استانداردهای رانا پلاس در بخش ایمنی عابر پیاده

یک‌شنبه 9 مرداد 1401 - 04:30
مطالعه 2 دقیقه
1CB5404E-4246-4312-AC2B-B7688115A38D
بحث ایمنی خودروهای داخلی موضوع جدیدی نیست و سالهاست که با انتقادات زیادی روبرو شده است. ایمنی خودرو به دو بخش تقسیم بندی می‌شود، ایمنی سرنشینان و...
تبلیغات

بحث ایمنی خودروهای داخلی موضوع جدیدی نیست و سالهاست که با انتقادات زیادی روبرو شده است. ایمنی خودرو به دو بخش تقسیم بندی می‌شود، ایمنی سرنشینان و عابران پیاده. مسلما خودروسازان باید در راستای بهبود هر دو بخش ایمنی تلاش کنند و‌ بهبودهای لازم را اعمال کنند.

محسن رضایی‌منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با اشاره به ایمنی عابران پیاده در هنگام تصادفات، گفت:

آزمون ایمنی عابر پیاده که بر اساس استاندارد به روز و بین‌المللی ECE R127  انجام می‌شود، شبیه‌ سازی تصادف خودرو با عابر پیاده با سرعت 40 km/h است.

وی اعلام کرد:

در این آزمون که دارای دو بخش اصلی ضربه‌های سر و پا است، برخورد سر عابر پیاده با نقاط مختلف در موتور و  برخورد پای عابر پیاده با نقاط مختلف سپر خودرو، شبیه سازی شده و مورد آزمون قرار می‌گیرد که باید نیروها و ضربه‌های وارد شده به سر و پای عابر پیاده، در محدوده‌های مجاز تعیین شده قرار گیرند.

رضایی‌منش با بیان این‌که با تلاش تیم مهندسی و مرکز تحقیقات ایران خودرو، ارتقای کیفیت و افزایش استاندارد رانا پلاس در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت:

خوش‌ بختانه این خودرو با ارتقا و بهبود عملکرد در تست مربوط در ناحیه سپر در جذب انرژی‌های برخورد، موفق شد آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذارد و تمامی الزامات استاندارد بین المللی ECE R127 را برآورده کند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌ خودرو در ادامه بیان داشت:

این آزمون، در مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرجع صدور تاییدیه E mark انجام شده و مورد تایید قرار گرفت و مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه E mark کارسازی شده و در حال انجام است.

وی با بیان این‌که استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE R127 از استانداردهای روز دنیا و از جمله استانداردهای اجباری 85گانه است افزود:

پیش از این، خودروی تارا موفق به اخذ تاییدیه ایمنی عابر پیاده شده بود و هم‌اینک، رانا پلاس نیز موفق به تامین الزامات این استاندارد شده که نشان از رویکرد ایران خودرو در تولید خودروهای باکیفیت و استاندارد است.

رضایی‌منش با بیان این‌ که سیاست‌ گذاری برای محصولات جدید در راستای دریافت استاندارد است، گفت:

ایران خودرو قصد دارد محصولات فعلی را نیز با توسعه استانداردها تولید کند و این اقدام، گامی موثر در جهت استانداردسازی و ارتقا سطح ایمنی و کیفیت محصولات است.

رضایی‌منش از دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای محصول دنا خبر داد و توضیح داد:

مقدمات اولیه در دستور کار قرار دارد و در عین حال، تاکنون دو محصول تارا و رانا با دریافت «ایمارک» توانستند این استاندارد سخت گیرانه را کسب کنند و این نشان از تحول در حوزه مهندسی ایران خودرو است.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.