معرفی اینفینیتی QX80 با موتور نیسان GT-R و ۱۰۰۰ اسب بخار
اینفینیتی در اقدامی جسورانه، از یک نسخهٔ کانسپت و بسیار قدرتمند از شاسیبلند لوکس خود با نام QX80 R-Spec رونمایی کرد. این هیولای ۱۰۰۰ اسب بخاری که برای نمایش در نمایشگاه تیونینگ سما آماده شده، قلب تپندهٔ افسانهای نیسان GT-R نیسمو را در سینه دارد و آمده تا معادلات را در کلاس شاسیبلندهای فول سایز پرفورمنس بر هم بزند. مهندسان اینفینیتی صرفاً به تعویض موتور بسنده نکردهاند. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی معروف به VR38DETT با توربوشارژرهای سفارشی، قطعات داخلی تقویتشده، سیستم مدیریت موتور MOTEC و یک سیستم سوخترسانی قدرتمند، بهطور کامل بازمهندسی شده است.
نتیجهٔ این تغییرات، دستیابی به قدرت شگفتانگیز ۱۰۰۰ اسب بخار است که حتی لامبورگینی اوروس را نیز به چالش میکشد. این قدرت ویرانگر، با تغییرات گسترده در شاسی و ظاهر خودرو همراه شده است. سیستم تعلیق سفارشی با فنرهای Eibach، دیفرانسیل عقب با قفل الکترونیکی و یک کیت بدنهٔ پهن که رینگهای ۲۴ اینچی برنزی را در خود جای داده، تنها بخشی از این تغییرات هستند. برای مهار این هیولا نیز از ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای زردرنگ استفاده شده است.
ظاهر QX80 R-Spec با الهام از نیسان GT-R T-Spec، با یک پوشش رنگ خاص به نام «بنفش نیمهشب» تزئین شده که بسته به زاویه نور، تغییر رنگ میدهد. اسپلیتر جلوی فیبر کربنی، دیفیوزر تهاجمی و اسپویلر بزرگتر در عقب، چهرهٔ این شاسیبلند لوکس را به یک خودروی مسابقهای تمامعیار تبدیل کردهاند. تیاگو کاسترو، معاون اینفینیتی در آمریکا، دراینباره گفت:
ما خودمان را به چالش کشیدیم تا مسیری بسیار افراطیتر را برای QX80 کشف کنیم، زیرا به آیندهای با مدلهای پرفورمنس که قابلیتهای هیجانانگیزتری را برای مشتریان ما فراهم میکنند، مینگریم.
اگرچه اینفینیتی تأکید کرده که QX80 R-Spec یک مدل مفهومی است و به خط تولید راه نخواهد یافت اما این پروژه میتواند پیشدرآمدی برای عرضهٔ نسخههای قدرتمندتری از این شاسیبلند در آینده باشد و راه را برای رقابت جدیتر این برند ژاپنی با غولهای آمریکایی و اروپایی هموار کند.