جگوار

جگوار آی پیس 2024 با تکنولوژی جدیدتر و قدرت 394 اسب بخار معرفی شد

کراس اوور برقی جگوار آی پیس برای مدل ۲۰۲۴ به‌روز شده و هم‌اکنون از ظاهر و تکنولوژی جدیدتر سود می‌برد هرچند قدرت آن همان ۳۹۴ اسب بخار قدیم است.

تحویل این خودرو به مشتریان اروپایی و آمریکایی از سال ۲۰۱۸ شروع شده بود و حالا شاهد برخی تغییرات بصری و فنی در آن هستیم. هنوز قیمت جگوار آی پیس ۲۰۲۴ اعلام نشده اما می‌دانیم که قدبلند بدون آلایندگی جگوار ظاهر بهتری نسبت به قبل دارد. در این خودرو شاهد فیس لیفت بزرگی نیستیم اما این به معنی عدم بهبود ظاهری آی پیس نیست.

آی پیس مدل ۲۰۲۴ از جلوپنجره جدید با تریم نرم‌تر و رنگ خاکستری سود می‌برد. این جلوپنجره بسته و ساده جایگزین قطعه قبلی شده و ظاهر یکدست‌تری را به ارمغان آورده است. همان رنگ خاکستری یاد شده در تیغه‌های عمودی بیرون ورودی‌های هوای سپر نیز دیده می‌شود. لوگوی به‌روز شده جگوار با رنگ مشکی و نقره‌ای نیز درست در مرکز جلوپنجره خودنمایی می‌کند. اگر مدل ۴۰۰ اسپرت انتخاب شود یک اسپویلر عقب جدید نیز در آن دیده خواهد شد. به این موارد باید رینگ‌های جدید با حداکثر ابعاد ۲۲ اینچ را نیز اضافه کرد که می‌توان آن‌ها را با لاستیک‌های چهارفصل سفارش داد. نهایتاً باید گفت جگوار آی پیس ۲۰۲۴ با سقف پانورامیک مشکی برای بخش عقب عرضه می‌شود که این اتفاق برای اولین بار رخ می‌دهد.

از نظر قوای محرکه تغییری وجود ندارد و بنابراین کراس اوور برقی جگوار همچنان از دو پیشرانه استفاده کرده و قدرت ۳۹۴ اسب بخار دارد. این خودرو می‌تواند در ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و آپشن هایی همچون سیستم تعلیق بادی نیز برای آن در نظر گرفته شده‌اند. جگوار همچنین اشاره‌ای به تغییرات رخ داده در باتری نکرده و بنابراین باتری ۹۰ کیلووات ساعتی این خودرو می‌تواند حداکثر شعاع حرکتی ۴۷۰ کیلومتری را ارائه کند. از جمله ویژگی‌های جگوار آی پیس ۲۰۲۴ می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro استاندارد به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، کنترل صوتی الکسا، اسپاتیفای و سیستم ناوبری اشاره کرد. به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور نیز برای این قدبلند برقی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. HOSSEINK3

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    حفظ کردن اصالت های سری ماشین جگوار ستودنی هست حیف ک قیمت های نابجا و زمان ارزه های غلط فروشش نسبت ب رقبا رو کم کرد ولی چیزی از خوبی های این خودرو ساز کم نمیشه❤️

    موافقم 31
    مخالفم 2
  2. TESLA

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خداییش خیلی قشنگه 😍😍🔥🔥

    موافقم 24
    مخالفم 2
  3. Taha Malek

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    دلیل فروش کم جگوار رو متوجه نمیشم

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      پایین بودن تو رتبه بندی ها و بررسی های کیفی و تکنولوژی یک دو پله عقب تر نسبت به رقبا و خدمات پس از فروش و گارانتی ضعیف . کلا باید عشق این برند باشی و دلی دوست داشته باشی تا بری سراغش یا بخوای ماشین خاص تری داشته باشی

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. KAMI

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      کی حاضره ماشین هندی سوار بشه ؟

