ایسوزو

معرفی نسل جدید ایسوزو D-Max در تایلند

پس از هشت سال سرانجام پیکاپ ایسوزو D-Max بازطراحی کاملی را تجربه کرده و در قالب نسل جدید در تایلند یعنی همان کشوری که در آن به تولید می‌رسد رونمایی شده است. نسل کاملاً جدید D-Max تغییرات قابل‌توجهی را در همهٔ قسمت‌ها تجربه کرده است. از لحاظ طراحی ظاهری، این پیکاپ جدید ژاپنی خصوصاً در نسخهٔ دو کابین ۴×۴، به لطف جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی LED جدید با امضای U شکل و سپر جلوی تیز، تهاجمی‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. دی مکس مدل ۲۰۲۰ همچنین از پروفیل جانبی حجیم‌تر و چراغ‌های عقب LED دوگانه هم برخوردار است که نمایی شیک‌تر از گذشته دارند. سپر پله‌دار عقب نیز به ظاهر قدرتمند خودرو کمک کرده است.

نسل سوم دی مکس در داخل نیز از داشبورد مدرن‌تر و پیشرفته‌تری نسبت به قبل سود می‌برد که از ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توان به کنسول مرکزی V شکل با دکمه‌های پیانویی، صفحه‌نمایش نُه اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کارپلی و اندروید اتو، غربیلک فرمان چندمنظوره و صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی دیجیتالی در صفحه آمپر اشاره کرد. این پیکاپ جدید همچنین به صندلی‌های جلوی جدید و صندلی‌های عقب راحت‌تر (در نسخهٔ دو کابین) هم مجهز شده است. به گفتهٔ ایسوزو، برای ارائهٔ نمایی سطح بالا و اسپرت، تیپ‌های بالایی D-Max جدید از تودوزی طرح‌دار و برجسته‌ای برخوردارند اما درعین‌حال برای نسخه‌های کار محور، خریداران می‌توانند تریم پایه‌ای و بادوام‌تری را سفارش دهند.

ایسوزو با استفاده از پلیت‌های فولادی با کشش بالا در D-Max، به بدنه‌ای سبک‌تر و درعین‌حال ۲۰ درصد مستحکم‌تر دست پیدا کرده است. علاوه بر این، سقف هم تقویت شده و هر نوع کابین خودرو حالا از پلت‌فرم باری کشیده برخوردار شده است. همچنین گفته شده مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی D-Max هم بسیار بهبود یافته است که ویژگی قابل‌توجهی است زیرا پیکاپ جدید ایسوزو حالا می‌تواند تا عمق ۸۰ سانتیمتری آب حرکت کند. در همین حال، معماری الکتریکی EE این خودرو از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است که باعث ایجاد تحولی در ایمنی و تکنولوژی‌های اتصالی می‌شود.

بسته به بازار، ایسوزو D-Max مدل ۲۰۲۰ با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر توربودیزل ارتقاءیافته عرضه می‌شود. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۹ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت در ۳۵۰۰ rpm و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۸۰۰ تا ۲۶۰۰ rpm است درحالی‌که موتور دوم با ۳ لیتر حجم، ۱۹۰ اسب بخار قدرت در ۳۶۰۰ rpm و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ تا ۲۶۰۰ rpm تولید می‌کند. انتقال نیروی هردوی این موتورها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما برای موتور ۱.۹ لیتری یک گیربکس اتوماتیک تازه توسعه‌یافته هم قابل سفارش است. استفاده از یک مبدل گشتاور کوچک و قفل کلاچ در این گیربکس موجب افزایش پاسخگویی و بهبود مصرف سوخت می‌شود.

یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل‌توجه D-Max جدید نسبت به نسل قبلی در نسخه‌های دو دیفرانسیل روی داده که به‌منظور کاهش وزن در آن از میل‌گاردان آلومینیومی استفاده شده است. علاوه بر این، نسخه‌های دو دیفرانسیل این پیکاپ به قفل دیفرانسیل عقب الکترومغناطیسی هم مجهز شده‌اند که موجب بهبود قابلیت‌های آفرود و کاهش زمان جابجایی بین حالت‌های ۲WD و ۴WD می‌شود. مهندسان ایسوزو همچنین تغییراتی را هم در سیستم تعلیق، ترمزها و فرمان ایجاد کرده‌اند که به بهبود پایداری رانندگی و هندلینگ خودرو کمک کرده است. نسل جدید ایسوزو D-Max از ۱۹ اکتبر در تایلند عرضه می‌شود و سپس از سال ۲۰۲۰ راهی سایر بازارها مثل آسیا، استرالیا، آفریقای جنوبی و اروپا هم خواهد شد. این پیکاپ ژاپنی بسته به بازار، در سه نسخهٔ تک کابین، یک‌ونیم کابین و دو کابین ارائه می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    با توجه به شناختی که ازش دارم و توانایی هایی که داره
    رقیب بسیار سرسختی برای تویوتا هایلوکس هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سروش

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    یه جا خوندم که از پلتفرم شورلت کلرادو استفاده کرده. اگه اینطور باشه فوق العادس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. بهروز

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایسوزو واقعا یه ماشین فوق‌العاده اس مدل 93دارم بی نظیره هنوزم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا