جگوار XF جدید با شمایل قدیم

شنبه 8 فروردین 1394 - 15:28
مطالعه 9 دقیقه
2016 Jaguar XF
جگوار در رقابت با مرسدس کلاس E، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 سلاحی به نام XF دارد. اکنون نسخه کاملاً جدید XF برای سال 2016 معرفی شده است اما در کمال...
تبلیغات

جگوار در رقابت با مرسدس کلاس E، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 سلاحی به نام XF دارد. اکنون نسخه کاملاً جدید XF برای سال 2016 معرفی شده است اما در کمال تعجب، این خودرو بیشتر یک نسخه فیس لیفت از نسل اول به نظر می‌رسد تا یک نسل تازه.

این مدل همچنین بسیار مشابه مدل کوچک‌تر XE است هرچند این سنت در خودروهای آلمانی هم دیده می‌شود و مثلاً انواع آئودی یا سری‌های ب‌ام‌و بیشتر در ابعاد با هم تفاوت دارند تا طراحی و ظاهر.

در مجموع طراحی جگوار XF جدید تفاوت‌هایی جزئی را در چراغ‌های جلو و گرافیک LED ها و همچنین هواکش‌های بزرگ‌تر روی سپر نشان می‌دهد.

تغییر بزرگ‌تر نیز در ستون C دیده می‌شود که پنجره مثلثی از روی درب‌ها به روی ستون انتقال داده شده است. چراغ‌های عقب نیز باریک‌تر و با الهام از مدل اف تایپ طراحی شده‌اند.

درون کابین برخلاف بیرون آن، با تغییرات وسیع‌تری مواجه می‌شویم. در اینجا فرم و طراحی داشبورد و رودری ها به‌طور کامل متحول شده است. چینش قسمت‌ها با نظم بیشتری صورت گرفته است. دریچه های هواکش به بالای نمایشگر مرکزی منتقل شده‌اند. نمایشگر لمسی 10.2 اینچی برای سیستم سرگرمی و 12.3 اینچی نمایشگرهای تمام دیجیتال داشبورد و غربیلک فرمان مشابه مدل F تایپ نشان از توجه بیشتر به ویژگی‌های اسپرتی و مدرن‌تر شدن فضا دارند.

زیربنای این مدل جگوار به‌جای پلتفرم فورد از یک نسخه کاملاً جدید آلومینیومی مختص جگوار با نام IQ استفاده شده است. 75 درصد این ساختار از آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزن 190 کیلوگرمی شده است. این در حالی است که به گفته جگوار، مقاومت پیچشی تا 28 درصد نیز افزایش یافته است.

ابعاد خودرو اندکی کوتاه‌تر از مدل فعلی است. با این وجود، فاصله بین دو محور با 51 میلی‌متر افزایش به 2960 میلی‌متر رسیده است که باعث افزایش فضای کابین مخصوصاً فضای زانو و پای سرنشینان عقب گشته است.

توزیع وزن 50/50 روی محورهای جلو و عقب، تعلیق انتگرالی با بازوهای جناقی دوگانه، فرمان برقی و تنظیم دینامیک خودرو از طریق تنظیمات جداگانه کمک‌فنرها، فرمان، موتور و گیربکس برای شرایط رانندگی متفاوت، باعث بهبود عملکرد و دینامیک رانندگی و هندلینگ XF جدید شده‌اند.

نیروبخش مدل 2016 جگوار XF موتورهای جدید سری اینجنیوم جگوار-لندروور می‌باشند. از جمله موتور 2.0 لیتری توربودیزل با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر یا همین موتور با تنظیمی دیگر و قدرت 178 اسبی و گشتاور 430 نیوتن متری که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند.

همچنین می‌توان از بین موتورهای 6 سیلندر 3.0 لیتری دیزلی با توربوشارژر دوقلو و قدرت 296 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر و یا موتور 3.0 لیتری V6 سوپرشارژر با قدرت 375 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر نیز که تنها با گیربکس 8 سرعته خودکار جفت می‌شوند، یکی را انتخاب نمود.

[jwplayer mediaid="106817"]

[دانلود ویدئو]

در ادامه مقایسه این خودرو را با نسل فعلی آن مشاهده می‌نمایید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.