در اتفاقی جذاب، شرکت ایرانخودرو و زیرمجموعه ستاره ایران با حضور در نمایشگاه خودرو شیراز از دو محصول جدید مرسدسبنز C200L و GLB200 رونمایی کرد. همزمان با این رونمایی، زیربرند جدید «IKCO Premium» نیز از سوی ایرانخودرو با هدف عرضه خودروهای لوکس معرفی شد.
به گزارش پدال، نمایشگاه بینالمللی خودرو شیراز در حالی آغاز به کار کرده که یکی از غافلگیرکنندهترین بخشهای آن، رونمایی رسمی از دو مدل جدید مرسدسبنز توسط ایرانخودرو است. C کلاس و GLB قرار است توسط ایران خودرو وارد بازار کشور شوند. برای نخستینبار است که ایران خودرو بعد از واگذاری به بخش خصوصی، در یک نمایشگاه خودرویی حاضر میشود.
حرکت ایرانخودرو در معرفی این خودروها، تنها به نمایش محصول خلاصه نمیشود. ایران خودرو همزمان از زیربرند تازهتأسیس خود با عنوان IKCO Premium “ایران خودرو برتر” نیز پردهبرداری کرده؛ برندی که مأموریت آن تمرکز بر واردات و عرضه خودروهای لوکس و سطحبالا خواهد بود. انتخاب مرسدسبنز برای آغاز فعالیت این زیربرند، نشانهای از عزم ایرانخودرو برای حضور مؤثر در بخش خودروهای وارداتی ممتاز و بازتعریف جایگاه خود در بازار است.
علاوه بر رونمایی از محصولات جدید، لوگوی تازه ایرانخودرو نیز در غرفه این شرکت نقش بسته است؛ نشان تجاری بازطراحیشدهای که به دنبال این است با حفظ هویت بصری قبلی، گرافیکی مینیمالتر و مدرنتر داشته باشد. این لوگو قرار است هویت بصری زیرشاخه جدید «IKCO Premium» را نیز با رنگ سبز آکوا شکل دهد و نشانهای از تغییر رویکرد ایرانخودرو به سمت محصولات باکیفیتتر و بهروزتر باشد.
C کلاس بهعنوان یکی از پرفروشترین سدانهای لوکس جهان و GLB در جایگاه یک کراساوور خانوادگی مدرن، هر دو از مدلهای بهروز بنز با فناوریهای نوین ایمنی، پیشرانههای پرقدرت توربو و طراحی داخلی سطح بالا هستند. گرچه تاکنون از نحوه قیمتگذاری آنها اعلام نشده، اما بنظر میرسد عرضه این خودروها نسبت به سایر واردکنندگان با قیمت بهتری صورت بگیرد.
مشخصات فنی و ویژگیهای مرسدس بنز C200L وارداتی ایران خودرو
مرسدسبنز C200L یکی از نسخههای ویژه از کلاس C محسوب میشود که با بدنه کشیدهتر نسبت به مدل استاندارد، تمرکز بیشتری بر راحتی سرنشینان عقب دارد. این خودرو برای بازار چین توسعه یافته، اما از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی، با نسخه جهانی نسل جدید C کلاس (W206) تفاوت عمدهای ندارد. C200L به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که با کمک سیستم میکروهیبرید ۴۸ ولت، قدرتی در حدود ۱۷۰ اسببخار و گشتاوری برابر با ۲۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. نیروی موتور از طریق جعبهدنده ۹ سرعته اتوماتیک 9G-Tronic به چرخهای عقب منتقل میشود و شتاب صفر تا صد آن حدود ۷.۳ ثانیه برآورد میشود.
طول بدنه C200L نزدیک به ۴.۹ متر است و فاصله بین دو محور نیز افزایش یافته تا فضای پای بیشتری برای سرنشینان ردیف عقب فراهم شود. طراحی ظاهری این مدل از زبان طراحی جدید مرسدس پیروی میکند که شباهت زیادی به نسل اخیر S کلاس دارد. در فضای داخلی، نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان و نمایشگر عمودی لمسی ۱۱.۹ اینچی مرکزی با سیستم سرگرمی و اطلاعاتی MBUX نسل دوم، تجربهای کاملاً مدرن را ارائه میدهند. تودوزی چرم، نورپردازی داخلی چندرنگ، سانروف، صندلیهای برقی با گرمکن و تهویه مطبوع هوشمند، از دیگر ویژگیهای رفاهی این سدان لوکس به شمار میروند.
در حوزه ایمنی نیز C200L به مجموعهای از فناوریهای کمکراننده مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل تطبیقی مجهز است. این خودرو از نظر ایمنی موفق به کسب ۵ ستاره در آزمونهای Euro NCAP برای نسخه پایه شده و از ساختاری مستحکم با تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال سود میبرد.
مشخصات فنی و ویژگیهای مرسدس بنز GLB200 وارداتی ایران خودرو
مرسدسبنز GLB200 که قرار است از چین و تحت برند IKCO Premium وارد بازار ایران شود، یک کراساوور لوکس جمعوجور با طراحی جعبهای و الهامگرفته از مدلهای بزرگتر مرسدس مانند GLS است. این خودرو با آنکه ابعادی نزدیک به GLA دارد، اما به لطف طراحی عمودیتر بدنه، فضای کابین بیشتری را در اختیار سرنشینان میگذارد و حتی در برخی نسخهها با چیدمان هفتنفره عرضه میشود. GLB200 نیز مانند بسیاری از مدلهای عرضهشده در بازار چین، در کارخانه مشترک مرسدسبنز و بایک تولید میشود و نسخه وارداتی به ایران نیز از همین مبدا خواهد بود.
در بخش فنی، GLB200 از پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که با همکاری رنو-نیسان توسعه یافته و توانایی تولید ۱۶۳ اسببخار قدرت و حدود ۲۷۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور به یک جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل شده و نیرو را به محور جلو منتقل میکند. عملکرد این قوای محرکه برای کاربری شهری و سفرهای بینشهری مناسب ارزیابی میشود و در عین حال، مصرف سوخت نسبتاً اقتصادی را نیز به همراه دارد.
طراحی داخلی GLB200 همانند دیگر مدلهای مدرن مرسدسبنز، با دو نمایشگر عریض پیوسته در بخش جلو داشبورد مزین شده که شامل پشتفرمان دیجیتال و نمایشگر لمسی مرکزی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX است. کیفیت متریال کابین، نورپردازی داخلی چندرنگ، تهویه مطبوع هوشمند، سیستم صوتی پیشرفته، سانروف پانورامیک و صندلیهای برقی از جمله امکانات رفاهی این مدل هستند. با وجود ابعاد نسبتاً جمعوجور، فضای صندوق و جای پای عقب در GLB بهواسطه طراحی هوشمندانه بدنه قابلقبول است.
در زمینه ایمنی، GLB200 از طیفی از تجهیزات کمکراننده شامل ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، هشدار برخورد، سنسورهای پارک و دوربین عقب بهره میبرد. این خودرو در نسخه پایه نیز استانداردهای ایمنی بالایی دارد و در آزمونهای جهانی توانسته امتیازات خوبی را کسب کند.
در شرایطی که بازار خودروهای وارداتی ایران پس از سالها محدودیت و نوسانات، با گشایشهایی نسبی همراه شده، ورود بازیگر بزرگی مثل ایرانخودرو با برند IKCO Premium میتواند رونق تازهای به این بازار ببخشد. تکیه بر سابقه، زیرساخت گسترده و شبکه خدمات پس از فروش ایرانخودرو، میتواند نقطه اتکایی برای مشتریان خودروهای وارداتی باشد که از نبود پشتیبانی رسمی در این بخش گلایهمند بودهاند.
با آغاز فعالیت IKCO Premium و انتخاب مرسدسبنز بهعنوان نخستین شریک تجاری، میتوان انتظار داشت که در ماههای آینده روند واردات خودروهای سطح بالا از سوی ایرانخودرو ادامه یابد؛ روندی که اگر با شفافیت، قیمتگذاری منطقی و خدمات مناسب همراه شود، میتواند بخشی از اعتماد ازدسترفته مشتریان به بازار وارداتی را احیا کند.
بیست و دومین نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ از ۲۰ام تا ۲۳ام خردادماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان و علاقهمندان حوزه خودرو خواهد بود. پدال نیز در این نمایشگاه حضور داشته و این رویداد خودرویی را پوشش میدهد.
اراز
۲۰ خرداد ۱۴۰۴ایرانخودرو یه زمانی سری eمونتاژ میکرد حالا به خاطر تحریم با پول نفت دو مدل انجین ضعیف با کیفیت پایین از چین وارد کرده که قیمتش تو بازار هم قیمت s500مدل 2025
محمد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴تهاتر نفت.
KOP
۲۰ خرداد ۱۴۰۴از چه منبعی متوجه کیفیت پایین شدی؟
O
۲۰ خرداد ۱۴۰۴داداش این ماشین نسبت به قیمتش کیفیت پایین تری داره وگرنه از تمام چینی ها و اون ماشین های که مونتاژ چین هستن کیفیتش بالاتره ولی تو این قیمت نه و چون از نزدیک دیدم دارم میگم
هراکلیوس
۲۰ خرداد ۱۴۰۴با قیمت 15میلیارد کی میاد پورشه ویا بی ام و730ول کنه اینو بخره
SMS
۲۰ خرداد ۱۴۰۴دقیقا
من پونتیاک ۱۹۷۵ موتور ls1 رو به همین چرت و پرت های جدید مخصوصا این دو که فقط اسمشون از بنز هست رو ترجیح می دم
هرچقدر هم که تکنولوژی باشه اما موتورش از لحاظ حجمی با پراید یکیه ، اصن هیکلو نمی تونه راه ببره
اشکان
۲۱ خرداد ۱۴۰۴جالبه بدونید تو کشور های خارجی این بنز c200
39 هزار دلار قیمتشه یه چیزی حدود 3 میلیارد تومان که نهایتاً باید 1 تومن افزایش قیمت بدن بشه 4 تومن ولی دارن این سی 200 چینی رو 14.15 میلیارد میکنن تو پاچه مردم ، چند برابر افزایش قیمت. با 14،15 میلیارد میشه یه دونه بنز میباخ gls صفر تو کشور های دیگه خرید .
M
۲۰ خرداد ۱۴۰۴کلا بنز خوبه ولی نه بنز وارداتی البته سری eqش هم گند هست
𝐀𝐥𝐢
۲۰ خرداد ۱۴۰۴واقعا باید مغز خر بخوری بیای اینارو بگیری
۱.۵ لیتر رو بنز اخه؟!
احمد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴حالا قیمت چن؟۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تا هر بشه بندازن
خلیج فارس
۲۰ خرداد ۱۴۰۴موتور رنو_نیسان!، اتاق بنز، تولید چین قیمت بوگاتی.
شترگاوپلنگی دیگر تقدیم به ملت ایران
مهردادکمال
۲۰ خرداد ۱۴۰۴بهترین کامنت
اوسا
۲۰ خرداد ۱۴۰۴یا حضرت عباس که بنز هم رفت سراغ دوکلاچه. این گیربکس تو ترافیک شهری نابود میشه