دوئل لینکلن MKT و اینفینیتی QX60

دوشنبه 29 آبان 1396 - 09:00
مطالعه 7 دقیقه
Infiniti-QX60-VS-Lincoln-MK
نوبت به قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال رسید که به گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان بیوک...

نوبت به قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال رسید که به گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان بیوک انکلیو و آکورا MDX بودیم که در این رقابت مجموعاً تعداد 1274 رأی به ثبت رسیده است. طی این دوئل بیوک موفق شد با کسب 869 رأی یا 68 درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که آکورا 405 رأی دریافت کرده است. حال امروز در آخرین دوئل گروه کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ لوکس، لینکلن MKT و اینفینیتی QX60 در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بیوک انکلیو

آکورا MDX

لندروور دیسکاوری

لکسس GX

بیوک انکلیو

لندروور دیسکاوری

ولوو XC90

آئودی Q7

اینفینیتی QX60

لینکلن MKT

آئودی Q7

؟

لینکلن MKT

لینکلن برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2008 کراس‌اوور فول سازی بنام MKT را در قالب یک کانسپت رونمایی کرد. سپس یک سال بعد نسخهٔ تولیدی این خودرو رونمایی شد که تولید آن در ماه جولای 2009 آغاز شده و با مدل 2010 به بازار آمد. MKT دومین کراس‌اوور ساخت لینکلن و بزرگ‌ترین کراس‌اوور حال حاضر این شرکت محسوب می‌شود درحالی‌که در بین خانوادهٔ شاسی‌بلندهای لینکلن بالاتر از کراس‌اوور MKX و پایین‌تر از اس‌یووی نویگیتور قرار می‌گیرد. این کراس‌اوور لوکس آمریکایی بر روی پلت‌فرم D4 فورد ساخته شده که با دیگر کراس‌اوورهای فول سایز این گروه خودروسازی یعنی فورد فلکس و فورد اکسپلورر مشترک است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد MKT طول زیاد است که آن‌را تا حدودی به لیموزین‌ها شبیه کرده و می‌توان آن‌را تلفیقی از یک کراس‌اوور با یک لیموزین دانست. لینکلن برای مدل 2013، این کراس‌اوور فول سایز را مورد فیس‌لیفت قرار داد که در نمایشگاه لس‌آنجلس 2011 رونمایی شد و طی آن تغییراتی در نمای جلو و به‌روزرسانی‌هایی در داخل خودرو انجام گرفت. MKT همچنان در یک نسل در حال تولید است و به‌احتمال‌زیاد در سال 2020 از سبد محصولات لینکلن کنار خواهد رفت. این کراس‌اوور لوکس آمریکایی هم‌اکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور اول که برای دوئل ما هم انتخاب شده است از نوع 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی مشترک با سدان MKS است. این موتور 377 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که قدرت آن پس از فیس‌لیفت مدل 2013 به 307 اسب بخار افزایش پیدا کرد. پیشرانهٔ بعدی اما از نوع 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 365 اسب بخار قدرت است. MKT در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود درحالی‌که انتقال نیرو در آن صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد. این ماشین از ابتدای عرضه در ایالات‌متحده، یعنی از سال 2009 تاکنون بیش از 41 هزار دستگاه فروش داشته است درحالیکه سال گذشته موفق به فروش 4 هزار دستگاه شده است.

اینفینیتی QX60

اینفینیتی اولین بار در گردهمایی پبل بیچ 2011 کراس‌اوور کانسپتی بنام JX35 را معرفی کرد و سپس به دنبال آن، نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور فول سایز در نمایشگاه لس‌آنجلس همان سال رونمای شد. این خودرو که روی پلت‌فرم D نیسان مشترک با نیسان مورانو و نیسان پث‌فایندر ساخته شده است، نخستین کراس‌اوور سه‌ردیفهٔ اینفینیتی محسوب می‌شود؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری محصولات اینفینیتی، نام JX35 هم در سال 2013 به QX60 تغییر پیدا کرد. هم‌زمان با این تغییر نام یک نسخهٔ هیبریدی هم برای این کراس‌اوور لوکس ارائه شد. پس‌ازاین برای مدل 2016 هم QX60 دستخوش فیس‌لیفتی قرار گرفت که تغییراتی را در چراغ‌های جلو، سپر جلو و جلوپنجره ایجاد کرده بود. تولید نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ QX60 در اواخر سال 2015 آغاز شده و از فوریهٔ 2016 به بازار عرضه شد. در حال حاضر در بین شاسی‌بلندهای اینفینیتی، QX60 دقیقاً در جایگاهی پایین‌تر از مدل QX80 قرار می‌گیرد با این تفاوت که QX80 یک اس‌یووی فول سایز بدنه روی شاسی است درحالی‌که QX60 کراس‌اوور فول سایزی با ساختار یکپارچه است. این خودرو در ابتدا صرفاً با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی به بازار عرضه شد که 265 اسب بخار قدرت داشت. این موتور که برای این دوئل هم انتخاب شده است، همچنان برای QX60 ارائه می‌شود درحالی‌که قدرت آن برای مدل 2017 به 295 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همان‌طور که اشاره شد، پس از تغییر نام و برای مدل 2014، یک نسخهٔ هیبریدی هم برای QX60 ارائه شده که از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت 250 اسب بخار استفاده می‌کند. در هردو مدل نیروی موتور صرفاً توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. QX60 از سال 2012 تاکنون در ایالات‌متحده بیش از 168 هزار دستگاه فروش داشته است و سال گذشته نیز با فروش 42 هزار دستگاه بیشترین فروش تاریخ خود در این کشور را تجربه کرد.

مشخصات فنی

لینکلن MKT

اینفینیتی QX60

پیشرانه

3.7 لیتری V6

3.5 لیتری V6

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

307 اسب بخار

300 اسب بخار

گشتاور

377 نیوتن متر

366 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

CVT

محور محرک

جلو/چهارچرخ

جلو/چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

7 ثانیه

7.1 ثانیه

مسافت 400 متر

15.6 ثانیه

15.5 ثانیه

حداکثر سرعت

225 کیلومتر/ساعت

230 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

12.4 لیتر (ترکیبی)

10.7 لیتر (ترکیبی)

وزن

2133 کیلوگرم

2050 کیلوگرم

ظرفیت بکسل

2040 کیلوگرم

2270 کیلوگرم

طول

5.27 متر

5.08 متر

فاصلهٔ محوری

2.99 متر

2.90 متر

ظرفیت سرنشین

7 نفر

7 نفر

قیمت پایه

44,455 دلار

44,095 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9879068]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.