پشت فرمان ایسوزو دی مکس 2021 جدید

سه‌شنبه 16 شهریور 1400 - 13:30
مطالعه 8 دقیقه
Isuzu-D-Max-2021-17
ایسوزو دی مکس بازیگری نسبتاً دست چندم در بازار پیکاپ های بریتانیاست اما امسال می‌تواند برای این خودرو سال بسیار مهمی باشد. با از میدان به در شدن...
تبلیغات

ایسوزو دی مکس بازیگری نسبتاً دست چندم در بازار پیکاپ های بریتانیاست اما امسال می‌تواند برای این خودرو سال بسیار مهمی باشد. با از میدان به در شدن رقبایی همچون مرسدس X کلاس و فیات فول بک و همچنین بازنشسته شدن میتسوبیشی L200 و وجود سؤالاتی درباره ادامه حضور نیسان ناوارا در این کشور، نسل جدید دی مکس زمان مناسبی را برای عرض‌اندام پیدا کرده است.

همچون گذشته نسل جدید این پیکاپ دارای نسخه‌هایی برای صنعت‌کاران بوده اما مدل‌های فول نیز تولید شده‌اند که دارای تجهیزات بیشتر برای جلب نظر خریداران دیگر می‌باشند. ایسوزو علاقه مند است برخلاف برخی از رقبا نظر افرادی با سبک زندگی نوین را نیز به خود جلب کند.

مدل DL40 که یکی از فول ترین مدل‌های دی مکس می‌باشد دارای تجهیزاتی همچون حسگرهای پارک جلو و عقب، چراغ‌های جلو و عقب LED، صندلی‌های چرمی و گرم شونده و نمایشگر لمسی مرکزی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بوده که این آخری برای اولین بار در این کلاس دیده شده است.

فول ترین نسخه این خودرو با نام V کراس شناخته می‌شود که ما نیز پشت فرمان آن نشسته‌ایم. این خودرو در واقع جایگزینی برای مدل‌های شناخته شده‌ای همچون تویوتا هایلوکس و فورد رنجر است بنابراین دارای همان تجهیزاتی می‌باشد که در DL40 دیده شده است. البته به لیست تجهیزات ایسوزو دی مکس V کراس باید مواردی همچون نمایشگر بزرگ‌تر 9 اینچی، سیستم صوتی با 8 بلندگو، ورودی‌های هوای عقب، عناصر خاکستری بدنه بجای تریم کرومی و... را اضافه کرد.

صرف‌نظر از تریم انتخابی، تمامی نسخه‌های این پیکاپ به پیشرانه 1.9 لیتری دیزلی مجهز شده‌اند. این پیشرانه اولین بار در نسل پیشین دی مکس معرفی شده بود. برخلاف برخی رقبا، این پیشرانه فقط با قدرت 162 اسب بخاری در دسترس بوده اما می‌توان گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک را برای آن سفارش داد. مدل تست شده از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده کرده بود.

با روشن کردن پیشرانه (سیستم استارت بدون کلید به‌صورت استاندارد وجود دارد) شاهد کمی صدای خاص این نوع پیشرانه‌ها خواهید بود اما این صدا سریعاً محو شده و پیشرانه به‌صورت درجا کار می‌کند. البته زمانی که شتاب بگیرید ذات دیزلی پیشرانه خودش را نشان خواهد داد. زیر کاپوت سر و صدای زیادی وجود دارد اما خبری از شتاب گیری جذاب نیست. دی مکس در عرض 13 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که خب جای تعریف چندانی ندارد. گیربکس خودرو تعویض‌های نرمی داشته اما اگر خواهان شتاب بهتری باشید سریعاً معکوس خواهد داد که این امر باعث بالا رفتن دور پیشرانه و سر و صدای داخل کابین می‌شود.

البته زمانی که سرعت بگیرید وضعیت خودرو از نظر صدا بهتر می‌شود اما واضح است که سیستم تعلیق بیش از آنکه به فکر راحتی سرنشین باشید برای حمل بار طراحی شده است. در سرعت‌های شهری شاهد لرزش‌هایی خواهید بود اما وقتی سرعت بالاتر برود رفتار دی مکس بهتر خواهد شد. بهترین سواری این پیکاپ در سرعت‌های بزرگراهی است هرچند از این نظر هیچ‌چیزی شبیه یک شاسی‌بلند نیست و فورد و تویوتا بهتر و پایدارتر عمل می‌کنند.

وجود فرمان سبک نیز به معنی راحت بودن مانورها در سرعت‌های پایین است هرچند شعاع گردشی این پیکاپ محدود بوده ولی وجود حسگرهای پارک جلو و عقب به مدد راننده می‌آیند.

یکی از نقاط قوت دی مکس توانایی آفرود آن است. سیستم چهار چرخ محرک قابل انتخاب و دنده‌سنگین به‌صورت استاندارد وجود داشته و ایسوزو زمان درگیری این سیستم‌ها را کاهش داده است. قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی نیز در نسخه‌های فول تر وجود داشته و به این لیست باید دستیار کمک به حرکت در سربالایی و سرپایینی را اضافه کرد. از نظر ما دی مکس در آفرود مشکل چندانی نخواهد داشت.

دیگر مورد برجسته وجود سیستم‌های ایمنی وسیع است. تمامی مدل‌ها دارای هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم ترافیکی و محدود کننده سرعت هستند که مجموع این موارد باعث کسب 5 ستاره ایمنی از یورو انکاپ شده‌اند. مدل‌های اتوماتیک همچنین از کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط سود می‌برند.

با کناره‌گیری برخی رقبا هم‌اکنون زمان مناسبی برای حضور پررنگ ایسوزو در کلاس پیکاپ هاست و اگر شما نیازمند خودرویی برای کار و حمل‌ونقل هستید دی مکس ارزش نگاه کردن را دارد.

دی مکس نسبت به نسل پیشین خود قدم‌های روبه‌جلوی خوبی برداشته است. این خودرو مجهزتر و زیباتر از قبل بوده و از نظر توانایی‌ها و ایمنی نیز پیشرفت‌های محسوسی داشته است. البته هنوز هم جای کار در بخش سواری این پیکاپ وجود دارد. اگرچه راحتی خودرو در سرعت‌های متوسط خوب است اما پیشرانه کاملاً پر سر و صدا ظاهر شده و سیستم تعلیق نیز بیشتر به سمت حمل وسایل و آفرود متمایل است تا راحتی مسافران.

مشخصات ایسوزو دی مکس 1.9D V-Cross

  • قیمت: 32759 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 1.9 لیتری توربو دیزل
  • قدرت/گشتاور: 162 اسب بخار/360 نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 13 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 9.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.