معرفی نسل جدید کامیونت ایسوزو سری N با راحتی بیشتر و گیربکس دوکلاچه!

سه‌شنبه 18 شهریور 1404 - 07:00
مطالعه 4 دقیقه
نسل جدید کامیونت سری N ایسوزو 2025
ایسوزو نسل جدید کامیونت‌های سری N خود را معرفی کرده است که به گیربکس دوکلاچه مجهز شده و سطح راحتی در حد خودروهای سواری دارد.
تبلیغات

ایسوزو از نسل کاملاً جدید کامیونت‌های سری N برای سال ۲۰۲۵ رونمایی کرده است. این مدل که جایگزین نسخهٔ سال ۲۰۰۸ می‌شود، یک جهش بزرگ رو به جلو محسوب شده و با مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته، راحتی در حد خودروهای سواری و یک قوای محرکهٔ انقلابی، قصد دارد تا معادلات بازار را به هم بزند و حتی خریداران وانت‌های سنگین را به‌سوی خود جلب کند.

این کامیونت‌ها پاسخی مستقیم به یکی از بزرگ‌ترین معضلات کاربران تجاری یعنی اضافه‌بار غیرمجاز است. درحالی‌که بسیاری از مالکان وانت‌ها، آگاهانه یا ناآگاهانه، با حمل بارهای سنگین‌تر از ظرفیت خودروی خود ایمنی را به خطر می‌اندازند، ایسوزو سری N با ظرفیت بار بیش از یک تن و قابلیت یدک‌کشی تا ۴.۵ تن، یک راهکار قانونی و ایمن ارائه می‌دهد. این یک انتخاب منطقی برای کسب‌وکارهایی است که به‌جای صرف هزینه‌های گزاف برای تقویت وانت‌هایی مانند تویوتا هایلوکس، به دنبال یک ابزار کارآمد هستند.

کپی لینک

انقلاب در قوای محرکه با گیربکس دوکلاچه

شاید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تحول در سری N جدید، معرفی گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه جدید ایسوزو باشد؛ اما این یک گیربکس دوکلاچه معمولی نیست. مهندسان ایسوزو با هوشمندی یک مبدل گشتاور را در آن گنجانده‌اند یعنی قطعه‌ای که معمولاً در گیربکس‌های اتوماتیک سنتی دیده می‌شود. این نوآوری، مشکل تقه زدن و عملکرد نامنظم گیربکس‌های دوکلاچه در سرعت‌های پایین را به‌کلی از بین برده است.

نتیجه، تجربهٔ رانندگی فوق‌العاده نرم، سریع و پاسخگو است که بیشتر به خودروهای سواری شباهت دارد تا یک کامیونت کاری. تعویض دنده‌ها تقریباً بی‌وقفه انجام می‌شود و دیگر خبری از مکث‌های آزاردهنده گیربکس‌های خودکار قدیمی نیست. این به‌روزرسانی به‌تنهایی می‌تواند برای رانندگانی که ساعت‌های طولانی پشت فرمان هستند، دلیلی کافی برای انتخاب این مدل باشد.

کپی لینک

ایمنی و راحتی در سطح خودروهای سواری

ایسوزو در نسل جدید سری N، مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های ایمنی فعال را به کار گرفته که پیش‌ازاین تنها در خودروهای سواری مدرن دیده می‌شد. امکاناتی نظیر ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سوار و عابران در چهارراه‌ها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت مجدد، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی، هشدار ترافیک جلو، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و محدودکننده هوشمند سرعت در این کامیونت ارائه می‌شود.

در کنار این‌ها، تغییرات فنی در شاسی نیز راحتی را به شکل چشمگیری افزایش داده است. استفاده از سیستم تعلیق مستقل در جلو با فنرهای لول به‌جای فنرهای شمش قدیمی و فرمان دنده شانه‌ای، سواری نرم‌تر و فرمان‌پذیری دقیق‌تری را به ارمغان آورده است. کابین نیز با یک نمایشگر ۱۰.۸ اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و صندلی‌های مجهز به سیستم تعلیق، کاملاً متحول شده است.

کپی لینک

پیشرانه‌هایی برای کارهای سنگین

برای قوای محرکه، دو گزینه قابل انتخاب است. موتور پایه، نسل جدید پیشرانهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با کد 4JZ1 است که با وجود تشابه به موتور مورداستفاده در وانت D-Max، برای کاربری‌های سنگین بهینه‌سازی شده است. این موتور ۱۷۳ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این گشتاور در بازهٔ وسیع ۱۴۵۰ تا ۲۸۶۰ دور در دقیقه در دسترس است و برای حمل بارهای سنگین در دورهای پایین ایده‌آل است. برای کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند، موتور ۵.۲ لیتری چهار سیلندر دیزل با کد 4HK1 نیز قابل سفارش است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۳ نیوتن ‌متر گشتاور دارد.

هرچند ایسوزو همچنان یک گیربکس شش سرعته دستی را هم عرضه می‌کند اما پیش‌بینی می‌شود که گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید انتخاب اول اکثر خریداران باشد. هنوز اطلاعاتی دربارهٔ قیمت‌گذاری نسل جدید ایسوزو سری N منتشر نشده است اما با توجه به حجم عظیم امکانات و فناوری‌های جدید، انتظار می‌رود که با افزایش قیمت همراه باشد. بااین‌حال، این کامیونت با ترکیب بی‌نظیری از قابلیت‌های کاری، آسایش و ایمنی، گزینه‌ای بسیار وسوسه‌انگیز برای کاربران حرفه‌ای خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.