با ایسوزو کانسپت X به آخر دنیا سفر کرده و بازگردید!
اگر فرصت خرید یکی از کمیابترین محصولات تاریخ ایسوزو یعنی Vehicross را از دست دادهاید هماکنون میتوانید نگاهی به کانسپت جدید این خودروساز ژاپنی بیندازید. این محصول مفهومی به سادگی کانسپت X خوانده میشود و دارای دو نسخه است که یکی از نوع پیکاپی مرسوم و دیگری نیز شاسیبلند میباشد.
اولین مدل دارای پلتفرمی مشترک با پیکاپ D-Max بوده و بهطور قابلتوجهی متفاوت شده به گونهای که دارای ارتفاع 370 میلیمتری از سطح زمین است. زوایای حمله و فرار این خودرو 38.5 و 49.7 درجه است. این پیکاپ مفهومی دارای سیستم تعلیق مستقل در جلو و چند اتصالی در عقب بوده و از لاستیکهای 38 اینچی تویو اوپن کانتری آفرود سود میبرد. اکثر قطعات بدنه شامل گلگیرها، کاپوت و وینچ های جلو و عقب 4.5 تنی بهصورت سفارشی تولید شدهاند. نیروبخش این پیکاپ مفهومی پیشرانه 4 سیلندر 3 لیتری توربودیزل است که دارای یک دیفیوزر ذرات دیزل بوده و با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین همکاری میکند.
اما مدل کانسپت X MU-X بر پایه شاسیبلند لوکس و هفتنفره MU-X بنا شده است. شایان ذکر است آن شاسیبلند یاد شده در استرالیا فروخته شده و با فورد اندوور، تویوتا فورچونر و میتسوبیشی پاجرو اسپورت رقابت میکند. کانسپت شاسیبلند ایسوزو از همان پیشرانه و سیستم تعلیق نسخه پیکاپ استفاده کرده و اساساً مشابه مدل پیکاپ است اما دارای بدنه و کابین متفاوتی میباشد.
قدرت توقف این خودرو نیز توسط 6 پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب ایجاد میشود و همچنین شاهد دیسکهای 390 و 355 میلیمتری در جلو و عقب هستیم. تنها تفاوت بین این دو کانسپت از نظر تواناییهای آفرود به زاویه حمله مربوط میشود که در شاسیبلند کانسپت برابر با 37.3 درجه میباشد.
ایسوزو حرفی درباره برنامههای خود برای تولید این کانسپت ها نزده است اما واضح است که این دو خودرو به خاطر نمایش تواناییهای مهندسی شرکت ساخته شدهاند.