اینفینیتی Q50 با پیشرانه نیسان Z و گیربکس دستی بازمیگردد
در یک تغییر مسیر غیرمنتظره، اینفینیتی اعلام کرده است که سدان Q50 را دوباره به خط تولید بازمیگرداند اما این یک بازگشت معمولی نیست؛ نسل جدید Q50 قرار است یک سدان اسپرت دیفرانسیل عقب با قلب تپنده نیسان Z و گیربکس دستی باشد. این تصمیم، نشاندهنده عقبنشینی اینفینیتی از برنامههای پیشین خود برای جایگزینی این مدل با یک خودروی برقی و بازگشتی هیجانانگیز به ریشههای خود برای علاقهمندان به رانندگی است. این خودروی جدید که در یک کنفرانس خصوصی در لاسوگاس به نمایندگیهای فروش نمایش داده شد، ترکیبی از ساختار نیسان اسکایلاین و پیشرانه قدرتمند نیسان Z خواهد بود. این یعنی باید منتظر یک موتور V6 توئین توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار در زیر کاپوت باشیم.
اینفینیتی حتی احتمال عرضه نسخه قویتر Red Sport را نیز رد نکرده و قصد دارد با تمام قوا روی جنبههای پرفورمنس و هیجان رانندگی تمرکز کند. اینفینیتی سال گذشته تولید Q50 را متوقف کرد و قصد داشت آن را با یک سدان تمام برقی در اواخر این دهه جایگزین کند. بااینحال، با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی و کم شدن مشوقهای دولتی، این برند لوکس ژاپنی استراتژی خود را تغییر داده است. نسل جدید Q50 که بهعنوان جانشین معنوی مدل محبوب G35 توصیف شده، برای عرضه در نیمه دوم سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده است. این خودرو قرار است یک سدان چهاردر نسبتاً جمعوجور در ابعادی نزدیک به بامو سری ۳ باشد.
یکی از افرادی که این خودرو را از نزدیک دیده، آن را اینگونه توصیف میکند:
Q50 جدید یک ماشین هیجانی با موتور توئین توربو است که فریاد میکشد. شاید کاربردی نباشد، اما بسیار سرگرمکننده است.
بااینحال، همه نمایندگیها از این رویکرد کاملاً اسپرت و متمرکز بر راننده راضی نیستند و رئیس یکی از نمایندگیهای اینفینیتی معتقد است که عرضه این خودرو با سیستم چهارچرخ محرک میتوانست فروش را دو برابر کند. بااینوجود، به نظر میرسد اینفینیتی تصمیم گرفته است با ارائه سه پدال و انتقال قدرت محرک عقب، مستقیماً قلب علاقهمندان به رانندگی را هدف قرار دهد و امیدوار است در بازاری که رقبایی مانند کیا استینگر و جنسیس G70 با چالش مواجه شدهاند، به موفقیت دست پیدا کند.