معرفی کشنده پرچمدار جدید برنا 560؛ آیا بازار محصولات بالارده جایی برای مدل تازه دارد؟

یک‌شنبه 23 آذر 1404 - 16:00
مطالعه 4 دقیقه
امکانات کشنده برنا 560
آیا کپی چینی اسکانیا با 560 اسب بخار قدرت می‌تواند به بازار ایران ورود کند؟
تبلیغات

بازار امروز کشنده‌ها شباهت چندانی به گذشته ندارد؛ قبلا میدان برای محصولات اروپایی بازتر بود و کیفیت و ارزش خرید یک کشنده با فاکتورهایی چون اعتبار برند سازنده، پیشرانه‌های مطمئن و امکانات ایمنی تعیین می‌شد اما حالا زمانه کمی تغییر کرده و با ورود برندهای چینی به بازار، اولویت‌ها رنگ‌وبوی تازه‌ای به خود گرفته‌اند.

هرچند که مشتریان ایرانی همچنان به‌دنبال کیفیت بالا هستند اما سازندگان چینی برای جبران کاستی‌ها به ارائه تجهیزات جانبی بیشتر و خروجی بالای موتور روی آورده‌اند. سازنده جدیدترین کشنده پرچمدار چینی بازار هم از این قاعده مستثنا نبوده است.

طراحی کشنده برنا 560

این کشنده ۵۶۰ اسب بخاری که قرار است در آینده توسط مجموعه‌ای نوپا به نام برنا خودرو مونتاژ و عرضه شود، در حقیقت یکی از محصولات برند دانگ‌فنگ به شمار می‌رود که اتفاقا از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به محصولات برند اروپایی اسکانیا دارد؛ از شبکه هواکش‌های جلوپنجره گرفته فرم مستطیلی ساده اما پخته چراغ‌ها، چراغ‌های سقفی، طراحی اتاق، استفاده از المان‌های دورنگ و حتی جزئیات خطوط بدنه، همه‌وهمه از کشنده‌های اسکانیا الهام یا بهتر است بگوییم کپی شده است.

امکانات کشنده برنا 560

کامیون کشنده برنا 560 که در بازار بین‌المللی با نام دانگ‌فنگ HS7 شناخته می‌شود، از طراحی نسبتا به‌روز کابین به‌همراه کیلومترشمار دیجیتالی، یخچال، تعلیق بادی صندلی‌ها، سانروف برقی، شیشه‌شور داخلی رکاب، شارژر بی‎‌سیم و... سود می‌برد که تا بتواند با رقبای گران‌قیمت و تثبیت‌شده‌تری چون بایک X9 از بهمن دیزل یا رقبای نو ورود دیگری چون کامل P9 560 و تی‌مارک 510 عقب نماند.

از دیگر تجهیزات این کشنده می‌توان به سیستم‌های استاندارد مدرنی چون هشدار انحراف از مسیر، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری هوشمند، ترمز پارک برقی، مجوز حمل بارهای خطرناک، کولر بالای موتور و... اشاره کرد.

مشخصات فنی کشنده برنا 560

نسخه ایرانیزه‌شده دانگ‌فنگ HS7 یا همان برنا 560 از یک واحد ۱۴ لیتری محبوب کامینز نیرو می‌گیرد که با همراهی یک جعبه‌دنده زد اف، ۵۶۰ اسب بخار خروجی را به محور عقب منتقل می‌کند. این کشنده که بر پایه پلتفرم تازه «VASOL» سوار شده است، نخستین‌بار در سال ۲۰۲۴ در چین رونمایی شد و حال با پیشرانه مشابه پرچمدار تازه سایپا دیزل، دانگ‌فنگ GX، به بازار ایران آمده است.

عرضه‌کننده این کشنده در مراسم رونمایی آن اعلام کرده که محصول جدیدش با سه سال گارانتی رسمی به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. حال باید منتظر بود و دید، در بازاری که تقریبا همه رقبا از شرکت‌های نزدیک به‌هم وارد می‌شوند و بخش بزرگی از برتری یک کشنده به نحوه عرضه آن بستگی دارد، آیا برنا خودرو به موفقیت خواهد رسید یا نه؟ نظر شما درباره این کشنده چیست؟ آیا بازار داخلی باز هم برای محصولات چینی تازه ظرفیت دارد؟

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.