ایران خودروچشم انداز

تارا V4 توربو اتوماتیک با موتور ریرا رونمایی شد؛ مشخصات و قیمت

تارا V4 توربو در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شد. نسخه جدید تارا اتوماتیک با موتور EF7 پلاس توربو از نیمه دوم امسال جایگزین تیپ اتوماتیک V4 با موتور تیوفایو پلاس خواهد شد.

به گزارش پدال، در نمایشگاه خودروی شیراز، ایران‌خودرو از نسخه جدیدی از تارا توربو رونمایی کرد که به‌جای موتور TU5 پلاس، حالا به پیشرانه EF7 پلاس توربوشارژ مجهز شده است. این موتور همان نمونه‌ای است که پیش‌تر روی ری‌را نصب شده بود و حالا در قالب جدید روی تارا هم عرضه می‌شود.

موتور EF7 پلاس توربو یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری چهار سیلندر است که با توربوشارژر، قدرتی در حدود ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور تقریبی ۲۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این موتور با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نسل هفتم DAE هماهنگ شده است. هنوز جزئیات فنی دقیق مثل شتاب و مصرف سوخت به‌طور رسمی اعلام نشده، اما می‌توان انتظار داشت عملکرد آن از دنا پلاس توربو بهتر باشد.

از نظر ظاهری و آپشنی، به جز تغییر گرافیک چراغ‌های عقب برای بار سوم! (در نمونه نهایی) تفاوت خاصی بین این نسخه جدید و تارا V4 قبلی دیده نمی‌شود و همچنان همان ویژگی‌های بدنه و کابین حفظ شده است. هدف اصلی این به‌روزرسانی، جایگزینی پیشرانه تیوفایو پلاس با نمونه TC7 پلاس بوده که به نظر می‌رسد با این اتفاق شاهد یک ارتقا جدی در بحث توان حرکتی این خودرو باشیم.

قیمت تارا V4 توربو اتوماتیک با موتور ریرا

قیمت پایه تارا اتوماتیک با موتور ریرا EF7P-TC، محصول جدید ایرانخودرو توسط این شرکت، یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است که با احتساب هزینه های جانبی و مالیات قیمت نهایی حدود ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

بیست و دومین نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ از ۲۰ام تا ۲۳ام خردادماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان حوزه خودرو می‎‌باشد. پدال نیز در این نمایشگاه حضور داشته و این رویداد خودرویی را پوشش می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۸۵ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. همایون

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1148 ديدگاه)

    یادمه یکی از صفحات خودرویی که الان اسمش یادم نمیاد تستش کرده بود میگفت هندلینگش در حد بی‌ام‌و سری سه خودمه!!!!البته که ایرانخودرو همیشه تو نمونه‌های تولیدی قابلیتهای حرکتی رو به طرز محسوسی نسبت به نمونه آزمایشی کاهش میده نمونه آزمایشی حتی هزار تا دوهزار تا دور موتور بالاتری دارند تا نمونه آزمایشی

    موافقم 35
    مخالفم 71
    1. elijah 2001

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (184 ديدگاه)

      همش تبلیغه باور نکن
      دو روز دیگه خبر میاد همه ی تارا ها چپ کردن

      موافقم 78
      مخالفم 33
      1. محمد مهدوی

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        این پیشرانه فوق‌العاده قویه

        موافقم 19
        مخالفم 5
        1. نادر

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (9 ديدگاه)

          بله قویتر هست ولی آنقدر مشکلات سیم کشی موتور و سنسورها افتضاح هست که در نهایت پنجاه هزارتا برات کار میکنه و هزینه های بسیاری روی دستت میذاره…بنزین بی کیفیت هم مزید برعلت هست..مصرف سوخت بالا و شرایط جاده های ایران شخصا همون موتور تی یو فایو را ترجیح میدم

          موافقم 27
          مخالفم 7
      2. مهرداد بهرامپور

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نه من دنا پلاس اتوماتیک اپشنال داریم و خیلی عالی هستش .ولی تارا اتوماتیک مال یکی از دوستان داشت سوار شدم با موتور tu5پلاس تو جاده بد نبود ولی توی شتاب اولیه خیلی خنگه و راه نمیره .ولی به شدت نرم و جادار هستش .و نرمیش و هندلینگ اش سر پیچ ها به شدت عالی هستش و خیلی از دنا بهتر هستش چون کمک های عقبش فنر لول هستش و سر پیچ ها به شدت عالی عمل می‌کنه .اگر موتور جدید دنا جوانان رو روش بندازن دیگه هیچ کس دنا نمیخره چون اصلا تارا با این موتور جدید قابل قیاس نیست و به شدت عالی عمل می‌کنه توی هر زمینه ای

        موافقم 18
        مخالفم 1
    2. آرمان

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (184 ديدگاه)

      موتور ef7 اگه با کیفیت تولید میشد و از سنسور ها و قطعات الکترونیکی بوش و زیمنس استفاده میکردن،قطعا بهترین موتور ممکن در ایران میشد،ولی مونتاژ ضعیف و پلتفرم برقی و قطعات و کامپیوتر چینی بسیار بی کیفیت که همینم میتونستن از نمونه های چینی تحت لیسانس بوش استفاده کنن ولی همونم ازش دریغ کردن،تبدیل شده به موتوری که همیشه ایراد الکتریکی داره و یکی از سنسورها یا ریل های سوختی اش بیش از ۱۰ میلیون تا ۳۰میلیون قیمت دارن و با عوض کردن،بازم همون مشکلات زیر ۳۰هزار کیلومتر شروع میشه
      حالا توربو باشه با این بنزین پر از رطوبت ایران و اکتان پایین،قطعا خیلی زود دچار خوردگی و تحلیل سرسیلندر و پیستون ها میشه
      چرا از دانگفنگ که شریک پژو و رفیق ایران‌خودرو هستش،موتور تیو فایو تحت لیسانس وارد نمیکنن،بخدا نهایت ۱۰۰۰دلار گرونتر از هزینه ساخت موتور ef7توربو باشه و میشه ۷۰میلیون برای اینا که ارز ارزون از بانک مرکزی میگیرن و شما ۱۰۰میلیون گرونتر بفروش بخدا همه مشتری ها راضی هستن حداقل زیر ۱۰۰هزار کیلومتر تعمیر موتور پیاده نمیشن و زود زود خراب نمیشن

      موافقم 75
      مخالفم 8
      1. Ali

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (18 ديدگاه)

