معرفی ایسوزو D-Max مدل 2024 با ظاهر تازه و بهبود تکنولوژی
ایسوزو نسخهٔ فیسلیفت پیکاپ D-Max را با بهروزرسانیهای ظاهری و تکنولوژیهای داخلی بیشتر در تایلند معرفی کرده است. نسل کنونی یا سوم D-Max چهار سال پیش در اکتبر 2019 رونمایی شد و حالا برای رقابت بهتر با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس، بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه کرده است. تغییرات ظاهری این پیکاپ ژاپنی بیشتر روی قسمت جلو با جلوپنجرهٔ جدید سهبعدی، چراغهای جدید و بازطراحی ورودیهای هوای سپر متمرکز است.
بااینحال، در عقب پیکاپ هم شاهد درب پشتی جدید با اسپویلر یکپارچه و گرافیک جدید چراغها هستیم. تیپ پرچمدار V-Cross این پیکاپ نیز با روکشهای پلاستیکی در اطراف جلوپنجره، صفحه محافظ آلومینیومی مانند، فلاپهای گلگیر پلاستیکی، رینگهای 18 اینچی مشکی و قطعات اضافی دیگر، آفرودیترین عضو خانوادهٔ D-Max محسوب میشود.
در داخل، داشبورد آشنا به نظر میرسد اما حالا تریمهای جدیدی برای آن ارائه شده و تکنولوژیهای داخلی هم ارتقاء پیدا کردهاند. برای نمایشگر 9 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی D-Max دکمههای میانبر لمسی جدید و کنترلهای فیزیکی تنظیم صدا در نظر گرفته شده و مقابل راننده هم یک صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی جای گرفته است. ایسوزو همچنین پورتهای USB-C برای سرنشینان جلو و عقب و سوئیچ جدید با قابلیت استارت از راه دور را هم در فیسلیفت D-Max ارائه کرده است.
پیشرانهها اما تغییری را تجربه نکردهاند و D-Max همچنان با همان دو موتور چهار سیلندر توربودیزل قبلی ارائه میشود. موتور پایه یک واحد 1.9 لیتری با 150 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور قویتر 3 لیتری، 190 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی موتورها هم از طریق گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ منتقل میشود.
هرچند موتورهای D-Max بدون تغییر باقیماندهاند اما به لطف بهبود سیستمهای الکترونیکی، عملکرد رانندگی 4x4 پیکاپ بهتر شده است. بهعنوانمثال، حالا کنترل کشش تا زمانی که قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب فعال شود، به فعالیت خود ادامه میدهد درحالیکه یک حالت رانندگی جدید بنام مسیر ناهموار هم با کنترل ترمز و دور موتور به راننده در راندگیهای سختتر آفرودی کمک خواهد کرد. علاوه بر این، ایمنی D-Max هم با دوربین جدیدی مجهز به گرمکن برای هوای سرد و سیستمهای بیشتر مثل کروز کنترل تطبیقی در نمونههای گیربکس دستی ارتقاء پیدا کرده است.
فروش D-Max مدل 2022 هماکنون در تایلند آغاز شده و بهتدریج در دیگر بازارها هم ارائه خواهد شد. قیمت این پیکاپ ژاپنی از 540 هزار بات معادل 14,550 دلار برای مدل تک کابین دیفرانسیل عقب پایه آغاز شده و به 1.2 میلیون بات معادل 33,900 دلار در مدل پرچمدار دو کابین دو دیفرانسیل V-Cross میرسد. D-Max هماکنون در بیش از 100 کشور در آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای مرکزی، امریکای جنوبی و اقیانوسیه عرضه میشود اما تایلند همچنان بزرگترین بازار آن محسوب میشود بهگونهای که 180 هزار دستگاه از فروش جهانی 340 هزار دستگاهی D-Max در سال 2022 فقط در این کشور بوده است.
در جریان معرفی فیسلیفت D-Max در بانکوک، رئیس و مدیر اجرایی ایسوزو همچنین از برنامهٔ این شرکت برای ساخت یک پیکاپ تمام الکتریکی هم خبر داد. این وانت در تایلند تولید خواهد شد اما ابتدا در اروپا عرضه میشود. فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد پیکاپ الکتریکی ایسوزو منتشر نشده است.