      موافقم 4
      مخالفم 40
      1. phonix

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        بنیان گذار گروه تاتا اقای جمشید جی تاتا از ایرانیان اریایی هستن و زرتشت بودن . ارانیان هند که در زمان حمله اعراب مجبور به ترک دیارشون شدن و در دهلی نو ساکن شدن
        گروه تاتا از بزرگترین گروه های صنعتی هند به عنوان یک قدرت نوظهور هست .
        همین گروه تاتا در زمان شیوع کرونا در جهان برای ایران به صورت رایگان واکسن ارسال کرد اونم زمانی که تو اروپا کشور ها بار ماسک و تجهیزات مراقبتی همو میدزدیدن
        https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%AC%DB%8C_%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D8%A7
        تاتاموتور هم توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا تاسیس شد

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2329 ديدگاه)

          دوست عزیز
          آقای جمشید جی تاتا، متولد گجرات هند بودند
          نمی تونیم به هر انسان زرتشتی در هرکجای جهان، ایرانی بگیم
          حتی کسی که والدین متولد ایران داره و خارج از این کشور متولد می شه هم ملیت دیگری داره و ایرانی نیست
          جهانگیر تاتا هم در پاریس به دنیا اومد، در زوریخ سوئیس فوت شد
          ————————
          زرتشتیان و پارسیان هند، حدود 1200 تا 1400 سال پیش، به دلیل هجوم اعراب مسلمان
          از ایران به هند مهاجرت کردند
          پدرجد و پدربزرگ جمشید جی تاتا هم، ایران زندگی نکرده :)

          موافقم 20
          مخالفم 5
        2. phonix

          ۲۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          (بهشون میگن پارسیان هند ) لفظ ایران استفاده نشده ولی دیگه منو شما معنی این واژه رو باید بدونیم جای دیگه ای بجز ایران پارس داریم؟
          ضمن اینکه در سر شماری سازمان امار ایالات متحده ایرانیان به ایرانیان متولد امریکا از والدین ایرانی هم گفته میشه و این افراد با دریافت مثلا پاسپورت امریکا همچنان به عنوان افرادی که مهاجر بودند به عنوان ایرانیان مقیم مثلا امریکا شناخته میشن با این تفاوت که ذکر میشه از والدین ایرانی بودن
          ضمن اینکه جمعیت پارسیان هند یک جمعیت بسته بوده و در طی تمام این سال ها با وصلت های قومی و درون قومی سعی در حفظ اصالت خودش داشته و در جامعه هند ترکیب نشده ( در باره خوب یا بد بودنش نظری ندارم این توی ویکیپدیای درباره پارسیان هند هست )
          اینکه مردم کجا به دنیا اومدن تاثیری بر قومیت و ریشه هاشون داره ( ایران هم محتاج اسم یه تاجر تو هند نیست چیز های بهتری برای افتخار کردن داره اینو اضافه کردم که یه وقت نگید اینو گفت تا ایران رو بالا بکشه از این مدل حرف ها )
          بله حرف شما درسته منم نگفتم ایرانی هستن یه فروهر هم گردنشونه و هر جمعه جوجه میزنن به نظرم شما دیگه خیلی ریز شدی که ایراد بگیری وگرنه مردم اصیل شهرستان دزفول هم رگ و ریشه یونانی دارن دارن و به اروپا برمیگردن الان برن سفارت یونان براشون تر هم خورد نمیکنه
          https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D9%87%D9%86%D8%AF( پارسیان هند ویکی پدیا خوندنش خالی از لطف نیست)
          با تاخت و تاز اسکندر مقدونی و و آوردن تعدادی یونانی به ایران در سال ۳۳۰ قبل از میلاد مسیح اختلاط قومیتی ترکیب تازه یافت( کپی شده از ویکی پدیای فارسی)

          موافقم 9
          مخالفم 2
      2. Monster 765lt

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        من حاضرم سوار شم…چون این خودرو هنوز اصالت انگلیسی داره خاص و زیباست
        شما هم برای ثبت نام ماشین های از رده خارج داخلی صف بکش

        موافقم 28
        مخالفم 1
        1. KAMI

          ۲۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (106 ديدگاه)

          اصالت انگلیسی یعنی هیلمن و تالبوت و لیلاند که همشون مزخرف و رو اعصاب بودن
          هر وقت تو تونستی سوار این بشی منم سوار تسلا مدل X پلد و چلنجر برقی میشم

          موافقم 3
          مخالفم 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا