ایران خودروچشم انداز

قیمت و مشخصات ایران خودرو TF21 جایگزین پژو 206 و 207

جدیدترین محصول ایران خودرو، یک هاچبک چهاردر با کد مدل TF21 است. ظاهرا طراحی این خودرو، برگرفته از تولیدات چینی نیست و توسط مهندسان داخلی به اتمام رسید است. براساس اطلاعات موجود، TF21 در تابستان سال آینده تولید انبوه خواهد شد.

بسیاری از رسانه‌ها TF21 را یک کراس‌اور کوچک توصیف کرده‌اند که البته به دلیل فاصله‌ی اندک بدنه تا سطح زمین، چندان درست به نظر نمی‌رسد. این خودرو، یک هاچبک متوسط با سقف بلند و کابین جادار است که تندر ۹۰ یا پژو ۲۰۰۸ را یادآوری می‌کند.

در سال‌های گذشته، ساخت یک خودروی ایرانی براساس پلت‌فرم L90، بارها توسط مدیران سایپا و ایران خودرو تاکید شده بود. به همین دلیل، احتمالا TF21 نیز شاسی و تجهیزات مشترک با تندر یا پژو ۲۰۶ دارد. از دیدگاه نگارنده، مجموعه‌ی ایران خودرو توان مهندسی لازم برای طراحی و ساخت یک پلتفرم و شاسی کاملا جدید را ندارد.

ایران خودرو EFT 21

امروز محسن رضایی منش، معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو درباره‌ی هزینه‌ی طراحی و پیش‌تولید TF21 به خبرنگاران گفت:

طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و  تولید انبوه TF21 در حدود ۱۸ ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بود. هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.

 

ایران خودرو EFT 21

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از TF21 به خبرنگاران اطمینان داد؛ ۱۰۰ درصد قطعات این خودرو ساخت ایران و بدون وابستگی به خارج باشد. براساس اطلاعاتی که این مقام مسئول ارائه کرد، پیشرانه‌ی TU5 پلاس روی TF21 نصب می‌شود تا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مهدی خطیبی ابراز امیدواری کرد که خودروی مذکور جای‌گزین پژو ۲۰۶ شود؛ اما حدود قیمت نهایی TF21 را اعلام نکرد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی ایران خودرو TF21

جدیدترین محصول ایران خودرو در زمینه امکانات ایمنی، تجهیزاتی فراتر از دیگر تولیدات شرکت سازنده خواهد داشت. سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی  ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS  ، سنسور نور و سنسور باران، دو کیسه‌هوای ایمنی برای ردیف جلو و اطراف کابین، امکانات استاندارد TF21 خواهند بود.

ایران خودرو EFT 21

در بحث تزئینات و تجهیزات فنی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، سانروف، صندلی و  فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم فرمان برقی، نمایشگر لمسی هفت اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، سیستم ورود بدون  کلید و استارت دکمه‌ای نیز برای TF21 ارائه خواهد شد.

مقایسه‌ی TF21 با ام‌جی ۳

از دیدگاه نگارنده، شباهت جالبی بین TF21 ایران خودرو و نسل جدید MG 3 ساخت چین دیده می‌شود. باتوجه به اینکه قیمت و بسیاری از مشخصات فنی هاچبک ایران خودرو اعلام نشده است، نگاهی کوتاه به معادل چینی TF21 جالب توجه به نظر می‌رسد.

مدل فعلی از ام‌جی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره‌ (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند.

ام جی MG3

ام‌جی    ۳ با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵  سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید می‌شود.

ام جی MG3

قیمت ام‌جی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.

ام جی MG3

به‌روزرسانی؛ قیمت ایران خودرو TF21 حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان !

براساس اطلاعات غیررسمی منتشر شده توسط کارشناسان صنعت خودرو، TF21 ایران خودرو با قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌فروش خواهد شد. نام تجاری این مدل، هنوز مشخص نیست اما از نظر امکانات، برتر از مدل‌های موجود در خط تولید ایران خودرو خواهد بود.

ظاهرا ایران خودرو TF21 در سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس عرضه خواهد شد. تمامی مدل‌های این محصول با وجود تفاوت‌هایی که در تریم داخل، سطح امکانات و حتی تفاوت‌های ظاهری دارند، هماهنگ با استاندارد‌های ملی ۸۵ گانه صنعت خودرو ایران خواهند بود.

پیشرانه و مشخصات فنی ایران خودرو TF21

بر اساس اطلاعات موجود، سری اول TF21 با پیشرانه TU5P (تیوفایو پلاس) تولید و عرضه خواهد شد. این موتور که در حال حاضر زیر کاپوت تارا قرار دارد، مدل ایرانی‌شده EC5 پژو است که در پژو ۳۰۱ استفاده شد و همین طور نسخه بهینه‌سازی‌شده و ارتقایافته TU5 است که هم‌اکنون در پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو پارس ایران خودرو به کار رفته بود.

پیشرانه TU5 پلاس می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. البته این پیشرانه ۱.۶ لیتری در تارا ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن.متر گشتاور دارد. این شرایط فنی برای TF21، حداکثر سرعت  ۱۹۰ کیلومتر برساعت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ تا ۱۳ ثانیه فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت نیز، حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

ایران خودرو در نظر دارد پیشرانه TU5 را طی‌سال‌های آینده حذف و پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر به نام IK3 را جایگزین کند. موتور IK3 سه سیلندر در مدل KP5 با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر و دارد. موتور KP2 با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتن‌متر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۰ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عذرخواهی فراوان از عزیزان پدالی
    … تو طراحی عقبت :|
    عقبش مثل مونگلا شده
    اخه شیشه عقب از این مربع تر نداشتین بذارین؟!!

    موافقم 143
    مخالفم 8
    1. Moro

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      برای ی شرکت مثل ایران خودرو پیشرفت حساب میشه

      موافقم 69
      مخالفم 12
    2. مزدا

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2060 ديدگاه)

      به ولا به اسپورت سازی سر کوچه میدادن بهتر از این طراحی میکردن.
      آخه لامصبا این چه رینگ و چراخی هست
      خودتون سلیقه ندارید حداقل زن هاتونو بیارید یه نظری بدن

      موافقم 81
      مخالفم 8
    3. Behnam1012

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (989 ديدگاه)

      همون طور که آقای اشتری گفتن کاملا واضحه این خودرو بر پایه MG3 شکل گرفته

      به چپ و راست همین شیشه عقب که آقا علی به شکل بد ترکیبش اشاره کرده دقت کنید متوجه جای خالی چراغ های MG روی ستون عقب که توسط ایران‌خودرو با پلاستیک خیلی مسخره پر شده می شید!

      ستون ها a-b-c و فرم شیشه های بغل و جلو هم گواه این موضع هست که در اصل ایران‌خودرو یه MG برداشته و به بدترین شکل تغییراتی در ظاهرش ایجاد کرده و به عنوان پروژه ی ملی و دستاورد بزرگ رونمایی کرده

      حتی آینه های جنبی و دستیگره های در تغییر نکرده

      «««طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و تولید انبوه TF21 در حدود ۱۸ ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بود. هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.»»»

      و در نهایت با صرف 18 ماه وقت 31 میلیارد و 840 میلیون پول بی زبون برای خودروی که اتاق از MG گرفته شده و موتور از پژو که چند دهه داره تو ایران تولید و مونتاژ میشه

      موافقم 29
      مخالفم 3
    4. ali+a

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (775 ديدگاه)

      ام جی 3 جدید که خیییلی زیبا تره تا این…. احتمالا رو پلتفرم ساندرو این ماشینو ساختن… خیلی هم زشته…

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (24 ديدگاه)

        اصلا معنی پلتفرمو میدونی؟

        موافقم 9
        مخالفم 3
    5. Amard

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (815 ديدگاه)

      چراغ ها و فرم تیوولی روی پلتفرم داغون کویید با ایمنی پراید البته یه مقدار هم mg۳ ریختن توش هم نشینی زیاد با چینی تاثیر خودش گذاشته موتور tu هم که تا سال دو هزار سگ میخان تولید کنن همون موتور tu میزاشتین روی شاهین با قلب گنجشک هردو تولید میکردید قیمت تمام شدش هم میومد پایین البته شما کاری نمیکنید که بگن باز خدا پدرشون بیامرزه حتما باید فحش بدن بهتون

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. فردین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمونه جدید کوئیک این چه سمیه

    موافقم 34
    مخالفم 9
  3. احمدرضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه سطح توقع شما از متخصصان ایران زمین اینقدر زیاده خیلی خوبه.
    ولی به عنوان یه حرکت نو و مثبت قابل تقدیره. به امید ساخت بهترین ها.

    موافقم 35
    مخالفم 63
  4. Amin chaichi

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان من عکس هارو از جایه مختلف نگاه کردم خب معلومه این خودرو تو بازار جهانی حرفی برای گفتن نداره اما در حد خود ایران خودرو هستش همین، نه خوب نه بد در مورد زبان مشترک طراحی هم بگم که عکس های این خودرو در کنار ریرا(ریرا هم در حد ایران خورد هستش) ارائه دادن سعی شده در چراغ های ال ای دی جلو و عقب یه شباهت هایی باشه البته که به نظر من اجارایی نمیشه اما سعی کردن البته که من شخصا نپسندیدم این چیزی که اسمش نیمچه زبان طراحی مشترکه

    موافقم 43
    مخالفم 16
  5. Aria

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خدایا واقعا حقمون بود جوونیمون رو با این فرغون ها تباه کنن؟

    اگه یه روزی هم صنعت خودرو ایران درست بشه یا واردات آزاد بشه و سطح درآمدا بالابره دیگه ارزشی برای من نداره چون دوس داشتم الان که بیست سالمه از رانندگی لذت ببرم …

    موافقم 65
    مخالفم 5
    1. مدافع حریم امنیت

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      آقای عزیز ، فرغون فرغون چیه !؟ ، شما جوونا راه انداختین !؟ ، چرا اینقدر بدبین و نا امید هستین !؟ ، با خیال راحت بخر و سوار شو و استفاده ببر و لذتشو ببر ، چرا تو جزئیات میرین و نکات بد رو برجسته میکنید ، قیمتشم مناسبه الحمدلله ، من واقعا متوجه نمیشم .

      موافقم 4
      مخالفم 29
  6. به زاد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب الان تفاوت این با رانا و ۲۰۷ و ۲۰۶ و اچ سی کراس چیه؟ ی پلتفرم از من در آوردی طراحی کردن ۵۰۰/۶۰۰ میلیون می‌خوان هول بدن ب عوام الناس، افرادی ک نمایندگی ایران‌خودرو رفتن متوجه عرایض بنده میشن، بحث سر طراحی جدید و پلتفرم تازه نیست، بحث سر تولید بی کیفیت و مزخرف بودن آلیاژ قطعاته، خجالت بکشین از آرم اسب محصولاتتون ک از شدت دفورمگی شبیه قاطر شده

    موافقم 36
    مخالفم 3
    1. مدافع حریم امنیت

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      اولا جدیدتره ، دوما قیمتشم چندان فرقی نمیکنه ، اگه همین پول رو به دویست و هفت که تمام خودروی غربیه بدی که خوشحالی ، هفتصد میلیون رقمی نیست واستون !!!! ، اینم که با این قیمته کلی تدبیر و کار شبانه روزی و نظارت صورت گرفته ، وگرنه ، پانصد تومن باید بیشتر بابت این خودرو بدی !!!! ، چقدر ناشکرین شما جماعت !!!! ، الانم که با گرونی های اخیر بدون استثنا همه کارمندا چه لشگری چه کشوری ، الحمدلله حقوقای بالا میگیرن ، سیصد تومن ، مثلا مثلا برای کسی که بیست تومن حقوقشه ، زیاده !!!!!؟؟؟؟؟ ، ده دوازده تا حقوق میشه یک خودرو مدرن و درجه یک ، خواهشا اینقدر ناشکر نباشین ، با تشکر ویژه از عوامل این مجله که به افتخارهای ایرانی میپردازین ، خدا خیرتون بدهد .