        دوست عزیز من دنا پلاس توربو مدل ۴۰۳ دارم ۱۸۰ هزار کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم درسته بعضی موقع ها چراغ چک روشن میشه یا با ریست کردن خودم یا اینکه تا سه چهار ساعت میمونه خودش خاموش میشه منم تا حالا به هیچ مکانیکی نشون ندادم و ی ایرادی هم که باز بعضی موقع ها اتفاق نیفته و خدارو شکر خود به خود رفع میشه خطای دوربین دنده عقب هستش بنده تا حالا سه بار تسمه تایم عوض کردم و یک بار دیسک ترمز چرخ های جلو درسته هر سه بار که باک بنزینش آموزش وسط میشه بنزین میزنم یک عدد مکمل میریزم تا جلوگیری از ناک کنه البته ناگفته نماند همان روز که دنا پلاس بنده تحویل گرفتم اولین کاری که کردم بردم ریمپ زدنند تا هم مشکل سوخت حل بشه هم تاخیر دریچه گاز، و وقتی ریمپ میزدم مکانیکی بهم نشون داد که ایران خودرو برای اینکه کمی از قدرت موتور و شتاب ماشین پایین بیاد از دریچه گاز پژو۲۰۶ موتور تیو فایو روش گذاشته بنده هم فوری اون موقع که دریچه گاز سمند سورن توربو دو میلیون هفتصد بود خریدم و روش بستم و دریچه کارخانه هم نگه داشتم باور کنید الان شتابی که تو داینو میزنند هشت و نیم ثانیه شده نه موتور ناک میزنه نه ایرادی داره البته گوش شیطون کر😁😁 عزیز من اگه میخواهی موتور ef7برات با کار کرد بالا کار کنه باید باید باید بهترین روغن موتور استفاده کنی و طبق گفته کارخانه روغنی که استفاده میکنید سر موقع عوض کنی به خداوندی خدا بهترین خودرو در حالی که در کشور موجود هست من چندین ماشین چینی از قبیل لیفان ۸۲۰ لیفان ۵۵۰ انواع ام وی ام داشتم هیچ کدام نه شتاب دنا پلاس داشتند نه استهلاک قبل دنا پلاس سورن توربو ۹۶ هزار تا داشتم که هم زمان لیفان ۸۲۰ هم برای خانم خریدم نزدیک ۴۰ هزار کیلومتر نشده بود که ی هزینه نزدیک ده میلیونی رو دستم گذاشت فروختم با اصرار خانمم دوباره ام وی ام ۵۵۰ خریدم اونم تو جاده قزوین تهران شیلنگ هیدرولیک فرمان ترکید و هزینه ای رو دستمون گذاشت که نمی‌خوام اینجا بگویم به چه خودروهای چینی پول دادیم چه بلاهای سرمون آورد که هایما است ۷ خریدم اونم نزدیک نود هزار کار کرده خدارو شکر تا حالا هزینه بغیر روغن و بنزین چیزی نکرده ام .دنا پلاس ی مشکل اساسی که داره آدم های مثل بنده که ۱۹۰ قدم هستش بخاطر طراحی بد داشبورد تنگ شده من راضی هستم دوباره سورن توربو تولید بشه با امکانات کمی که داره باز دنا رو میفروشم سورن توربو میخرم واقعا صندلیهایش راحت هستند تو مسافرت های طولانی مسیر مثل دنا اذیت نمیشه. درسته اگه بگفته شما و مکانیکم حتی این را به بنده پیشنهاد داد که از ایسیو بوش بخرم و رو ماشین بذارم اما چون باید کلی از سیم کشیش فرق میکرد و یک هفته ماشین باید می‌خوابید از تنبلی نکردم اما باز خدا را صدهزار مرتبه شکر که بیشتر مسافرت هامون با دنا رفتیم و تا حالا ۱۸۰ هزار کیلومتر هم کار کرده و حتی یک شب تا صبح چون خسته شده بودم تو پمپ بنزینی زدیم کنار توش خوابیدیم و موتورش تا صبح کار میکرد که از سرمای زمستان اذیت نشیم چیزی به موتورش یا گربکسش حتی جلوبندیش هم تا حالا چیزی نشده اونای که میگن شاتون میزنه من حاضرم طرف بیاد صدها کیلومتر بالای ۱۶۰ کیلومتر باهاش رانندگی کنم وشرط ببندم که این موتور واقعا جان سخته شاید موتورهای که شاتون زده بخاطر دیر عوض کردن روغن موتور هست این موتور به روغن موتور خیلی حساس هست هر کی سمند یا سورن یا دنا حتی بدون توربوش داره باید سر موقع روغنش عوض کنه همین و بس
        به امید آن روزی که مثل دهه ۵۰ در کشورمون خودروهای مثل شورلت کادیلاک بیوک آریا با کیفیت بالا تولید بشه و انشالله مدیران بی عرضه و بی‌کفایت نسلشون تو این کشور منقرض بشه دیگه تو جاده هامون اینقدر از هم وطنهامون نبینیم که جانشان را از دست دادند

        موافقم 63
        مخالفم 16
        1. Avan

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (480 ديدگاه)

          میگم چطور در یک سال ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرده! من هیچ موقع بیشتر از سالی ۲۰ هزار کیلومتر نتونستم از خودرو استفاده کنم.

          موافقم 55
          مخالفم 3
        2. گاس فرینگ

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (717 ديدگاه)

          فامیل ما دنا پلاس توربو مدل ۹۷ داشت خیلی راضی بود یکی دو سال بعد دوباره رفت یه مدل ۱۴۰۱ صفر خرید یک سال نشده فروخت

        3. محمد

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یکسال ۱۸۰ هزار کیلومتر رفتی؟!
          یعنی روزی ۴۹۳ کیلومتر؟ 😳

          موافقم 22
        4. ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6554 ديدگاه)

          هایما عالیه

          موافقم 2
          مخالفم 3
  2. JaMsHiD-B

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3298 ديدگاه)

    منقرض نمیشن این آت و آشغالا

    موافقم 96
    مخالفم 14
    1. بدون نام

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیگه آشغال هم نمی تونی بخری برو خوب شو بخر

      موافقم 35
      مخالفم 2
  3. محی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    گیربکس دستی اش رو هم بدن میتونه بد نباشه به نسبت بقیه ماشین داخلی ها

    موافقم 56
    مخالفم 6
  4. yektachafi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    😂

    موافقم 25
    مخالفم 1
  5. مهردادکمال

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    یه روز از خواب پاشی ببینی همه چی تغییر کرده و حال ایران از همیشه بهتر شده….

    موافقم 108
    مخالفم 10
    1. رستگار

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خدا از دهنت بشنوه.انشاله با گریه شوق وشادی به خیابان بیاییم تا پایان ظلم وستم وغلرت ورانت را جشن بگیریم

      موافقم 41
      مخالفم 11
      1. Ali nagepour

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (18 ديدگاه)

        دوست عزیز من دنا پلاس توربو مدل ۴۰۳ دارم ۱۸۰ هزار کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم درسته بعضی موقع ها چراغ چک روشن میشه یا با ریست کردن خودم یا اینکه تا سه چهار ساعت میمونه خودش خاموش میشه منم تا حالا به هیچ مکانیکی نشون ندادم و ی ایرادی هم که باز بعضی موقع ها اتفاق نیفته و خدارو شکر خود به خود رفع میشه خطای دوربین دنده عقب هستش بنده تا حالا سه بار تسمه تایم عوض کردم و یک بار دیسک ترمز چرخ های جلو درسته هر سه بار که باک بنزینش آموزش وسط میشه بنزین میزنم یک عدد مکمل میریزم تا جلوگیری از ناک کنه البته ناگفته نماند همان روز که دنا پلاس بنده تحویل گرفتم اولین کاری که کردم بردم ریمپ زدنند تا هم مشکل سوخت حل بشه هم تاخیر دریچه گاز، و وقتی ریمپ میزدم مکانیکی بهم نشون داد که ایران خودرو برای اینکه کمی از قدرت موتور و شتاب ماشین پایین بیاد از دریچه گاز پژو۲۰۶ موتور تیو فایو روش گذاشته بنده هم فوری اون موقع که دریچه گاز سمند سورن توربو دو میلیون هفتصد بود خریدم و روش بستم و دریچه کارخانه هم نگه داشتم باور کنید الان شتابی که تو داینو میزنند هشت و نیم ثانیه شده نه موتور ناک میزنه نه ایرادی داره البته گوش شیطون کر😁😁 عزیز من اگه میخواهی موتور ef7برات با کار کرد بالا کار کنه باید باید باید بهترین روغن موتور استفاده کنی و طبق گفته کارخانه روغنی که استفاده میکنید سر موقع عوض کنی به خداوندی خدا بهترین خودرو در حالی که در کشور موجود هست من چندین ماشین چینی از قبیل لیفان ۸۲۰ لیفان ۵۵۰ انواع ام وی ام داشتم هیچ کدام نه شتاب دنا پلاس داشتند نه استهلاک قبل دنا پلاس سورن توربو ۹۶ هزار تا داشتم که هم زمان لیفان ۸۲۰ هم برای خانم خریدم نزدیک ۴۰ هزار کیلومتر نشده بود که ی هزینه نزدیک ده میلیونی رو دستم گذاشت فروختم با اصرار خانمم دوباره ام وی ام ۵۵۰ خریدم اونم تو جاده قزوین تهران شیلنگ هیدرولیک فرمان ترکید و هزینه ای رو دستمون گذاشت که نمی‌خوام اینجا بگویم به چه خودروهای چینی پول دادیم چه بلاهای سرمون آورد که هایما است ۷ خریدم اونم نزدیک نود هزار کار کرده خدارو شکر تا حالا هزینه بغیر روغن و بنزین چیزی نکرده ام .دنا پلاس ی مشکل اساسی که داره آدم های مثل بنده که ۱۹۰ قدم هستش بخاطر طراحی بد داشبورد تنگ شده من راضی هستم دوباره سورن توربو تولید بشه با امکانات کمی که داره باز دنا رو میفروشم سورن توربو میخرم واقعا صندلیهایش راحت هستند تو مسافرت های طولانی مسیر مثل دنا اذیت نمیشه. درسته اگه بگفته شما و مکانیکم حتی این را به بنده پیشنهاد داد که از ایسیو بوش بخرم و رو ماشین بذارم اما چون باید کلی از سیم کشیش فرق میکرد و یک هفته ماشین باید می‌خوابید از تنبلی نکردم اما باز خدا را صدهزار مرتبه شکر که بیشتر مسافرت هامون با دنا رفتیم و تا حالا ۱۸۰ هزار کیلومتر هم کار کرده و حتی یک شب تا صبح چون خسته شده بودم تو پمپ بنزینی زدیم کنار توش خوابیدیم و موتورش تا صبح کار میکرد که از سرمای زمستان اذیت نشیم چیزی به موتورش یا گربکسش حتی جلوبندیش هم تا حالا چیزی نشده اونای که میگن شاتون میزنه من حاضرم طرف بیاد صدها کیلومتر بالای ۱۶۰ کیلومتر باهاش رانندگی کنم وشرط ببندم که این موتور واقعا جان سخته شاید موتورهای که شاتون زده بخاطر دیر عوض کردن روغن موتور هست این موتور به روغن موتور خیلی حساس هست هر کی سمند یا سورن یا دنا حتی بدون توربوش داره باید سر موقع روغنش عوض کنه همین و بس
        به امید آن روزی که مثل دهه ۵۰ در کشورمون خودروهای مثل شورلت کادیلاک بیوک آریا با کیفیت بالا تولید بشه و انشالله مدیران بی عرضه و بی‌کفایت نسلشون تو این کشور منقرض بشه دیگه تو جاده هامون اینقدر از هم وطنهامون نبینیم که جانشان را از دست دادند

        موافقم 3
        مخالفم 16
        1. امیر علی

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (30 ديدگاه)

          دروغی بگو که قابل باور باشه داداش،۱۴۰۳ تا الان ۱۸۰ هزار باهاش رانندگی کردی🤔🤔🤔🤔🤔🤔

          موافقم 20
          مخالفم 1
    2. JaMsHiD-B

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3298 ديدگاه)

      شتر در خواب بیند پنبه دانه
      همون جور که ایران ویران شد ، همون شکلی هم باید ویرانه رو تبدیل به ایران کرد
      فکر نکن منجی وجود داره برای کمک و یه شبه با یه خوابیدن همه چی درست میشه
      خودمون هستیم و خدای بالا سرمون

      موافقم 15
      مخالفم 5
  6. O

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    این بدنش تحمل این همه قدرت رو داره 😑
    اخه لامصب……..

    چی بگم زبون قفل کرد

    موافقم 36
    مخالفم 9
    1. م.رض

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ازموتوردنا پلاس دررفتم تارا tu5 گرفتم ازهمه لحاظ(هزینه مصرف راحتی نرمی …)راضیم حالا بازمیخوان برن سرپله اول.

      موافقم 45
      مخالفم 11
  7. elijah 2001

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (184 ديدگاه)

    در ایران:تارا اتومات با ۱۶۰ اسب بخار!!!!!!!!
    در خارج:کوروت ZR1 با ۱۰۰۰ اسب بخار!

    موافقم 38
    مخالفم 32
    1. Hm

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      کاری به درآمدهای مردم در ایران و کشور های دیگه ندارم ولی کدوم آدمی ماشین ۱۰ ۱۵ هزار دلاری رو با ۱۸۰ هزار دلاری مقایسه میکنه؟!😂

      موافقم 63
      مخالفم 7
    2. Hm

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      خودرو اقتصادی ۱۰ هزار دلاری رو داری با سوپراسپرت ۱۸۰ هزار دلاری مقایسه می‌کنی!😂

      موافقم 40
      مخالفم 5
      1. elijah 2001

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (184 ديدگاه)

        آدم باهوش دارم قوی ترین موتور ایرانی رو با یکی از قوی ترین موتور های دنیا مقایسه می کنم تا امثال تو بفهمن چقدر از دنیا عقبیم

        موافقم 18
        مخالفم 29
        1. رضا

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (348 ديدگاه)

          باید قوی ترین پیشرانه تولیدی در ایران برای خودرو سواری رو با ضعیف ترین نمونه تولیدی در خارج مقایسه کنی که باز هم متوجه میشیم ما عقب هستیم، البته ما میتونیم رقابت داشته باشیم ولی دوست دارن عقب باشن چون…

          موافقم 15
          مخالفم 1
    3. JaMsHiD-B

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3298 ديدگاه)

      ماشین اکونومی با تکنولوژی بیست سال پیش رو با سوپر اسپرتی مثل ZR1 مقایسه میکنی؟
      😑

      موافقم 7
      مخالفم 2
    4. مهدی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قیمتشم مقایسه کن.

      اصلا کجای دنیا اونا برای داخل شهر یا مسافرت استفاده می‌کنن😀

      چیا با چی مقایسه میکنی!!!🫣😂🙃

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. elijah 2001

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (184 ديدگاه)

        منظورمو نفهمیدین دارم اسب بخار رو میگم
        فک کنم اینطوری بهتر باشه:
        در ایران : ۱۶۰ اسب بخار!!!!!!!
        در خارج : ۱۰۰۰ اسب بخار!!

        موافقم 1
        مخالفم 5
  8. گمنام¹

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه فکری برا بدنه‌اش می‌کردند نه موتورِش😅

    موافقم 44
    مخالفم 5
  9. Navid Jahromi

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4017 ديدگاه)

    انجین پژو ۲۰۰۸ نیست؟‌

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. گاس فرینگ

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (717 ديدگاه)

      نه همون ef7 توربو هست که برای ری را سعی کردن عددورقمش نزدیک به پژو ۲۰۰۸ شه

  10. شایکل موماخر

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    نمیدونم چه سِرّی هست که بچه های ایران‌خودرو ،دنا پلاس رو بیشتر از تارا قبول دارن(خود مدیر خدمات پس از فروش شرکت بهم گفت)!!! امیدوارم دلیلش،آگاهی به ضعف پلتفرم داخلی شده پژو ۳۰۱ نبوده باشه چون در اینصورت ، عواقب هندلینگ ضعیف یا آشفتگی طراحی در سرعتهای بالا یا پیچ زدنهای تند خدا نکرده ،ایجاد فاجعه نکنه.البته منظورم این نیست که دنا پلاس روی پلتفرم فسیل شده سمند بهتره ها، نه،اصلا. با این فرمون، کماکان باید منتظر عوض دوگز کردن های موتور گیربکس اتاق شاسی های سایپا و ایران خودرو باشیم…. Ct7 توربو مشکل تبادل گرمایی داره شدیییید. فکر کن ظهر یکروز مرداد بخوای تو اهواز یا بوشهر با کولر روشن پرگاز بری….. اول اینکه الگوریتم موتور رو طراحی کردن که تو این شرایط بحرانی،حداقل ۳۰-۴۰ درصد راندمان رو میاره پایین!!! کولر از مدار خارج میشه.بدلیل کیفیت افتضاح بنزین مجبورن سوخت رو شدیدا ریچ کنن یعنی نسبت تراکم سوخت به هوا رو بیارن پایین برای جلوگیری از ناک…. موتور میشه سی قاطر بی بخار…. کمپلت موتور دائماً در شرایط بحرانیه…… خنک کن گیربکس این ست آپ هم با روغن موتور مچ شده.یعنی فشار مضاعف برای خنک کاری.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. علیرضا

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود. قسمت نشیمن صندلی اصلا در حد و اندازه این ماشین نیست مثل صندلی سمند دنا یا پژو بشه بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. مجید

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور tu5 بدرد اتاق سدان نمیخوره،موتور EF7توربو اگه بیاد رو این خودرو تارا دیگه هم قدرت داره و هم سرعت و آپشن های به روز را هم بیش از دنا پلاس داره، اگه شاهین پلاس را هم همین کار را می‌کردند البته اون یه موتور 2000هزار نیاز داره با توجه به وزن بالاتر، موتور tu5 و tu5 پلاس فقط باید بمونه واسه 207 و هر خودرویی که قرار هاچ بک تولید بشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. Ali Supercharge‌ (ممممد سابق)

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    چه غلطی کردیم v4 lx گرفتیم.
    به بابام میگم بفروشتش یه توبو بگیریم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. نادر ثنایی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    موتور Ef7 توربو شارژ به دلیل عدم کیفیت سیم کشی داخل موتور و همچنین سنسورهای بسیار نا مطلوب دردسرها و هزینه های فراوانی برای دارندگان این خودرو به همراه دارد…بنزین بی کیفیت و جاده های نامناسب داخل کشور نیز مزید بر علت هست….شخصا تارا با موتور تی یو فایو را ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. صمد

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای ایرانی آبروریزی جهانی هستن غارت مردم بیچارهذتوسط ایرانخودرو

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا