اینفینیتیتجربه و آزمایش

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید اینفینیتی QX60، گامی در مسیر درست

اینفینیتی در طول تاریخ خود همواره سعی کرده ریشه‌های نیسانی محصولات خود را پنهان کند. محصولات این برند لوکس ژاپنی چیزی بین حال و هوای اسپرتی ب‌ام‌و و شخیصت راحت لکسس هستند و به همین دلیل هویت واضحی ندارند؛ اما حالا با معرفی نسل جدید QX60 با زبان طراحی جدید، کابین لوکس‌تر و راحت‌تر و جایگزینی گیربکس CVT با یک نمونهٔ اتوماتیک سنتی، اینفینیتی به‌وضوح به دنبال تعریف جدیدی از شخصیت خود در بازار خودروهای لوکس است.

نسل جدید QX60 مدل ۲۰۲۲ خودروی جذابی است. نسل قبلی این کراس‌اوور سه ردیفه از عناصر حبابی شکل دههٔ ۹۰ اینفینیتی استفاده می‌کرد اما نسل جدید خطوط بالغی دارد که نمای بسیار مدرن‌تری را ایجاد کرده‌اند. چراغ‌های باریک عقب و خطوط بدنهٔ عضلانی این خودرو در رنگ نمونهٔ مورد آزمایش فوق‌العاده به نظر می‌رسند و ازآنجایی‌که QX60 جدید روی آرامش و راحتی تمرکز دارد، اینفینیتی رنگ‌های تند کمی برای آن ارائه می‌کند. تنها خرده‌ای که می‌توان از ظاهر این خودرو گرفت، تریم‌های کرومی بزرگ روی سپرهای جلو و عقب هستند که نمای جالبی ندارند اما غیرازاین، طراحی کراس‌اوور جدید اینفینیتی بی‌نقص به نظر می‌رسد.

به داخل خودرو که پا می‌گذاریم با فضایی کاملاً لوکس و مجهز مواجه می‌شویم. نمونهٔ مورد آزمایش از بالاترین تیپ QX60 یعنی اتوگراف است که با صندلی‌های تمام چرمی، بسیار باشکوه‌تر از نیسانی به نظر می‌رسد که زیر پوست آن پنهان شده است. علاوه بر این، شارژر بی‌سیم، سانروف پانوراما بالای دو ردیف صندلی‌ها و ماساژور صندلی‌های جلو نیز این خودرو را به‌طورجدی در بین کراس‌اوورهای لوکس جای می‌دهند.

در QX60 جدید جای آن نمایشگر کوچک و قدیمی از رده خارج را یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو گرفته است. هرچند طراحی و منوهای سیستم‌عامل اینفینیتی کمی قدیمی به نظر می‌رسند اما این سیستم حداقل نشان می‌دهد که متعلق به یک خودروی لوکس است؛ اما تنها ضعف بزرگ در کابین QX60 که متأسفانه غیرقابل‌چشم‌پوشی است، غربیلک فرمانی که به‌وضوح از نیسان گرفته شده و قاب بسیار قدیمی صفحه آمپر است که هرگز انتظار دیدن آن‌را در چنین خودروی لوکس و مدرنی نداشتیم.

بااین‌حال، برای یافتن بخش عمده‌ای از قطعات چشمگیر کابین QX60 باید به پشت سر راننده یعنی صندلی‌های عقب نگاه کرد. به نظر می‌رسد اینفینیتی روی کیفیت داخلی این خودرو به‌صورت برعکس یعنی از عقب به سمت جلو تمرکز کرده که این کار در بین خودروهای لوکس کمتر رایج بوده و دیگر برندهای لوکس بیشتر روی جلوی کابین متمرکز می‌شوند. هردو صندلی ردیف دوم برای دسترسی آسان به صندلی‌های ردیف سوم با لمس یک دکمه به جلو یا عقب کشیده می‌شوند و صندلی‌های ردیف سوم هم با لمس یک دکمه تا یا باز می‌شوند که باعث سهولت در استفاده‌های روزمره می‌شود.

