معرفی فیسلیفت جگوار F-Pace با تکنولوژیها و پیشرانههای جدید
جگوار نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ کراساوور F-Pace را برای مدل 2021 با بهروزرسانیهای ظاهری جزئی، تغییراتی در داخل و پیشرانههای جدید معرفی کرده است. بهروزرسانیهای بیرونی این کراساوور بریتانیایی از قسمت جلویی آن و با چراغهای تمام LED شروع میشود که جگوار دیلایتهای آنها را Double J Blade نامیده است. این چراغها که به دستیار نوربالای استاندارد مجهز شدهاند، در طرفین جلوپنجرهای قرار گرفتهاند که بزرگتر از قبل شده است.
کاپوت برجسته و بازطراحی دریچههای هوای روی گلگیرهای جلو نیز از دیگر تغییرات بخش جلویی F-Pace مدل 2021 هستند. در عقب خودرو نیز تغییراتی مثل چراغهای جدید با گرافیک دو حبابی جگوار جلبتوجه میکنند درحالیکه سپر و درب صندوق هم بازطراحی شدهاند.
تغییرات داخلی F-Pace اما بزرگتر از بیرون هستند زیرا کابین خودرو با یک نمایشگر لمسی مرکزی جدید 11.4 اینچی منحنی که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro را ارائه میکند، کاملاً بروز شده است. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند و قابلیت اتصال همزمان دو گوشی از طریق بلوتوث را دارد. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالای 12.3 اینچی HD با گرافیک پیشرفته و طرح قابل تنظیم هم قابل سفارش است.
بهروزرسانیهای داخلی دیگر F-Pace مدل 2021 نیز شامل طراحی جدید داشبورد با دریچههای تهویهٔ متفاوت، تزئینات آلومینیومی، انتخابگر دندهٔ جدید، متریال نرم، کنسول مرکزی جدید، صندلیهای جدید با گرمکن و سردکن و سیستم نورپردازی داخلی جدید میشود. این کراساوور جگوار همچنین به سیستم فعال مقابله با سروصدای جاده و موتور مجهز شده است و از معماری الکترونیکی جگوار هم بهره میبرد که امکان بهروزرسانی نرمافزاری از طریق اینترنت را فراهم میکند.
F-Pace جدید با سه پیشرانهٔ مختلف در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که در مدل S250 ارائه میشود و 250 اسب بخار قدرت دارد. بالاتر از این، مدل S340 قرار دارد که از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 سوپرشارژ استفاده میکند و به سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت با باطری لیتیوم یونی هم مجهز است. این موتور 340 اسب بخار قدرت دارد.
و نهایتاً آخرین مدل R-Dynamic S400 نام دارد که زیر کاپوت آنهم همان پیشرانهٔ 3 لیتری V6 سوپرشارژ هیبریدی خفیف قرار گرفته اما این موتور در اینجا 400 اسب بخار قدرت تولید میکند تا خودرو ظرف 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. انتقال نیروی هر سه موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و هر سه بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند که این سیستم به محور عقب گرایش دارد و از توانایی تغییر گشتاور بین محورها بسته به شرایط برخوردار است.
F-Pace در بازار اروپا لیست پیشرانههای بسیار گستردهتری دارد که شامل موتورهای دیزلی و بنزینی مختلف مثل یک نمونهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی جدید با سوپرشارژر الکتریکی و همینطور یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی جدید میشود. این نسخهٔ پلاگینهیبریدی جدید که P400e نام دارد، به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی 105 کیلوواتی مجهز است که مجموعاً 404 اسب بخار قدرت تولید میکنند. F-Pace P400e ظرف 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد.
موتورهای دیزلی F-Pace در اروپا شامل یک 2 لیتری چهار سیلندر توربو با دو سطح قدرت 163 و 204 اسب بخار به همراه یک نمونهٔ 3 لیتری شش سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت میشود که برای اولین بار برای همهٔ آنها تکنولوژی هیبریدی خفیف هم ارائه شده است. در بخش موتورهای بنزینی هم همانطور که اشاره شد جگوار یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی جدید با سوپرشارژ الکتریکی را ارائه کرده که 400 اسب بخار قدرت دارد و در کنار موتور 2 لیتری چهار سیلندر 250 اسب بخاری در اروپا ارائه میشود.
قیمت پایهٔ جگوار F-Pace در بریتانیا از 40,860 پوند برای مدل پایهٔ D165 دیزلی آغاز میشود درحالیکه مدل P400e هیبریدی 64,990 پوند و مدل P400 شش سیلندر بنزینی 64,990 پوند قیمت دارند. همهٔ این مدلها بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند.