جگوار

معرفی جگوار XE 25t مدل 2018

پس از معرفی مدل EX در سال ۲۰۱۷، جگوار به‌روزرسانی‌‌های ویژه‌ای را برای مدل ۲۰۱۸ این خودرو تدارک دیده که قوای محرکه جدید، تریم‌های لوکس‌تر و مجهزتر و سامانه چهار چرخ محرک با قابلیت دسترسی گسترده‌تر را شامل می‌شود. جگوار XE جدید هم‌اینک به چهار موتور غیرتنفس طبیعی شامل سه موتور چهارسیلندر خطی و یک نمونه V-6 تجهیز و قابل سفارش شده است.

جگوار XE
نمونه مورد بررسی در این مقاله موسوم به ۲۵t R-Sport است که به پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ، سامانه چهار چرخ محرک و بسیاری آپشن‌های دیگر مجهز شده است. جگوار سه موتور جدید را برای سال ۲۰۱۸ در سدان XE پیشکش نموده است.

جگوار XE
مدل XE S یا ۳۵تی به عنوان قوی‌ترین نسخه، به یک پیشرانه V-6 با توان خروجی ۳۸۰ اسب بخار مجهز شده است. مدل ۳۰تی از یک موتور ۴ سیلندر توربو به حجم ۲ لیتر، توان خروجی ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر بهره می‌برد. مدل پایه ۲۵تی نیز پیشرانه فورد دو لیتری توربوشارژ خود را با یک نمونه ساخت جگوار با توان ۲۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر تعویض نموده است.

جگوار XE
همچنین در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار، نسخه پایه ۲۵تی قابلیت بهره‌گیری از سامانه چهار چرخ محرک را نیز داراست که برای مشتری در حدود ۲۵۰۰ دلار بیشتر هزینه در برخواهد داشت. همچنین تمامی XEها به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه با پدل شیفتر مجهز هستند.

جگوار ادعا می‌کند که این خودرو از شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت معادل ۵.۸ ثانیه برخوردار است که البته در آزمایش ما این رقم به عدد ۶.۶ ثانیه افزایش یافت. رقیبانی همچون آلفارومئو جولیا و آئودی A4 2.0t کواترو این تست را به ترتیب در ۵.۵ و ۵.۲ ثانیه پشت سر گذاشته‌اند.

جگوار XE
این خودرو همچنین از bmw 330i و لکسوس is200t نیز کندتر است. البته شتاب زیر هفت ثانیه لزوما کُند محسوب نمی‌شود اما وقتی با لرزش پیشرانه و عملکرد نه چندان مطلوب گیربکس همراه باشد، قطعا با یک نوع قوای محرکه بی‌نظیر و درجه یک مواجه نیستیم.

جگوار XE
میزان مصرف سوخت این خودرو به صورت رسمی معادل ۱۱.۲(شهر)، ۷.۸ (بزرگراه) و ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر(سیکل ترکیبی) اعلام شده است. ما در آزمایش خودمان نیز به ارقامی بسیار نزدیک به این آمار را دست یافتیم.

جگوار XE
همچنین میزان چسبندگی ۲۵تی در اسکیدپد معادل ۰.۸۶جی ارزیابی شد. سفارش تریم R Sport در نسخه پایه ۲۵تی، برای نخستین بار است که در نظر گرفته شده و هزینه‌ای در حدود ده هزار دلار بیشتر را نسبت به مدل پایه بر مشتری تحمیل خواهد کرد.

جگوار XE
این تریم از نظر بصری تمایزاتی همچون کیت بدنه مخصوص شامل: سپرها و رکاب‌های جانبی جذاب‌تر، جلوپنجره کرومی، اسپویلر عقب، چراغ های زنون و دی لایت های LED را به جگوار XE اضافه خواهد کرد. از نظر تجهیزات نیز امکاناتی مانند: سامانه کمکی حرکت بین خطوط، مانیتورینگ نقاط کور، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز خودکار اضطراری، نور بالای خودکار و نمایشگر سطح هوشیاری راننده را در بر می‌گیرد.

جگوار XE
همچنین خودرو مورد بررسی به پکیج کامفورت مجهز شده که شامل: درب برقی صندوق عقب، صندلی‌های جلو گرم و سردشونده، صندلی عقب گرم شونده و سایه‌بان برقی شیشه عقب می‌شود و بهای آن معادل ۲۲۳۵ دلار است.

جگوار XE
موارد دیگری همچون شناسایی علائم ترافیکی، سامانه محدود کننده تطبیق‌پذیر سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی پارک، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، صفحه نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی ۸۲۵ واتی، قابلیت وای فای، رینگ‌های ۱۹ اینچی و گرمکن شیشه جلو، در قالب پکیج های مختلف بر روی نسخه پایه ۲۵تی بابهای ۳۹,۲۲۰ دلار قابل سفارش هستند و ارزش این خودرو را تا ۶۰,۶۴۵ دلار افزایش می‌دهند.

طراحی دلنشین و مطبوع، خاص بودن نام و برند جگوار، توانایی در عبور هیجان انگیز از پیچ‌ها با وجود عملکرد ضعیف تر پیشرانه، باعث می‌شود تا مشتریان این خودرو نسبت به مالکان برندهای آلمانی چندان نادیده گرفته نشوند.


البته قیمت بالای نمونه مورد بررسی در قیاس با مدل ۳۵تی با موتور V-6 به قدرت ۳۸۰ اسب بخار، موجب می‌شود تا انتخاب اول ما نسخه پرقدرت‌تر XE S باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    عالی و لی همچنان عقب تر از رقبای آلمانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      عقب تر از رقبای آلمانی به لطف مدیریت آلمانی!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. yashar

        ۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (33 ديدگاه)

        هندیها مالک جگوار هستن
        نه آلمانیها

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. net

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    چراغ عقبش زشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه چیزی که مبرهن هست و کاملا واضح اینه که کیفیتش پایین تر از رقبای ژاپنیش هست.ولی نمیدونم چرا اینو به لکسس و اینفینیتی و آکیورا نرجیح میدم.شاید به خاطر اصالته خاصشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    به لطف پیکان هیچ وقت از ماشینای انگلیسی خوشم نماید . ( خخخخ ) البته الان که دیگه باید بگیم خودروهای المانی تا انگلیسی ، چون بیشتر خودروسازهای انگلیسی تحت تملک شرکتهای المانی در امدند . ولی همون قدیم هم خودروهای عجیب و غریبی تولید میکردند ، که ادم وقتی نگاه میکرد شاخ در میاورد ، مثلا همه جای دنیا ترمز دست ماشینو وسط ماشین میذاشتند ، اینا بغل صندلی راننده ، یا مثلا همه جای دنیا کیلومترو پشت فرمون میذاشتن ، اینا وسط داشبورد . کیلومترهاشونم که همه دروغ بود ، مینوشتند 200 تا در صورتی که 100 تا رو به زور میرفت . اینارو یادمه تو برنامه تخت گاز امریکا راجع به ماشینای انگلیسی میگفتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yashar

      ۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (33 ديدگاه)

      مالک جگوار لندرور هندیا هستن نه آلمانیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرا2001

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (201 ديدگاه)

    استفاده از ترمز دستی در جهت مخالف به خاطر اینه که اونا از سمت راست رانندگی میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اشکان

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    حالا اگه تو این مقاله از جگوار تعریف کرده بود همه دنبال این بودن ببینن مجله مال کجاست که بگن از ماشینای انگلیسی تعریف کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا