو شکر تا حالا هزینه بغیر روغن و بنزین چیزی نکرده ام .دنا پلاس ی مشکل اساسی که داره آدم های مثل بنده که ۱۹۰ قدم هستش بخاطر طراحی بد داشبورد تنگ شده من راضی هستم دوباره سورن توربو تولید بشه با امکانات کمی که داره باز دنا رو میفروشم سورن توربو میخرم واقعا صندلیهایش راحت هستند تو مسافرت های طولانی مسیر مثل دنا اذیت نمیشه. درسته اگه بگفته شما و مکانیکم حتی این را به بنده پیشنهاد داد که از ایسیو بوش بخرم و رو ماشین بذارم اما چون باید کلی از سیم کشیش فرق میکرد و یک هفته ماشین باید میخوابید از تنبلی نکردم اما باز خدا را صدهزار مرتبه شکر که بیشتر مسافرت هامون با دنا رفتیم و تا حالا ۱۸۰ هزار کیلومتر هم کار کرده و حتی یک شب تا صبح چون خسته شده بودم تو پمپ بنزینی زدیم کنار توش خوابیدیم و موتورش تا صبح کار میکرد که از سرمای زمستان اذیت نشیم چیزی به موتورش یا گربکسش حتی جلوبندیش هم تا حالا چیزی نشده اونای که میگن شاتون میزنه من حاضرم طرف بیاد صدها کیلومتر بالای ۱۶۰ کیلومتر باهاش رانندگی کنم وشرط ببندم که این موتور واقعا جان سخته شاید موتورهای که شاتون زده بخاطر دیر عوض کردن روغن موتور هست این موتور به روغن موتور خیلی حساس هست هر کی سمند یا سورن یا دنا حتی بدون توربوش داره باید سر موقع روغنش عوض کنه همین و بس
به امید آن روزی که مثل دهه ۵۰ در کشورمون خودروهای مثل شورلت کادیلاک بیوک آریا با کیفیت بالا تولید بشه و انشالله مدیران بی عرضه و بیکفایت نسلشون تو این کشور منقرض بشه دیگه تو جاده هامون اینقدر از هم وطنهامون نبینیم که جانشان را از دست دادند
امیر علی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دروغی بگو که قابل باور باشه داداش،۱۴۰۳ تا الان ۱۸۰ هزار باهاش رانندگی کردی🤔🤔🤔🤔🤔🤔
JaMsHiD-B
۲۰ خرداد ۱۴۰۴شتر در خواب بیند پنبه دانه
همون جور که ایران ویران شد ، همون شکلی هم باید ویرانه رو تبدیل به ایران کرد
فکر نکن منجی وجود داره برای کمک و یه شبه با یه خوابیدن همه چی درست میشه
خودمون هستیم و خدای بالا سرمون
O
۲۰ خرداد ۱۴۰۴این بدنش تحمل این همه قدرت رو داره 😑
اخه لامصب……..
چی بگم زبون قفل کرد
م.رض
۲۰ خرداد ۱۴۰۴من ازموتوردنا پلاس دررفتم تارا tu5 گرفتم ازهمه لحاظ(هزینه مصرف راحتی نرمی …)راضیم حالا بازمیخوان برن سرپله اول.
elijah 2001
۲۰ خرداد ۱۴۰۴در ایران:تارا اتومات با ۱۶۰ اسب بخار!!!!!!!!
در خارج:کوروت ZR1 با ۱۰۰۰ اسب بخار!
Hm
۲۰ خرداد ۱۴۰۴کاری به درآمدهای مردم در ایران و کشور های دیگه ندارم ولی کدوم آدمی ماشین ۱۰ ۱۵ هزار دلاری رو با ۱۸۰ هزار دلاری مقایسه میکنه؟!😂
Hm
۲۰ خرداد ۱۴۰۴خودرو اقتصادی ۱۰ هزار دلاری رو داری با سوپراسپرت ۱۸۰ هزار دلاری مقایسه میکنی!😂
elijah 2001
۲۰ خرداد ۱۴۰۴آدم باهوش دارم قوی ترین موتور ایرانی رو با یکی از قوی ترین موتور های دنیا مقایسه می کنم تا امثال تو بفهمن چقدر از دنیا عقبیم
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴باید قوی ترین پیشرانه تولیدی در ایران برای خودرو سواری رو با ضعیف ترین نمونه تولیدی در خارج مقایسه کنی که باز هم متوجه میشیم ما عقب هستیم، البته ما میتونیم رقابت داشته باشیم ولی دوست دارن عقب باشن چون…
JaMsHiD-B
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ماشین اکونومی با تکنولوژی بیست سال پیش رو با سوپر اسپرتی مثل ZR1 مقایسه میکنی؟
😑
مهدی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴قیمتشم مقایسه کن.
اصلا کجای دنیا اونا برای داخل شهر یا مسافرت استفاده میکنن😀
چیا با چی مقایسه میکنی!!!🫣😂🙃
گمنام¹
۲۰ خرداد ۱۴۰۴یه فکری برا بدنهاش میکردند نه موتورِش😅
Navid Jahromi
۲۰ خرداد ۱۴۰۴انجین پژو ۲۰۰۸ نیست؟
گاس فرینگ
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نه همون ef7 توربو هست که برای ری را سعی کردن عددورقمش نزدیک به پژو ۲۰۰۸ شه
شایکل موماخر
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نمیدونم چه سِرّی هست که بچه های ایرانخودرو ،دنا پلاس رو بیشتر از تارا قبول دارن(خود مدیر خدمات پس از فروش شرکت بهم گفت)!!! امیدوارم دلیلش،آگاهی به ضعف پلتفرم داخلی شده پژو ۳۰۱ نبوده باشه چون در اینصورت ، عواقب هندلینگ ضعیف یا آشفتگی طراحی در سرعتهای بالا یا پیچ زدنهای تند خدا نکرده ،ایجاد فاجعه نکنه.البته منظورم این نیست که دنا پلاس روی پلتفرم فسیل شده سمند بهتره ها، نه،اصلا. با این فرمون، کماکان باید منتظر عوض دوگز کردن های موتور گیربکس اتاق شاسی های سایپا و ایران خودرو باشیم…. Ct7 توربو مشکل تبادل گرمایی داره شدیییید. فکر کن ظهر یکروز مرداد بخوای تو اهواز یا بوشهر با کولر روشن پرگاز بری….. اول اینکه الگوریتم موتور رو طراحی کردن که تو این شرایط بحرانی،حداقل ۳۰-۴۰ درصد راندمان رو میاره پایین!!! کولر از مدار خارج میشه.بدلیل کیفیت افتضاح بنزین مجبورن سوخت رو شدیدا ریچ کنن یعنی نسبت تراکم سوخت به هوا رو بیارن پایین برای جلوگیری از ناک…. موتور میشه سی قاطر بی بخار…. کمپلت موتور دائماً در شرایط بحرانیه…… خنک کن گیربکس این ست آپ هم با روغن موتور مچ شده.یعنی فشار مضاعف برای خنک کاری.
علیرضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴با درود. قسمت نشیمن صندلی اصلا در حد و اندازه این ماشین نیست مثل صندلی سمند دنا یا پژو بشه بهتره
مجید
۲۱ خرداد ۱۴۰۴موتور tu5 بدرد اتاق سدان نمیخوره،موتور EF7توربو اگه بیاد رو این خودرو تارا دیگه هم قدرت داره و هم سرعت و آپشن های به روز را هم بیش از دنا پلاس داره، اگه شاهین پلاس را هم همین کار را میکردند البته اون یه موتور 2000هزار نیاز داره با توجه به وزن بالاتر، موتور tu5 و tu5 پلاس فقط باید بمونه واسه 207 و هر خودرویی که قرار هاچ بک تولید بشه