جزئیات کوچکی مثل مکانیزم تا شوندگی صندلی‌های ردیف دوم که حتی با وجود صندلی کودک هم کار می‌کند و دریچه‌های تهویهٔ عقب که کنترل‌های مؤثرتری را ارائه می‌کنند نشان می‌دهند که طراحان اینفینیتی می‌دانسته‌اند که خریداران یک کراس‌اوور سه ردیفه واقعاً به چه چیزهایی نیاز دارند. همچنین هر ردیف از صندلی‌ها مثل سالن تئاتر ارتفاع بیشتری نسبت به ردیف جلویی دارد اما این چیدمان آسیب قابل‌توجهی به فضای سر سرنشینان عقب وارد نکرده و احساس خفگی در انتهای خودرو بسیار کمتر از چیزی است که از یک کراس‌اوور میان سایز انتظار می‌رود. به‌طورکلی، راحتی سرنشینان عقب یکی از نقاطی است که QX60 در این بازار بسیار شلوغ در آن می‌درخشد.

رانندگی QX60 هم مثل کابین آن چیزی نزدیک به عالی است اما در چند نقطهٔ کلیدی نقص‌هایی دارد که یکی از آن‌ها هندلینگ است. بااین‌حال، کراس‌اوور جدید اینفینیتی در پیچ‌ها خوب عمل می‌کند و کنترل بدنهٔ آن برای خودرویی با این اندازه بسیار چشمگیر است؛ اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، QX60 در استفاده‌های روزانه هرگز خودروی بزرگی احساس نمی‌شود. این در حالی است که در بسیاری از کراس‌اوورهای مدرن، موقعیت صندلی راننده، ستون‌های A و دید روبه‌جلو همگی احساس رانندگی با خودرویی بسیار بزرگ و دشوار برای هدایت در کوچه‌های تنگ را ایجاد می‌کنند.

اما QX60 خودروی راحتی برای راننده است و هیچ‌گونه احساس بزرگی در حین مانورها ندارد. تغییر گیربکس نیز یک ارتقاء خوشایند نسبت به CVT قبلی است. این گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ZF با چندین کراس‌اوور دیگر در بازار مشترک است و بنابراین گیربکس کاملاً اثبات‌شده‌ای است. این گیربکس در رانندگی‌های شهری و بزرگراهی آرام و بدون مشکل است اما گاهی اوقات در مانورهای تهاجمی، کمی تأخیر از خود نشان می‌دهد ولی به‌طورکلی این تغییر بهبود چشمگیری را نسبت به نسل قبلی به دنبال داشته است.

دیگر قسمت‌های قوای محرکهٔ QX60 جدید اما بسیار شبیه به نسل قبلی و همین‌طور نیسان پث‌فایندر است. همهٔ تیپ‌های این خودرو به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند و در سینهٔ آن هنوز همان موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی نیسان با ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این V6 برای این پلت‌فرم کافی خواهد بود اما به نظر می‌رسد موتور از اینکه باید چنین وزنی را حمل کند خیلی خوشحال نیست خصوصاً وقتی بخواهید هنگام سبز شدن چراغ راهنمایی حرکتی تهاجمی را آغاز کنید. البته این پیشرانه برای رانندگان غیرتهاجمی کافی خواهد بود.

مصرف سوخت ترکیبی QX60 برای نسخهٔ محرک جلو در هر صد کیلومتر ۱۰.۲ لیتر و برای نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۰.۷ لیتر خواهد بود که هرچند چندان قابل‌توجه نیست اما هم‌سطح دیگر خودروهای این کلاس است. یکی از نقاط ضعف این خودرو اما سیستم‌های کمک‌راننده است. QX60 با پکیج ایمنی ProPilot نیسان ارائه می‌شود که به‌طورمعمول تحسین می‌شود اما در اینجا سیستم حفظ حرکت میان خطوط عملکرد خوبی نداشته و مبهم و سرگردان عمل می‌کند. به‌عنوان‌مثال، زمانی که خودروی کمی از خط خارج می‌شود و به اصلاح فوری جهت حرکت نیازی نیست، سیستم به‌طور تهاجمی و ناگهانی فرمان را می‌چرخاند. همچنین متأسفانه کروز کنترل تطبیقی هم عملکرد ایده‌آلی ندارد و در ترافیک در جاده‌های دو لاینی که خودروهای دیگر هیچ مشکلی ندارند، تمرکز خود را از دست می‌دهد.

به‌طورکلی، QX60 جدید نشان می‌دهد که اینفینیتی به دنبال پیدا کردن پایه‌های خود برای دههٔ جدید است. استایل جذاب، سواری راحت و بهبود گستردهٔ کابین و قوای محرکه همگی به احساس پریمیوم این خودرو کمک کرده‌اند و به نظر می‌رسد این همان چیزی است که اینفینیتی برای رسیدن به آن تلاش می‌کند؛ بنابراین، هرچند QX60 هنوز هم جا برای بهتر شدن دارد اما یک گام مهم در جهت درست محسوب می‌شود و در چنین کلاس شلوغی، این کراس‌اوور جدید ژاپنی علیرغم نقص‌هایی که دارد، یک انتخاب قانع‌کننده خواهد بود.

مشخصات فنی

Infiniti QX60 2022

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6
قدرت ۲۹۵ اسب بخار
گشتاور ۳۶۶ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۶ ثانیه
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق بار ۴۱۰ تا ۲۱۳۵ لیتر
قیمت پایه ۴۶,۸۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۵,۱۷۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (809 ديدگاه)

    واقعا خیلی بهتر شده از همه لخاظ
    نسبت به رقبای خودش یعنی آکورا mdx و لکسوس rxL انتخاب بهتریه خصوصا RXL که عملا ردیف سومش بی استفادست و فقط یه جور دراز و بدقواره شده
    فقط میوینه بحث کیفیت ساختش که همیشه اینفینیتی زیر سایه لکسوس بوده که حالا شاید با تعویض گیریکس و داشتن موتور تنفس طبیعی شرایطو تغییر بده

    در اخر هم خود من نیسان پث فایندر فول آپشن با پکیج آفرود رو بیشتر ترجیح میدم چونکه بنظرم به اندازه کافی همه چیز داره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  2. datsun

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    واقعا همه چیش عالیه طراحی داخلی و بیرون موتور قدرتمند و گیربکس عالی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. با مهربونی جهان زیباتره

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    آکورا MDX لایک اینفینیتی QX60 دیس

    موافقم 9
    مخالفم 22
    1. GT

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اون بیچاره آب شد رفت تو زمین شما ها هنوز دست از سرش برنداشتید؟
      شوخی و خنده هم یه حد و اندازه ای داره بیش از حد بی مزه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. porsche

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        Mdxواقعا وجود داره🙂

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. با مهربونی جهان زیباتره

        ۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        متوجه منظورتون نشدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عالی همه چی خوب و به روز و خانواده پسند که حتی من خودم از شاسی بدم میاد ولی دوسش دارم چه کابینی
    قیمت فقط خیلی بالاس
    اما به نظر ارزش خرید خوبی خواهد داشت

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. Ali

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    موتورش عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. akrh78

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    اگه من این ماشینو میخریدم اول تو همون نمایندگی اون دو تا قسمت کرومی زیر سپر عقب رو میکندم، خیلی چیپ به نظر میاد
    نمای جلوش خیلی شکیله نمای بغل هم ساده ولی زیبا طراحی شده داخلم که نگم دیگه 👌

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. علی آقا

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (572 ديدگاه)

      اگر اینو نمی‌خوندی بازم همین نظر رو داشتی؟
      «تنها خرده‌ای که می‌توان از ظاهر این خودرو گرفت، تریم‌های کرومی بزرگ روی سپرهای جلو و عقب هستند که نمای جالبی ندارند»

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (156 ديدگاه)

        منم گاهی با کروم‌کاری نیسان مشکل دارم. یه‌جور دهاتی‌طور می‌شن. البته طبیعتا همه‌شون نه

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. علی

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        انقدر بدم میاد همه جا هستی اه !

        موافقم 1
        مخالفم 1
  7. samurai

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (535 ديدگاه)

    کابین ترکونده بشینی توش با کتک باید بیارنت بیرون :))))))

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. net

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    دوخت شطرنجی داشبورد و اگزوز مصنوعی استیل خیلی بد هست .اگر خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت ستون شیشه عقب به هم متصل میشد قشنگتر میشد.اگر چراغ باریک جلو نوک نداشت و زیر چراغ جلو در جایی که به جلوپنجره وصل میشه فرورفتگی نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد.اگر اطراف جلوپنجره خط استیل نداشت و جلوپنجره مشکی ساده بود قشنگتر میشد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. حیدر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    محصولات ایفینیتی نسبت به قبل خیلی پیشرفت کردن. از این ماشین خیلی خوشم اومد در همه نظر عالیه هم طراحی جلو و عقب و داخلی و امکانات و متریال و هندلینگ و…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. حیدر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    محصولات ایفینیتی نسبت به قبل خیلی پیشرفت کردن. از این ماشین خیلی خوشم اومد در همه نظر عالیه هم طراحی جلو و عقب و داخلی و امکانات و متریال و هندلینگ و… واقعا عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا