معرفی فیس‌لیفت جگوار XF با داخل کاملاً جدید

چهارشنبه 16 مهر 1399 - 10:30
مطالعه 13 دقیقه
Jaguar-XF-2021-1024-08
نسل دوم جگوار XF با کد داخلی X260 در سال 2015 معرفی شد و بنابراین حالا زمان آن رسیده تا زیر چاقوی جراحی فیس‌لیفت برود تا جذابیت بیشتری در بازار...
تبلیغات

نسل دوم جگوار XF با کد داخلی X260 در سال 2015 معرفی شد و بنابراین حالا زمان آن رسیده تا زیر چاقوی جراحی فیس‌لیفت برود تا جذابیت بیشتری در بازار رقابتی سدان‌های لوکس پیدا کند. به همین دلیل، سازندهٔ بریتانیایی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای سدان میان سایز خود را برای مدل 2021 معرفی کرده است. تغییرات بیرونی XF مدل 2021 جزئی هستند و تشخیص آن‌ها دشوار خواهد بود ولی بااین‌حال جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده با الگوی داخلی لوزی شکل و گرافیک داخلی جدید چراغ‌های جلو با دی‌لایت‌های J دوبل از واضح‌ترین به‌روزرسانی‌های بیرونی سدان میان سایز جگوار هستند.

علاوه بر این، طراحان سپرهای جلو و عقب جدیدی را برای XF طراحی کرده و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب را هم بروز کرده‌اند. رینگ‌های 19 یا 20 اینچی پنج پرهٔ جدید به رنگ نقره‌ای یا مشکی براق نیز تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های بیرونی این ماشین هستند. جگوار همچنین یک پکیج بیرونی مشکی را هم برای سدان میان سایز خود ارائه کرده که همهٔ تزئینات کرومی را مشکی‌رنگ می‌کند.

هرچند تغییرات بیرونی XF مدل 2021 جزئی هستند اما کابین آن کاملاً تغییر کرده و جدید شده است. مهم‌ترین به‌روزرسانی این قسمت جایگزینی نمایشگر کوچک قبلی با یک نمونهٔ 11.4 اینچی خمیدهٔ جدید با وضوح بالا است که هم‌اکنون در هیچ جگوار دیگری ارائه نمی‌شود. این نمایشگر نه‌تنها 48 برابر بزرگ‌تر از قبل است بلکه سه برابر روشن‌تر بوده و ساختار منوی ساده‌ای دارد که امکان دسترسی به 90 درصد از کارهای معمول را با دو لمس کمتر فراهم می‌کند.

این نمایشگر همچنین جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro جگوار را هم ارائه می‌کند که به‌صورت استاندارد به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز بوده و از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی هم برخوردار است. جگوار همچنین XF مدل 2021 را به یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی با گرافیک قابل تنظیم هم مجهز کرده که نمایشگر سربالا را همراهی می‌کند. روی کنسول مرکزی خودرو نیز شیفتر دندهٔ دوار قبلی با یک لیور دندهٔ معمولی جایگزین شده است.

در بخش پیشرانه‌های XF مدل 2021، در بازار ایالات‌متحده موتور V6 قبلی حذف و بجای آن دو پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید ارائه شده است. موتور اول 250 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور دارد و با انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. XF با این موتور ظرف 6.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتور بعدی اما قوی‌تر بوده و 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و خودرو را ظرف 5.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. انتقال قدرت هردو موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در سایر بازارها، یک موتور 2 لیتری توربودیزل هم ارائه می‌شود که 200 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور دارد و به سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت با استارت ژنراتور تسمه‌ای مجهز است.

جگوار XF مدل 2021 تا پایان سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود. به گفتهٔ سخنگوی جگوار اما عرضهٔ نسخهٔ استیشن یا اسپرت‌بریک این خودرو در ایالات‌متحده خاتمه میابد و این نسخه در مدل 2021 برای آمریکایی‌ها قابل خریداری نخواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.