پرفروشترین محصول اینفیتی برای سال ۲۰۲۶، فیس لیفت جزئی را تجربه کرده اما از نظر فنی و امکانات، پیشرفتهای مهمی داشته است.
با طراحی جسورانه، ویژگیهای راحتی لوکس و فناوریهای یکپارچه، اینفینیتی QX60 مدل ۲۰۲۶ به گونهای طراحی شده است که هر سفری، از رفتوآمدهای روزانه تا سفرهای چند روزه را آسان و لذتبخش کند. این خودرو با طراحی بازنگریشدهای که از سبک «هنر در حرکت» مدل QX80 الهام گرفته، ویژگیهای پیشرفتهای دارد که رانندگی را سادهتر و جذابتر میکنند.
با سه ردیف صندلی و فضای بار جادار، QX60 بهطور هنرمندانهای فرم و عملکرد را ترکیب میکند. فناوریهای جدید از جمله سیستمهای دوربین پیشرفته و رانندگی خودران در دسترس هستند. همچنین، سیستم صوتی مدرن از برند آمریکایی Klipsch اینفینتی را به یک سالن کنسرت متحرک تبدیل میکند. این سیستم، قابلیت تمرکز صدای تماس تلفنی، روی صندلی راننده، در حالی که مسافران به موسیقی گوش میدهند نیز دارد.
بازتعریف جسارت با مدل اسپرت QX60
اینفینیتی QX60 مدل ۲۰۲۶ با معرفی اولین مدل اسپرت خود، جسورانهترین گام برداشته است. این نسخه برای ارائه پویاترین ظاهر خودرو تا به امروز طراحی شده و دارای نمای جلویی منحصربهفرد با جلوپنجره مشبک و تیزتر است که در مقایسه با جلوپنجره سایر مدلها، جذابیت بیشتری ایجاد میکند.
داخل QX60 SPORT حس لوکستر و سفارشیتری دارد، با صندلیهای کاپیتانی استاندارد ردیف دوم، طرح روکش Dusk Blue همراه ترکیب صندلیهای آبی و مشکی، و روکش سقف مشکی.
با تکیه بر روحیه نوآوری اینفینیتی، QX60 مدل ۲۰۲۶ چندین ویژگی کمکراننده را اضافه کرده که هدف آن سادهسازی و روانسازی رانندگی روزانه و سفرهای آخر هفته است. سیستم ProPILOT Assist 2.1 رانندگی در آزادراه را ارتقا میدهد و به رانندگان اجازه میدهد در سناریوهای خاص رانندگی در آزادراه، دستهای خود را از فرمان بردارند. در آزادراههای سازگار، رانندگان میتوانند دکمهای را فشار دهند تا ProPILOT Assist 2.1 شتاب، فرمان و ترمز را مدیریت کند.
همچنین QX60 جدید، دارای دید ۳۶۰ درجه و تشخیص اشیاء متحرک است. این سیستم، موانع را هنگام پارک تشخیص میدهد و بر پایه مانیتور معروف Around View اینفینیتی با هشت نمای ثابت از اطرافکار میکند.
اینفینیتی QX60 مدل ۲۰۲۶ بهصورت استاندارد در تمام مدلها دارای دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است – یکی برای پشت فرمان و دیگری برای سیستم اطلاعاتسرگرمی. نمایشگر مرکزی رابط Google built-in را اضافه کرده و با گوگل مپس ( Google Maps) مسیریابی را انجام میدهد. امکان درخواستهای صوتی مثل «هی گوگل، صندلی گرمکن من را روشن کن» یا «هی گوگل، به خانه من مسیریابی کن» نیز وجود دارد.
اینفینیتی QX60 مدل ۲۰۲۶ جدیدترین مدل شرکت سازنده است که سیستمهای صوتی Klipsch را ارایه میکند. در مدلهای سفارشی، ۱۶ بلندگو، شامل چهار توییتر گنبدی تیتانیومی ۱ اینچی، یک آمپلیفایر ۱۲ کاناله با ۶۰۰ وات قدرت و یک سابووفر ۸ اینچی وجود دارند. حتی امکان سفارش این خودرو با ۲۰ بلندگو و یک آمپلیفایر ۲۴ کانال نیز فراهم است.
مدل اوتوگراف به عنوان نسخهی فول آپشن، فناوری صوتی جدیدی دارد. برای مثال، راننده میتواند تماس تلفنی برقرار کند در حالی که مسافران به موسیقی گوش میدهند، یا راننده میتواند به لیست پخش موردعلاقه خود گوش دهد و راهنماییهای نقشه را بشنود بدون اینکه خواب مسافران در صندلیهای عقب را مختل کند.
پیشرانه پیشرفته و پاسخگو
رویکرد دیرینه اینفینیتی به نوآوری فنی در زیر کاپوت با موتور پیشرفته مشهود مرتبط است. VC-Turbo اولین پیشرانه تولیدشده با نسبت تراکم متغیر در جهان بود و زمان معرفی در سال ۲۰۱۸ در لیست ۱۰ موتور برتر جهان قرار گرفت. در QX60، موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری ۲۶۸ اسببخار قدرت و ۳۸۸ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور برای ارائه گشتاور بالا در محدوده دورهای پایین تا متوسط تنظیم شده است، جایی که رانندگان معمولاً به شتابگیری نیاز دارند. برای سال ۲۰۲۶، مهندسان اینفینیتی موتور را بر اساس بازخورد مشتریان بهروزرسانی کردند. این تغییرات به بهبود کیفیت صدا در رانندگی شهری، جادههای فرعی و شرایط تپهای که رانندگی پرانرژیتر رخ میدهد، کمک میکنند.
موتور به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر پشت فرمان متصل است. این گیربکس برای تعویضهای سریع و نرم و عملکرد عالی تنظیم شده است، این خودرو به راننده اجازه میدهد عملکرد پیشرانه را با سلیقهی خود تنظیم کند. QX60 دارای بهترین رتبه بکسل در کلاس خود با ظرفیت ۲۷۲۰ کیلوگرم است. این خودرو میانگین مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر در شهر، ۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۹.۸ لیتر بهصورت ترکیبی دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، ۸ ثانیه اعلام شده است.
آرین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه 100 اسب بخار بیشتر داشت عاشقش میشدم
BMW is GOD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴تا حالا با یه ماشین که ۲۷۰ اسب قدرت داره رانندگی کردی؟
آرین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴با 250 تا بله
Taha Ayoobi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی عالیه
M
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴داشبوردش ی خورده شبیه محصولات جنسیش هست
جرمی کلارکسون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴تو طراحی داخلی عالی عمل کرده
Hadi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی نیسان مورانو رو که اقتصادیه
51 هزار دلار میده معلوم نیست برای این چه نقشه ای کشیده
ولی حقیقتا اینفینیتی رو به لکسوس ترجیح میدم بخصوص که تو ایران به جز تو منطقه آزاد و گذر موقت نمیشه دید بیشتر به چشم میاد حتی با ابهت تر از لکسوس طراحی میکنه البته ممکنه زیباتر نباشه که اونم سلیقه ای هست بیشتر
شخصا نیسان رو رنوی آسیا
تویوتارو فولکس واگن آسیا
مزدارو پژوی آسیا
سوبارو رو اشکودای آسیا
و سوزوکی رو فیات و داچیای آسیا میدونم
hosen
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴نظرت راجب هوندا چیه؟ اون چیه اسیاست؟😂
Hadi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴هوندا اگه لوکس بود میگفتم ولوو یا بی ام و آسیا
ولی اگه از لحاظ قیمتی یکی باشه مثلا میشه گفت سیتروئن آسیا
Nismo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴پیچ چرخ این کمپانی هایی که نام بردی می ارزه به کل هیکل فولکس و رنو و پژو و این چرندیات
خودروسازی ژاپن چندلول از اروپا بالاتره
مزدا با پژو خداییش؟
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴مزدا عشق است خاک بر بد خواهانش 👏👏👏
اسحاق
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴نه اتفاقا خودروسازی و هرچیز ۱اول اروپا و آمریکا ۱اول هرچیز و پیچ چرخشون می ارزه به هرچی اسیایی چون خودرسازی ۱اول اروپا و آمریکا ۱اول بیش از چند لول بالاتر از
از دوم اسیا ژاپن دوم هستن درستش اینه
الان ۱ بهترین و اول سطح بالا ترین هایپرکارها رو کی میزنه نسبت به هرکی
بهترین هر سگمنت و کلاس رو که در نظر بگیریم
اسپرت و پرفورمنس میشه هایپرکار ها بخصوص نوع هیبرید که فقط اروپا و آمریکا دارن و بهترین ش هم زدن
پیکاپ تراک های شاسی آفرودر آمریکایی و کامیون ها و تراک های سنگین اروپایی و آمریکایی حرف اول و ۱ سگمنت
خودروهای لوکس سطح بالا که اروپا و آمریکا فقط خودشون رقیب خودشونن مثل مرسدس بنز سری اس میباخ و بنتلی و کادیلاک اسکالید ۱ اول و…
کلا اول و ۱ هر چی هر کلاس و سگمنت مهمه
نسبت به هرکی که درنظر گرفته بشه اروپا و آمریکا از سالها قبل اون سالها جلوتر بودن اول و ۱ هرچیز هستن اروپا و بخصوص آمریکا چون اول و ۱ هر چیز هستن
چون هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن از سالها قبل هر مورد سالها جلوتر بودن و هستن هرچیزی هم مثال مدرک هم هست داریم ولی برای چیزی که مثل روز روشنه مدرک نمیپرسند
و فقط خودشون رقیب خودشونن
وقتی این اول و ۱ بودن هر چیز جوری که که ۱۰۱۱ جلوتر از هرکی هستن باعث میشه که مثل روز روشن باشه جوری که مدرک واسش نمیپرسند کسی که بدونه
مثل همین قضیه که گفتم
کلا خودرو های اروپا و آمریکا یی هرچی مثل اینه که یه مثالش
که هوندا رو بی ام و آسیا میگن
یا تویوتا رو فولکس واگن اسیا میگن
یا نیسان رو رنوی اسیا میدونند
درسته چون مثلا
وقتی بی ام و اسیا هوندا ست پس قطعا
” بی ام و جهان ” هم که قطعا خود همون بی ام و اورجیناله
که نوآوری های برتری که بی ام و داره
۱۰۱۱ . هیچ جلوعه از هوندا چون
هوندا همچین نو آوری هایی که بی ام و داره رو تو
حتی خواب هم بدست نمیاره
هرچیز درستش هم به همین صورته
مزدا رو هم من خودم دارم مزدا ۳ ازشم راضی ام برای این موردم مقایسه نمیکنم چون هر کمپانی جایگاه خودشو داره
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ایشالا بیاد ایران
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴به مزدا فحش خوار مادر دادی
Hadi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴از لحاظ قیمتی زیاد بی راه نگفتم چون تو یک لولن تقریبا ولی استهلاکی آره مزدا سره
البته هندلینگ پژو یکم بهتره بخصوص تو هاچبک ها 208 شناخته شدس و تو رالی هم صاحب منصب و مقامه
بازم میشه مزدا رو با آلفارمئو مقایسش کرد بخصوص از لحاظ طراحی جوان پسند و روح اسپرت که متاسفانه باز از لحاظ قیمت آلفا تو رده آلمانی هاست مثل بی ام و و آئودی
نیازی هم به بیان نیست که آلفا از لحاظ پرستیژ هندلینگ زیبایی و انجین با بازدهی و شتاب بالا از مزدا بهتره در اکثر موارد
همایون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴حیف نیست مزدارو با پژو مقایسه میکنی؟نیسان هم هیچ ربطی به رنو نداره شما نمونه GTr و پاترول یا اینفینیتی تو محصولات نیسان میبینی سوبارو هم یه خودروساز مستقل هست و بسیار از اشکودا جلوتر چه از نظر تاریخچه چه فروش
اون دوتای دیگه هم فرق دارند باهم اصلا تویوتا واسه خودش غولیه بعد این دوتا از لحاط زیر مجموعه ها زمین تا آسمون فرق دارند لامبو و پورشه تو محصولات تویوتا هم حضور دارند؟
AkinaDriver
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تا به امروز کسی همچین توهینی به مزدا نکرده بود
Nismo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خداروشکر اون قاب های کرومی زشت از پشت دیفیوزر حذف شدن
BMW is GOD
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴فکر میکردم به این مدل تاحدی ظلم شده وگرنه شایستگی بیشتری داشت. اما بلخره ما با صنعتی رو به رو هستیم که واقعیت خودشو داره. تو این سگمنت رقبای قلدری از آلمان و ژاپن پیدا میشن. مثل RX و X5. و خریدار جذب اینا میشه بیشتر.
یکی از نکات منفی حذف انجین v6 تنفس طبیعی بود. موتوری که ۳۰ اسب قدرت بیشتری داشت رو برداشتند و موتور ضعیفتر گذاشتند. اگر انجین باقی میموند حتی بصورت آپشن شاید میتونست وضع رو بهتر کنه
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴این موتور با گشتاور بالاترش نسبت به موتور تنفس طبیعی قبلی و گشتاور دور میانی خوبش توی رانندگی نسبت به موتور قبلی سریعتر احساس میشه وزنش هم کمتره ، تنها نکته مثبت موتور قبلی دوام اثبات شدش بود که فکر نکنم مسأله دوام برای اکثر مالکین اولیه که ماشین رو لیز سه یا پنج ساله میکنن مسأله مهمی باشه ولی خب توی بازار دست دوم این موتور پیچیده احتمالاً افت قیمت بیشتری میکنه
BMW is GOD
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴بزرگترین مشکل این موتور همین قابلیت دوام و اطمینانشه. قبلا مشخص شده بود که در کارکرد واقعی، این موتور و سایر رقبا مصرف سوخت مشابهی رو ارائه میدن. اما پیچیدگی و مشکلات این انجین خیلی بیشتره. نهاد های مرتبط مثل NHTSA هم قبلا به علت خرابی بالا، سراغ این انجین اومدند.
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ایشالا بیای ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴میای ایران یا بیارمت
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴از s5 کپی کرده ولی چون اینفینیتی ژاپنیه اشکال نداره
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشین خیلی خوشگلیه ولی فرمونش قدیمیه
제네시스
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خدایی جنسیس GV70 یه چیز دیگس…
Cadillac-V
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خدایی چی فک کردی که تونستی اینفینیتی نیسان ژاپن رو با جنسیس کره ای مقایسه کنی و بعد تازه بگی اون بهتره؟