اخبار تازه از پروژهی عظیم ایران خودو برای تارا فیس لیفت، به دو پیشرانهی توربوشارژ و توربو هیبرید اشاره دارند. همچنین گیربکس اتوماتیک دندهای با سیستم دبل کلاچ برای این خودرو ارایه خواهد شد.
حدود ۵ سال از تولید تارا میگذرد. سدان کامپکت ایران خودرو، فیسلیفت پژو ۳۰۱ محسوب میشود و بر پایه پلتفرم بومیشده PF1 پژوسیتروئن ساخته شده که در خودروهایی مثل پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ وجود دارد. پس از خروج پژو از ایران به دلیل تحریمها، ایران خودرو پروژه را به تنهایی ادامه داد و در دی ۱۳۹۸ پروژه K132 را تصویب کرد. تارا در بهمن ۱۳۹۸ رونمایی و در تیر ۱۳۹۹ پیشفروش شد.
هنوز اطلاعات رسمی از مشخصات تارا جدید مشخص نیست. براساس گمانهزنیها، مدل توربوشارژ از موتور EFP استفاده میکند که ارتفایافته از نسخهی ۱۶۵۰ سیسی EF7 است و برای تارا توربو، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور فراهم میکند. این اعداد، احتمالا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر را ممکن خواهند کرد.
در مدل هیبرید، ظاهرا موتور یک لیتر توربو، همراه محرک برقی ارایه میشود. هدف از ساخت تارا هیبرید، کاهش مصرف سوخت و بهبود توان پیمایش بدون توقف عنوان شده و رسیدن به شتاب و قدرت بالا، اولویت ایران خودرو نیست. احتمالا ۱۴۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور، قوای محرک تارا هیبرید را تشکیل میدهند. میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در صد کیلومتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه، برای این خودرو محتمل است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ تیر ۱۴۰۴جهت اطلاع مخاطبان عزیز
تصاویری که در این مطلب ملاحظه میکنید، توسط نگارنده با هوش مصنوعی ساخته شده و کاملا غیررسمی است
فورد
۷ تیر ۱۴۰۴بجای فیس لیفت و هیبرید یکم بدنه اشو محکم تر بزنید
froG-driVer
۷ تیر ۱۴۰۴وعده،وعده،وعده
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۴یا حسین
تارا هیبرید
دبل کلاچ
ایران خودرو داره چیکار میکنه😂
۷ تیر ۱۴۰۴برای خریدارش متاسفم خیلی زشته!!!
Souls_Master
۷ تیر ۱۴۰۴ببینیم کیفیت ساخت قسمت فنی و بدنه چگونه خواهد بود.
Akbar top
۷ تیر ۱۴۰۴اگه تکنولوژی ساختش خوب باشه چراکه نه راستی چرا اون موتور توربوی دوگانه سوز سمندرو چرا ارتقاء نمیدن که بجای 400کیلومتر 500بره مثل خودروی ایودی a5دوگانه سوزcng