ایستگاه خبرسایر خودروهای داخلی

آغاز فروش اولین خودروی برقی در ایران: اسکای ول ET5 نبکا

دومین مرحله فروش خودروی برقی نبکا اسکای ول ET5 خارج از سامانه آغاز شد. این کراس‌اوور، نخستین خودروی الکتریکی است که در ایران به‌صورت عمومی عرضه می‌شود.

بهای مصوب اسکای ول ET5 نبکا با تحویل ۳۰ روز کاری ۲۱,۲۳۳,۹۰۸,۲۹۱ ریال تعیین شده است. رنگ‌های قابل انتخاب، سفید صدفی، مشکی متالیک، ﺳﻮرﻣﻪای متالیک و بادمجانی متالیک هستند. کلیه هزینه‌ها، مالیات‌ها، عوارض، بیمه شخص ثالث، مالیات نقل‌وانتقال، مالیات ارزش‌افزوده و سایر هزینه‌هایی که قانون پرداخت آن را به عهده مشتری و مصرف‌کننده گذاشته است، محاسبه و در زمان فراخوان مشتری به‌منظور شماره‌گذاری توسط مشتری پرداخت خواهد شد.

مشخصات فنی، آپشن‌های خودرو، مشخصات ظاهری بیرونی و درونی، تودوزی، رینگ و ابعاد خودرو مطابق با کاتالوگ موجود در سایت شرکت خودرو برقی نوین ماهان است.

نمای نزدیک چهره اسکای‌ول کرمان موتور

هزینه شارژ خودروی برقی اسکای ول ET5

براساس آیین‌نامه تعرفه‌های تکمیلی برق از طرف مدیرعامل شرکت توانیر، تعرفه برق مصرفی این خودروها کیلوواتی ۵۴۷ تومان خواهد بود؛ بنابراین هزینه یکبار شارژ این خودروی برقی با باتری ۷۱.۹۸۴ کیلووات ساعتی در ایستگاه‌های شارژ عمومی تنها ۳۹,۳۸۴  تومان تمام می‌شود.
با مشخص شدن تعرفه شارژ می‌توان خودروی برقی اسکای ول با ۵۲۰ کیلومتر مسافت به‌ازای هر کیلووات ۵۴۷ تومان شارژ کرد. درصورت شارژ با برق خانگی، این میزان به‌مراتب از این هم کمتر خواهد بود؛ اما زمان شارژ طبیعتاً طولانی‌تر خواهد شد. در مقام مقایسه می‌توان گفت که یک خودروی مشابه بنزینی با مصرف سوخت حدود ۹ لیتر برای طی این مسافت نیاز به ۴۶.۸ لیتر سوخت دارد که هزینه آن ۱۴۰ هزار تومان خواهد شد و این فارغ از هزینه اکتان و بنزین سوپر و هزینه‌های دیگری چون تعویض روغن و فیلترهای یک خودروی درون‌سوز است.

چراغ عقب پیوسته اسکای‌ول کرمان موتور

اسکای‌ول ET5 در رده ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه کراس‌اوور شهری مشابه با هیوندای سانتافه دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع اسکای‌ول به ترتیب ۴۶۹۸، ۱۹۰۸، ۱۶۹۶ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر است. اولین کراس‌اوور برقی ایران مجهز به یک الکتروموتور است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه می‌دهد. این موتور بر روی محور جلو قرار دارد و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۹.۶ ثانیه طی کند. لازم به یادآوری است وزن این خودرو ۱۹۲۰ کیلوگرم و حجم صندوق آن ۴۶۷ لیتر است. ET5 مجهز به پک باطری ۷۲ کیلووات ساعتی بوده و قادر است با شارژ کامل ۵۲۰ کیلومتر مسافت را پیمایش کند. برای شارژ این خودرو اگر از برق خانه استفاده کنید حدود ۱۱ ساعت و چنانچه اسکای ول خود را به فست شارژ متصل کنید، در مدت ۳۰ دقیقه حدود نیمی از باتری پر می‌شود.

تجهیزات و امکانات رفاهی اسکای ول ET5

سانروف پانورامیک همراه با نورپردازی سقف
شارژر بی‌سیم تلفن همراه
سیستم ورود بدون کلید
چراغ‌های اتوماتیک و لیزری جلو همراه با ویژگی اختصاصی اسکای‌ول با نام Bright angel (روشنایی ماتریکسی با برد ۳۰۰ متر و Happy party)
صندلی‌های برقی ردیف جلو
گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
سیستم عامل هوشمند و تعاملی اسکای لینک
آینه‌های جانبی تاشو برقی
قابلیت تنظیم حالت رانندگی
فرمان برقی
پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
نورپردازی داخلی
کروز کنترل
صندوق برقی عقب به همراه سنسور
سنسور باران
صندلی تختخواب‌شو راننده

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی .

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    برد اعلامیش خوبه ولی باید صبر کنیم برد واقعیش ببینیم چقدره. البته تواینجور تبلیغات هزینه تعویض باتری رونمیگن که یکجا به اندازه قیمت یک درونسوز باید پول بدی. اما بازهم برای شهرهای بزرگ درحال حاظر برقی بهتره.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. جهان رباتیک

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وای برقی خیلی خوبه(با باطری خورشیدی نمیشه؟) ،

    ببینیم حالا خود ران کی میاد تا این مسافرکشایی که بی فرهنگن منقرض شن(شایدم ایرانخودرو چننتاشو بسازه)

    موافقم 5
    مخالفم 11
  3. مردیم از خوشی

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    ایران و برقی ؟
    هیبرید
    فقط هیبریدی بدرد ایران میخوره

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. داود

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    وقتی جایگاه شارژ نه در جاده شمال نه در جاده های مرکزی و اصفهان وسمنان مشهد نه در اتوبان قزوین زنجان تبریز وجود ندارد من واقعا هدف خریداران این محصول را درک نمیکنم و با این ابعاد هم برای استفاده روزانه در تهران مناسب نیست

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. Arshia m3csl

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1003 ديدگاه)

    اول واسه همین i8 ها که اومده ایستگاه شارژ تو اندرزگو و الهیه و ولنجک بزنید تا صاحب هاش کمتر پول بنزین بدن بعد بیاید ماشین تمام برقی بیارید

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. king benz

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    حالا تو تابستون خودمون برق نداریم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. رهگذر

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    حالا تو شهرستان یا بین راه کجا اینو شارژ کنیم؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. BMW

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دوس دارم نقد و بررسیش رو تو پدال ببینم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    ماشینی با ۱ ستاره ایمنی از خود چین 😑

    موافقم 8
    مخالفم 0
  10. ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2980 ديدگاه)

    آخه بدبختا
    اینو چجوری میخواین شارژ کنین؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. H2

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    الان هزینه تعویض باتری یه کمری یا سوناتا هیبرید بالای 200 میلیونه
    هزینه تعویض باتریهای تمام برقیها میتونه تا 50% قیمت خود ماشین و حتی بالاتر هم برسه
    هیبرید خیلی خیلی بهتره
    هیدروژن درونسوز یا هیبرید هیدروژن مثل هوندا CR-V eFCEV اگه به سرانجام برسه واقعا به گزینه پاک و به صرفه ای تبدیل میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا