پیمان کارگر رئیس اینفینیتی ژاپن از سمت خود کناره گیری کرد
کارگر که از ژوئن 2020 تاکنون مسئولیت هدایت اینفینیتی را بر عهده داشت و آماده بازنگری اساسی در محصولات برند لوکس نیسان میشد اما از 30 مارس و پایان سال مالی نیسان جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. یکی از منابع نزدیک به کمپانی اظهار داشته است کارگر دوباره به فرانسه بازخواهد گشت. پیمان کارگر 55 ساله حدود 20 سال در رنو به عنوان یکی از متحدان نیسان حضور داشت اما در سال 2017 به این خودروساز ژاپنی نقلمکان کرد. او مدیریت بخش آفریقا، خاورمیانه و هند نیسان را بر عهده داشت و پس از آن به اینفینیتی پیوست. کارگر در صنعت خودروی کشورمان نیز فردی شناخته شده به حساب میآید.
اولگا فیلیپووا مدیر فروش و بازاریابی اینفینیتی جایگزین کارگر خواهد بود. او از سال 2018 در اینفینیتی حضور دارد و در سال 2020 با حضور کارگر به سمت فعلی خود رسید. رئیس اینفینیتی سال پیش برنامههای خود برای ورود بازوی لوکس نیسان به عصر جدید و تولید محصولات برقی را اعلام کرد. نقشه راه این کمپانی شامل بازنگری در ساختار نمایندگیها، ارائه زبان طراحی جدید برای خودروها به منظور تحت تأثیر قرار دادن مشتریان و... بود. اعلام برنامههای بازسازی اینفینیتی با ارائه شاسیبلند پرچمدار QX80 مصادف شد. همچنین قرار است پروتوتایپ مونوگراف نزدیک به خط تولید نیز سال جاری میلادی معرفی شد. کارگر جای مایک کولران را گرفت، فردی که فقط سه ماه عهدهدار سمت ریاست اینفینیتی بود. کولران در سال 2019 و پس از خروج کریستین مونیر از این برند به عنوان رئیس موقت انتخاب شد و مونیر نیز به جیپ پیوست تا هدایت آن را بر عهده گیرد. قبل از مونیر هم رولند کروگر در این سمت انجاموظیفه میکرد.
فروش جهانی اینفینیتی در سال 2021 با افت 55 درصدی به 84,830 دستگاه رسید درحالیکه شرکت یاد شده در سال 2019 و قبل از همهگیری کرونا تعداد 188,990 دستگاه خودرو را به فروش رسانده بود. فروش اینفینیتی در آمریکا نیز با افت 20 درصدی در سال 2022 به 46,619 دستگاه رسیده است. کارلوس گوسن رئیس اسبق نیسان هدف کسب سهم 10 درصدی از بازار خودروهای لوکس دنیا برای اینفینیتی را ترسیم کرده بود و به دنبال فروش سالانه 500 هزار دستگاه خودرو توسط این برند لوکس بود اما وضعیت کنونی شرکت اصلاً شباهتی به برنامههای گذشته ندارد. گوسن حتی در مقطعی گفته بود اینفینیتی پیشتاز تولید خودروهای برقی و لوکس خواهد بود هرچند چنین چیزی هرگز رخ نداد. تولید جدیدترین محصول شرکت یعنی QX60 میان سایز چندین ماه به تعویق افتاد و نهایتاً اواخر سال 2021 راهی بازار شد. اینفینیتی هنوز یک خودروی برقی عرضه نکرده است اما قرار است از سال 2025 به بعد دو محصول بدون آلایندگی در کارخانه نیسان تولید شوند.