      موافقم 3
      مخالفم 27
    2. امین

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (615 ديدگاه)

      حیف قاطر به اون جون سختی و کارایی. توهین به قاطر شد

      موافقم 16
      مخالفم 1
  7. عارف

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    پشتش مثل شیشه فر گاز هستش.

    موافقم 84
    مخالفم 4
  8. Peyman.JDM

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    به به رقیب کراس اور های ژاپنی-امریکایی اومد باید زانو بزنن جلوش🤣🤣

    موافقم 56
    مخالفم 3
  9. مهردادکمال

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1889 ديدگاه)

    رقیب جدی برای گلف R دیگه دوران گلف تموم شد 😂

    موافقم 55
    مخالفم 2
  10. ژیار

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ژیار پسر ۸ساله من کلی به این خودرو خندیده ،
    کاش طراحی هایی که خودش بعد از دیدن این خودرو کشیده ، می دید ،
    در کل با رونمایی از این خودرو یک آبرویزی بزرگ در صنعت خودرو سازی ایران اتفاق افتاد.

    موافقم 61
    مخالفم 7
  11. اوجاقی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردم را مسخره کردن با این حلبی های متحرک

    موافقم 26
    مخالفم 4
  12. امیرحسین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    خیلی قشنگه فقط چراغ جلو ی خورده زیادی بزرگه

    موافقم 9
    مخالفم 52
  13. امین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ال ۹۰ قرار بور جایگزین پیکان بشه به اینجا رسید وای به حالمون که این قراره جایگزین ۲۰۶ بشه واسه یک و نیم میلیارد چرب کنید (:
    ۳۲ میلیارد خدایی واسه این یکم ارزون تر حساب کن مشتری شیم 🤣

    موافقم 39
    مخالفم 2
  14. بهنام

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (879 ديدگاه)

    از جمله ترسناک ترین بخش طراحی خودرو برای طراحان این شرکت فلک زده ، طراحی رینگ های ماشین هست . شما یه نگاه به رینگ های ام جی بندازین بعد بیاین به رینگ هایی که اینا از آپاراتی سر خیابون برداشتن انداختن زیر ماشین نگاه کنید . چرا اینا چیزی به نام خجالت سرشون نمیشه ؟ این کاره نیستین بابا جمع کنین برین گم شین دیگه .

    موافقم 35
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (382 ديدگاه)

      تا وقتی برای خرید زباله های اینها در قرعه کشی ثبت نام میکنین اینها هیچ جا نمیرن.

      موافقم 29
      مخالفم 3
    2. Khosrow

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2289 ديدگاه)

      برای همین ادبیات این رینگ رو زدن جون دل ..

      موافقم 2
      مخالفم 27
  15. SS

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (766 ديدگاه)

    طراحی فانتزی داری و با این رنگ خوب شده
    اما ماهیت طراحی فانتزیش با برقی بودن جوره که متاسفانه بعید میدونم اینطور باشه
    به علاوه اینکه به نظرم یه سری نکات طراحیش برای یه ماشین شهری جای سوال داره:
    – شیشه و ستون عقب خیلی حاشیه داره و اگر مدل تولیدی هم همینطور باشه دید رو به شدت محدود میکنه.
    – اونطور که در عکس دیده میشه کاپوت و اورهنگ جلو برای یه هاچبک شهری بیش از حد کشیده هست.

    موافقم 19
    مخالفم 4
  16. Hadi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (588 ديدگاه)

    جلوش نسبت به بقیه قسمت ها بهتره عقبش چیه اون شیشه آخه…
    منو یاد جوجه اردک زشت انداخت امیدوارم حداقل مدل تولیدیش بهتر بشه…

    موافقم 14
    مخالفم 0
  17. میلاد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان 206 چه اشکالی داره الکی می خوان این رو جایگزین کنن ؟ همون 206 رو تولید کنند قطعاتش هم تو بازار فراونه مکانیک جماعت هم آشناست بهش

    موافقم 18
    مخالفم 5
  18. A1

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    اگه قیمتش حتی نزدیک 207 باشه صددرصد شکست میخوره 207 زیباتر و قابل اعتماد تره چرا باید اینو بخره کسی

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. هادی

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (458 ديدگاه)

      این از 207 اروزن تره چون جایگزین 206 میشه نه 207 200 تومن باشه خوبه هرچند 206 رانا از این قشنگ تره چیه این !

      موافقم 11
      مخالفم 0
  19. حسن

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به نظر نگارنده ،
    نگارنده در بعضی موارد اصل بی طرفی رو به شدت زیر پا گذاشتن !!!
    استفاده از پلت فرم ۲۰۶ در این خودرو کاملا رد میشه ( اگر دید فنی داشته باشید ) اینکه یک اتوموبیل به این صورت پروتایپ رونمایی میشه دلیل نمیشه که همه چیزش صد درد صد اوکی باشه . ( بحث شیشه عقب و رینگ ها)
    به نظرم اینکه ایرانخودرو دست از فیس لیفت های مزخرف برداشته و جسارت داره به خرج میده ( حتی با کمک چینی ها و … ) قدم مثبت با وجود دیر به فکر بودن هست، امیدوارم ثبات مدیریت باعث پیشرفت صنعت بشه ،

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. Ali

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همه جا دنیا پروتوتایپو خفن میسازن که ببینی بگی وااای چه ماشینیه
      منتظر واستم تا اومد برم بخرم
      بعد حالا موقع تولید یکم از فضایی بودنش کم کنن

      شما توضیح میدید
      الان اینا یه گندی زدن که بعدا درستش کنن!!!
      یا جسارت طراحی و …

      قبلا هم گفتم این مثلا کارخونه ها باید تغییر کاربری بدن
      با توجه به توان فنی و مهندسیشون فقط در نوشابه بزنن

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. Hassan

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        اون کانسپت هست که وقتی ارائه میشه ، با کلی زرق و برق هست.
        این رو از استودیو طراحی اوردن بیرون که وزیر صنعت فعلا استیضاح نشه ، تا بعدا کاملش کنن.
        شما چرا اینقدر خودزنی میکنی؟ بهتره تحصیلات و شغلت رو هم بنویسی بدانیم که در چه جایگاهی اینطور صحبت میکنی؟

        موافقم 6
        مخالفم 4
  20. ثریا

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برف پاک کنشو جلوی چراعه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  21. genius

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    حتی یه شات از کابینش نیومده بیرون!یعنی هنوز پروتوتایپ اولیه است و اصلا نمای داخلیش تولید نشده!!!!!!منهای اینکه تو همین پروتوتایپ طراحی عجیب الخلقه برف پاک کن عقبش واقعا مشمئزکننده است و منو یاد رنو5 دهه 60 میلادی میندازه

    موافقم 16
    مخالفم 0
  22. Reza

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    در حد کوییک هست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  23. سینا عباسی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شیشه عقبش خدایی از رو اجاق گاز نکندن گذاشتن رو این
    در فر رو میگما

    موافقم 16
    مخالفم 0
  24. behvand

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    :| واقعا کاری ندارم به طراحیش

    چرا اینقدر کیفیت ساخت از دور هم فوق العاده پایین به نظر میاد

    تقصیر خودشونم نیست ، همین چینی ها با این فرمون وارد کشور شدن…
    مردم فقط ظاهر براشون مهمه ، که بگن ماشینم خوشگله
    خوشگلی یکی از پارامترها هست

    اما آخه کیفیت رو هم لحاظ کنید ای مردم توی خرید ماشین هاتون
    اینقدر هی نگین زیبایی و آپشن :|

    والا یه ماشین محکم و با کیفیت بالا ، ارزش داره به صدتا زیبایی و آپشن

    ماشین پر از آپشن هست ، بعد مثل خر صدا میده اتاقش و عایق بندی افتضاح و … کیفیت قطعات پایین

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. مدافع حریم امنیت

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      دوست عزیز ، ایران ما ، هنوز اول راهه ، برای موفقیت قدم های آهسته و مستحکم باید برداشته شود ، شما بیست سال دیگه اگه میخوای موفق باشی باید از همین قدم های درست امروز شروع کنی ، کشورهای غربی هم خودشون از رو هم اکثرا کپی میکنن ، من خودم به شخصه پیشرفتی در دنیای پر زرق و برق غرب نمیبینم ، همش تبلیغات استعماری کذا و کذا میکنند ، که خودشون رو برتر جلوه بدن .

      موافقم 0
      مخالفم 22
      1. سوشیانت

        ۲۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2716 ديدگاه)

        شما پیشرفتی نمیبینی چون متعصبی الان نسل جدید کادیلاک اسکالید پیشرفت نداشته نسبت به نسل قبلیش؟؟؟ یا الان کادیلاک سلستیک نسبت به ct6 پیشرفت نداشته؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مدافع حریم امنیت

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      خیلی خیلی هم زیباست

      موافقم 0
      مخالفم 18
  25. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قشنگه ولی ابهت نداره درحد یک خودرو واقعی اصلا فانتزیه انگار، همه چیزشو گرد کردن یه جاهایی تو ذوق میزنه این چراغای زشت عقب چیه آخه ، طراحی ریرا به قاعده تر هست.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  26. weinstein

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فردا میگن آماده تحویل هستیم ، ملت م صف میبندن برا قیمت 700 800 میلیونیش …

    اول از همه واسه طراحش متاسفم
    دوم برا هم وطنان عزیز (همون عده ای که قراره براش صف بکشن جلو در ایرانخودرو!)

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (615 ديدگاه)

      اینکه میشه همه مردم.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  27. مانی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این الان قیمتش میره تو ۶۰۰تومن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  28. مجید

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (215 ديدگاه)

    تا وقتی که ایران‌خودرو و سایپا با مازاد نیروی کار، خودرو تولید میکنه سودآوری‌ای نداره که بتونه خرج تحقیق و توسعه کنه که هیچ! با ضرر هم باید تولید کنه و هر سال هم قیمت رو ببره بالا و کیفیت رو بیاره پایین.

    از اونطرف هم هر سال حقوق رو ببرن بالا و پول بیشتری چاپ کنن. که این نیروی کار مازاد فشار بیشتری رو کارخونه بیاره!

    یکی از دلایل اینکه خطوط تولید بروز و هوشمند نمیشن همین کنترل اشتغال‌های مصنوعیه که تو کارخانجات خصولتی و دولتی وجود داره و این مشکل رو حل کنن، باقی مشکلات خود به خود حل میشه.

    خیلی قبلتر از اینکه چین ابر قدرت بشه، یبار یکی از اقتصاد‌دانان غرب رفته بود چین و پرسیده بود که چرا برای حفاری از ماشین‌آلات استفاده نمیکنید، بهش گفتن که اینطوری اشتغال هست و کسی بیکار نمی‌مونه، اون اقتصاد‌دان هم بهشون گفت خب چرا بجای بیل بهشون قاشق نمیدین که بیشتر اشتغال ایجاد بشه.

    یکی از معضلات کشور شده این اشتغالزایی‌های مصنوعی تو دستگاهای دولتی و خصولتی که تو اغلب موارد سفارشی و وراثتیه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  29. matin

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    یک پت و مت خاصی تو وجودشه

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. مدافع حریم امنیت

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      به نظر منم زیباست .

      موافقم 0
      مخالفم 13
      1. matin

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (399 ديدگاه)

        مگه من گفتم زیباست؟؟
        دنا رو کی طراحی کرده بیارین همون طراحی کنه دیگه دنا تو کلاس جهانی خیلی خوشگل حساب نمیشه ولی نسبت به این غراضه ها چرا

        موافقم 6
        مخالفم 1
  30. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پلتفرم کدوم خودرو روش به کار رفته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا