جگوار CX-17 آغازگر بلندپروازیهای تازه
جگوار هم میخواهد بلند بپرد. یا شاید میخواهد قد بکشد. آن هم با ورود به دنیای خودروهای شاسی بلند. اولین محصول این تفکر، خودروی مفهومی C-X17 است که بیشتر برای ارزیابی بازخورد مشتریان وفادار جگوار و همچنین پاسخ بازارهای تازه ای مثل کشور چین معرفی شده است.
جگوار C-X17 کانسپت که اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود، اکنون در گوانگجو هم با بروز رسانی هایی به نمایش گذاشته شد؛ و این یعنی یک گام دیگر به سوی تولید این خودرو.
C-X17 با طول 4.72 و عرض 1.96 و ارتفاع 1.65 متر و فاصله کف از زمین 21 سانتی متری با پورشه کاین برابری میکند. چرخهای آلیاژی آن اندازه مبهوت کننده 23 اینچی دارند که انتظار میرود در مدلهای تولیدی، کوچک شوند. ساختار شاسی یک تکه آلومینیومی جدید که IQ نامیده میشود، در آینده میزبان تعداد بیشتری از خودروهای جگوار و لندروور خواهد بود.
با داشتن جا برای 5 مسافر، یک خودروی شاسی بلند متوسط خواهد بود. میتوان چیدمان چهار صندلی انفرادی را در نظر گرفت که بجای صندلیهای نیمکت مانند عقب، راحتی و اشرافیت بیشتری را ارائه میکند. ترکیب چرم قهوه ای و خردلی که توسط متخصصان انگلیسی چرم یعنی Connolly و Bridge طراحی شدهاند، بسیار جذاب است. سیستم صوتی نیز ساخت Meridian و دارای 28 بلندگو است.
[jwplayer mediaid="53573"]
برای قوای محرکه C-X17 از پیشرانه مشابه جگوار F-Type استفاده شده است. موتور پایه 3.0 لیتری شش سیلندر که شتاب صفر تا صد 6 ثانیه ای و نهایت سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان میآورد. در حالی که مصرف سوخت تخمینی آن 8 لیتر در صد کیلومتر میباشد. برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز از یک گیربکس 8 سرعته خودکار استفاده میشود.
برنامه تولید اولین شاسی بلند جگوار برای سال 2015 است و باید دید تا آن زمان، این کانسپت چقدر تغییر خواهد کرد. [دانلود ویدئو]