ایسوزو با معرفی D-Max EV، اولین وانت تمام الکتریکی خود، وارد عصر جدیدی از خودروهای تجاری شده است. این وانت با قوای محرکه دو موتوره، ظرفیت بکسل ۳۵۰۰ کیلوگرم و برد ۲۶۳ کیلومتر، آمادهٔ عرضه به بازار است.
درحالیکه پیکاپهای الکتریکی آمریکایی مثل هامر EV و تسلا سایبرتراک قدرتهای هزار اسب بخاری دارند، ایسوزو نسخهٔ الکتریکی پیکاپ D-Max خود را با تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور معرفی کرده است. این نیرو توسط دو موتور شامل موتور عقبی با ۱۳۰ اسب بخار و موتور جلویی با ۶۰ اسب بخار تولید میشود که سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم فراهم میکند.
D-Max EV از باتری لیتیوم یونی ۶۶.۹ کیلووات ساعتی تغذیه میکند که در تست WLTP تا ۲۶۳ کیلومتر برد ارائه میدهد. اگرچه این برد در مقایسه با وانتهای هیبریدی یا بنزینی چندان چشمگیر نیست اما ظرفیت بکسل ۳۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم آن را همسطح رقبایی مثل فورد رنجر پلاگینهیبریدی قرار میدهد. این وانت ۲۳۵۰ کیلوگرمی، با شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت در ۱۰.۱ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، شاید سریعترین در کلاس خود نباشد، اما برای یک وانت شاسی مستقل با آیرودینامیک نهچندان بهینه، عملکردی قابلقبول دارد.
D-Max الکتریکی با حالت رانندگی اکو و سیستم بازسازی انرژی ترمز با چند سطح، بهینهسازی مصرف انرژی را در اولویت قرار داده است. این وانت میتواند از عمق ۶۰۰ میلیمتری آب عبور کند، فاصله از زمین ۲۱۰ میلیمتری دارد و زوایای حمله و فرار آن به ترتیب ۳۰.۵ و ۲۴.۲ درجه است. سیستم تعلیق عقب پیکاپ ایسوزو بهجای فنرهای شمش سنتی، از فنرهای پیچشی استفاده میکند که هندلینگ بهتری ارائه میدهد. شارژ باتری با شارژر ۱۱ کیلوواتی حدود ۱۰ ساعت (از صفر تا ۱۰۰ درصد) و با شارژر ۵۰ کیلوواتی حدود یک ساعت (از ۲۰ تا ۸۰ درصد) طول میکشد. باتری با گارانتی ۸ ساله عرضه میشود که اطمینان خاطر بیشتری به خریداران میدهد.
این پیکاپ الکتریکی از نظر ظاهری تقریباً مشابه مدلهای دیزلی است و صرفاً تفاوتهایی مثل نشانهای EV، تریم آبی جلوپنجره درگاه شارژ CCS بهجای درپوش سوخت را تجربه کرده است. D-Max الکتریکی در دو تیپ عرضه میشود که تیپ پایه از امکاناتی مثل چراغهای LED، سنسورهای پارک، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سیستم تهویه دوگانه، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و روکش چرم صندلیها بهره میبرد. تیپ دوم در نسخهٔ دو کابین هم به سیستم صوتی با ۸ بلندگو، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، گرمکن صندلیهای جلو و آینه عقب الکتروکرومیک مجهز است.
D-Max EV در نمایشگاه خودروهای تجاری ۲۰۲۵ بیرمنگام رونمایی شده است. پیشفروش این پیکاپ در بریتانیا از نیمهٔ دوم امسال آغاز و از فوریهٔ ۲۰۲۶ به خریداران تحویل داده خواهد شد.
yektachafi
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا انقدر بردش کمه
همایون
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴این مشخصات و برد برای نسل قبلی خودروهای برقیه نه الان حداقل باید چهارصد کیلومتر برد داشته باشه تا ارزش خرید واسه مشتری عادی داشته باشه مگه اینکه سازمانها مشتریش باشن
B
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴معمولا با این حجم باتری شرکتای دیگه ۴۰۰ برد میدن موتورشم قوی نیست بگیم شارژ خور باشه ضعیف شدید داره این خودرو
shetab-car
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تازه این برد در حالت استاندارد هست زمانی که بخوای گاز بدی و شتاب بگیری میشه نصف این
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط به درد این میخوره بیارن ایران بچه های بالا بخرن باهاش دوساعت برن دور دور (اونم فقط توی محل خودشون! اگه دور دور برن محل دیگه برگشتنی باطریش تموم میشه🙂) شب بیارن دوباره بزنن به برق!! چی ساختی لامصب؟! ۲۰۰کیلومتر آخه؟! دوبار هم گاز رو پر کنی هم که نصف اش هم رفته!