معرفی نسخه برقی ایسوزو D-Max با توان پیمایش 260 کیلومتر
ایسوزو با معرفی D-Max EV، اولین وانت تمام الکتریکی خود، وارد عصر جدیدی از خودروهای تجاری شده است. این وانت با قوای محرکه دو موتوره، ظرفیت بکسل 3500 کیلوگرم و برد 263 کیلومتر، آمادهٔ عرضه به بازار است.
درحالیکه پیکاپهای الکتریکی آمریکایی مثل هامر EV و تسلا سایبرتراک قدرتهای هزار اسب بخاری دارند، ایسوزو نسخهٔ الکتریکی پیکاپ D-Max خود را با تنها 190 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور معرفی کرده است. این نیرو توسط دو موتور شامل موتور عقبی با 130 اسب بخار و موتور جلویی با 60 اسب بخار تولید میشود که سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم فراهم میکند.
D-Max EV از باتری لیتیوم یونی 66.9 کیلووات ساعتی تغذیه میکند که در تست WLTP تا 263 کیلومتر برد ارائه میدهد. اگرچه این برد در مقایسه با وانتهای هیبریدی یا بنزینی چندان چشمگیر نیست اما ظرفیت بکسل 3500 کیلوگرم و ظرفیت بار بیش از 1000 کیلوگرم آن را همسطح رقبایی مثل فورد رنجر پلاگینهیبریدی قرار میدهد. این وانت 2350 کیلوگرمی، با شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت در 10.1 ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 130 کیلومتر بر ساعت، شاید سریعترین در کلاس خود نباشد، اما برای یک وانت شاسی مستقل با آیرودینامیک نهچندان بهینه، عملکردی قابلقبول دارد.
D-Max الکتریکی با حالت رانندگی اکو و سیستم بازسازی انرژی ترمز با چند سطح، بهینهسازی مصرف انرژی را در اولویت قرار داده است. این وانت میتواند از عمق 600 میلیمتری آب عبور کند، فاصله از زمین 210 میلیمتری دارد و زوایای حمله و فرار آن به ترتیب 30.5 و 24.2 درجه است. سیستم تعلیق عقب پیکاپ ایسوزو بهجای فنرهای شمش سنتی، از فنرهای پیچشی استفاده میکند که هندلینگ بهتری ارائه میدهد. شارژ باتری با شارژر 11 کیلوواتی حدود 10 ساعت (از صفر تا 100 درصد) و با شارژر 50 کیلوواتی حدود یک ساعت (از 20 تا 80 درصد) طول میکشد. باتری با گارانتی 8 ساله عرضه میشود که اطمینان خاطر بیشتری به خریداران میدهد.
این پیکاپ الکتریکی از نظر ظاهری تقریباً مشابه مدلهای دیزلی است و صرفاً تفاوتهایی مثل نشانهای EV، تریم آبی جلوپنجره درگاه شارژ CCS بهجای درپوش سوخت را تجربه کرده است. D-Max الکتریکی در دو تیپ عرضه میشود که تیپ پایه از امکاناتی مثل چراغهای LED، سنسورهای پارک، سیستم صوتی با 6 بلندگو، سیستم تهویه دوگانه، نمایشگر لمسی 8 اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و روکش چرم صندلیها بهره میبرد. تیپ دوم در نسخهٔ دو کابین هم به سیستم صوتی با 8 بلندگو، نمایشگر لمسی 9 اینچی، گرمکن صندلیهای جلو و آینه عقب الکتروکرومیک مجهز است.
D-Max EV در نمایشگاه خودروهای تجاری 2025 بیرمنگام رونمایی شده است. پیشفروش این پیکاپ در بریتانیا از نیمهٔ دوم امسال آغاز و از فوریهٔ 2026 به خریداران تحویل داده خواهد شد.