تویوتا لندکروزر 2025 در ایران! مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی
تویوتا لندکروزر یکی از مشهورترین و بادوامترین مدلهای دو دیفرانیسل جهان است. تاریخچه این خودرو به دهه ۱۹۵۰ بازمیگردد، زمانی که شرکت تویوتا برای پاسخ به نیاز ارتش ژاپن با الهام از جیپ آمریکایی «ویلیز» مدل اولیهای به نام Toyota BJ ساخت که به دلیل توانایی بالا در عبور از مسیرهای سخت، خیلی زود محبوب شد و در سال ۱۹۵4 با نام رسمی Land Cruiser به بازار جهانی رسید.
در دهههای بعد، لندکروزر بهتدریج از یک خودروی نظامی ساده به شاسیبلندی قدرتمند و نزدیک به کلاس لوکس تبدیل شد تا بازار رنجرور و دو دیفرانسیلهای پهنپیکر امریکایی را هدف بگیرد. هر نسل این خودرو با بهبود در موتور، سیستم تعلیق، راحتی کابین و فناوریهای ایمنی همراه بود. در دهه ۱۹۸۰، لندکروزر بهعنوان خودرویی قابل اعتماد در سراسر دنیا، بهویژه در مناطق دورافتاده جغرافیایی مانند آفریقا، خاورمیانه و استرالیا شناخته شد.
از سال ۲۰۰۷ که Land Cruiser 200 معرفی شد، مردم ایران هم با مفهوم شاسی بلند بزرگ با تجهیزات لوکس، آشنا شدند. این نسل با موتورهای V8، سیستم چهارچرخ متحرک و ابعاد بزرگ، همجنان خودرویی محبوب در بازا کشور ما است.
جدول جدید تعرفه برای واردات خودرو نشان میدهد که محدودیت حجم موتور و قیمت ارزی برداشته شده است. به همین دلیل تعداد زیادی از شرکت ها به سراغ تویوتا لندکروز 2025 رفتند. تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰، سال ۲۰۲۱ معرفی شد و نسل جدیدی از شاسیبلندهای افسانهای تویوتا را رقم زد. این مدل بر پایه پلتفرم جدید GA-F ساخته شده که وزن خودرو را حدود ۲۰۰ کیلوگرم کاهش داده و در عین حال استحکام، تعادل و کنترل را بهبود داده است. برخلاف نسل قبل که از موتور V8 استفاده میکرد، در سری ۳۰۰ موتورهای V6 توئین توربو به کار رفتهاند که هم قدرت بالاتری دارند و هم مصرف سوخت بهتری ارائه میدهند. این خودرو از معدود محصولات تویوتا است که فقط در ژاپن تولید میشود.
طراحی بدنه لنکروزر سری 300 مدل 2025
هنگام رونمایی از مدل جدید در سال 2021، انتقادات فراوانی به نمای بیرونی سری 300 وارد شد. چراغهای باریک و جلوپنجره بزرگ، تفاوت زیادی با مدلهای قبلی داشت؛ اما استقبال عمومی از این خودرو نشان داد، لندکروزر همجنان محبوب و پرفروش است. به بیان ساده، ابعاد بدنه و عملکرد فنی برای خریدار این شاسیبلند ژاپنی، بیش از زیبایی ظاهری اهمیت دارد.
نمای جلوی لندکروزر ۳۰۰ قدرتمند و متأثر از طراحی آفرودی است. جلوپنجره بزرگ با برشهای افقی ضخیم، همراه با تزئینات کرومی یا مشکی — بسته به تیپ — عرض خودرو را بیشتر جلوه میدهد، و اولین چیزی است که جلب توجه میکند. چراغهای LED جلو با نور DRL و مهشکن در قسمت پایین، به همراه چراغ شستوشو و امکان تنظیم سطح نور، ویژگیهاییاند که هم زیبایی و هم کارایی را در شرایط مختلف بهبود میدهند.
در نمای جانبی، سری ۳۰۰ ترکیبی از ابعاد بزرگ، خطوط صاف و جزئیات لوکس دیده میشود. طول و پهنای خودرو بهگونهای است که حس یک SUV سنگین اما متوازن را القا میکند. گلگیرهای برجسته با محافظهای همرنگ ن بدنه، رکابهای بزرگ و آینه بغل کروم مجهز به چراغ راهنما، چشمنوازند. دستگیرهها و قاب پنجره در غالب مدلها با تزئینات کروم ارایه میشوند. ریل باربندو رینگهای 18 تا 20 اینچ آلومینیوم نیز امکانات استاندارد هستند.
نمای پشت لندکروزر 300 شباهت بیشتری با مدلهای 100 و 200 دارد. نوشته “Land Cruiser” بهشکل برجسته، در وسط درپوش صندوق عقب دیده میشود و هویت محصول را تأکید میکند. سپر عقب عریض است و متاسفانه در بخش پایین، از مواد پلاستیکی ساخته شده. بعضی تیپها شامل جزئیاتی مانند محافظ سپر کرومی، پله جانبی درب عقب، و اسپویلر بالای شیشه عقب هستند.
از نسل 200، چرخ زاپاس روی درپوش صندوق لندکروزر حذف شد و حالا این شرایط برای سری 300 نیز وجود دارد. جالبتر اینکه مدل جدید، حالا برخلاف سال ۲۰۱۷ با رقبای متنوع از برندهای چینی مواجه است.
مدل خودرو | طول (میلیمتر) | عرض (میلیمتر) | ارتفاع (میلیمتر) | فاصله محوری (میلیمتر) |
---|---|---|---|---|
تویوتا لندکروزر ۳۰۰ | ۴٬۹۲۰ | ۱٬۹۲۵ | ۱٬۸۷۰ | ۲٬۸۵۰ |
هاوال H9 (با زاپاس بیرونی) | ۵٬۰۷۰ | ۱٬۹۷۶ | ۱٬۹۳۰ | ۲٬۸۵۰ |
تانک ۵۰۰ | ۵٬۰۷۸ | ۱٬۹۳۴ | ۱٬۹۰۵ | ۲٬۸۵۰ |
BAW 212 | ۴٬۷۰۵ | ۱٬۸۹۵ | ۱٬۹۳۶ | ۲٬۸۶۰ |
تویوتا پرادو ۲۰۱۷ (چهاردر) | ۴٬۹۳۰ | ۱٬۸۸۵ | ۱٬۸۹۰ | ۲٬۷۹۰ |
تویوتا لندکروزر ۲۰۱۷ | ۴٬۹۵۰ | ۱٬۹۷۰ | ۱٬۹۰۵ | ۲٬۸۵۰ |
اکستریم VX | ۴٬۹۵۰ | ۱٬۹۴۰ | ۱٬۷۹۲ | ۲٬۹۰۰ |
طراحی داخلی لنکروزر سری 300 مدل 2025
نمایشگر ایستاده و جدا از داشبورد، کابین لنکروزر 300 را متفاوت از مدلهای قبلی نشان میدهد. فرمان گرد، دستهدندهی بزرگ و تاکید بر خطوط صاف افقی، حس کلاسیک و سنتگرا برای این خودرو فراهم میکند تا طرفداران قدیمی لندکروزر راضی شوند.
بررسیهای کارشناسان نشان میدهند، کیفیت متریال سری 300 نسبت به 200 بهتر شده است. روکشهای چرم برای سطوح صندلیها و قسمتهایی از داشبورد، حس لوکس را افزایش میدهند. در نسخههای بالاتر جزئیاتی مانند دوختهای تزئینی، ادوات طرح چوب یا تریمهای فلزی ظریف دیده میشوند. همینطور بخشهای لمسی داشبورد و کنسول مرکزی نرمتر شدهاند و پلاستیکهای سخت در بخشهایی که کمتر دیده و لمس میشوند به کار رفتهاند تا هم مقاومت حفظ شود و هم ظاهر خوبی داشته باشد.
مدل ۲۰۲۵ به صفحه نمایش مرکزی بزرگ (۱۲٫۳ اینچ) مجهز است که کنترل سیستمهای چندرسانهای، ناوبری، اتصال به تلفن همراه (Apple CarPlay و Android Auto) را فراهم میآورد. در کنار آن، یک صفحه کیلومتر شمار دیجیتال هم وجود دارد که اطلاعات فنی را به شکل واضح برای راننده نمایش میدهد. از دیگر امکانات مدرن میتوان به سیستم چند منطقهای کنترل دما، شارژ بیسیم، چراغهای محیطی داخلی و پورتهای USB متعدد در سرتاسر کابین اشاره کرد که راحتی برای سرنشینان جلو و عقب را بهبود میبخشد.
کابین لنکروزر 300 برای هفت نفر طراحی شده و صندلیهای ردیف عقب قابل جمع شدن هستند تا فضای بار در صورت نیاز بزرگتر شود. فضای پا و سر برای سرنشینان عقب نسبت به مدلهای پیشین بهبود یافته و در سفرهای طولانی، احساس خستگی کمتر است. همچنین تهویه مناسب برای سرنشینان عقب و امکاناتی مانند کنترل تهویه اختصاصی و جایگاههای متعدد برای نگهداشتن اشیاء از مواردیاند که کابین را کاربردیتر کردهاند. در حالت سه ردیف صندلی (وقتی ردیف سوم در جای خود است)، حدود ۱۷۵ لیتر فضا دارد. اگر ردیف سوم جمع شود فضای صندوق عقب (کف تا سقف) به حدود ۱٬۰۰۰ لیتر میرسد.
پیشرانه و تجهیزات فنی لنکروزر سری 300 مدل 2025
پیشتر اشاره کردیم که موتور ۸ سیلندر برای لندکروزر، به تاریخ پیوسته و حالا فقط پیشرانهی V۶ ارایه میشود. در سال ۲۰۲۵، مدل اصلی، ۳/۵ لیتری توئین توربو است اما سه نوع قدرت و گشتاور دارد. لندکروزر ۳۰۰ با موتور ۴ لیتر V۶ تنفس طبیعی از سری GR نیز تولید شده که البته بعید است وارد ایران شود.
پرفروشترین مدل از سری ۳۰۰ در بازار جهانی، ۳/۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتنمتر است که همراه گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته، میانگین مصرف سوخت ۱۱ تا ۱۲ لیتر در صد کیلومتر دارد. این مدل با وزن ۳۲۳۰ کیلوگرم، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
دیگر مدل لندکروزر ۳۰۰ از سیستم هیبرید استفاده میکند و از موتور ۳/۵ لیتری، ۴۵۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این شاسیبلند ۳۳۰۰ کیلوگرمی، در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد؛ اما مصرف سوخت مشابه مدل پایه دارد.
امکانات رفاهی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سهمنطقهای
- صندلیهای چرمی با تنظیم برقی
- سیستم صوتی پیشرفته با ۶ بلندگو در مدل پایه و ۱۴ بلندگو از برند JBL در مدل سفارشی
- صفحه نمایش لمسی مرکزی با سیستم ناوبری
- ورودی بدون کلید و استارت دکمهای
- چراغهای LED جلو و عقب با طراحی مدرن
- سیستم روشنایی داخلی با نورپردازی محیطی
- سیستم کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حفظ فاصله
- سیستم کمکی پارک با دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم ورود و خروج بدون کلید (Keyless Entry)
- پشتیبانی از اتصال بیسیم Apple CarPlay و Android Auto
تجهیزات ایمنی
- ایمنی پیشتصادف با تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسوار
- هشدار خروج از خط با دستیار فرمان
- کروز کنترل راداری با قابلیت تنظیم فاصله
- دستیار ردیابی خط
- هشدار تابلوهای جادهای
- چراغهای اتوماتیک با قابلیت تغییر نور بالا
- دستیار رانندگی پیشگیرانه
- هشدار نقطه کور و هشدار ترافیک عقب
- کنترل پایداری (VSC) و کنترل کشش (TRC)
- هشدار فشار باد تایرها (TPMS)
- ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
- کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی
- سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) و کنترل سرعت در سراشیبی (DAC)
تجهیزات آفرود استاندارد لندکروزر 300
- ۱. سیستم تعلیق تطبیقی (Adaptive Variable Suspension)
- این فناوری بهطور خودکار تنظیمات تعلیق را بر اساس شرایط رانندگی تغییر میدهد تا تعادل و راحتی در مسیرهای ناهموار حفظ شود.
- ۲. قفل دیفرانسیل جلو و عقب (Front and Rear Differential Locks)
- توزیع یکنواخت گشتاور بین چرخها و بهبود کشش در شرایط لغزنده یا صعبالعبور.
- ۳. کنترل سرعت در سراشیبی (Downhill Assist Control)
- کمک به کنترل خودرو در سراشیبیهای تند و جلوگیری از ترمزهای ناگهانی.
- ۴. کنترل شروع حرکت در سربالایی (Hill-start Assist Control)
- جلوگیری از حرکت ناخواسته خودرو به عقب هنگام شروع حرکت در سربالایی.
- ۵. کنترل کشش فعال (Active Traction Control)
- کاهش لغزش چرخها در شرایط لغزنده بهصورت خودکار.
- ۶. سیستم انتخاب چندین نوع زمین (Multi-Terrain Select)
- تنظیم خودرو بر اساس نوع زمین مثل گل، شن، سنگ یا برف برای عملکرد بهینه.
- ۷. سیستم کنترل سرعت در مسیرهای ناهموار (Crawl Control)
- تنظیم سرعت خودرو در مسیرهای سخت تا راننده بتواند تمرکز خود را روی مسیر حفظ کند.
- ۸. سیستم مدیریت یکپارچه دینامیک خودرو (Vehicle Dynamics Integrated Management)
- هماهنگی بین سیستمهای مختلف برای پایداری و کنترل بهتر خودرو در شرایط دشوار.
- ۹. سیستم نظارت با دوربین چندگانه (4N-camera Multi-Terrain Monitor)
- نمای ۳۶۰ درجه از اطراف خودرو برای شناسایی موانع و شرایط زمین.
- ۱۰. صفحه محافظ زیرین (Skid Plates)
- محافظت از قسمت زیرین خودرو در برابر آسیبهای ناشی از برخورد با موانع.
پیشبینی قیمت تویوتا لندکروزر 300 در ایران
قیمت پایه تویوتا لندکروزر ۳۰۰ مدل ۲۰۲۵ در امارات متحده عربی از ۲۱۷,۰۰۰ درهم امارات شروع میشود که معادل تقریبی ۵۹,۰۰۰ دلار آمریکا است و برای مدل هیبرید با تجهیزات بیشتر، حدود ۱۱۰ هزار دلار پرداخت میشود. باتوجه به ارزش کلکسیونی خودروهای لندکروزر و احتمال عدم عرضه با تعداد بالا، نمیتوان قیمتی برای نمونههای وارداتی پیشبینی کرد اما با توجه به میانگین قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار در بازار چهانی و نرخ فعلی ارز، مشتری دست اول در ایران، باید رقمی حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیارد تومان پرداخت کند.